Сторінка 1 з 2

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 12 грудня 2019 14:32
MAFIA
В порядку денному на сьогодні - перше читання
Законопроект №2280 "Проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо планування використання земель"

Мова йде про впровадження нового виду документації "Комплексний план просторового розвитку громади", який є одночасно містобудівною документацією і документацією із землеустрою на місцевому рівні.
Вимоги до розробника: суб’єкт господарювання, що відповідно до Закону України «Про архітектурну діяльність» може розробляти містобудівну документацію (один кваліфікований інженер-архітектор), а також відповідно до Закону України «Про землеустрій» може бути розробником документації із землеустрою (один сертифікований інженер-землевпорядник).
► Показати
MAFIA писав: 12 грудня 2019 15:21 проект закону та порівняльну таблицю
Проект закону №2280 в редакції від 17.10.2019
Порівняльна таблиця 17.10.2019

12.12.2019 17:40:50 прийнято у першому читанні

Текст законопроекту до другого читання 12.06.2020

Цікаві пропозиції щодо початку формування земельної ділянки: запропоновані проектом зміни до статей 118 та 123 ЗКУ містять нову термінологію:
"викопіювання з публічної кадастрової карти, на якому на картографічній основі Державного земельного кадастру відображено орієнтовне місце розташування відповідної земельної ділянки разом із автоматично присвоєним їй експозиційним номером, що складається із номера відповідного кадастрового кварталу, року, місяця, дня, часу, хвилини та секунди подання публічного повідомлення"
- відсутнє в остаточній редакції
► Показати
Коротко про головне Законопроект 2280 ✔️
На основі пілотного проекту комплексного плану просторового розвитку Миколаївської ОТГ Донецької області.

https://otg.pp.ua/portal/apps/webappvie ... ff87a1b7f7

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 12 грудня 2019 15:01
vitas007
MAFIA писав: 12 грудня 2019 14:32 В порядку денному на сьогодні - перше читання
А можна проект закону та порівняльну таблицю?

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 12 грудня 2019 15:21
MAFIA
vitas007 писав: 12 грудня 2019 15:01 проект закону та порівняльну таблицю
Проект закону №2280
Порівняльна таблиця 17.10.2019

12.12.2019 17:40:50 прийнято у першому читанні

Цікаві пропозиції щодо початку формування земельної ділянки: запропоновані проектом зміни до статей 118 та 123 ЗКУ містять нову термінологію:
"викопіювання з публічної кадастрової карти, на якому на картографічній основі Державного земельного кадастру відображено орієнтовне місце розташування відповідної земельної ділянки разом із автоматично присвоєним їй експозиційним номером, що складається із номера відповідного кадастрового кварталу, року, місяця, дня, часу, хвилини та секунди подання публічного повідомлення"

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 14 грудня 2019 23:46
Shyrik27
MAFIA писав: 12 грудня 2019 15:21 та секунди подання публічного повідомлення
Це або однозначний ідентифікатор, або хто перший подав заявку?

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 18 грудня 2019 14:39
Volodimir
vitas007 писав: 12 грудня 2019 15:01 А можна проект закону та порівняльну таблицю?
Удивительно что эта тема так вяло обсуждается. Похоже что теперешнее болото всех устраивает. Я два дня анализировал ПОРІВНЯЛЬНУ ТАБЛИЦЮ. Опять много не точных определений. В нашем деле это простор для произвола.

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 18 грудня 2019 15:32
vitas007
Volodimir писав: 18 грудня 2019 14:39 . Я два дня анализировал ПОРІВНЯЛЬНУ ТАБЛИЦЮ. Опять много не точных определений. В нашем деле это простор для произвола.
Так залийте свій аналіз порівняння...)) і не буде
Volodimir писав: 18 грудня 2019 14:39 тема так вяло обсуждается

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 18 грудня 2019 15:40
ellisblack
Навіщо проект землеустрою взагалі повинен два тижня експонуватися?

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 19 грудня 2019 11:08
Volodimir
vitas007 писав: 18 грудня 2019 15:32 тема так вяло обсуждается
Там багато треба писати. Ось один приклад - набувальна давність . Якими документами треба чи можна ії підтвердити? Читкий перелік документів.

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 19 грудня 2019 11:56
ппзкб
Volodimir писав: 19 грудня 2019 11:08 Там багато треба писати.
а головне - всеодно приймуть що захочуть і зовсім не факт що те що обговорювалось

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 22 травня 2020 11:11
k1nep

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 17 червня 2020 11:09
Azhimut
З А С І Д А Н Н Я
Верховної Ради України
(третя сесія дев'ятого скликання)
17 червня 2020 року
10.00-10.30
друге читання
2280
Проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо планування використання земель (друге читання) (надано 12.06.2020)
Доповідає:
Голова Комітету з питань аграрної та земельної політики СОЛЬСЬКИЙ Микола Тарасович

Що відразу кинулось у очі. Можна буде юрособам працювати з одним СІЗом у складі підприємства
► Показати
Зміна ЦП ЗД
Стаття 20. ЗКУ
2. Цільове призначення земельної ділянки визначається власником земельної ділянки самостійно в межах відповідного виду функціонального призначення території, визначеного затвердженим комплексним планом просторового розвитку громади, а у разі його відсутності - планом зонування території або детальним планом території.
...
5. Встановлення та зміна виду цільового призначення земельної ділянки її власником не потребує розроблення документації із землеустрою та прийняття рішень органами влади, органами місцевого самоврядування (крім земель оборони).
Стаття 118. ЗКУ
клопотання за допомогою інтерфейсних засобів Публічної кадастрової карти

Відправлено через 51 хвилину 20 секунд:
За 320!
Закон прийнято.

