Volodar , ну а хіба не так, з точки зору здорового глузду? Та й не тільки глузду а й нинішнього законодавства. Вже ж не має такого: " Чия земля?? Чіпкина". Земля як така, повинна бути оформлена як об'єкт права. А потім на цей об'єкт оформлюється саме право. І вже після цього з така земельна ділянка набуває юридичної обігоздатності.Volodar писав:ну тоді це всі "інші землі, розташовані за межами населених пунктів, крім земельних ділянок приватної власності ..."
Оренда невитребуваних паїв
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
-
- Спец
- Повідомлень: 302
- З нами з: 09 листопада 2010 17:10
- Репутація: 0
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
- Volodar
- Спец
- Повідомлень: 1795
- З нами з: 17 квітня 2008 12:41
- Репутація: 52
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
Особисто я схиляюся саме до такої думки, що це вже землі державної власності, оскільки жодних перехідних положень про перехід колективної власності на землю в якусь іншу, наприклад в спільну приватну не знаю.Борщ писав:ну а хіба не так, з точки зору здорового глузду?
Саме це б вирішило, всі проблеми: з визначенням субєкта власності, розпорядника і питання з державною реєстрацію прав
Але в цьому випадку,якщо власник серифікату, який не брав участь в жеребкуванні, і не набув право власності, то згодом буде зобовязаний відстоювати своє право в суді.
_____________________________________
між іншим в мене складається враження, що при розробці ЗУ "Про внесення змін про розмежування..." саме такі думки і були в розробників, що саме в такий спосіб і потрібно розрубати вузол "колективна власність", бо досить дивно видається, що таке питання як невитребувані паї залишилося без уваги.
Типу "хто запізнився - той не встиг"
_____________________________________
Посперечався з колегою-юристом, тей стверджує, що досить реально довести, що колективна власність це спільна приватна власність... та в такому випадку для мене це тупік. В нього позиція наївно проста: сільська рада має активно проводити роботу в напрямку безгосподарського майна і невитребуваних паїв
- Solpadeine
- Спец
- Повідомлень: 1102
- З нами з: 29 листопада 2011 19:22
- Репутація: 0
- Область: Дніпропетровська
- Місце роботи: Інше
- Контактна інформація:
-
- Повідомлень: 1
- З нами з: 17 січня 2014 15:58
- Репутація: 0
- Область: Вінницька
- Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування
Невитрибувані паї
Шановні колеги, проконсультуйте будь-ласка. Після смерті людини немає спадкоємців на пай, пай знаходиться в оренді фермера до 2017 р. Що робити Селищній раді з паєм, переводити в невитребувані???
- Volodar
- Спец
- Повідомлень: 1795
- З нами з: 17 квітня 2008 12:41
- Репутація: 52
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
Ні, діяти в порядку ст. 1277 Цивільного кодексу, зверніться до райзему за консультацієюtomik_c писав:Селищній раді з паєм, переводити в невитребувані???
Стаття 1277. Відумерлість спадщини
1. У разі відсутності спадкоємців за заповітом і за законом,
усунення їх від права на спадкування, неприйняття ними спадщини, а
також відмови від її прийняття орган місцевого самоврядування за
місцем відкриття спадщини зобов'язаний подати до суду заяву про
визнання спадщини відумерлою.
Все, конечно, очень хорошо, но смотрю год прошел, а определенности так и нет((( У нас на это смотрят как однозначно на гос. собственность, но при этом действительно никто не задумывается над таким следствием этого как аукционы. И такой вопрос, а есть ли какая-то лазейка сделать тех. док. по установлению границ? Просто все распаевано, есть и площади и оценка, а на некоторые даже кад. номера в ДЗК (НКС). Просто абсурдно как по мне делать проект (хотя конечно понимаю, что "на заборе написано содержание ст. 79-1"), когда при аналогичной ситуации в частном случае (востребование пая человеком) делается техничка (и кстати какая?!). Проект же повлечет за собой обязательную экспертизу... причем в Киеве, так как обязательно есть особо ценные черноземы. Че делать то? Как уйти от абсурдов? К чему тут экспертиза и зачем проект? (вопрос больше конечно к законодателю, но тем не менее).
- solim
- Спец
- Повідомлень: 1072
- З нами з: 06 листопада 2013 13:47
- Репутація: 199
- Область: Рівненська
- Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування
Знайшов у реєстрі судових рішень - http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/33059598Volodar писав:Volodar » 17.01.2014, 14:45
solim написав:
"приватною власністю органу місцевого самоврядування".
Вікладіть на сайті цей перл, будь-ласка
На підставі цього держреєстрслужба зареєструвала право приватної власності за місцевою радою.
