Закон щодо спрощення процедури розмежування земель державної та комунальної власності

Розмежування земель державної та комунальної власності
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Аватар користувача
Земля
Спец
Спец
Повідомлень: 143
З нами з: 04 травня 2007 11:13
Репутація: -4
Область: Сумська
Місце роботи: Приватні проектні організації

Повідомлення Земля »

Здається, ось відповідь на моє питання в п.6 Перехідних положень ЗУ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності"

Код: Виділити все

6. У разі якщо відомості про земельні ділянки, зазначені у пунктах 3 і 4 цього розділу, не внесені до Державного реєстру земель, надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для державної реєстрації таких земельних ділянок, а також її затвердження здійснюються:
у межах населених пунктів - сільськими, селищними, міськими радами;
за межами населених пунктів - органами виконавчої влади, які відповідно до закону здійснюють розпорядження такими земельними ділянками.
Але мені не зовсім зрозуміло земельні ділянки вважаються внесеними до Державного реєстру земель коли є в базі Державного Земельного кадастру, чи в базі реєстраторів?
одесса
Спец
Спец
Повідомлень: 93
З нами з: 29 квітня 2013 22:35
Репутація: 1
Область: Одеська
Місце роботи: Інше

Повідомлення одесса »

земельна ділянка вважається зареєстрованою, якщо відомості про неї внесені до ДЗК. а реєстраторі юстиції реєструють вже право власності та інші права і обмеження.

якщо будівля згідно з свідоцтвом про право власності (!!!) за формою власності є "державною", то згоду надає та рада на території якої вона розташована, а затверджує проект і надає в постійне користування облдержадміністрація.
Віталій6791
Повідомлень: 6
З нами з: 26 липня 2012 18:44
Репутація: 0
Область: Івано-Франківська

Повідомлення Віталій6791 »

Добрий день.
Допоможіть розібратися. Комунальне підприємство міської ради має у власності об'єкти нерухомості. які розташовані за межами населеного пункту, але на території другої адміністративної одиниці. Хто є власником землі? Межі міста та межі району встановені ВРУ.
одесса
Спец
Спец
Повідомлень: 93
З нами з: 29 квітня 2013 22:35
Репутація: 1
Область: Одеська
Місце роботи: Інше

Повідомлення одесса »

власником земельної ділянки є та територіальна громада, чиє майно на ній розташоване.
Віталій6791
Повідомлень: 6
З нами з: 26 липня 2012 18:44
Репутація: 0
Область: Івано-Франківська

Повідомлення Віталій6791 »

Коли РДА своїм розпорядженням передасть у комунальну власність міста земельну діянку, і міська рада оформить свідоцтво на право комунальної власності, хто буде розпорядником землі? РДА чи міська рада? І питання плати за земю.
одесса
Спец
Спец
Повідомлень: 93
З нами з: 29 квітня 2013 22:35
Репутація: 1
Область: Одеська
Місце роботи: Інше

Повідомлення одесса »

нікому і нічого не потрібно передавати. все вже розмежовано. чиє майно того й земля. звісно і розпорядником є власник землі - власник майна, знов таки звісно після відповідного оформлення.
Віталій6791
Повідомлень: 6
З нами з: 26 липня 2012 18:44
Репутація: 0
Область: Івано-Франківська

Повідомлення Віталій6791 »

Але потрібна підстава для оформлення права комунальної власності, а це розпорядження РДА для реєстраційної служби. Реєстратор зем. агенста відмовляється реєструвати ділянку аргументуючи тим що площа району зменшиться. а площа міської ради після охормлення права комунальної власності збільшиться по 6-зем.
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 52
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Volodar »

