Землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Обмеження, сервітут, емфітевзис, суперфіцій...
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Аватар користувача
Sema
Молоденький(ка)
Молоденький(ка)
Повідомлень: 19
З нами з: 08 травня 2007 12:19
Репутація: 0

земельні сервітути

Повідомлення Sema »

доброго для колеги!! виникло питання по встановленню земельного сервітуту. а саме сервітут на ЛЕП високої напруги!! яким чином виконується технічна частина, та при яких випадках оформлюється договір по встановленню сервітуту!!!
Ніколас
Молоденький(ка)
Молоденький(ка)
Повідомлень: 15
З нами з: 25 липня 2008 14:35
Репутація: 0

Re: землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення Ніколас »

Vovanich писав:Шановні форумчани, як у вас поступають з лініями електро передач, телефонними, трансформаторними підстанціями, коли виготовляються документи на земельні ділянки на яких вони розміщуюються (через які вони проходять)?
У нас, наприклад, встановлюється сервітут для ліній 10 КВ і більше згідно норм (на форумі десь викладались).
ОПОРИ. До опор ЛЕП 10 КВ і більше, місцевий ВАТ "Обленерго" вимагає встановлення сервітуту ще й для проїзду до опори шириною 3 м. Наскільки це правомірно не скажу, адже є ділянки по яких запроектувати проїзд (сервітут) неможливо через насичену забудову чи ще щось.
Для опор вирізіється діляка такої конфігурації:
1-но анкерний стовп - 1,88м*1,88м
2-х анкерний стовп - 1,88м*6,6м
3-х анкерний стовп - 1,88м*6,6м*6,6м
Для підстанцій - згідно ДБН В.2.5-16-99 -
ВИЗНАЧЕННЯ РОЗМІРІВ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК ДЛЯ ОБ'ЄКТІВ ЕЛЕКТРИЧНИХ МЕРЕЖ.rar
Також дуже цікавить дане питання, чи можна якось без сервітут, ну, наприклад, через інше якесь обмеження на земельну ділянку, що надається в оренду, щоб попростіше і по швидше... для звершення розробки документації на оренду землі


З пов...
Аватар користувача
ksenia
Спец
Спец
Повідомлень: 134
З нами з: 31 січня 2008 17:26
Репутація: 0

землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення ksenia »

На форумі - 1 На форумі - 2 На форумі - 3

Сайт Харьковобленерго (Охоронні зони ліній електропередачі)
Spoiler
1. Що, в першу чергу, необхідно знати споживачу електричної енергії про охорону електричних мереж?

Усі електричні мережі, в особливості високовольтні лінії електропередачі, є системоутворюючими та мають важливе державне значення.
В зв'язку з цим для забезпечення збереження і надійності роботи електричних мереж, створення належних умов їх експлуатації, визначення порядку проектування, будівництва та експлуатації електричних мереж та виконання інших робіт поблизу електричних мереж, а також запобігання нещасним випадкам від впливу електричного струму Кабінетом Міністрів України були затверджені (постанова від 04.03.97. №209) Правила охорони електричних мереж (далі - Правила).
Вищевказаними Правилами чітко визначений перелік об'єктів, що підлягають охороні, а саме:
- трансформаторні підстанції;
- розподільчі пункти і пристрої;
- струмопроводи;
- повітряні лінії електропередачі;
- підземні і підводні кабельні лінії електропередачі та споруди, які до них належать.
Для створення нормальних умов експлуатації електричних мереж, забезпечення їх збереження та дотримання вимог правил безпеки згідно з п. 2 Правил передбачено здійснення цілого ряду заходів, основними з яких є:
- відведення земельних ділянок;
- встановлення охоронних зон електричних мереж;
- визначення мінімально допустимої відстані від об'єктів енергопостачання;
- прокладання просік у лісових, садових, паркових та інших зонах з багаторічними насадженнями.
Для захисту населення від впливу електричного поля встановлюються санітарно-захисні зони повітряних ліній електропередачі напругою 330 кВ і вище.
На період будівництва та експлуатації електричних мереж земельні ділянки надаються забудовникам відповідно до Земельного Кодексу України.
Необхідно зазначити, що у межах охоронних зон землі у їх власників та користувачів не вилучаються, а використовуються з обмеженнями, передбаченими Правилами.
Підприємства, установи, організації та громадяни, яким надано у власність, постійне або тимчасове користування земельні ділянки, де знаходяться об'єкти електричних мереж, зобов'язані вживати належних заходів щодо збереження цих енергооб`єктів.

