Структура Держземінспекції

Проблеми державного контролю за використанням та охороною земель
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
LIKA
Спец
Спец
Повідомлень: 97
З нами з: 09 січня 2009 16:55
Репутація: 6
Область: Черкаська
Місце роботи: Приватні проектні організації
Контактна інформація:

Структура Держземінспекції

Повідомлення LIKA »

Прошу тих хто працює в цій сфері надати свої пропозиції щодо майбутньої структури Держземінспекції, як структурного підрозділу при Головному управлінні Держкомзему в області.
Аватар користувача
dzi
Спец
Спец
Повідомлень: 1223
З нами з: 16 жовтня 2008 09:24
Репутація: 7
Область: м.Київ

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення dzi »

LIKA писав:Прошу тих хто працює в цій сфері надати свої пропозиції щодо майбутньої структури Держземінспекції, як структурного підрозділу при Головному управлінні Держкомзему в області.
Не путайте, не при Головному управлінні Держкомзему в області, а у складі Головного.
За аналогією 2003-2004 років.
Управління інспекторської діяльності у складі Головного управління.
Начальник Управління - 1 заступник начальника Головного управління.
У складі міських (районних) управлінь (відділів) мінімум сектор (2-4 інспектори), за необхідності - відділи.
Аватар користувача
Katze
Спец
Спец
Повідомлень: 444
З нами з: 18 грудня 2008 09:53
Репутація: 1
Область: Дніпропетровська

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення Katze »

Вчора на нараді в головному управлінні начальник сказав "приємну звістку", що він тепер головний держземінспектор. А всі такі раді UPS
LIKA
Спец
Спец
Повідомлень: 97
З нами з: 09 січня 2009 16:55
Репутація: 6
Область: Черкаська
Місце роботи: Приватні проектні організації
Контактна інформація:

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення LIKA »

Не путайте, не при Головному управлінні Держкомзему в області, а у складі Головного.
За аналогією 2003-2004 років.
Управління інспекторської діяльності у складі Головного управління.
Начальник Управління - 1 заступник начальника Головного управління.
У складі міських (районних) управлінь (відділів) мінімум сектор (2-4 інспектори), за необхідності - відділи.

Ну добре, я не правильно висловилась.... у складі Головного.

Наприклад, що стосується бути першим заступником начальника управління, то у нас в області такого не буде, скоріше всього буде просто заступником.

Cтосовно у складі міських (районних) відділах (управліннях) то Ви не праві.

В змінах чітко написано

"Державна інспекція з контролю за використанням і охороною земель є структурним підрозділом центрального апарату Держкомзему та має територіальні підрозділи у складі територіальних органів Держкомзему в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі" ... тобто тільки при обласних.

Далі, насьогодні в складі Головного управління немає управлінь, а тільки відділи. Дозволять чи ні зробити управління, це ще питання, але і створювати відділ на 40 чоловік це не серйозно.

І чи можливо при Головному управлінні створити департамент? Чи це можливо тільки при Комітетові.

Іще питання... Чи можливо залишити існуючу структуру по відділам і секторах тільки скажімо в управлінні.

І як буде звучати назва? Управління Держземінспеції Головного управління Держкомзему у області???
Аватар користувача
dzi
Спец
Спец
Повідомлень: 1223
З нами з: 16 жовтня 2008 09:24
Репутація: 7
Область: м.Київ

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення dzi »

Tanya22 писав:Вчора на нараді в головному управлінні начальник сказав "приємну звістку", що він тепер головний держземінспектор. А всі такі раді UPS
Так, але він мабуть не здогадується скільке це тягне за собою проблем і наслідків.
Наприклад. Рішення щодо розгляду скарг на постанови, які він підпише. У разі оскарження їх до суду, його будуть викликати відповідачем.
Правда підписання рішень можна доручити начальнику інспекції, який по структурі повинен бути 1 заст. Головного державного інспектора.
Але за контроль з нього спитають, можна не сумніватись.

Додано через 40 хвилин 33 секунди:
LIKA писав:Наприклад, що стосується бути першим заступником начальника управління, то у нас в області такого не буде, скоріше всього буде просто заступником.
Це вирішується зверху, а не на рівні області, структура повинна бути аналогічна для усіх.
LIKA писав:Cтосовно у складі міських (районних) відділах (управліннях) то Ви не праві.
В змінах чітко написано
"Державна інспекція з контролю за використанням і охороною земель є структурним підрозділом центрального апарату Держкомзему та має територіальні підрозділи у складі територіальних органів Держкомзему в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі" ... тобто тільки при обласних.
Нині Держземінспекція згідно з законом має територіальні органи в областях, звідки тоді у Вас відділи у районах?
LIKA писав:Далі, насьогодні в складі Головного управління немає управлінь, а тільки відділи. Дозволять чи ні зробити управління, це ще питання, але і створювати відділ на 40 чоловік це не серйозно.
Комітет планує скасувати наказ від 07.02.2009 № 54-кт.
LIKA писав:І чи можливо при Головному управлінні створити департамент? Чи це можливо тільки при Комітетові.
Неможливо.
http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/ ... 9-2005-%EF
Аватар користувача
ksenia
Спец
Спец
Повідомлень: 134
З нами з: 31 січня 2008 17:26
Репутація: 0