-
- Повідомлень: 1
- З нами з: 18 лютого 2014 14:45
- Репутація: 0
- Область: Дніпропетровська
- Місце роботи: Інше
Добрий день!Підскажіть будьласка: Куди й кому виплачують кошти за невитребуваний пай?Сертифікат на пай є,але державний акт на право власності на земельну ділянку не оформили( 2 пая один по заповіту передали, він не оформлений,а другий практично оформлений теж переданий по заповіту, але не було з собою свідоцтва про шлюб и жінці видали копію права, а оригінал не видали).Не було можливості і ми не звертилися приблизно 7 років, от нещодавно дізнались що пай був оренді, коли довірена особи спробувала дізнатись що і як у селищній раді їй відмовили в надані інформації, є підозра що гроші осіли чіїсь кишені.
-
- Молодший спец :)
- Повідомлень: 38
- З нами з: 08 жовтня 2011 11:23
- Репутація: 0
- Область: Львівська
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Всім привіт! Друзі, допоможіть будь-ласка!!!
Якщо власник земельної частки помер, орендна плата виплачується спадкоємцю. Якщо договір оренди закінчився, а спадкоємець не з’явився, то така земельна частка вважається невитребуваною. Відповідно до ст. 13 ЗУ «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток» від 03.12.2012 р. «Нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації можуть передаватися в оренду для використання за цільовим призначенням на строк до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку, про що зазначається у договорі оренди земельної ділянки, А ВЛАСНИКИ ЗЕМЕЛЬНИХ ЧАСТОК (ПАЇВ) ЧИ ЇХ СПАДКОЄМЦІ, ЯКІ НЕ ВЗЯЛИ УЧАСТЬ У РОЗПОДІЛІ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК, ПОВІДОМЛЯЮТЬСЯ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ ПРОВЕДЕНОГО РОЗПОДІЛУ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК У ПИСЬМОВІЙ ФОРМІ, У РАЗІ ЯКЩО ВІДОМЕ ЇХ МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ.
Чи правильне твердження , яке випливає з вище наведеного?: Невитребувану земельну ділянку (частку) можна орендувати на підставі відповідного договору з місцевою радою (якщо зем. діл. (час.) знаходиться в межах населеного пункту) або з Держземагенством (зем. діл. (час.) за межами населеного пункту – поправте якщо неправий) на термін доки власник не отримає держ.акт ( згідно нового законодавства – свідоцтво) (не заявить свої права на земельну частку).
Окрім усього цього є ще одне питання, яке в мене виникло, коли я переглядав законодавство про оренду земель: Що робити у випадку, коли договір оренди ще діє, а спадкоємця не має (кому виплачується орендна плата?), і як зареєструвати такий договір, якщо його реєстрація при укладанні раніше не була проведена? (при такій ситуації земельна частка не вважається не витребуваною).
Якщо власник земельної частки помер, орендна плата виплачується спадкоємцю. Якщо договір оренди закінчився, а спадкоємець не з’явився, то така земельна частка вважається невитребуваною. Відповідно до ст. 13 ЗУ «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток» від 03.12.2012 р. «Нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації можуть передаватися в оренду для використання за цільовим призначенням на строк до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку, про що зазначається у договорі оренди земельної ділянки, А ВЛАСНИКИ ЗЕМЕЛЬНИХ ЧАСТОК (ПАЇВ) ЧИ ЇХ СПАДКОЄМЦІ, ЯКІ НЕ ВЗЯЛИ УЧАСТЬ У РОЗПОДІЛІ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК, ПОВІДОМЛЯЮТЬСЯ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ ПРОВЕДЕНОГО РОЗПОДІЛУ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК У ПИСЬМОВІЙ ФОРМІ, У РАЗІ ЯКЩО ВІДОМЕ ЇХ МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ.
Чи правильне твердження , яке випливає з вище наведеного?: Невитребувану земельну ділянку (частку) можна орендувати на підставі відповідного договору з місцевою радою (якщо зем. діл. (час.) знаходиться в межах населеного пункту) або з Держземагенством (зем. діл. (час.) за межами населеного пункту – поправте якщо неправий) на термін доки власник не отримає держ.акт ( згідно нового законодавства – свідоцтво) (не заявить свої права на земельну частку).
Окрім усього цього є ще одне питання, яке в мене виникло, коли я переглядав законодавство про оренду земель: Що робити у випадку, коли договір оренди ще діє, а спадкоємця не має (кому виплачується орендна плата?), і як зареєструвати такий договір, якщо його реєстрація при укладанні раніше не була проведена? (при такій ситуації земельна частка не вважається не витребуваною).