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 17 червня 2020 12:26
karlson82
:like:

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 17 червня 2020 12:34
potapova_anna
Azhimut писав: 17 червня 2020 11:09 2. Цільове призначення земельної ділянки визначається власником земельної ділянки самостійно в межах відповідного виду функціонального призначення території, визначеного затвердженим комплексним планом просторового розвитку громади, а у разі його відсутності - планом зонування території або детальним планом території.
...
5. Встановлення та зміна виду цільового призначення земельної ділянки її власником не потребує розроблення документації із землеустрою та прийняття рішень органами влади, органами місцевого самоврядування (крім земель оборони).

Хтось розшифруйте мені будь ласка) Тепер в якому випадку потрібно проект зміни цільового призначення робити?

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 17 червня 2020 12:53
LStrike
potapova_anna писав: 17 червня 2020 12:34 Хтось розшифруйте мені будь ласка) Тепер в якому випадку потрібно проект зміни цільового призначення робити?
Згідно перехідних положень поки нема комплексного плану просторового розвитку території робимо як і робили. А коли з'явиться то вже такого виду док. не буде розроблятися. Я так зрозумів.

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 17 червня 2020 12:54
Володимер
potapova_anna писав: 17 червня 2020 12:34 в якому випадку потрібно проект зміни цільового призначення робити?
Скоріш за все ще довго буде як і раніше тому що можливо лише одиниці розробили
potapova_anna писав: 17 червня 2020 12:34 визначеного затвердженим комплексним планом просторового розвитку громади, а у разі його відсутності - планом зонування території або детальним планом території.

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 17 червня 2020 12:54
LStrike
Ось тут https://rada.gov.ua/news/Novyny/194250.html
написано, що цим законом "врегульовано питання використання земель для сінокосіння, випасання худоби та заборони розорювання пасовищ."
Шось я не зрозумів яким чином. Хтось підскаже?

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 17 червня 2020 14:32
Kola
Вступает в силу через год, кроме отдельных положений...по сертификованным не понятно, то ли сразу то ли через год...

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 17 червня 2020 14:43
Azhimut
Kola писав: 17 червня 2020 14:32 по сертификованным не понятно, то ли сразу то ли через год...
Сразу

Відправлено через 1 хвилину 15 секунд:
По заявам гр. через Публичку +/- 3 мес., как КМУ приведет свои нормативы в порядок

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 17 червня 2020 15:11
Aleksandr
Розробником генерального плану населеного пункту може бути суб’єкт господарювання, який має право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України "Про архітектурну діяльність" та документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".

Майбутнє з'єднання з архітектурою???

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 17 червня 2020 15:31
k1nep
Aleksandr писав: 17 червня 2020 15:11 Майбутнє з'єднання з архітектурою???
Ну к этому идет, последние изменения об этом свидетельствуют, да оно, в принципе, и логично

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 17 червня 2020 18:37
MAFIA
Не по темі
Azhimut писав: 17 червня 2020 11:09 Закон прийнято.
Швидкостріли з апарату ВРУ в тексті законопроекту писав: 17 червня 2020 11:09II. Прикінцеві та перехідні положення
1. Цей Закон набирає чинності через один рік з дня його опублікування, крім абзаців другого ‒ четвертого підпункту 12 пункту 8 розділу І та пункту 4 цього розділу, які набирають чинності з дня опублікування цього Закону.
Ні з Порівняльної таблиці до другого читання 11.06.2020, ні з Тексту законопроекту до другого читання 12.06.2020 не зрозуміло, де ж той підпункт 12 пункту 8 розділу І
Kola писав: 17 червня 2020 14:32 по сертификованным не понятно, то ли сразу то ли через год...
Azhimut писав: 17 червня 2020 14:43Сразу
Фактично весь законопроект (окрім обов'язку для КМУ здійснити деякі заходи, та ще якихось трьох абзаців з невідомого підпункту) набере чинності через один рік з дня його опублікування, отже й по сертифікованим також - не одразу, а через рік

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 17 червня 2020 22:02
Калибер
MAFIA писав: 17 червня 2020 18:37 Фактично весь законопроект (окрім обов'язку для КМУ здійснити деякі заходи, та ще якихось трьох абзаців з невідомого підпункту) набере чинності через один рік з дня його опублікування, отже й по сертифікованим також - не одразу, а через рік
Закон набирає чинності з дня опублікування - не сійте паніки - читайте уважніше.
Вибачаюся - не додивився я, все ж таки через рік...

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 17 червня 2020 22:36
MAFIA
Калибер писав: 17 червня 2020 22:02 читайте уважніше
чого й Вам бажаю: не плутайте проект закону у першому читанні та текст у кінцевій редакції. Інколи вони суттєво відрізняються. Зокрема, в цьому випадку - окрім багато чого ще - і в частині терміну набрання його чинності.