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення ksenia »

vanj777 писав:Привіт всім!!
Які думки з приводу подальшого майбутнього інспекції?
І яка доля інспекторів куда їх ??
3 вересня 2009 http://dkzr.gov.ua/terra/control/uk/pub ... t_id=20657
"Держкомзем повідомляє: Держземінспекція не ліквідовується, а змінює свій статус"
Spoiler
Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2002 р. №1958 «Про утворення Державної інспекції з контролю за використанням і охороною земель» у складі Державного комітету по земельних ресурсах утворено як урядовий орган державного управління Державну інспекцію з контролю за використанням і охороною земель та затверджено її положення.
Відповідно до пункту 6 частини першої статті 20 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» від 16 травня 2008 року, Кабінет Міністрів України утворює, реорганізовує і ліквідовує міністерства та інші центральні органи виконавчої влади відповідно до закону в межах коштів, передбачених у Державному бюджеті України на утримання органів виконавчої влади та затверджує положення про зазначені органи.
Частинами п’ятою та шостою статті 22 цього ж Закону встановлено, що Кабінет Міністрів України утворює у системі міністерств урядові органи, затверджує положення про них, призначає та звільняє їх керівників.
Урядові органи відповідальні перед Кабінетом Міністрів України, підзвітні та підконтрольні міністру, у системі міністерства якого вони створені та функціонують.
З метою приведення у відповідність до Закону України «Про Кабінет Міністрів України» рішень Уряду та відповідно до протоколу засідання Урядового комітету з питань правової політики, оборони та правоохоронної діяльності від 7 липня 2009 року № 20 Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 26 серпня 2009 року № 901 «Про додаткові заходи щодо врегулювання земельних відносин», якою ліквідовано Державну інспекцію України з контролю за використанням та охороною земель як урядовий орган та включено її до складу Держкомзему як окремий структурний підрозділ та передбачено виділення коштів на утримання та оплату праці збільшеної граничної чисельності працівників Держкомзему і його територіальних органів та поліпшення їх матеріально-технічного забезпечення.
Враховуючи вище зазначене, Держземінспекція, по-суті, не ліквідована, як сьогодні намагаються переконати її працівників, а змінила свій статус, зокрема, з окремої юридичної особи перетворена в окремий структурний підрозділ Держкомзему, що у свою чергу дає для інспекторів певні переваги, зокрема, можливість використовувати транспорт, вчасно отримувати кошти на відрядження та інше. Крім того, і це найголовніше, діяльність Держземінспекції буде приведена у відповідність до чинного законодавства, зокрема Закону України «Про Кабінет Міністрів України», та буде якісно поліпшено її умови роботи.
Егор
Спец
Спец
Повідомлень: 977
З нами з: 02 вересня 2008 01:40
Репутація: 0

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення Егор »

dzi писав: Неможливо.
http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/ ... 9-2005-%EF
Сорри... А чем этот документ указывает на невозможность ? 5+5=?


Када я работал в ГЗИ, это вроде и было управление госконтроля в составе облуправления....
вероятно к этому все и возвращается.
Аватар користувача
dzi
Спец
Спец
Повідомлень: 1223
З нами з: 16 жовтня 2008 09:24
Репутація: 7
Область: м.Київ

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення dzi »

LIKA писав:І чи можливо при Головному управлінні створити департамент? Чи це можливо тільки при Комітетові.
Запитували про департамент, а не про управління - це різні речі.
Егор
Спец
Спец
Повідомлень: 977
З нами з: 02 вересня 2008 01:40
Репутація: 0

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення Егор »

Я, в принципе, это понял и спросил, чем приведенный документ запрещает создать департамент (не нашел), а потом просто дописал, что раньше было управление в управлении ... и наверно так опять будет :)
Аватар користувача
dzi
Спец
Спец
Повідомлень: 1223
З нами з: 16 жовтня 2008 09:24
Репутація: 7
Область: м.Київ

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення dzi »