Віталій6791 писав:Реєстратор зем. агенста відмовляється реєструвати ділянку аргументуючи тим що площа району зменшиться. а площа міської ради після охормлення права комунальної власності збільшиться по 6-зем.
На мою думку у Вашому випадку площа району ніяким чином не повинна змінюватися. Адже поняття зміни межі району лежить в площині зміни межі адіміністративно-територіальної одиниці (повноваження ВРУ). У Вашій ситуації на території району (адмінтеродиниці) оформляється право власності на земельну ділянку... ну так сталося, що це сусідня територіальна громада. Ось і все. Тобто межі району та/або міста і межі земельних ділянок комунальної власності різних територіальних громад то є різні поняття і не зівпадають (не накладаються).
Більше всього, що комунальне підприємство міста буде сплачувати земельний податок до бюджету сільської ради району. При цьому розпорядником цієї земельної ділянки буде все ж таки територіальна громада міста.
одесса
Спец
Спец
Повідомлень: 93
З нами з: 29 квітня 2013 22:35
Репутація: 1
Область: Одеська
Місце роботи: Інше

Повідомлення одесса »

згоден з volodar, але є нюанс.
комунальні підприємства можуть бути неприбутковими (фінансуватися за рахунок відповідного бюджету) та комерційними (заробляють кошти своєю діяльністю).
згідно з податковим кодексом неприбуткові підприємства звільнені від плати за землю, а комерційні сплачують або податок на землю або орендну плату.
у вашому випадку можна у будь-якому разі обійти плату за землю - лише потрібно оформити право власності на земельну ділянку за тією територіальною громадою, яка є засновником такого підприємства (схема викладена на форумі вище).
якщо підприємство некомерційне - ніяких податків та плат.
якщо комерційне - територіальна громада (власник ділянки) надає своєму КП її в оренду по ціні згідно з чинним законодавством України. на наступний день після укладання такого договору оренди КП пише до свого засновника (відповідної ради) клопотання про надання пільги з орендної плати. відповідна рада на черговій сесії надає таку пільгу та встановлює розмір орендної плати 1 грн.
і закон не порушили і кошти КП зекономили.
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 52
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Volodar »

Одесса, обгрунтуйте свій спіч будь-ласка нормативною базою, ато в мене щось не складається. А саме:
одесса писав:згідно з податковим кодексом неприбуткові підприємства звільнені від плати за землю
одесса писав:територіальна громада (власник ділянки) надає своєму КП її в оренду
одесса писав:надання пільги з орендної плати. відповідна рада на черговій сесії надає таку пільгу та встановлює розмір орендної плати 1 грн.
Прошу зауважити, що у випадку Віталій6791, плату за землю встановлюватиме тергромада, на території, якої знаходиться комунальне підприємство, яке перебуває у власності іншої тергромади.
Аватар користувача
SBB
Спец
Спец
Повідомлень: 869
З нами з: 15 квітня 2008 11:07
Репутація: 25
Область: м.Київ
Місце роботи: Юридичні послуги

Повідомлення SBB »

Земля писав:будівля Ощадбанку це Державне майно - відповідно і земельна ділянка належить до земель Державної власності
Ощадбанк не перебуває у власності держави, він не є державним підприємством. Він є акціонерним товариством, акції якого на сьогодні належать державі.
ВАДИМ
Спец
Спец
Повідомлень: 97
З нами з: 15 травня 2007 12:58
Репутація: 0
Контактна інформація:

Повідомлення ВАДИМ »

Заплутався. З врахуванням ст.5 Водного кодексу (водний об'єкт загальнодержавного значення) земельна ділянка під водою (став) в межах населеного пункту до якої власності відноситься? Комунальна чи державна? Підходить поняття "ведення водного господарства" (ст.122 ЗКУ) до риборозведення? Хто надає в оренду водний об"єкт, або поновлює договір - сільська рада, РДА чи ОДА? Попередній договір оренди земельною ділянки під водою був укладений з сільською радою.
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 52
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Volodar »

ВАДИМ писав:в межах населеного пункту до якої власності відноситься?
процентів 99,9 що комунальна
ZIC
Спец
Спец
Повідомлень: 1094
З нами з: 14 травня 2010 17:36
Репутація: 7
Область: м.Київ
Місце роботи: Інше

Повідомлення ZIC »