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 17 червня 2020 23:03
solarex
Калибер писав: 17 червня 2020 22:02 Закон набирає чинності з дня опублікування - не сійте паніки - читайте
Сам прочитав уважніше. В Проекті до другого читання написано: "II. Прикінцеві та перехідні положення
1. Цей Закон набирає чинності через один рік з дня його опублікування, крім абзаців другого ‒ четвертого підпункту 12 пункту 8 розділу І та пункту 4 цього розділу, які набирають чинності з дня опублікування цього Закону."
Ну де ви бачили, що вступає в силу з дня опублікування

Проект №2280 ЗУ про внесення змін до ЗКУ та інших законодавчих актів щодо планування використання земель

Додано: 18 червня 2020 08:43
vitas007
Алексей Колодрубский
✅ зп 2280 - сьогодні вранці, 17.06.2020, прийнято в другому читанні та в цілому.
Проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо планування використання земель 💥
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp ... 280&skl=10
💥Назва законопроекту до другого читання також змінилась і закон матиме назву:
"Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель".
✅ Змін чимало передбачається. В цілому закон набере чинності через один рік після його опублікування, але окремі його положення наберуть чинності з дня опублікування.
Враховуючи, що текст законопроекту по структурі, який розміщено на сайті ВРУ в редакції до другого читання, трохи має проблеми з наскрізною порядковою нумерацією змін до законодавства, то наразі не буду говорити про ці окремі положення, що наберуть чинності з дня оприлюднення закону.
✅ За версією законопроекту в редакції до другого читання, розміщеного на сайті ВРУ, зміни вносяться до:
1️⃣ Земельного кодексу України.
2️⃣ Водного кодексу України.
3️⃣ Законів України:
➡️ Про регулювання містобудівної діяльності;
➡️ Про Державний земельний кадастр;
➡️ Про землеустрій;
➡️ Про архітектурну діяльність;
➡️ Про охорону культурної спадщини;
➡️Про відчуження земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності.
✅ Також Закон містить ряд прикінцевих та перехідних положень.
✅ Але для остаточного розуміння прийнятих змін чекаємо підписання Закону головою ВРУ, потім Президентом, а потім опублікування його тексту в газеті Голос України, і лише після цього ретельно досліджуємо і вивчаємо усі зміни.
✅ А наразі декілька новел, які передбачені текстом законопроекту, що розміщений на сайті ВРУ до другого читання:
⭕️⚠️ Земельний кодекс України:
1️⃣ Стаття 19 доповнюється новою частиною третьою такого змісту:
"3. Земельна ділянка, яка за основним цільовим призначенням належить до відповідної категорії земель, відноситься в порядку, визначеному цим Кодексом, до певного виду цільового призначення, що характеризує конкретний напрям її використання та її правовий режим".
2️⃣ Стаття 20 викладається новій редакції:
"Стаття 20. Встановлення та зміна цільового призначення земельних ділянок
1. При встановленні цільового призначення земельних ділянок здійснюється віднесення їх до певної категорії земель та виду цільового призначення.
При зміні цільового призначення земельних ділянок здійснюється зміна категорії земель та/або виду цільового призначення.
2. Віднесення земельних ділянок до певної категорії та виду цільового призначення земельних ділянок здійснюється щодо:
- земельних ділянок, якими розпоряджаються Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, ‒ за рішенням відповідного органу;
- земельних ділянок приватної власності – їх власниками.
Зміна цільового призначення земельних ділянок державної та комунальної власності, віднесених до категорій земель житлової та громадської забудови, земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, а також земельних ділянок (крім земельних ділянок, розташованих на територіях, об'єктах природно-заповідного фонду), на яких розташовані будівлі, споруди, що є у приватній власності землекористувача, який використовує земельні ділянки на правах постійного користування, оренди, емфітевзису, суперфіцію, може здійснюватися землекористувачем. У такому разі зміна цільового призначення земельної ділянки не потребує прийняття рішень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування, який здійснює розпорядження відповідною земельною ділянкою.
Зміна землекористувачем цільового призначення земельної ділянки державної, комунальної власності, наданої йому в користування (крім постійного користування) без проведення земельних торгів для провадження певної діяльності, не повинна призводити до провадження ним на такій земельній ділянці іншої діяльності (крім випадків розташування на земельній ділянці будівель, споруд, що перебувають у власності землекористувача).
3. Категорія земель та вид цільового призначення земельної ділянки визначаються в межах відповідного виду функціонального призначення території, передбаченого затвердженим комплексним планом просторового розвитку території територіальної громади або генеральним планом населеного пункту.
Встановлення цільового призначення земельної ділянки може здійснюватися без додержання вимог, передбачених абзацом першим цієї частини, у випадках:
- передачі земельної ділянки державної, комунальної власності відповідно до частини третьої статті 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
- консервації деградованих і малопродуктивних, техногенно забруднених земель;
- віднесення земельної ділянки до земель природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення;
- зміни виду цільового призначення земельної ділянки в межах категорії земель сільськогосподарського призначення (крім віднесення їх до земельних ділянок для садівництва, зміни цільового призначення земельних ділянок під полезахисними лісовими смугами).
4. При внесенні до Державного земельного кадастру відомостей про встановлення або зміну цільового призначення земельної ділянки належність земельної ділянки до відповідної функціональної зони визначається за даними Державного земельного кадастру.
Відомості про цільове призначення земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру.
5. Класифікатор видів цільового призначення земельних ділянок, видів функціонального призначення територій та співвідношення між ними, а також правила його застосування з визначенням категорій земель та видів цільового призначення земельних ділянок, які можуть встановлюватися в межах відповідної функціональної зони, затверджуються Кабінетом Міністрів України. Зазначені класифікатор та правила використовуються для ведення Державного земельного кадастру і містобудівного кадастру.