Егор писав:Я, в принципе, это понял и спросил, чем приведенный документ запрещает создать департамент (не нашел), а потом просто дописал, что раньше было управление в управлении ... и наверно так опять будет :)
Так, Комітет малює структуру - до складу Головного управління входить Управління інспекторської діяльності, ось тільки ще не вирішили що буде у районах.
Департаменти згідно зазначеної вище постанови можуть утворюватися у складі міністерств чи інших центральних органів виконавчої влади.
Згідно з пунктом 4 цієї постанови у складі територіальних органів міністерств та комітетів можуть утворюються Управління, Вілліли, сектори і т.д.
dimas
Спец
Спец
Повідомлень: 98
З нами з: 12 лютого 2009 15:52
Репутація: 4
Область: Запорізька
Місце роботи: Приватні проектні організації

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення dimas »

Ау колеги! Є в когось хоч якісь новини? 901 вже майже тиждень чинна, а ми собі працюємо bayan
Аватар користувача
dzi
Спец
Спец
Повідомлень: 1223
З нами з: 16 жовтня 2008 09:24
Репутація: 7
Область: м.Київ

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення dzi »

dimas писав:Ау колеги! Є в когось хоч якісь новини? 901 вже майже тиждень чинна, а ми собі працюємо bayan
Наказ Голова вчора підписав, зареєстрували як завжди заднім числом і сьогодні прошивають оригінали для усіх територіальних органів. Отримаєм - виложу.

Додано через 2 години 50 хвилин 33 секунди:
Згідно з пунктом 1 наказу Держкомзему від 07.09.2009 № 487 „Про здійснення заходів, пов’язаних з ліквідацією Державної інспекції з контролю за використанням і охороною земель та її територіальних органів”, прийнято рішення припинити діяльність Державної інспекції з контролю за використанням і охороною земель шляхом її ліквідації, як урядового органу, а також цим же наказом затверджено Порядок ліквідації територіальних органів Держземінспекції (пункт 8 наказу) та План заходів з ліквідації територіальних органів Держземінспекції (пункт 9 наказу).
Координацію заходів з ліквідації територіальних органів Держземінспекції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі покладено на відповідних начальників територіальних органів Держкомзему в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
Головою ліквідаційної комісії Держземінспекції призначено заступника Голови Держкомзему Бєльчика С.В., головами ліквідаційних комісій територіальних органів - заступників начальників Рескомзему, Головних управлінь Держкомзему в областях, містах Києві та Севастополі.
Аватар користувача
Oleg
Спец
Спец
Повідомлень: 2311
З нами з: 03 квітня 2007 11:55
Репутація: 82
Область: Волинська
Місце роботи: Інше

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення Oleg »

dzi писав:прийнято рішення припинити діяльність Державної інспекції з контролю за використанням і охороною земель шляхом її ліквідації, як урядового органу, а також цим же наказом затверджено Порядок ліквідації територіальних органів Держземінспекції (пункт 8 наказу) та План заходів з ліквідації територіальних органів Держземінспекції (пункт 9 наказу)
А як же це?
Аватар користувача
SBB
Спец
Спец
Повідомлень: 869
З нами з: 15 квітня 2008 11:07
Репутація: 25
Область: м.Київ
Місце роботи: Юридичні послуги

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення SBB »

Admin писав: А як же це?
Інспекцію ліквідують як урядовий орган державного управління, а ще раз створюють на правах структурного підрозділу центрального апарату Держкомзему та його територіальних органів. Ходять чутки, що таким чином, в тому числі, вирішується і питання щодо переселення Інспекції із приміщення у Музейному провулку в Києві, яке Інспекція дуже не хотіла звільняти. Хоча може це тільки чутки...
Аватар користувача
dzi
Спец
Спец
Повідомлень: 1223
З нами з: 16 жовтня 2008 09:24
Репутація: 7
Область: м.Київ

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення dzi »

Admin писав: А як же це?
Це для широкого загалу та ЗМІ. У наказі навіть не вказана норма, яка визначена у постанові № 901, що підрозділи у складі Держкомзему
та головних управлінь створюються на базі Держземінспекції та її територіальних органів - просто ліквідувати і все.
На жаль, у мене факсова копія (10 сторінок), погана якість, відсканувати неможливо. Завтра обіцяють оригінал.

Додано через 20 годин 49 хвилин 43 секунди:
SBB писав: Інспекцію ліквідують як урядовий орган державного управління, а ще раз створюють на правах структурного підрозділу центрального апарату Держкомзему[/b] та його територіальних органів. Ходять чутки, що таким чином, в тому числі, вирішується і питання щодо переселення Інспекції із приміщення у Музейному провулку в Києві, яке Інспекція дуже не хотіла звільняти. Хоча може це тільки чутки...


У чутках є доля правди, якщо вести мову про розміщення інспекції по Музейному провулку, 12.
Звичайно, краще там розмістити штаб для виборів від БЮТ (на минулих виборах був штаб регіоналів).
Стосовно створення на базі Держземінспекції та її територіальних органів інших інспекційних органів, тут Ви не праві.
Наказом Держкомзему від 07.09.2009 № 487, який не витримує жодної критики, цього не передбачено.