12-13 грудня в Луганську проходив Всеукраїнський семінар начальників відділів з розпорядження майном обласних рад. На круглому столі піднімались питання і комунальної власності на землю під об'єктами спільної власності територіальних громад області.
Делегація Харківської області ділилась своїм досвідом і роздавала зразок витягів з Держреєстру і з ДЗК по таких об'єктах (на які є держакти з кадастровими номерами в НКС).
Може кому знадобиться - викладую сканований текст:
ОблКомВласнЗем_Харьков.rar
У вас недостатньо прав для перегляду приєднаних до цього повідомлення файлів.
одесса
Спец
Спец
Повідомлень: 93
З нами з: 29 квітня 2013 22:35
Репутація: 1
Область: Одеська
Місце роботи: Інше

Повідомлення одесса »

Volodar, дійсно, перепрошую. КП ця норма (пільга з податку не землю) не стосується, лише закладів,установ та організацій які фінансуються з бюджету.
щодо решти - то все саме так як я писав.
якщо територіальна громада є власником з/д то вона має право надавати пільги з орендної плати. таким чином, у разі оформлення права постійного користування з/д за КП, у останнього виникає потреба сплачувати податок на землю. а у разі надання з/д в оренду КП, територіальна громада (як власник) може (через сесію) надати пільгу щодо розміру самої орендної плати.

[upd=1387311768][/upd]
ZIC, в Одеській області таким чином вже 12 місяців оформлюються всі земельні ділянки під обласними комунальними установами, закладами, організаціями, підприємствами як в межах населених пунктів так і за їх межами. весь алгоритм такого оформлення мною був прописаний не один раз вище.

[upd=1387311977][/upd]
але, не зважаючи на реальність такого оформлення,вважаю, що дана схема не досконала з причини відсутності у чинному законодавстві чітких визначень та механізмів реалізації прав спільних тер. громад (районних, обласних) на розпорядження зем. ділянками під своїм майном.
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 52
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Volodar »

одесса писав:якщо територіальна громада є власником з/д то вона має право надавати пільги з орендної плати
Давно цікавить це питання. Для себе так і не знайшов відповіді. Підскажіть нормативну базу
Руда
Спец
Спец
Повідомлень: 147
З нами з: 23 березня 2010 18:46
Репутація: 36
Область: Полтавська
Місце роботи: Приватні проектні організації

Повідомлення Руда »

Volodar писав:одесса написав:якщо територіальна громада є власником з/д то вона має право надавати пільги з орендної плати

Давно цікавить це питання. Для себе так і не знайшов відповіді. Підскажіть нормативну базу
Можливо, мається на увазі ця норма:
28) прийняття рішень щодо надання відповідно до чинного законодавства пільг по місцевих податках і зборах, а також земельному податку; { Пункт 28 частини першої статті 26 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2756-VI ( 2756-17 ) від 02.12.2010 }
ЗУ "Про місцеве самоврядування в України", стаття 26, пункт 28.
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 52
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Volodar »

Руда писав:ЗУ "Про місцеве самоврядування в України", стаття 26, пункт 28.
Чудова норма, але орендна плата за землю не є місцевим податком і збором і не є земельним податком. Що Ви мали на увазі?
________________________________________________________________________
Позиція Мінздоху
http://minrd.gov.ua/ebpz/#answer-block
Порядок справляння орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності визначено розділом ХІІІ ПКУ. Положеннями цього розділу не передбачені пільги по орендній платі за землю.
одесса
Спец
Спец
Повідомлень: 93
З нами з: 29 квітня 2013 22:35
Репутація: 1
Область: Одеська
Місце роботи: Інше

Повідомлення одесса »

якщо норма про пільги з орендної плати прямо не прописні у законі, то це не означає, що такі пільги заборонені.
Аватар користувача
SBB
Спец
Спец
Повідомлень: 869
З нами з: 15 квітня 2008 11:07
Репутація: 25
Область: м.Київ
Місце роботи: Юридичні послуги

Повідомлення SBB »

одесса писав:якщо норма про пільги з орендної плати прямо не прописні у законі, то це не означає, що такі пільги заборонені.
Конституція України
...
Стаття 19. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Тому, повноваження ОМС, які прямо не передбачені у законі, здійснювати не можна
одесса
Спец
Спец
Повідомлень: 93
З нами з: 29 квітня 2013 22:35
Репутація: 1
Область: Одеська
Місце роботи: Інше