2. Яку відповідальність несе споживач електроенергії за порушення Правил охорони електричних мереж?

Згідно зі ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" від 16.10.97 № 575/97-ВР (зі змінами та доповненнями), правопорушення в галузі енергетики тягнуть за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальності.
Відповідальність за порушення Правил охорони електричних мереж (далі-Правил), передбачена ст. 93 Кодексу України про адміністративні правопорушення, тягне за собою накладання на порушника значних штрафів. При цьому сплата штрафу не позбавляє правопорушника від усунення наслідків порушення та відшкодування енергопостачальнику заподіяних майнових збитків.
На підставі п. 23 Правил, контроль за виконанням Правил здійснюється енергопідприємством, що постачає електроенергію. У разі виявлення порушень Правил енергопостачальник має право припинити або обмежити електропостачання споживачів, які порушили Правила.
Відновлення електропостачання споживача здійснюється після усунення ним порушень та відшкодування енергопостачальнику заподіяних матеріальних втрат, а також вартості робіт з ввімкнення до електромережі згідно з укладеними договорами.

3. Чи дозволяється здійснювати будь-які роботи у межах охоронних зон електричних мереж? Якщо так, то який порядок їх здійснення?

Відповідно до Умов проведення робіт у межах охоронних зон електричних мереж, що є додатком до Правил охорони електричних мереж, затверджених постановою Кабінету України від 04.03.97. №209 (далі-Правила) підприємства, установи, організації та окремі громадяни, при відведенні їм під забудову земельних ділянок, на території яких розташовані електричні мережі, зобов'язані завчасно погоджувати будівництво з енергопостачальною організацією, у віданні якої перебувають ці мережі.
Крім того всі ці підприємства, установи, організації та окремі громадяни, що мають намір виконувати роботи у межах охоронних зон електричних мереж, повинні не пізніше, як за 3 доби письмово повідомити про це в розподільчі електричні мережі (далі - РЕМ) свого району для своєчасного одержання письмового дозволу на виконання тих чи інших робіт.
Дозвіл складається у двох примірниках. При необхідності до нього додається план із зазначенням розміщення та глибини залягання кабельних ліній електропередачі, складений згідно з актом уточнення розміщення їх трас.
Всі роботи у межах охоронних зон повітряних і кабельних ліній електропередачі, трансформаторних підстанцій, розподільчих пунктів і пристроїв проводяться виключно під наглядом представника енергопідприємства, який здійснює технічний нагляд за дотриманням заходів щодо забезпечення збереження електромереж.
Перед початком земляних робіт під наглядом персоналу РЕМ силами Замовника (Підрядника) проводиться шурфування (неглибокі вертикальні отвори в землі, призначені для розвідування кабелю), встановлюються покажчики, обладнується тимчасове загородження. Шурфування проводиться за всією довжиною діючих кабельних ліній у зоні виконання робіт. Місця копання котлованів, траншей, ям мають бути огороджені. На загородженні повинні бути розміщені попереджувальні покажчики і написи, сигнальне освітлення (вночі).
