Земельний союз України звернувся в Верховну Раду по питанню закону "Про землеустрій"

Різні новини, що стосуються Асоціації "Земельна Спілка України"
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Аватар користувача
Oleg
Спец
Спец
Повідомлень: 2311
З нами з: 03 квітня 2007 11:55
Репутація: 82
Область: Волинська
Місце роботи: Інше

Земельний союз України звернувся в Верховну Раду по питанню закону "Про землеустрій"

Повідомлення Oleg »

Вих.№1-22/06/11 від 06 червня 2011 року

Голові
Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин Верховної Ради Украйни
Калетніку Г.М.
01008, м. Київ-8, вул. М. Грушевського, 5
Щодо законопроекту
Spoiler
Вельмишановний Григорію Миколайовичу!

На розгляді Верховної Ради України в даний час перебуває проект Закону про внесення зміни до статті 28 Закону України «Про землеустрій» щодо скорочення строку складання документації із землеустрою (№ 8387 від 14.04.2011), що внесений Кабінетом Міністрів України. Законопроект було прийнято в першому читанні 14.06.2011 р.

Проектом пропонується доповнити частину другу статті 28 Закону України від 22.05.2003 № 858-IV «Про землеустрій» новим пунктом, згідно з яким виконання розробниками документації із землеустрою відповідних робіт має проводитись у строк, передбачений договором. При цьому фіксується максимальний строк складання документації із землеустрою, який «не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору».

На думку фахівців Асоціації «Земельна спілка України», яка є об’єднанням суб’єктів господарювання, що виконують роботи із землеустрою в нашій державі, зазначеним законопроектом пропонується здійснити врегулювання відповідних правовідносин у явно неадекватний спосіб. Дозвольте пояснити нашу позицію:

1. Значні строки розроблення документації із землеустрою в Україні обумовлюються не стільки «уповільненими темпами» роботи суб’єктів господарювання, які виконують роботи із землеустрою, скільки непередбачуваними затримками у роботі дозвільних органів, що розглядають та погоджують документацію із землеустрою, а також державних підприємств, що здійснюють адміністрування автоматизованої системи державного земельного кадастру.

Цілком «нормальними» для України є затримки на місяці або навіть роки при розгляді документації із землеустрою, які допускаються територіальними органами земельних ресурсів, органами охорони навколишнього природного середовища тощо; звичними стають «дефіцити» бланків державних актів на право власності на земельну ділянку; «до нескінченності» здатна генерувати зауваження до проектної документації державна землевпорядна експертиза, а умовою одержання позитивних висновків далеко не завжди є якість проектів; місяцями може тривати перевірка результатів виконаних землевпорядних робіт, заповнення бланків державних актів, а також внесення кадастрових даних у автоматизовану систему сумнозвісним державним підприємством «Центр державного земельного кадастру»; дотепер залишається невідомим бездефіцитне джерело недорогих «межових знаків установленого зразка», які Держкомзем нав’язливо пропонує розмістити по кутках кожної земельної ділянки в нашій державі, тощо. При цьому урядовим законопроектом «крайнім» за усі негаразди у роботі державного адміністративного апарату пропонується «призначити» виконавця робіт із землеустрою.

Професіональна спільнота запевняє Вас – тривалість розроблення суб’єктом господарювання технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, не перевищує тижня, а проект відведення земельної ділянки може бути підготовлений за місяць, але ці строки замовникам землевпорядних робіт будуть реально забезпечені тільки тоді, коли державний апарат безумовно додержуватиметься вимог законодавства про дозвільну систему у сфері господарської діяльності, доступ до земельно-кадастрової системи буде гранично спрощений для усіх споживачів інформації, а дозвільні дії посадових осіб державних органів не ставитимуться у залежність із виконанням планів зі «збирання готівки» з суб’єктів господарювання, а, у кінцевому підсумку, – зі звичайних громадян України – замовників робіт із землеустрою.

2. Ми також переконані, що у шестимісячний строк навряд чи можна виконувати усі без виключення роботи із землеустрою. Адже якщо технічна документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, або технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) можуть бути виготовлені за лічені дні, то такі види документації із землеустрою як документація із землеустрою щодо визначення державного кордону України, загальнодержавні й регіональні (республіканські) програми використання та охорони земель, схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, проекти землеустрою щодо встановлення і зміни меж адміністративно-територіальних утворень; проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів тощо навряд чи можуть розроблятися у настільки стислі терміни, адже вони потребують тривалої і клопіткої вишукувальної роботи ретельного вивчення вихідних даних та ґрунтовної підготовки проектних рішень.

За шість місяців неможливо підготувати проект землеустрою щодо організації і встановлення меж території Карпатського біосферного заповідника, площа якого складає 58 тис. гектарів, або розмежувати землі державної і комунальної власності у Донецьку, площа якого сягає 36 тис. гектарів.

3. Погоджуючись із висновком Головного науково-експертного управління Верховної Ради України від 17.05.2011, ми також висловлюємо сумнів щодо реального посилення законодавчого регулювання землеустрою шляхом внесення змін у профільний Закон України від 22.05.2003 № 858-IV у запропонованій редакції. Відповідні правовідносини замовників і розробників документації із землеустрою вичерпно врегульовуються нормами чинного Господарського кодексу України від 16.01.2003 № 436-IV, в тому числі щодо відповідальності за порушення умов договору.

Зважаючи на вищевикладене, Асоціація «Земельна спілка України» просить Вас в межах компетенції, відповідно до Закону України від 10.02.2010 № 1861-VI «Про Регламент Верховної Ради України», до другого читання ініціювати відхилення проекту Закону про внесення зміни до статті 28 Закону України «Про землеустрій» щодо скорочення строку складання документації із землеустрою (№ 8387 від 14.04.2011), як такого, що призведе до недоцільного, неадекватного, неефективного та незбалансованого регулювання правовідносин у відповідній сфері.


З повагою,
Президент Асоціації
«Земельна спілка України»,
член Ради підприємців при
Кабінеті Міністрів України Андрій Кошиль
Відповісти