Віднесення земельних ділянок до певних категорії та виду цільового призначення земельних ділянок має відповідати класифікатору та правилам, зазначеним в абзаці першому цієї частини.
6. Зміна цільового призначення земельної ділянки не потребує:
- розроблення документації із землеустрою (крім випадків формування земельної ділянки із земель державної та комунальної власності, не сформованих у земельні ділянки);
- прийняття рішень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування (крім рішень про встановлення і зміну цільового призначення земельних ділянок, розпорядження якими здійснюють такі органи).
7. Зміна цільового призначення земельних ділянок погоджується у разі:
- якщо земельна ділянка перебуває у користуванні на правах постійного користування, оренди, емфітевзису, суперфіцію, у заставі – із землекористувачем, заставодержателем (підпис якого на погодженні посвідчується нотаріально);
- якщо земельна ділянка відноситься до земель оборони ‒ з Міністерством оборони України або органом державної влади, що здійснює керівництво військовим формуванням, до сфери управління якого належить військова частина, установа, військово-навчальний заклад, підприємство та організація, яка використовує землі оборони на праві постійного користування;
- зміни цільового призначення земельних ділянок державної та комунальної власності природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, історико-культурного, лісогосподарського призначення, внаслідок якої земельні ділянки виводяться із складу таких категорій, а також зміни цільового призначення земель, визначених пунктом "б" частини першої статті 150 цього Кодексу, ‒ з Кабінетом Міністрів України.
8. Зміна цільового призначення земель сільськогосподарського, лісогосподарського призначення здійснюється за умови відшкодування власником земельної ділянки (а для земель державної та комунальної власності – користувачем) втрат сільськогосподарського, лісогосподарського виробництва, крім випадків, визначених законом.
Внесення до Державного земельного кадастру відомостей про зміну цільового призначення земельної ділянки в таких випадках здійснюється за умови надання її власником (а для земель державної та комунальної власності – користувачем) забезпечення виконання зобов’язання з відшкодування втрат сільськогосподарського, лісогосподарського виробництва, крім випадків, визначених законом, у вигляді гарантії. Державний кадастровий реєстратор, який вносить до Державного земельного кадастру відомості про зміну цільового призначення такої земельної ділянки, за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру негайно повідомляє установу, що видала гарантію, про настання підстави для відшкодування втрат сільськогосподарського, лісогосподарського виробництва.
9. Зміна цільового призначення особливо цінних земель допускається виключно у разі:
- розміщення на них об'єктів загальнодержавного значення, доріг, ліній електропередачі та зв'язку, трубопроводів, осушувальних і зрошувальних каналів, геодезичних пунктів, житла, об'єктів соціально-культурного призначення, об'єктів, пов'язаних з видобуванням корисних копалин, нафтових і газових свердловин та виробничих споруд, пов'язаних з їх експлуатацією;
- розміщення об’єктів промисловості на землях, визначених пунктом "а" частини першої статті 150 цього Кодексу;
- відчуження земельних ділянок для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності, віднесення земель, визначених пунктами "а" і "б" частини першої статті 150 цього Кодексу, до земель природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, історико-культурного призначення, лісогосподарського призначення.
10. Включення земельної ділянки із визначеним видом цільового призначення до меж функціональної зони не тягне за собою обов’язковості зміни виду її цільового призначення незалежно від того, чи належить цей вид до переліку видів цільового призначення, визначення яких є можливим у межах такої зони".
3️⃣ частина друга статті 79-1 (формування земельних ділянок) доповнюється новим абзацом сьомим такого змісту:
"за затвердженими комплексними планами просторового розвитку території територіальних громад, генеральними планами населених пунктів, детальними планами території";
4️⃣ одночасно стаття 186 (погодження і затвердження документації із землеустрою) після частини дев’ятої доповнюється новою частиною десятою такого змісту:
"10. Комплексні плани просторового розвитку територій територіальних громад, генеральні плани населених пунктів, детальні плани території:
- у частині формування земельних ділянок погоджуються в порядку, встановленому цим Кодексом для погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок;
- у частині положень, що передбачають внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки, сформовані до 2004 року, але відомості про які не внесені до Державного земельного кадастру, погоджуються з їх власниками, а якщо такі земельні ділянки перебувають у користуванні фізичних, юридичних осіб, ‒ також підлягають погодженню із землекористувачами;
- затверджуються відповідними сільськими, селищними, міськими радами",
а у зв’язку з цими змінами частини десята - двадцята вважатимуться відповідно частинами одинадцятою - двадцять першою);
5️⃣ В той же час, у зв'язку із внесенням змін до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", яким запроваджується на законодавчому рівні функціональне зонування території та комплексне просторове планування розвитку території територіальних громад розділ X "Перехідні положення" Земельного кодексу України доповнюється новим пунктом 23 (авт. - наразі в перехідних положеннях ЗКУ є 21 пункт всього) такого змісту:
"23. До внесення до Державного земельного кадастру відомостей про функціональні зони зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення. Рішення про зміну цільового призначення земельних ділянок у таких випадках приймається щодо:
- земельних ділянок, розпорядження якими здійснюють Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, – за рішенням відповідного органу;
- земельних ділянок приватної власності – сільськими, селищними, міськими радами, на території яких розташована відповідна земельна ділянка.
Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок, що передбачає зміну цільового призначення земельної ділянки приватної власності, розробляється без надання дозволу на його розроблення.
Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок, що передбачає зміну цільового призначення земельної ділянки, погоджується в порядку, встановленому цим Кодексом, та затверджується органом, що приймає рішення про зміну цільового призначення земельної ділянки.
Зміна цільового призначення земельних ділянок, розташованих у межах функціональних зон, визначених генеральними планами населених пунктів, планами зонування (щодо земельних ділянок у межах населених пунктів), детальними планами територій (щодо земельних ділянок за межами населених пунктів), затвердженими до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель", може здійснюватися їх власниками (у визначених законом випадках ‒ користувачами) без розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з дотриманням вимог частини п’ятої статті 20 цього Кодексу:
- у разі якщо відомості про функціональну зону, в межах якої розташована земельна ділянка, внесені до Державного земельного кадастру;
- до внесення до Державного земельного кадастру відомостей про функціональні зони ‒ на підставі витягу з містобудівної документації. Форма витягу повинна містити відомості про функціональну зону та всі обмеження у використанні земель (у тому числі у сфері забудови), зазначені у містобудівній документації, та затверджується Кабінетом Міністрів України у Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації. У такому разі державний кадастровий реєстратор, до якого надійшла заява власника (розпорядника, у визначених законом випадках ‒ користувача) земельної ділянки про зміну її цільового призначення, не пізніше наступного робочого дня після надходження заяви направляє до відповідного органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, до повноважень якого належить затвердження відповідної містобудівної документації, запит щодо надання витягу з містобудівної документації із зазначенням функціональної зони, в межах якої розташована земельна ділянка. Орган місцевого самоврядування протягом двох робочих днів з дня надходження запиту зобов’язаний надати державному кадастровому реєстратору відповідний витяг з містобудівної документації. Витяг з містобудівної документації може бути отриманий заявником самостійно відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації». У такому разі витяг з містобудівної документації додається до заяви про внесення до Державного земельного кадастру відомостей про зміну цільового призначення земельної ділянки.
До внесення до Державного земельного кадастру відомостей про функціональні зони належність земельної ділянки до функціональної зони, встановленої до 1 січня 2025 року, визначається відповідно до:
- плану зонування (щодо земельних ділянок у межах населених пунктів, на які не затверджений детальний план території);
- генерального плану населеного пункту (у разі відсутності плану зонування та щодо земельних ділянок у межах населеного пункту, на які не затверджений детальний план території);
- детального плану території;
- містобудівної документації регіонального рівня (щодо земельних ділянок за межами населених пунктів, на які не розроблено детальний план території)".
⭕️⚠️ зу Про регулювання містобудівної діяльності:
1️⃣ Торкнулись зміни статті 19 цього Закону.
Так серед інших змін, зокрема, частини перша, друга, третя та десята цієї статті отримають нову редакцію такого змісту:
"1. Детальний план території деталізує положення генерального плану населеного пункту або комплексного плану та визначає планувальну організацію і розвиток частини території населеного пункту або території за його межами без зміни функціонального призначення цієї території. Детальний план території розробляється з урахуванням обмежень у використанні земель, у тому числі обмежень використання приаеродромної території, встановлених відповідно до Повітряного кодексу України";
"2. Детальний план території може передбачати також формування земельних ділянок комунальної власності територіальної громади, на території якої вони розташовані. Формування таких земельних ділянок є обов’язковим, якщо на зазначених земельних ділянках розташовані або передбачається спорудження:
- за кошти державного або місцевого бюджету: об’єктів соціальної інфраструктури (освіти, охорони здоров'я, культури, житлово-комунального господарства); об’єктів, передбачених Генеральною схемою планування території України та/або схемою планування області; об’єктів, для розміщення яких відповідно до цього Закону може здійснюватися примусове відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності;
- інших об’єктів, визначених замовником у завданні на проектування.
Формування земельних ділянок для розміщення об’єктів, визначених цією частиною, на підставі детального плану території не здійснюється, якщо такі земельні ділянки вже сформовані.
Детальний план території має передбачати внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки, які є сформованими, але відомості про них не внесені до Державного земельного кадастру, і на яких розташовані об’єкти соціальної інфраструктури (освіти, охорони здоров'я, культури, житлово-комунального господарства), які перебувають у комунальній власності територіальної громади, на територію якої розробляється детальний план.
Після затвердження детального плану території відомості про земельні ділянки, зазначені в цій частині, підлягають внесенню до Державного земельного кадастру.
Детальний план території повинен містити відомості про межі та правові режими всіх режимоутворюючих об’єктів та всіх обмежень у використанні земель (у тому числі обмежень у використанні земель у сфері забудови), встановлених до або під час розроблення проекту.
Розробником детального плану території може бути суб’єкт господарювання, який має право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України "Про архітектурну діяльність" та документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій";
"3. Детальний план території повинен містити відомості, передбачені статтею 45-1 Закону України "Про землеустрій";
"10. Внесення змін до детального плану території допускається за умови їх відповідності комплексному плану (за наявності), генеральному плану населеного пункту та плану зонування території.
Такі зміни розробляються, узгоджуються та затверджуються в порядку, визначеному цим Законом для розроблення, узгодження та затвердження детального плану території та Законом України "Про землеустрій";