Виконавці робіт (майстри, бригадири, кранівники, машиністи землерийних, та інших будівельних механізмів і машин) до початку робіт в охоронній зоні кабельних ліній електропередачі повинні бути ознайомлені з розміщенням траси підземних кабельних ліній. Робітників інструктують щодо порядку виконання земляних робіт вручну і механізованим способом, а також попереджують про небезпеку ураження електричним струмом і відповідальність за пошкодження ліній електропередачі.
У разі виявлення кабелю, не позначеного у технічній документації на виконання робіт, слід негайно припинити роботи, вжити заходів щодо забезпечення збереження кабелю і повідомити про це РЕМ свого району або місцеві органи виконавчої влади.
Під час проведення будь-яких робіт у межах охоронних зон кабельних ліній організація, що здійснює ці роботи, провадить захист ліній від пошкоджень. У разі пошкодження кабелю виконавець робіт повинен негайно повідомити про це енергопідприємство та місцеві органи виконавчої влади.
Після завершення роботи в охоронних зонах ліній електропередачі організація-виконавець повинна забезпечити розрівнювання ґрунту, відновлення стану дорожнього покриття та всіх навколишніх споруд, загороджень майданчиків, вивезення сміття, яке накопичилося під час проведення робіт.
Звертаємо особливу увагу на те, що виконувати земляні роботи в охоронній зоні кабельної лінії до прибуття представника енергопідприємства забороняється.
В аварійних випадках, що вимагають невідкладних ремонтно-відновлювальних робіт, допускається виконання цих робіт без попереднього погодження з власником електричних мереж, але за умови виконання таких вимог:
- водночас із направленням робітників на місце аварії, незалежно від часу доби, необхідно надіслати телефонограму в організації, що мають суміжні з місцем аварії кабельні комунікації, про необхідність прибуття їх представників;
- на місці виконання аварійних робіт повинна постійно знаходитись відповідальна особа, яка має практичні навики і право на проведення таких робіт для інструктування робітників щодо правил техніки безпеки;
- до прибуття на місце аварії представника енергопідприємства земляні роботи в охоронній зоні повинні виконуватися вручну. У разі виявлення кабелю необхідно забезпечити його збереження від пошкоджень;
- після прибуття на місце аварії представник енергопідприємства зобов'язаний вказати місце розташування енергооб`єктів, перевірити повноту заходів безпеки і забезпечення збереження об'єктів, оформити письмовий дозвіл та контролювати проведення робіт або заборонити їх виконання з врученням відповідного акту-заборони.
Підприємства, що виконують роботи в охоронних зонах, відшкодовують всі витрати енергокомпанії на оформлення допуску, проведення нагляду та інші додаткові витрати.
Всі інші умови проведення робіт у межах охоронних зон електричних мереж визначені Правилами.

4. Які роботи забороняється проводити в охоронних зонах електричних мереж?