Додано через 1 день 2 години 49 хвилин 53 секунди:

Бувають і хороші новини.
Державний реєстратор 10.09.2009 відмовив Держкомзему у реєстрації наказу про припинення (ліквідацію)
Держземінспекції та її територіальних органів.
Аватар користувача
dexter3000
Спец
Спец
Повідомлень: 1353
З нами з: 29 серпня 2007 17:38
Репутація: 10
Область: м.Київ
Місце роботи: Не маю відношення до землевпорядкування

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення dexter3000 »

dzi писав:Державний реєстратор 10.09.2009 відмовив Держкомзему у реєстрації наказу про припинення (ліквідацію) Держземінспекції та її територіальних органів.
Было бы неплохо, если бы Виктор Андреевич не поручения Госземинспекции давал (http://www.president.gov.ua/documents/9817.html), а приостановил пункты постановления КМУ о её ликвидации... Splyu
Аватар користувача
dzi
Спец
Спец
Повідомлень: 1223
З нами з: 16 жовтня 2008 09:24
Репутація: 7
Область: м.Київ

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення dzi »

dexter3000 писав: Было бы неплохо, если бы Виктор Андреевич не поручения Госземинспекции давал (http://www.president.gov.ua/documents/9817.html), а приостановил пункты постановления КМУ о её ликвидации... Splyu
Як не дивно, усі зайняли вичікувальну позицію.
Всім відомо про ліквілацію Держземінспекції (Секретаріату Президента, РНБО України,
Генпрокуратурі), але ніхто не хоче вмішуватись, усі чогось чекають.
Мабуть не хочуть, щоб їх потім ЮВТ звинуватила у зриві виконання видачі держактів.
Начальник інспекції Нечипоренко О.М. не один раз пробував пояснити Голові
і його заступникам про недоцільність ліквідації інспекції. Ніхто не хоче слухати.
Він змушений був написати заяву про звільнення щоб своїми руками не розвалювати інспекцію,
яку сам створив у 2003 році і яку очолював майже 7 років.

Розпорядження про звільнення Нечипоренка О.М.
http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd
LIKA
Спец
Спец
Повідомлень: 97
З нами з: 09 січня 2009 16:55
Репутація: 6
Область: Черкаська
Місце роботи: Приватні проектні організації
Контактна інформація:

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення LIKA »

Що новенького хто знає? У нас в області поки що чекаємо призначення голови ліквідаційної комісії Держкомземом.

Між іншим я так розумію всіх звільнять, а брати на роботу будуть сказали по конкурсу. Мене цікавить а як же переривання стажу державного службовця? Невже не можна це вирішити іншим шляхом? Banned
Аватар користувача
dzi
Спец
Спец
Повідомлень: 1223
З нами з: 16 жовтня 2008 09:24
Репутація: 7
Область: м.Київ

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення dzi »

LIKA писав:Що новенького хто знає? У нас в області поки що чекаємо призначення голови ліквідаційної комісії Держкомземом.

Між іншим я так розумію всіх звільнять, а брати на роботу будуть сказали по конкурсу. Мене цікавить а як же переривання стажу державного службовця? Невже не можна це вирішити іншим шляхом? Banned
Питання до Держкомзему, який готовить такі цікаві накази, які навіть державний реєстратор не розуміє.
LIKA
Спец
Спец
Повідомлень: 97
З нами з: 09 січня 2009 16:55
Репутація: 6
Область: Черкаська
Місце роботи: Приватні проектні організації
Контактна інформація:

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення LIKA »

Питання до Держкомзему, який готовить такі цікаві накази, які навіть державний реєстратор не розуміє.
а що державний реєстратор так і не зареєстрував?
Аватар користувача
dzi
Спец
Спец
Повідомлень: 1223
З нами з: 16 жовтня 2008 09:24
Репутація: 7
Область: м.Київ

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення dzi »

LIKA писав:
а що державний реєстратор так і не зареєстрував?
Оскільки Держземінспекція згідно Положення є урядовим органом державного управління, усі рішення повинні прийматися КМУ
(призначення голови ліквідаційної комісії, визначення процедури ліквідації, правонаступників і таке інше).
Державний реєстратор Печерського району м. Києва (за місцем дислокації інспекції) відмовив у внесенні запису до
Єдиного державного реєстру про початок ліквідації Держземінспекції та її територіальних органів згідно з наказом
Держкомзему від 07.09.2009 № 487.
LIKA
Спец
Спец
Повідомлень: 97
З нами з: 09 січня 2009 16:55
Репутація: 6
Область: Черкаська
Місце роботи: Приватні проектні організації
Контактна інформація:

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення LIKA »

