Реєстрація договорів оренди землі, змін до них. Зміна орендної плати...
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
- solim
- Спец
- Повідомлень: 1062
- З нами з: 06 листопада 2013 13:47
- Репутація: 196
- Область: Рівненська
- Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування
Є такий момент . Однозначно питання не врегульоване, але ж не написано, що довідка з 6-зем.
Всім пояснюємо (і міліції, і податковій, і СБУ, і виконавчій службі), що "відомості про наявність земельних ділянок" це відомості про зареєстровані права на земельну ділянку - це інформація реєстратора прав, а не реєстратора земель.
ДЗА керується в першу чергу землевпорядним законодавством, згідно якого довідку надавати не повинні.
В нашій області пояснили податковій, що землекористувачам нічого не надаватитемо - землекористувачі їм пред'являють правовстановлюючі документи і цього достатньо. Землекористувачам же дається довідка тільки в одиничних випадках - особливо претензійним, з якими краще не мати справу.
Є ще наказ Міндоходів від 17.01.14 № 32 - http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0201-14
Ним затверджена Довідка про наявність у фізичної особи земельних ділянок - надає довідку місцева рада - можливо її і треба подавати.
Всім пояснюємо (і міліції, і податковій, і СБУ, і виконавчій службі), що "відомості про наявність земельних ділянок" це відомості про зареєстровані права на земельну ділянку - це інформація реєстратора прав, а не реєстратора земель.
ДЗА керується в першу чергу землевпорядним законодавством, згідно якого довідку надавати не повинні.
В нашій області пояснили податковій, що землекористувачам нічого не надаватитемо - землекористувачі їм пред'являють правовстановлюючі документи і цього достатньо. Землекористувачам же дається довідка тільки в одиничних випадках - особливо претензійним, з якими краще не мати справу.
Є ще наказ Міндоходів від 17.01.14 № 32 - http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0201-14
Ним затверджена Довідка про наявність у фізичної особи земельних ділянок - надає довідку місцева рада - можливо її і треба подавати.
- Ганна Миколаївна
- Молодший спец :)
- Повідомлень: 35
- З нами з: 05 березня 2014 18:51
- Репутація: 0
- Область: Вінницька
- Місце роботи: Юридичні послуги
А як розуміти :?: ч.2 ст 15 ЗУ "Про Державний земельний кадастр" - Відомості про земельну ділянку містять інформацію про її власників (користувачів), зазначену в частині другій статті 30 цього Закону, зареєстровані речові права відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
та ст 286.1. ПК УКраїни Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
та ст 286.1. ПК УКраїни Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
- solim
- Спец
- Повідомлень: 1062
- З нами з: 06 листопада 2013 13:47
- Репутація: 196
- Область: Рівненська
- Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування
Позиція така – ДЗА не веде реєстрацію прав, цю інформацію не накопичує, не зберігає, не розпоряджається і тому її нікому не надає, але в порядку інформаційної взаємодії отримує таку інформацію від держреєстра для ведення Державного земельного кадастру (в НКС і для обліку).
На ДЗА покладено ведення державного обліку земель і тут вже нікуди не дітися.
На ДЗА покладено ведення державного обліку земель і тут вже нікуди не дітися.
-
- Молоденький(ка)
- Повідомлень: 13
- З нами з: 06 березня 2013 11:48
- Репутація: 0
- Область: Чернігівська
- Місце роботи: Інше
тоді скажіть чому я до цього часу нерозумію вищевказаної цитатиsolim писав:інформацію не накопичує, не зберігає, не розпоряджається і тому її нікому не надає,
1. інформація про приватну, комунальну. державну зберігається в ДЗА 2. Чого орендарі повинні давати копії витягів на ДЗА для ведення їх форми 6-зем 3. Чому звітність ДЗА здає по інформації про кількість землі. оренду, плату на ДПІ 4. Чому ДЗА відкриває поземельні книги для збереження даних про кожну земельну ділянку
- solim
- Спец
- Повідомлень: 1062
- З нами з: 06 листопада 2013 13:47
- Репутація: 196
- Область: Рівненська
- Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування
В чому конкретно ваше питання? Як я вже писав, питання не врегульоване і в нашій області органи ДЗА відомостей про власників не надають практично нікому, але проводять взаємозвірки з податковою для цілей оподаткування, як і в минулі роки, оскільки не вдалося повністю обгрунтувати неможливість надання відомостей, бо як не крути, а облік земель покладено на ДЗА.