Згідно з п.п. 8,9 Правил охорони електричних мереж, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.97. №209 (далі - Правила), в охоронних зонах повітряних і кабельних ліній, трансформаторних підстанцій, розподільчих пунктів і пристроїв забороняється виконувати будь-які дії, що можуть порушити нормальну роботу електричних мереж, спричинити їх пошкодження або нещасні випадки, а саме:
- перебувати стороннім особам на території і в приміщеннях трансформаторних підстанцій, розподільчих пунктів та пристроїв, відчиняти двері та люки цих споруд, здійснювати самовільне переключення електричних апаратів та здійснювати самовільне підключення до електричних мереж;
- будувати житлові, громадські та дачні будинки;
- влаштовувати будь-які звалища;
- складати добрива, корми, торф, солому, дрова, інші матеріали;
- розпалювати вогнища;
- розташовувати автозаправні станції або інші сховища паливно-мастильних матеріалів;
- накидати на струмопровідні частини об'єктів електричних мереж і наближати до них сторонні предмети, підніматися на опори повітряних ліній електропередачі, електрообладнання трансформаторних підстанцій, розподільчих пунктів і пристроїв, демонтувати їх елементи;
- саджати дерева та інші багаторічні насадження, крім випадків створення плантацій новорічних ялинок;
- влаштовувати спортивні майданчики для ігор, стадіони, ринки, зупинки громадського транспорту, проводити будь-які заходи, пов'язані з великим скупченням людей, не зайнятих виконанням дозволених у встановленому порядку робіт;
- запускати спортивні моделі літальних апаратів, повітряних зміїв;
- здійснювати зупинки усіх видів транспорту (крім залізничного) в охоронних зонах повітряних ліній електропередачі напругою 330 кВ і вище;
- виконувати в охоронних зонах підземних кабельних ліній електропередачі роботи із застосуванням ударних механізмів, скидати вантажі масою понад 5 тонн, скидати і зливати їдкі речовини та ті, що спричиняють корозію, паливно-мастильні матеріали.
Крім того, у межах охоронних зон повітряних і кабельних ліній, трансформаторних підстанцій, розподільчих пунктів і пристроїв без письмової згоди енергопідприємства, у віданні якого перебувають ці мережі, а також без присутності його представника забороняється:
- будівництво, реконструкція, капітальний ремонту, знесення будівель і споруд;
- здійснення усіх видів гірничих, вантажно-розвантажувальних, землечерпальних, підривних, меліоративних, днопоглиблювальних робіт, вирубання дерев, розташування польових станів, загонів для худоби, установлення дротяного загородження, шпалер для виноградників та садів, а також поливання сільськогосподарських культур;
- проїзд в охоронних зонах повітряних ліній електропередачі машин та механізмів загальною висотою з вантажем або без нього від поверхні дороги понад 4,5 метри;
- виконання в охоронних зонах підземних кабельних ліній електропередачі земляних робіт на глибині понад 0,3 метри, а на орних землях -на глибині понад 0,45 метри, а також розрівнювання ґрунту;
- риболовля, збирання рослин, влаштування водопою, заготівля льоду в охоронних зонах підводних кабельних ліній електропередачі.

5. Чи завдають шкідливого впливу на організм людини лінії електропередачі?

При експлуатації електричних установок (відкритих розподільчих пристроїв і повітряних ліній електропередачі напругою вище 330 кВ) у просторі навколо їх струмоведучих частин виникає електромагнітне поле, що може впливати на здоров'я людини. Необхідно відзначити, що в електроустановках напругою нижче 330 кВ також виникають електромагнітні поля, але вони менш інтенсивні та не викликають негативного впливу на організм людини.
Ефект впливу електромагнітного поля на людину прийнято оцінювати кількістю електромагнітної енергії, яка поглинута під час знаходження у цьому полі. При невеликих частотах електромагнітне поле складається із двох полів - електричного та магнітного. Електричне поле виникає при наявності напруги на струмоведучих частинах електроустановки, а магнітне - при проходженні струму по цих частинах.
Відстань, на яку розповсюджується магнітне поле, залежить від класу напруги лінії електропередачі (далі - ЛЕП). Цифра, що визначає клас напруги, міститься в назві ЛЕП (наприклад - ЛЕП 220 кВ тощо). Чим вище напруга - тим більше зона підвищеного рівня електричного поля, яка залишається незмінною протягом всього часу роботи ЛЕП.
Ступінь біологічного впливу електромагнітних полів на організм людини залежить від частоти коливань, напруги та інтенсивності поля, тривалості його впливу. Біологічний вплив полів різних діапазонів неоднаковий.
В результаті тривалого знаходження в зоні дії електромагнітних полів може настати передчасна втомлюваність, сонливість або порушення сну, з'явитися головні болі. При систематичному опромінюванні у людини можуть виникати зміни кров'яного тиску та уповільнення пульсу, нервово-психічні захворювання. Всі зміни, що виникають в організмі людини під дією електромагнітних полів, частіше за все мають зворотні наслідки.
Основний принцип захисту здоров'я населення від електромагнітного випромінювання ліній електропередачі полягає у встановленні санітарно-захисних (охоронних) зон для ліній електропередачі, орієнтованих на гранично-припустимий рівень електричного поля з урахуванням магнітного поля.
Для того, щоб визначити безпечне місце для будування житлових, громадських, виробничих будинків та споруд, лікарень, дитсадків, дитячих ігрових майданчиків тощо необхідно збільшити відповідну відстань границі санітарно-захисної зони ліній електропередачі у два рази. Приводимо нижче інформацію щодо меж санітарно-захисних зон для ліній електропередачі, встановлених Санітарними нормами і правилами захисту населення від дії електричного поля, створюваного повітряними лініями електропередачі змінного струму промислової частоти.
Межі санітарно-захисних зон для ЛЕП