Оскільки Держземінспекція згідно Положення є урядовим органом державного управління, усі рішення повинні прийматися КМУ
(призначення голови ліквідаційної комісії, визначення процедури ліквідації, правонаступників і таке інше).
Державний реєстратор Печерського району м. Києва (за місцем дислокації інспекції) відмовив у внесенні запису до
Єдиного державного реєстру про початок ліквідації Держземінспекції та її територіальних органів згідно з наказом
Держкомзему від 07.09.2009 № 487.
Дякую за інформацію.
Аватар користувача
dzi
Спец
Спец
Повідомлень: 1223
З нами з: 16 жовтня 2008 09:24
Репутація: 7
Область: м.Київ

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення dzi »

Оскільки Держземінспекція згідно з Положенням про інспекцію є урядовим органом державного управління, рішення
про її ліквідацію та призначення голови та складу ліквідаційної комісії повинен прийняти КМУ.
На наступну середу 23.09.2009 Держкомзем планує розпорядженням КМУ призначити голову ліквідаційної комісії,
і незрозуміло чому не хоче затвердити склад ліквідаційної комісії, як цього вимагає закон.

З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців

Стаття 34. Документи, що подаються для внесення до Єдиного
державного реєстру запису про рішення засновників
(учасників) юридичної особи або уповноваженим ними
органом щодо припинення юридичної особи

7. Державний реєстратор має право залишити без розгляду
документи, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру
запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або
уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, якщо:

рішення щодо припинення юридичної особи не містить даних про
склад комісії
з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної
особи, у тому числі їх ідентифікаційних номерів.
Аватар користувача
dexter3000
Спец
Спец
Повідомлень: 1353
З нами з: 29 серпня 2007 17:38
Репутація: 10
Область: м.Київ
Місце роботи: Не маю відношення до землевпорядкування

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення dexter3000 »

Ликвидация без мотивации
Владимир ЧОПЕНКО
"Зеркало недели", № 35 (763) 19-25 сентября 2009
Spoiler
В публикации «Карманная» Госземинспекция» («ЗН», №15 от 22 апреля 2006 года) я рассказал, как упорно правительства пытались избавиться от Государственной инспекции по контролю за использованием и охраной земель, плодя противозаконные приказы о реорганизации и ликвидации ее территориальных органов. Но инспекция все же сумела выскользнуть из «кармана» и, создав юридические лица в областях, Киеве и Севастополе, межрайонные отделы, независимые от местного начальства, стать колючее ерша и не только покусывать, но и перемалывать челюстями разноранговых чиновников земельных управлений, на которых приходится минимум 60% нарушений и злоупотреблений в сфере земельного законодательства.

Однако самым «трудолюбивым» оказалось правительство Юлии Тимошенко. Оно не пыталось приструнить карающий земельный орган, не заманивало чем-то более аппетитным, нежели морковка для осла. Председатель Госкомзема Олег Кулинич 7 сентября с.г. подписал приказ №487, в котором первый пункт окончательно умертвил Госземинспекцию: прекратить деятельность Государственной инспекции по контролю за использованием и охраной земель (дальше — Госземинспекция) как правительственного органа и ее территориальных органов путем ликвидации.

Ликвидация без какой-либо мотивации окончательно развяжет руки земельным дельцам, сделает бесконтрольной выдачу почти 6 млн. государственных актов, которыми правительство намерено безвозмездно осчастливить до президентских выборов владельцев приусадебных участков, личных крестьянских хозяйств и садоводческих участков.

Знаете, сколько в среднем на одного земельного инспектора приходится землепользователей? 23 тысячи! А в таких областях, как Киевская, Харьковская и Хмельницкая, — свыше 30 тыс. И каждого нужно проверить хотя бы раз в 5—10 лет, выяснить, есть ли у землепользователя правоустанавливающие документы, как он использует землю.

И даже при ограниченном количестве инспекторского состава — 1117 человек по Украине — специалисты этого учреждения умудряются заактировать наиболее распространенные нарушения земельного законодательства: самовольный захват земельных участков, эксплуатация их без правоустанавливающих документов, нерациональное использование земельных ресурсов, бесконтрольность в охране земель.

К ответственности привлекают не только рядовых нарушителей, но и глав райгосадминистраций, районных советов. Предписание автоматически ложится и на стол председателя Госкомзема, чьи подразделения способствуют незаконным сделкам. И это при том, что председатель Госкомзема — вот такой юридический казус! — главный земельный инспектор Украины.

До начала 2008 года постановления о наложении административных взысканий подписывали только начальники районных земотделов; рассмотрение самых громких дел умышленно затягивалось, и они тихонько умирали. Однако после внесения изменений в Кодекс Украины об административных правонарушениях право подписи от них перешло к земинспекторам: предписаний стало больше, оштрафованных — тоже, да и уплаченные за нанесенный ущерб суммы выросли.