Не дивлячись на те, що підставою нарахування плати за землю є дані земельного кадастру, ні в законі про кадастр, ні в порядку ведення кадастру (які зовсім недавно прийняті і включають чітко визначені вичерпний перелік і процедурні моменти) питання не регламентоване.
Не дивлячись на те, що підставою нарахування плати за землю є дані земельного кадастру, ні в законі про кадастр, ні в порядку ведення кадастру (які зовсім недавно прийняті і включають чітко визначені вичерпний перелік і процедурні моменти) питання не регламентоване.
- Solpadeine
- Спец
- Повідомлень: 1102
- З нами з: 29 листопада 2011 19:22
- Репутація: 0
- Область: Дніпропетровська
- Місце роботи: Інше
- Контактна інформація:
-
- Спец
- Повідомлень: 302
- З нами з: 09 листопада 2010 17:10
- Репутація: 0
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
Перепрошую, може не зовсім в ту тему. Орендодавець при дії зареєстрованого договору оренди його земельної ділянки, вирішив виділити межі з встановленням межових знаків (кілочків). Чи можна розцінити дії орендодавця, як порушення умов договору оренди, як перешкоджання використанню орендарем обєкту оренди ? Орендодавець трактує свої дії, як такі, що вирішив відновити межі своєї ділянки.
Дякую.
Дякую.
- Поковба
- Спец
- Повідомлень: 704
- З нами з: 13 вересня 2009 14:16
- Репутація: 0
- Область: Закарпатська
- Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування
- Контактна інформація:
Тема для обговорення:
До мене звернувся за порадою один знайомий колега:
Земельна ділянка надана в оренду субєкту господарської діяльності для обслуговування ринку. Після виготовлення нормативної грошової оцінки населеного пункту орендна плата за користування землею виросла в рази і становить близько 100 тис. грн. в рік. Ця сума недосяжна підприємству (стільки не заробляють). Майна на земельній ділянці зареєстрованого немає. Ринок фактично працює лише два дні на тиждень. Селищна рада хоче йому допомогти і внести зміни в договір оренди шляхом зміни строку договору оренди. А саме: обумовити в договорі оренди землі термін дії договору протягом 5 років, але лише два дні в тиждень.
На мою думку така ідея є трохи абсурдна і незаконна (хоча трохи з натяжкою). Тому, що:
1) Стаття 13 ЗУ "Про оренду землі" вказує нам що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк (тобто один), а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
2) Стаття 19 ЗУ "Про оренду землі" та пункт 8 типового договору оренди землі не передбачає множинність строків оренди землі.
Чи можливо в когось будуть інші думки і доводи? Що скажете колеги?
До мене звернувся за порадою один знайомий колега:
Земельна ділянка надана в оренду субєкту господарської діяльності для обслуговування ринку. Після виготовлення нормативної грошової оцінки населеного пункту орендна плата за користування землею виросла в рази і становить близько 100 тис. грн. в рік. Ця сума недосяжна підприємству (стільки не заробляють). Майна на земельній ділянці зареєстрованого немає. Ринок фактично працює лише два дні на тиждень. Селищна рада хоче йому допомогти і внести зміни в договір оренди шляхом зміни строку договору оренди. А саме: обумовити в договорі оренди землі термін дії договору протягом 5 років, але лише два дні в тиждень.
На мою думку така ідея є трохи абсурдна і незаконна (хоча трохи з натяжкою). Тому, що:
1) Стаття 13 ЗУ "Про оренду землі" вказує нам що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк (тобто один), а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
2) Стаття 19 ЗУ "Про оренду землі" та пункт 8 типового договору оренди землі не передбачає множинність строків оренди землі.
Чи можливо в когось будуть інші думки і доводи? Що скажете колеги?