Напруга ліній електропередачі 330 кВ 500 кВ 750 кВ 1150 кВ
Розмір санітарно-захисної (охоронної) зони 20 м 30 м 40 м 55 м

6. Які охоронні зони встановлені для ліній електропередачі?

З метою забезпечення збереження і надійності роботи електричних мереж, створення належних умов їх експлуатації, а також запобігання нещасним випадкам від впливу електричного струму Правилами охорони електричних мереж, затвердженими постановою Кабінету України від 04.03.97. №209 (далі-Правилами), передбачено встановлення відповідних охоронних зон ліній електропередачі (далі - ЛЕП).
При цьому п.5 зазначених Правил передбачено, що охоронні зони електричних мереж встановлюються:
- уздовж повітряних ЛЕП - у вигляді земельних ділянок та повітряного простору, обмежених вертикальними площинами, що віддалені по обидві сторони лінії від крайніх проводів за умови невідхильного їх положення на відстань:
2 метрів - для повітряних ліній напругою до 1 кВ;
10 метрів - до 20 кВ;
15 метрів - 35 кВ;
20 метрів - 110 кВ;
25 метрів - 150, 220 кВ;
30 метрів - 330, 400, 500, +(-) 400 кВ;
40 метрів - 750 кВ.
- за периметром трансформаторних підстанцій, розподільчих пунктів і пристроїв - на відстані 3 метрів від огорожі або споруди;
- уздовж підземних кабельних ЛЕП - у вигляді земельної ділянки, обмеженої вертикальними площинами, віддаленими по обидві сторони лінії від крайніх кабелів на відстань 1 метра;
- уздовж підземних кабельних ЛЕП до 1 кВ, прокладених у містах під тротуарами - у вигляді земельної ділянки, обмеженої вертикальними площинами від крайніх кабелів на відстань 0,6 метра у напрямку будинків і споруд та на відстань 1 метра у напрямку проїжджої частини вулиці;
- уздовж переходів повітряних ЛЕП через водоймища (ріки, водосховища тощо) - у вигляді повітряного простору над поверхнею водоймища, обмеженого вертикальними площинами, віддаленими по обидві сторони лінії від крайніх проводів за умови невідхиленого їх положення на відстань, передбачену для встановлення охоронних зон уздовж повітряних ЛЕП, що проходять по суші.
Крім того, з метою запобігання аварійної і пожежної ситуації уздовж повітряних ЛЕП та за периметром трансформаторних підстанцій, розподільчих пунктів і пристроїв, що знаходяться у лісових та інших зелених масивах, прокладаються просіки:
- у насаджених низькорослих порід дерев висотою до 4 метрів - завширшки не менше за відстань між крайніми проводами повітряної ЛЕП плюс 6 метрів (по 3 метри з кожного боку від крайнього до гілок дерев проводу). При цьому за умови проходження повітряних ліній над територією фруктових садів з насадженнями висотою до 4 метрів прокладання просік необов'язкове;
- у насадженнях висотою понад 4 метри - завширшки не менше за відстань між крайніми проводами плюс відстань, що дорівнює середній висоті існуючих насаджень основного лісового масиву з кожного боку від крайнього проводу повітряної ЛЕП. При цьому окремі дерева або групи дерев, що ростуть на краю просіки, підлягають вирубці, якщо їх висота перевищує відстань по горизонталі від гілок дерев до проводів повітряної ЛЕП;
- у міських та районних парках, скверах, лісопарках тощо, які мають важливе значення для захисту навколишнього природного середовища, лісах населених пунктів, лісах зон округів санітарної охорони лікувально-оздоровчих територій забезпечується така ширина просік, щоб відстань від проводів під час їх найбільшого відхилення до гілок дерев по горизонталі була не менше 2 метрів - для ЛЕП напругою 20 кВ, 3 метрів - для ЛЕП напругою 35-110 кВ, 4 метрів - для ЛЕП напругою 150-220 кВ, 5 метрів - напругою 330-500 кВ, 8 метрів - напругою 750 кВ.
Необхідно зазначити, що мінімально допустимі відстані від електричних мереж до будинків, споруд, дерев та інших зелених насаджень, а також від проводів до поверхні землі визначені у Галузевому керівному документі 34.20.505-2003 "Керівні вказівки з улаштування повітряних ліній електропередачі 10 (6) кВ".
Зазначеним документом передбачено, що найменші значення відстані від проводів до поверхні землі в населеній місцевості в нормальному режимі роботи повинні бути:
Ділянка, споруди
Найменша відстань, м
До поверхні землі 7
До виробничих будинків і споруд 3