В служебных записках Госземинспекции «маяком» в незаконных сделках с паями и землями бывших коллективных сельскохозяйственных предприятий является Киевская область. Разумеется, подобное рвение инспекторов не нравится нескольким народным депутатам из БЮТ — земельным магнатам, считающим столичную область своей вотчиной. Здесь действует выверенная схема: по распоряжению райгосадминистраций земли бывших КСП, несмотря на то, что они находятся в коллективной собственности, передаются компаниям и фирмам.

Управление земельных ресурсов в Макаровском районе вместе с Главным управлением в Киевской области необоснованно согласовали техническую документацию по оформлению государственных актов на право собственности на более чем 600 гектаров с присвоением кадастровых номеров. В результате чего ЧП «Пашковское отдельное сельскохозяйственное предприятие «Победа» заняло земли бывшего КСП «Пашковское». Обманутые крестьяне три года не могут вернуть отобранные наделы.

Таким же образом «поживилась» и Бориспольская райгосадминистрация, незаконно предоставив и продав юридическим лицам... принадлежащие людям паи. Дело в том, что земли бывшего совхоза «Племенной завод «Бортничи» в свое время были переданы ОАО «Племенной завод «Бортничи» в коллективное и постоянное пользование. Потом эти земли распаевали.

Однако ОАО «Племенной завод «Бортничи», закрыв глаза на действующее законодательство, распродало тысячу гектаров фирмам «Спарк финанс», «Экоинтерком», «Баланс», «Дека», фермерским хозяйствам «Вишенки», «Журавушка», «Росинка», другим как земли под хозяйственными постройками и дворами. Между тем, на кадастровых планах указанных земельных участков, являющихся неотъемлемой частью договоров купли-продажи, никаких зданий и построек и близко нет. То есть фактически ОАО продало пахотные массивы, оставив крестьян-акционеров с носом.

Безнаказанными остаются и действия Вышгородской райгосадминистрации, посягнувшей на 70 гектаров земли в административных границах Старопетровского сельского совета.

Столько же гектаров, но лесного массива, граничащего с г. Украинка Обуховского района, Киевская областная госадминистрация распределила между привилегированными застройщиками. Областные чиновники знали, что Украинский горсовет утвердил проект землеустройства по изменению границ города, разработал Генеральный план застройки, и эти земельные участки планировалось предоставить другим гражданам. Знали, но сделали по-своему.

Назову конфликтные ситуации, положительно решить которые удалось только при непосредственном участии земинспекторов. Конечно, обустраивать Государственную границу с Россией нужно. Но когда от территории Кумачовского сельского совета Старобешевского района на Донетчине на эти нужды отрезают 9 га земли (а это — паи сельчан), то община, конечно же, бунтует. Представители Госземинспекции в Донецкой области организовали выездное заседание в Кумачовом при участии граждан, сельского головы, представителей районных властей, Донецкого пограничного отряда и коллегиально сошлись на том, что с нашими границами ничто не случится, если полоса займет всего 4,2 гектара. Согласно требованиям законодательства и без нарушения прав граждан на землю.

А в самом Донецке председатель городского совета согласно решению от 23 января 2009 года передал ООО «Флория» в аренду земельный участок площадью 2,5 гектара для строительства гостиницы, а не для обслуживания существующей мастерской — собственности «Флории», расположенной на наделе меньшей площади. Специалисты Госземинспекции докопались: выделенный участок относится к землям жилой и общественной застройки, но фактически учитывается как земля рекреационного назначения, с растущими на ней насаждениями. Но разумно ли, учитывая экологическое состояние Донецка, его техногенное загрязнение, уничтожать зеленый наряд города ради какой-то гостиницы? Тем более что с ней по соседству будет находиться Дом детского и юношеского творчества.

И еще один минус: земельный участок достался ООО «Флория» в аренду одним росчерком пера, а не на земельных торгах, как того требует статья 134 Земельного кодекса Украины. Именно эти аргументы земинспекторы и изложили в ходатайстве Донецкому горсовету с припиской: приведите принятое решение в соответствие с требованиями законодательства. Факт: освоение земельного участка остановлено.

Я далек от того, чтобы идеализировать работу Госземинспекции. Необходимость повышения ее роли и эффективности неоднократно подчеркивалась президентом, премьером. Но вместо того, чтобы увеличить штат собственно инспекторов хотя бы на 350 человек, для мобильности обеспечить их автотранспортом и хотя бы в полной мере выделять бюджетные ассигнования, а главное — реорганизовать Госземинспекцию из правительственного органа государственного управления в центральный орган исполнительной власти со специальным статусом, деятельность которого направляется и координируется Кабмином, последний решил избавиться от нее вообще.