- dexter3000
- Спец
- Повідомлень: 1353
- З нами з: 29 серпня 2007 17:38
- Репутація: 10
- Область: м.Київ
- Місце роботи: Не маю відношення до землевпорядкування
Не совсем. Если участок был сформирован, человек получил госакт и заключил договор аренды, а потом умирает без наследников, то тут мы имеем дело с выморочным имуществом (відумерлою спадщикою). Управление наследственным имуществом осуществляется в соответствии с Гражданским кодексом Украины. Невостребованной земельная доля (пай) считается в том случае, если собственник вообще даже сертификат не получил. Если же сертификат был получен и, более того, пай передан в аренду, то никакой невостребованности уже нету, а, в случае смерти собственника, надо управлять наследственным имуществом согласно ГКУ.ДМИТРОZV писав:Якщо договір оренди закінчився, а спадкоємець не з’явився, то така земельна частка вважається невитребуваною.
Неправильное. Госземагентство не имеет никакого отношения к этим землям - они не государственные (а коллективной собственности). Временным распорядителям неистребованных паев и нераспаёванных земель (с правом передачи в аренду) за границами населенных пунктов является РГА.ДМИТРОZV писав:Чи правильне твердження , яке випливає з вище наведеного?: Невитребувану земельну ділянку (частку) можна орендувати на підставі відповідного договору з місцевою радою (якщо зем. діл. (час.) знаходиться в межах населеного пункту) або з Держземагенством (зем. діл. (час.) за межами населеного пункту – поправте якщо неправий) на термін доки власник не отримає держ.акт ( згідно нового законодавства – свідоцтво) (не заявить свої права на земельну частку).
Те що Держземагентство немає відношення - це 100%. А як же Стаття 5. Повноваження сільських, селищних, міських радdexter3000 писав:Неправильное. Госземагентство не имеет никакого отношения к этим землям - они не государственные (а коллективной собственности). Временным распорядителям неистребованных паев и нераспаёванных земель (с правом передачи в аренду) за границами населенных пунктов является РГА.
та районних державних адміністрацій щодо виділення
в натурі (на місцевості) земельних ділянок
власникам земельних часток (паїв)
Сільські, селищні, міські ради та районні державні
адміністрації в межах їх повноважень щодо виділення земельних
часток (паїв) у натурі (на місцевості):
розглядають заяви власників земельних часток (паїв) щодо
виділення їм в натурі (на місцевості) земельних ділянок і видачі
документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку;
приймають рішення щодо виділення земельних часток (паїв) у
натурі (на місцевості);
Чому іменно РДА розпоряджається? Норми п.12 Перехідних положень вже немає.
- dexter3000
- Спец
- Повідомлень: 1353
- З нами з: 29 серпня 2007 17:38
- Репутація: 10
- Область: м.Київ
- Місце роботи: Не маю відношення до землевпорядкування
Згоден, але згідно статті 13. Використання нерозподілених (невитребуваних)dexter3000 писав:Перехідні положення стосувалися ЗЕМЕЛЬ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАСНОСТІ до проведення їх розмежування. А паї - це землі КОЛЕКТИВНОЇ ВЛАСНОСТІ. Розпоряджаються ними ОМС і РДА відповідно до ст. 13 ЗУ "Про порядок виділення...".
земельних ділянок
Нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки за рішенням
відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної
державної адміністрації можуть передаватися в оренду для
використання за цільовим призначенням на строк до моменту
отримання їх власниками державних актів на право власності на
земельну ділянку, про що зазначається у договорі оренди земельної
ділянки, а власники земельних часток (паїв) чи їх спадкоємці, які
не взяли участь у розподілі земельних ділянок, повідомляються про
результати проведеного розподілу земельних ділянок у письмовій
формі, у разі якщо відоме їх місцезнаходження.
Якщо контректно, то ніхто на себе не хоче брати дані повноваження. Хочуть конкретно знати: або РДА або ОМС. І де це можна прочитати.
-
- Молодший спец :)
- Повідомлень: 38
- З нами з: 08 жовтня 2011 11:23
- Репутація: 0
- Область: Львівська
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Тоді невитребувані паї (паї, власники яких не отримали сертифікати, та нерозпайовані землі) можна орендувати на підсаві відповідного договору з ОМС (в межах населеного пункту) або РДА (за межами нас. п.), на строк доки власники не отримають сертифікатів?dexter3000 писав:Временным распорядителям неистребованных паев и нераспаёванных земель (с правом передачи в аренду) за границами населенных пунктов является РГА.
Такі договора оренди підлягають реєстрації виконавчим комітетом ОМС?
-
- Молодший спец :)
- Повідомлень: 38
- З нами з: 08 жовтня 2011 11:23
- Репутація: 0
- Область: Львівська
- Місце роботи: Приватні проектні організації
І справді не можу знайти, але оскільки dexter3000 писав , що тимчасовим розпорядником невитребуваних паїв і нерозпайованих земель (з правом передачі в оренду) за межами населених пунктів є РДА, то логічно було б припустити, що є і в межах. Тай крім того, в ст. 13 ЗУ "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" зазначається, що нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації можуть передаватися в оренду для використання за цільовим призначенням.... То коли такі землі надаються в оренду за рішення ОМС, а коли РДА????ВАДИМ писав:Не находжу нині законодавчого акту "в межах" та "за межами" для невитребуваних паїв. Чим аргументувати?