Повідомлення одесса »

законодавством передбачено, що ВЛАСНИК розпоряджається своїм майном на власний розсуд. тому, вважаю, що надаючи пільгу з орендної плати ВЛАСНИК не порушує закон. хіба ви, як власник своєї оселі, не можете дозволити проживати у ній будь-кому безкоштовно?
Аватар користувача
dzi
Спец
Спец
Повідомлень: 1223
З нами з: 16 жовтня 2008 09:24
Репутація: 7
Область: м.Київ

Повідомлення dzi »

одесса писав:хіба ви, як власник своєї оселі, не можете дозволити проживати у ній будь-кому безкоштовно?
Процедури розпорядження приватною власністю трохи відрізняються від процедур розпорядження державною чи комунальною власністю.
За Вашою логікою, для прикладу, голова районної державної адміністрації може передати безоплатно в оренду своїм родичам все державне майно, яким він уповноважений розпоряджатися. Однак, як зазначено вище "Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України".
одесса
Спец
Спец
Повідомлень: 93
З нами з: 29 квітня 2013 22:35
Репутація: 1
Область: Одеська
Місце роботи: Інше

Повідомлення одесса »

по перше ваше порівняння щодо голови райдержадміністрації некоректно, бо всім майном державної власності розпоряджається або особисто фонд державного майна, або уповноважений орган за погодженням з фондом. а з комунальним майном все суттєво простіше. власник в особі міської, районної, обласної ради ОДНООСІБНО розпоряджається належним йому майном через відповідні ради (сесії). хоче рада комусь надати пільгу з орендної плати - нема питань - виноситься на розгляд сесії і депутати вирішують дати або ні.
Аватар користувача
dzi
Спец
Спец
Повідомлень: 1223
З нами з: 16 жовтня 2008 09:24
Репутація: 7
Область: м.Київ

Повідомлення dzi »

одесса писав:по перше ваше порівняння щодо голови райдержадміністрації некоректно, бо всім майном державної власності розпоряджається або особисто фонд державного майна, або уповноважений орган за погодженням з фондом.
Ви вели мову про земельні ділянки , які також є майном, та про пільги по сплаті орендної плати за землю. Голова райдержадміністрації при розпорядженні землями державної власності приймає одноосібне рішення і за вашою логікою може взагалі скасувати орендну плату чи встановити мінімальну плату (наприклад, 1 грн/га). А як же бути з наповненням бюджету і чи не пахне тут корупцією. Хто дав йому такі повноваження?
Аватар користувача
SBB
Спец
Спец
Повідомлень: 869
З нами з: 15 квітня 2008 11:07
Репутація: 25
Область: м.Київ
Місце роботи: Юридичні послуги

Повідомлення SBB »

одесса писав:законодавством передбачено, що ВЛАСНИК розпоряджається своїм майном на власний розсуд. тому, вважаю, що надаючи пільгу з орендної плати ВЛАСНИК не порушує закон. хіба ви, як власник своєї оселі, не можете дозволити проживати у ній будь-кому безкоштовно?
Якщо б орендна плата за держ. чи ком. землі була просто платою за користування майном - може бути. Але зараз орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності відповідно до пункту 9.1.10 статті 9 та пункту 14.1.147 статті 14 Податкового кодексу, є загальнодержавним податком. Правильно це, чи ні, в даному випадку - байдуже, це закон і його треба виконувати.
У цьому ж кодексі є пункт 4.4 статті 4, який говорить, що:
4.4. Установлення і скасування податків та зборів, а також пільг їх платникам здійснюються відповідно до цього Кодексу Верховною Радою України, а також Верховною Радою Автономної Республіки Крим, сільськими, селищними, міськими радами у межах їх повноважень, визначених Конституцією України та законами України.
Тобто - є у законі повноваження конкретного органу щодо встановлення пільг - можна їх реалізовувати, немає - ні.
Відповісти