Над судьбой Госземинспекции раздумывали все, не советуясь с «именинницей». Если придерживаться хронологии, то первым было постановление Кабинета министров №844 «Некоторые вопросы реализации права собственности на землю гражданами Украины в 2009 году» от 5 августа, предусматривающее до 12 января 2010-го предоставить финансовый отчет об использовании бюджетных средств на выдачу государственных актов. Госкомзем подбросил рацпредложение: этот процесс можно ускорить, оптимизировав структуру Госземинспекции...

Так что в постановлении №901 «О дополнительных мерах по урегулированию земельных отношений» от 26 августа появились изменения-дополнения, согласно которым Государственный комитет по земельным ресурсам должен «создать в центральном аппарате и в территориальных органах структурные подразделения на базе Государственной инспекции по контролю за использованием и охраной земель и ее ликвидируемых территориальных органов, и обеспечить согласно законодательству проведение мероприятий, связанных с их ликвидацией». Собственно, этим земинспекцию загоняли в ведомственное стойло, из которого она, начиная с 2002 года, постепенно выбралась.

Если говорить о правовом поле, то лишение Госземинспекции и ее территориальных органов статуса юридических лиц и переподчинение их Госкомзему противоречит требованиям части первой статьи 9 Закона Украины «О государственном контроле за использованием и охраной земель». Законодатель определил: государственный контроль за использованием и охраной земель в системе центрального органа исполнительной власти по вопросам земельных ресурсов осуществляет Государственная инспекция по контролю за использованием и охраной земель и ее территориальные органы, а не подразделения в составе территориальных органов Госкомзема, как того хочется правительству.

Действия Кабмина, по крайней мере, алогичны. В апреле нынешнего года утверждает Комплексный план мероприятий по реформированию земельных отношений, дерегуляции и преодолению коррупции в этой сфере на 2009 год, в котором гарантирует улучшение материально-технического обеспечения Госземинспекции. А тут бац — и ликвидация!

А что такое «структурное подразделение центрального аппарата Госкомзема»? Это не только более низкий ранг, меньшая зарплата, что также немаловажно для государственного служащего. Это — тявкнуть еще можно, а вот укусить — не смей! Поскольку вместо государственного контроля инспектор будет осуществлять контроль ведомственный. Над тем, правомерно ли выдаются государственные акты на землю, как заключаются договора аренды, насколько достоверны данные государственного земельного кадастра, каков размер платы за разработку землеустроительной документации, как выдаются и регистрируются правоустанавливающие документы на землю, как используются средства государственного бюджета на разработку и реализацию общегосударственных и региональных программ по охране земель, отвечают ли проекты землеустройства требованиям земельного законодательства... Словом, инспектировать те организации, которые входят в сферу управления Госкомзема и генерируют большинство правонарушений.

В конце концов, даже в случае ликвидации-реорганизации можно было обойтись малой кровью. Ну, не устраивает вас верхушка Госземинспекции — так введите ее руководителей в состав Госкомзема (с конкурсом на новосозданные должности), а территориальные органы со статусом юридического лица не ликвидируйте — просто подчините земотделам. Меньше человеческих слез, стрессов, бюджетных средств на процедуру ликвидации...

Однако Госкомзем, окрыленный успехом в подчинении себе самостоятельной Госземинспекции, решил пойти дальше. И приказом №487 «О проведении мероприятий, связанных с ликвидацией Государственной инспекции по контролю за использованием и охраной земель и ее территориальных органов» от 7 сентября вообще поставил на ней крест. Не указав даже, а кто же правопреемник этих органов, чего требует статья 33 Закона Украины «О государственной регистрации юридических лиц и физических лиц-предпринимателей»: юридическое лицо прекращает свое существование в результате передачи всего своего имущества, прав и обязанностей другим юридическим лицам.

Если же учесть, что ликвидация длится от трех месяцев до полугода, то Юлии Тимошенко с Госкомземом теперь действительно никто не помешает тратить бюджетные средства на целинного размаха проект — бесплатную выдачу гражданам почти 6 млн. государственных актов. О его величии свидетельствуют цифры, фигурирующие в постановлении №844: на три месяца в территориальные органы Госкомзема мобилизуют дополнительно 4 тыс. человек, а мероприятия обойдутся в 6 млрд. грн. «за счет нераспределенных средств стабилизационного фонда на безвозвратной основе».

Правда, «инкассаторы» из секретариата президента констатировали: в бездонном фонде — только 65,5 млн. грн. После рассекречивания этой суммы «госактовые» аппетиты поутихли, и в кабминовском постановлении от 9 сентября №951 «Изменения, которые вносятся в постановление Кабинета министров Украины от 5 августа 2009 г. №844» общие расходы сократились на порядок — до полумиллиарда гривен. Зато неизменными остались сроки «активизации» — до президентских выборов.