2️⃣ Також зазнали зміни частини друга ‒ четверта статті 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", які викладаються в такій редакції:
"2. Зміна функціонального призначення територій не тягне за собою припинення обмежень у використанні земель, а також припинення права власності або права користування земельними ділянками, які були передані (надані) у власність чи користування до встановлення нового функціонального призначення територій, а також не тягне за собою обов’язковості зміни виду цільового призначення земельної ділянки незалежно від того, чи належить цей вид до переліку видів цільового призначення, встановлення яких є можливим у межах такої зони.
Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.
3. Передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним або юридичним особам для містобудівних потреб допускається за умови, що відповідні земельні ділянки розташовані в межах території, щодо якої затверджено принаймні один із таких видів містобудівної документації на місцевому рівні:
- комплексний план, складовою частиною якого є план зонування території;
- генеральний план населеного пункту, складовою якого є план зонування території;
- план зонування території як окремий вид містобудівної документації на місцевому рівні, затверджений до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель";
- детальний план території.
Обмеження щодо передачі (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним або юридичним особам, визначені цією частиною, не поширюються на випадки:
- розташування на земельній ділянці будівлі (споруди), що перебуває у власності фізичної або юридичної особи;
- приватизації громадянином земельної ділянки, наданої йому в користування відповідно до закону;
- надання земельної ділянки, розташованої на території зони відчуження чи зони безумовного (обов’язкового) відселення, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи;
- надання земельної ділянки для розміщення лінійних об’єктів транспортної та енергетичної інфраструктури (доріг, мостів, естакад, ліній електропередачі, зв’язку);
- буріння, влаштування та підключення нафтових і газових свердловин за межами населених пунктів;
- будівництва, експлуатації військових та інших оборонних об’єктів.
Передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у випадках, визначених пунктами 1-6 цієї частини, за відсутності принаймні одного виду містобудівної документації, визначеного абзацами другим – п’ятим цієї частини, не допускається, якщо земельна ділянка:
- розташована в межах зелених зон населених пунктів, внутрішньоквартальних територій (територій міжрайонного озеленення, елементів благоустрою, спортивних майданчиків, майданчиків відпочинку та соціального обслуговування населення);
- віднесена до категорії земель природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, історико-культурного призначення, рекреаційного призначення (крім земельних ділянок для дачного будівництва), лісогосподарського призначення.
4. Зміна цільового призначення земельної ділянки допускається виключно за умови дотримання правил співвідношення між новим видом цільового призначення земельної ділянки та видом функціонального призначення території, визначеного відповідною містобудівною документацією на місцевому рівні, крім випадків, визначених частиною третьою статті 20 Земельного кодексу України.
Класифікатор видів цільового призначення земельних ділянок, видів функціонального призначення територій та співвідношення між ними, а також правила його застосування з визначенням категорій земель та видів цільового призначення земельних ділянок, які можуть встановлюватися в межах відповідної функціональної зони, затверджуються Кабінетом Міністрів України. Зазначені класифікатор та правила використовуються для ведення Державного земельного кадастру і містобудівного кадастру".
3️⃣ Одночасно з цим розділ V "Прикінцеві положення" Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" доповнюється новими пунктами 6-3 і 6-4 такого змісту:
"6-3. Встановити, що до 1 січня 2025 року функціональне призначення території може визначатися детальним планом території. Дія цього положення не поширюється на території, де затверджені комплексні плани або генеральні плани населеного пункту відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель". При визначенні функціональної зони в такому порядку не допускається зміна (уточнення) раніше визначених планом зонування, генеральним планом населеного пункту функціональних зон на території островів, у межах водоохоронних зон, прибережних захисних смуг, територій та об’єктів природно-заповідного фонду, водних об’єктів, а також території, на якій розташовані ліси, сквери, парки.
6-4. Встановити, що дія положення абзацу першого частини одинадцятої статті 19 цього Закону не поширюється на випадки затвердження детального плану території до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель".
⭕️⚠️ Прикінцеві та перехідні положення зп 2280, зокрема, передбачають:
"2. Сільським, селищним, міським радам забезпечити внесення до 1 січня 2025 року до Державного земельного кадастру відомостей про:
- функціональні зони територій, визначені у містобудівній документації на місцевому рівні, затвердженій до набрання чинності цим Законом;
- межі територій пам’яток, історико-культурних заповідників, історичних ареалів населених пунктів та зон охорони пам’яток культурної спадщини, зазначені в історико-архітектурному опорному плані, затвердженому до набрання чинності цим Законом;
- обмеження у використанні земель у сфері забудови.
3. Установити, що:
- містобудівна документація на місцевому рівні, затверджена до набрання чинності цим Законом, зберігає чинність. З 1 січня 2025 року внесення змін до такої документації допускається за умови приведення її у відповідність з вимогами цього Закону;
- плани зонування територій, затверджені до набрання чинності цим Законом, вважаються невід’ємними складовими генеральних планів населених пунктів. У населених пунктах, у яких не затверджені плани зонування територій станом на день набрання чинності цим Законом, можуть затверджуватися плани зонування територій шляхом внесення змін до генеральних планів населених пунктів;
- протягом двох років з дня опублікування цього Закону містобудівна документація на місцевому рівні, розроблення якої розпочато до дня набрання чинності цим Законом, може затверджуватися без урахування вимог цього Закону щодо складу та змісту містобудівної документації на місцевому рівні.