[upd=1395082001][/upd]
Зрозуміло, але згідно ст 13 ЗУ "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)", нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації можуть передаватися в оренду для використання за цільовим призначенням на строк до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку, про що зазначається у договорі оренди земельної ділянки,....dexter3000 писав:Если же сертификат был получен и, более того, пай передан в аренду, то никакой невостребованности уже нету, а, в случае смерти собственника, надо управлять наследственным имуществом согласно ГКУ.
З Ваших слів мені зрозуміло: якщо власник отримав сертифікат, чи вже й держакт, але після укладання договору оренди помер - то тут потрібно керуватися ЦКУ. А от згідно вище наведеної статті невитребуваною земельною ділянкою вважається, щось таке, власник чого не отримав держакт... Поясніть мені будь-ласка про що йдеться в цій статті, (чи можливо я щось не правильно розумію?).
Востаннє редагувалось 17 березня 2014 22:01 користувачем ДМИТРОZV, всього редагувалось 1 раз.
-
- Молодший спец :)
- Повідомлень: 38
- З нами з: 08 жовтня 2011 11:23
- Репутація: 0
- Область: Львівська
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Тобто, з Ваших слів, земельна частка (пай) стає земельною ділянкою в разі отримання її власником сертифіката або інших документів, передбачених ст 2. ЗУ "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)"??? (бо згідно з даною статтею, основним документом, що посвідчує право на земельну частку (пай), є сертифікат на право на земельну частку (пай), виданий районною (міською) державною адміністрацією.....)solim писав:Земельна часкта (пай) у разі посвідчення на неї права стає земельною ділянкою
[upd=1395083420][/upd]
Із земельною ділянкою без правонаступника зрозуміло (відумерла спадщина). А як розуміти поняття "невитребувана земльна ділянка"?solim писав:Невитребуваний пай це не земельна ділянка без правонаступника.
Це питання вже не перший рік дуже гостро обговорюється всіма, проте ВОЗ і нині там!
Є думки про те, що такі землі можуть надаватися в оренду або РДА або ОМС, але правовими актами це не визначено. Ця думка може мати коріння з ст. 5 ЗУ "Про порядок виділення ..." (саме два останні абзаци), але там йдеться виключно про повноваження щодо прийняття рішень про видачу документів, а не про розпорядження землями колективної власності. Хоча я не виключаю, що інші мають іншу точку зору. Скажу більше, особисто розроблено не одну документацію про надання в оренду земель колективної власності (в т.ч. і проектні дороги) на підстав розпорядження РДА. Поясню чому, - держава отримує кошти від оренди у бюджет, претензій ніхто не висуває, землі не пустують (хоча вони і так не пустували б). Питання хто і до кого матиме претензії, які наслідки і т.п.? Це питання виключно зацікавленості певного кола осіб (Скільки ж можна чекати поки держава врегулює цю проблему). Проте, розробляв і інші документації щодо надання в оренду земель колективної власності на підставі рішення правонаступника колишнього КСП, де підкріплювальним документом було рішення суду щодо зобов'язання ПП (як правонаступника) укласти договір зі СТОВ.
Також, слід пам'ятати про спеціалізацію законів у разі невідповідності їх норм.
Є думки про те, що такі землі можуть надаватися в оренду або РДА або ОМС, але правовими актами це не визначено. Ця думка може мати коріння з ст. 5 ЗУ "Про порядок виділення ..." (саме два останні абзаци), але там йдеться виключно про повноваження щодо прийняття рішень про видачу документів, а не про розпорядження землями колективної власності. Хоча я не виключаю, що інші мають іншу точку зору. Скажу більше, особисто розроблено не одну документацію про надання в оренду земель колективної власності (в т.ч. і проектні дороги) на підстав розпорядження РДА. Поясню чому, - держава отримує кошти від оренди у бюджет, претензій ніхто не висуває, землі не пустують (хоча вони і так не пустували б). Питання хто і до кого матиме претензії, які наслідки і т.п.? Це питання виключно зацікавленості певного кола осіб (Скільки ж можна чекати поки держава врегулює цю проблему). Проте, розробляв і інші документації щодо надання в оренду земель колективної власності на підставі рішення правонаступника колишнього КСП, де підкріплювальним документом було рішення суду щодо зобов'язання ПП (як правонаступника) укласти договір зі СТОВ.
Також, слід пам'ятати про спеціалізацію законів у разі невідповідності їх норм.