- Kitsmaniuk
- Спец
- Повідомлень: 461
- З нами з: 12 березня 2011 11:28
- Репутація: 147
- Область: Чернівецька
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Не тільки у Вас така проблема. Ті, що працювали над методикою проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів думали мабуть не головою...... У відповідності до цієї методики розробники документації з нормативної грошової оцінки, як правило базову вартість одного квадратного метра земельної ділянки теж розрахували по МАКСИМУМУ, бо під пильним оком наглядачів з фіскальних та правоохоронних органів, маючи на те всі законні підстави, просто - напросто не рискнули підійти до цього питання з розумом, бо не мають ніякого бажання доводити свою правоту перед згаданими службами, питання ж бо стоїть про наповнення бюджету, а так зване "заниження" нормативної грошової оцінки кваліфікується, як економічний злочин.....Поковба писав:Після виготовлення нормативної грошової оцінки населеного пункту орендна плата за користування землею виросла в рази і становить
Про те, що ОРЕНДАРІ будуть відмовлятися від оренди таких земельних ділянок через непосильну орендну плату ніхто навіть не задумувався... І за що боролись, на те і напоролись, замість надходжень до бюджету отримали "бросові землі", використання яких припиняється і невідомо коли почнеться...
Описаний Вами випадок, це ще пів - біди - лиха. Зверніть Увагу на номативну грошову оцінку штучних водойм (ставків), в межах населеного пункту.... І прикиньте, скільки має давати риби 1га водного дзеркала і по ЯКІЙ ЦІНІ, щоб орендар не пішов з торбами.
В тому то й проблема, що згадані вище мною служби, ТИПОВИЙ вважають догмою, а можливість варіацій - відхиленням від закону, яке карається по закону. В цивілізованому суспільстві так не повинно бути, повинен перемагати ЗДОРОВИЙ ГЛУЗД.... Івсе, що не врегульовано законом та прямо не суперечить закону, повинно вважатись законним.Поковба писав:1) Стаття 13 ЗУ "Про оренду землі" вказує нам що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк (тобто один), а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
2) Стаття 19 ЗУ "Про оренду землі" та пункт 8 типового договору оренди землі не передбачає множинність строків оренди землі.
Чи можливо в когось будуть інші думки і доводи? Що скажете колеги?
- Ганна Миколаївна
- Молодший спец :)
- Повідомлень: 35
- З нами з: 05 березня 2014 18:51
- Репутація: 0
- Область: Вінницька
- Місце роботи: Юридичні послуги
-
- Повідомлень: 3
- З нами з: 27 травня 2013 21:23
- Репутація: 0
- Область: м.Київ
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Добрый день!Помогите разобраться. У мужа и жены был общий бизнес, в 2006 году муж заключил договор аренды на 49 лет с сельским советом на зем. участок под общежитием(которое находилось в его собственности).В 2008 году был раздел имущества, и по решению суда общежитие перешло в собственность жены. Какие дальнейшие действия по изменению в договоре аренды арендотора(с мужа на жену), необходимо ли разрабатывать новую тех. документацию?
- Solpadeine
- Спец
- Повідомлень: 1102
- З нами з: 29 листопада 2011 19:22
- Репутація: 0
- Область: Дніпропетровська
- Місце роботи: Інше
- Контактна інформація:
-
- Молоденький(ка)
- Повідомлень: 11
- З нами з: 30 жовтня 2009 13:44
- Репутація: 0
- Область: Київська
- Місце роботи: Інші недержавні проектні організації
По-перше Ви не написали який відсоток від НГО стоїть в договорі, спробуйте домовиться з ОМС на мінімум 3%.Поковба писав:Після виготовлення нормативної грошової оцінки населеного пункту орендна плата за користування землею виросла в рази і становить близько 100 тис. грн. в рік.
По-друге, якщо там немає забудови і ринок функціонує як стихійний, тимчасовий можете спробувать поміняти коефіцієнт Кф у НГО, я так думаю у Вас стоїть 2,5 комерція, можна поставить 0.5 як "Інші відкриті (незабудовані) землі в межах населеного пункту" це зменшить суму оренди в 5 разів.
І ще один варіант, оформляйте у власність на громадян, під цільове в залежності від угіддь, а потім зміните цільове і продасте субєкту господарської діяльності - власність - земельний податок- 1%. Процес затяжний, але того вартий, якщо люди хочуть звичайно цим займатись.
- Поковба
- Спец
- Повідомлень: 704
- З нами з: 13 вересня 2009 14:16
- Репутація: 0
- Область: Закарпатська
- Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування
- Контактна інформація:
Стоїть мінімум 3 %.Neo писав:По-перше Ви не написали який відсоток від НГО стоїть в договорі, спробуйте домовиться з ОМС на мінімум 3%.