4. Кабінету Міністрів України у шестимісячний строк з дня опублікування цього Закону:
- затвердити Порядок розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації, класифікатор видів цільового призначення земельних ділянок, видів функціонального призначення територій та співвідношення між ними, а також правила його застосування, Порядок та умови надання і використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на розроблення комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, інші нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону; ...."
⭕️⚠️ Водоохоронні зони та прибережні захисні смуги:
Зміни в цій частині передбачені як до Земельного, так і Водного кодексів України, а також і до закону "Про регулювання містобудівної діяльності".
Ці зміни стосуються водоохоронних зон та прибережних захисних смуг і порядку їх встановлення та контролю за дотриманням їх правового режиму.
1️⃣ Земельний кодекс України:
➡️ частина друга статті 58 викладається в новій редакції:
"2. Для створення сприятливого режиму вздовж морів, навколо озер, водосховищ та інших водних об’єктів встановлюються водоохоронні зони, межі яких зазначаються в документації із землеустрою, містобудівній документації на місцевому та регіональному рівнях. Відомості про межі водоохоронних зон вносяться до Державного земельного кадастру.
Порядок визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режим ведення господарської діяльності в таких зонах встановлюються Кабінетом Міністрів України.";
➡️ абзаци другий і третій частини третьої статті 60 також викладаються в новій редакції:
"Межі прибережних захисних смуг, пляжних зон зазначаються в документації із землеустрою, містобудівній документації на місцевому та регіональному рівнях та позначаються органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування на місцевості інформаційними знаками. Відомості про межі прибережних захисних смуг, пляжних зон вносяться до Державного земельного кадастру як відомості про обмеження у використанні земель.
Прибережні захисні смуги в межах населених пунктів встановлюються згідно з комплексними планами просторового розвитку територій територіальних громад, генеральними планами населених пунктів, а в разі їх відсутності або якщо містобудівною документацією межі таких смуг не встановлені, вони визначаються шириною 100 метрів від урізу води морів, морських заток і лиманів, а для інших водних об’єктів ‒ згідно з частиною другою цієї статті".;
➡️ одночасно зі змінами до ВКУ змінами до ЗКУ передбачено конкретизувати повноваження з додержання правового режиму використання територій водоохоронних зон, прибережних захисних смуг та пляжних зон - повноваження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у галузі земельних відносин (авт. - змінена редакція абзацу восьмого статті 14-2 ЗКУ).
2️⃣ Водний кодекс України:
➡️ у статті 81 конкретизується пункт перший частини першої щодо належності до комплексу заходів щодо збереження водності річок і охорони їх від забруднення - "дотримання обмежень у використанні земель в межах водоохоронних зон, прибережних захисних смуг, пляжних зон";
➡️ частина сьома статті 88 викладається в новій редакції:
"Прибережні захисні смуги в межах населених пунктів встановлюються згідно з комплексними планами просторового розвитку територій територіальних громад, генеральними планами населених пунктів, а в разі їх відсутності або якщо зазначеною містобудівною документацією межі таких смуг не встановлені, вони визначаються шириною 100 метрів від урізу води морів, морських заток і лиманів, а для інших водних об’єктів ‒ згідно з частиною другою цієї статті. Межі прибережних захисних смуг, пляжних зон зазначаються в документації із землеустрою, містобудівній документації та позначаються органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування на місцевості інформаційними знаками. Відомості про межі прибережних захисних смуг, пляжних зон вносяться до Державного земельного кадастру як відомості про обмеження у використанні земель" (авт. - наразі цією частиною встановлено, що "прибережні захисні смуги встановлюються за окремими проектами землеустрою.". Одночасно з цим у ст. 88 виключається частина восьма, якою наразі встановлено, що "проекти землеустрою щодо встановлення меж прибережних захисних смуг (з установленою в них пляжною зоною) розробляються в порядку, передбаченому законом.");
3️⃣ Одночасно зміни що стосуються прибережних захисних смуг передбачені і до закону "Про регулювання містобудівної діяльності" у зв'язку із зміною підходів до видів містобудівної документації та просторового планування територій, а саме:
➡️ стаття 16 (планування територій на місцевому рівні) цього закону викладається в новій редакції, частиною першою якої передбачається, що:
"1. Планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Містобудівна документація на місцевому рівні розробляється з урахуванням відомостей Державного земельного кадастру на актуалізованій картографічній основі у цифровій формі в державній системі координат у формі електронних документів, що містять базові і тематичні геопросторові дані.
Порядок обміну інформацією між містобудівним кадастром та Державним земельним кадастром встановлюється Кабінетом Міністрів України."
➡️ закон доповнюється новою статтею 16-1 (Комплексний план), частинами першою та десятою якої встановлюватиметься, що:
"1. Комплексний план просторового розвитку території територіальної громади (далі – комплексний план) розробляється на всю територію територіальної громади.
Комплексний план не розробляється, якщо територія громади включає лише територію населеного пункту.";
"10. Проектні рішення комплексного плану включають відомості про:
- визначення складу угідь;
- віднесення земель до відповідних категорій;
- межі та правові режими всіх режимоутворюючих об’єктів та всіх обмежень у використанні земель (у тому числі обмежень у використанні земель у сфері забудови), встановлених до або під час розроблення проекту комплексного плану (у тому числі межі та правові режими територій і об’єктів природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду, прибережних захисних смуг, водоохоронних зон, пляжних зон, інших охоронних зон);