Итак, 6 млн. государственных актов за три месяца. Реально? Исходя из технических и физических возможностей, до конца года можно выдать максимум 1,5 млн. актов. И то если в каждом населенном пункте круглосуточно будет находиться уполномоченный (как и планировалось в постановлении №844) и без передышки принимать заявления от людей, а через месяц торжественно вручит им документ на право собственности на земельный участок.

В Барышевке Киевской области эту услугу предоставляет ООО «Радиан ЛТН», имеющее лицензию Госкомзема. 19 ноября 2008 года в ООО обратился гражданин К. с просьбой изготовить проект по землеустройству относительно отвода земельного участка для строительства и обслуживания жилого дома, хозяйственных построек и сооружений. В договоре на создание (передачу) научно-технической продукции работа оценена в 2 тыс. грн., хотя заказчик заплатил в тот же день по квитанции 7 тыс. Но даже переплатив, гражданин К. до сих пор не получил положенных документов. Это я о темпах выполнения заказов «под ключ» — с момента подачи заявления и до задокументированного права на владение землей.

Конечно, есть фирмы и пошустрее. Если бы все они подключились к акции Тимошенко, сроки выдачи государственных актов можно было бы значительно сократить. Но... бюджетные средства будут расходоваться исключительно государственными предприятиями — «Центром государственного земельного кадастра», другими, входящими в сферу управления Госкомзема. Разумеется, при такой «избранности» одни коммерческие структуры с лицензиями на руках будут оспаривать равенство доступа на рынок услуг в Антимонопольном комитете, другие — в Госпредпринимательстве, а третьи, пошустрее, напросятся к государственным в субподрядчики за хорошие «премиальные».

Расчет Юлии Тимошенко прост: выдав бесплатно государственные акты 6 млн. человек, она надеется, с одной стороны, осчастливить, включая членов семей, почти 18-миллионный электорат. Чисто арифметически... А с другой — и настроит против себя.

Во-первых, из-за вполне вероятного срыва кампании. С начала сентября самые нетерпеливые бросились за «Юлиными актами», а на местах ни сном ни духом не ведают о правительственных нововведениях и посылают, как и раньше, в «Радианы», «Фабианы», «Фимиамы»... Во-вторых, если мои соседи слева и справа оформили документы на дом и огород за 2—7 тыс. грн., а мне их выдадут даром, то как они будут относиться ко мне и к «благодетельнице» Юле?

А теперь давайте взглянем с сугубо государственнической позиции. Дармовщина дармовщиной, но, расходуя бюджетные средства, прежде всего следует думать о фискальном моменте — как их пополнить. Если бы полмиллиарда гривен потратили, например, на разграничение земель государственной и коммунальной собственности, то польза была бы в три-четыре раза большей. За счет возросшего статуса земельных участков, их рыночной привлекательности, а соответственно, и больших налогов.

И в завершение: а существует ли сейчас острая необходимость втягивать общество в длительный процесс выдачи государственных актов? Никакой! Да, проблема серьезная, но не смертельная. Это раньше отсутствие правоустанавливающих документов считалось нарушением. Но после внесения соответствующих изменений в Земельный кодекс и разъяснения этого процесса Конституционным судом достаточно решения исполкома сельского совета — и вы преспокойно можете использовать земельный участок и платить за него налог.

В уничтожении Госземинспекции кое-кто видит и банальный «квартирный» вопрос. Начиная с ранней весны, ведомство стало активно готовиться к переезду в помещение на ул. Горького, 180, в районе станции метро «Лыбидская». Этот вопрос дважды заслушивался на заседании Кабмина, и столько же раз Минфин отвечал инициаторам отказом, так как на ремонт нового помещения Госземинспекции и сам переезд необходимо минимум 400 тыс. грн.

Однако ближайшее окружение премьера не сводило глаз с апартаментов на третьем этаже дома по Музейному переулку, 12, общей площадью 619 кв. метров. От него до Кабмина — рукой подать. Если предположения подтвердятся и в этом офисе, даже несмотря на то, что этажом ниже функционировал пресловутый подпольный сервер, расположится избирательный штаб возможного президента, то станет понятно: у ликвидации Госземинспекции — глубокая мотивация.
Аватар користувача
dzi
Спец
Спец
Повідомлень: 1223
З нами з: 16 жовтня 2008 09:24
Репутація: 7
Область: м.Київ

Re: Структура Держземінспекції

Повідомлення dzi »

dexter3000 писав:Ликвидация без мотивации
Владимир ЧОПЕНКО
"Зеркало недели", № 35 (763) 19-25 сентября 2009
"Кишенькова Держземінспекція" та інші статті Володимира Чопенка.
http://www.dt.ua/2000/2080/53230/
Відповісти