Хороша підказка, але без шансів. Чомусь наші агенти бояться застосовувати коеф. 0,5 "Інші відкриті (незабудовані) землі в межах населеного пункту". Можна звичайно судитися, але є багато алеNeo писав:По-друге, якщо там немає забудови і ринок функціонує як стихійний, тимчасовий можете спробувать поміняти коефіцієнт Кф у НГО, я так думаю у Вас стоїть 2,5 комерція, можна поставить 0.5 як "Інші відкриті (незабудовані) землі в межах населеного пункту" це зменшить суму оренди в 5 разів.
Також не получиться. Це центр великого селища. Виділяти земельні ділянки для осг чи садівництва, я б цій селищній раді не порекомендував (хоч Генплану немає). І взагалі, потрібно забути про те, щоб просто віддавати безоплатно землю для підприємницької діяльності, різними законними/незаконними шляхами, якщо хочемо, щоб наша діяльність приносила користь суспільству. В цьому випадку, просто, ціна землі є економічно необгрунтованою.Neo писав:І ще один варіант, оформляйте у власність на громадян, під цільове в залежності від угіддь, а потім зміните цільове і продасте субєкту господарської діяльності - власність - земельний податок- 1%.
Тим не менше, дякую за допомогу.
- Dreder
- Спец
- Повідомлень: 137
- З нами з: 21 лютого 2013 20:44
- Репутація: 0
- Область: Полтавська
- Місце роботи: Інше
Доброго ранку. Знову стикнувся з непорозумінням та неоднозначним застосуванням норм права при реєстрації прав оренди земельних ділянок по державним актам де замість цільового призначення товарне сільськогосподарське виробництво втюхкали особисте селянське господарство. Держакти видавали при розпаюванні колгоспу (розпорядження РДА підстава видачі). Проте виникає ВЕЛИКЕ питання про можливість укладення договору оренди землі між власником та юридичною особою та подальшою реєстрацією права оренди. Друзі поділіться думками, як вийти з даної ситуації з найменшими витратами.
Дякую.
Дякую.
- Solpadeine
- Спец
- Повідомлень: 1102
- З нами з: 29 листопада 2011 19:22
- Репутація: 0
- Область: Дніпропетровська
- Місце роботи: Інше
- Контактна інформація:
- Solpadeine
- Спец
- Повідомлень: 1102
- З нами з: 29 листопада 2011 19:22
- Репутація: 0
- Область: Дніпропетровська
- Місце роботи: Інше
- Контактна інформація:
- Kitsmaniuk
- Спец
- Повідомлень: 461
- З нами з: 12 березня 2011 11:28
- Репутація: 147
- Область: Чернівецька
- Місце роботи: Приватні проектні організації
- solim
- Спец
- Повідомлень: 1062
- З нами з: 06 листопада 2013 13:47
- Репутація: 196
- Область: Рівненська
- Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування
Взагалі-то громадянам цільове під паї встановлювалося як для осг, так і для товарного виробництва.
Згідно законодавства юридична особа не може використовувати землю для осг, а може лише для ведення товарного виробництва. Та і громадяни не повинні мати у власності для товарного, а лише для осг.
Згідно законону, при передачі в оренду громадянином (цільове осг) юридичній особі необхідно змінити цільове для товарного, але тут діє заборона на зміну цільового на паї.
Так тепер і є: і фізичні особи мають для осг і томарного, і юридичні особи мають для осг і товарного.
Згідно законодавства юридична особа не може використовувати землю для осг, а може лише для ведення товарного виробництва. Та і громадяни не повинні мати у власності для товарного, а лише для осг.
Згідно законону, при передачі в оренду громадянином (цільове осг) юридичній особі необхідно змінити цільове для товарного, але тут діє заборона на зміну цільового на паї.
Так тепер і є: і фізичні особи мають для осг і томарного, і юридичні особи мають для осг і товарного.
- Solpadeine
- Спец
- Повідомлень: 1102
- З нами з: 29 листопада 2011 19:22
- Репутація: 0
- Область: Дніпропетровська
- Місце роботи: Інше
- Контактна інформація:
- Kitsmaniuk
- Спец
- Повідомлень: 461
- З нами з: 12 березня 2011 11:28
- Репутація: 147
- Область: Чернівецька
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Стаття 7. Права та обов'язки членів особистого селянськогоSolpadeine писав:Закон про ОСГ
господарства
Члени особистого селянського господарства мають право:
самостійно господарювати на землі;
укладати особисто або через уповноважену особу будь-які угоди, що не суперечать законодавству.
Уповноваженою особою може бути дієздатний член особистого селянського господарства, який досяг 18 років;