- межі та правові режими використання історичних ареалів населених місць, внесених до Списку історичних населених місць України (можуть включатися при затвердженні генерального плану населеного пункту в межах території територіальної громади), зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель);
- положення концепції інтегрованого розвитку території територіальної громади;
- розрахунок потреб у будівництві об’єктів житлової нерухомості, у тому числі соціального житла, об’єктів громадського обслуговування, комунальної та інженерно-транспортної інфраструктури;
- перспективну функціонально-планувальну структуру;
параметри демографічного, економічного, екологічного, соціального і територіального розвитку територіальної громади;
- параметри територіального розвитку населених пунктів;
створення центрів обслуговування, інженерно-транспортної інфраструктури та дорожньої мережі з метою формування повноцінного життєвого середовища;
визначення територій, на яких передбачено здійснення заходів перспективного (довгострокового) та першочергового (короткострокового і середньострокового) будівництва та благоустрою;
- встановлення правового режиму використання територій;
- формування мережі закладів освіти, охорони здоров’я з дотриманням нормативних відстаней;
- землі (території) загального користування;
- межі територій, необхідних для розміщення об’єктів, щодо яких відповідно до закону може здійснюватися примусове відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності;
- території для заповідання, заліснення, ренатуралізації та відновлення торфовищ, водно-болотних, лучних, степових та інших цінних природних екосистем;
земельні ділянки для передачі у комунальну власність;
- землі (території) для безоплатної передачі у власність земельних ділянок державної та комунальної власності;
землі (території) для продажу земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них на земельних торгах;
- землі (території) для продажу або передачі у користування земельних ділянок державної, комунальної власності без проведення земельних торгів;
- звіт про стратегічну екологічну оцінку (розділ "Охорона навколишнього природного середовища");
- ландшафтне планування;
- заходи з охорони навколишнього природного середовища (земель, вод, лісів та інших природних ресурсів), формування екомережі та виконання затверджених Кабінетом Міністрів України планів управління річковими басейнами;
- заходи з інженерної підготовки та захисту територій;
заходи щодо збереження та охорони нерухомих пам'яток культурної спадщини, захисту традиційного середовища.";
➡️ стаття 17 (Генплан) закону викладається також в новій редакції, зокрема, частинами першою - четвертою дев'ятою і десятою якою встановлюватиметься, що:
"1. Генеральний план населеного пункту є одночасно видом містобудівної документації на місцевому рівні та документацією із землеустрою і призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
2. У разі якщо територія територіальної громади не обмежується територією одного населеного пункту генеральні плани населених пунктів у межах такої громади розробляються у складі комплексного плану або включаються до нього як складові відповідно до статті 16-1 цього Закону. Положення генеральних планів таких населених пунктів мають узгоджуватися з іншими положеннями комплексного плану.
Генеральні плани населених пунктів, включення до складу комплексного плану або необхідність розроблення яких не встановлена рішенням про затвердження комплексного плану, не розробляються. Планувальні рішення генеральних планів таких населених пунктів включаються до складу комплексного плану. Обсяг таких планувальних рішень затверджується Кабінетом Міністрів України.
Послідовність виконання робіт з розроблення генерального плану населеного пункту визначається Кабінетом Міністрів України у Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації та завданням на розроблення (внесення змін, оновлення), яке складається і затверджується замовником за погодженням з розробником.
Обов'язковою складовою генерального плану населеного пункту є план зонування території цього населеного пункту.
3. Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Розробником генерального плану населеного пункту може бути суб’єкт господарювання, який має право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України "Про архітектурну діяльність" та документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Генеральні плани населених пунктів можуть поєднуватися з детальними планами всієї території населених пунктів або її частин.
4. Для населених пунктів, внесених до Списку історичних населених місць України, у межах визначених історичних ареалів у складі генерального плану населеного пункту визначаються режими регулювання забудови та розробляється історико-архітектурний опорний план, в якому зазначається інформація про об’єкти культурної спадщини та зони їх охорони.";
"9. Строк дії генерального плану населеного пункту не обмежується.";
"10. До складу генерального плану населеного пункту обов’язково включаються планувальні рішення детальних планів територій (у тому числі формування земельних ділянок), на яких планується розміщення:
- за рахунок державного або місцевого бюджету: об’єктів соціальної інфраструктури (освіти, охорони здоров'я, культури, житлово-комунального господарства); об’єктів, передбачених Генеральною схемою планування території України та схемою планування області; об’єктів, для розташування яких відповідно до закону може здійснюватися примусове відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності (якщо розташування таких об’єктів передбачено генеральним планом населеного пункту);
- інших об’єктів, визначених замовником у завданні на проектування.
Після затвердження генерального плану населеного пункту відомості про такі земельні ділянки підлягають внесенню до Державного земельного кадастру.
Проектні рішення генерального плану населеного пункту повинні включати межі та правові режими всіх режимоутворюючих об’єктів та всіх обмежень у використанні земель (у тому числі обмежень у використанні земель у сфері забудови), встановлених до або під час розроблення проекту генерального плану (у тому числі межі та правові режими територій і об’єктів природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду, прибережних захисних смуг, водоохоронних зон, пляжних зон, інших охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель).".
✌️✌️✌️
Звісно це не всі зміни, передбачені зп 2280.
► Показати