У разі проходження повітряної лінії уздовж вулиці допускається розташування проводів над проїзною частиною. У цьому випадку при перетинанні повітряних ліній із вулицями, проїздами тощо відстані по вертикалі від проводів до поверхні землі повинні бути також не менше наведених у таблиці.
Відстань по горизонталі від підстави опори повітряної лінії до кювету чи бортового каменю проїзної частини вулиці (проїзду) повинна бути не менше 1,5 метри. При цьому відстань до тротуарів і пішохідних доріжок не нормується.
Проходження повітряної лінії над будинками і спорудами забороняється. Виключенням з цього правила є лише виробничі будинки і споруди І та ІІ ступеня вогнестійкості відповідно до правил пожежної безпеки. У цьому разі відстань по вертикалі від проводів до вищевказаних будинків і споруд в умовах найбільшої стріли прогину повинна бути не менше наведеної у таблиці. Додатковою умовою до цього є те, що металеві покрівлі, над якими проходять повітряні лінії, повинні бути заземлені.
Відстані по горизонталі від крайніх проводів повітряної лінії 10 кВ за найбільшого їх відхилення повинні бути такими:
- до найближчих частин виробничих, складських, адміністративно-побутових і громадських будинків і споруд - не менше 2 метрів;
- до дерев, розташованих уздовж вулиць, у парках і садах, а також тросів підвіски дорожніх знаків - не менше 3 метрів;
- до границь земельних ділянок житлових і громадських будинків, до дитячих ігрових майданчиків, майданчиків відпочинку і занять фізкультурою, господарських майданчиків або до найближчих виступних частин житлових і громадських будинків у разі відсутності земельних ділянок з боку проходження повітряної лінії, а також до границь присадибних земельних ділянок індивідуальних будинків і колективних садових ділянок - не менше відстаней для охоронних зон повітряних ліній, що наведені вище.
Проходження повітряної лінії по територіях стадіонів і дитячих установ не допускається.
Необхідно зазначити, що у стиснутих умовах допускається приймати для повітряних ліній до 6-10 кВ відстань по горизонталі від крайніх проводів за найбільшого їх відхилення до границь присадибних земельних ділянок індивідуальних будинків і колективних садових ділянок не менше 2 метрів.

7. Хто здійснює догляд за зеленими насадженнями в охоронних зонах ліній електропередачі?

Згідно з п.8 Правил охорони електричних мереж, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.97 №209 (далі - Правила), садіння дерев у охоронній зоні ліній електропередачі заборонено. Земля, яка знаходиться в межах охоронних зон об'єктів енергетики, використовується її власниками та користувачами з обмеженнями.
Відповідно до зазначених Правил підприємства, установи, організації та громадяни, яким надано у власність та постійне або тимчасове користування земельні ділянки, де знаходяться об'єкти електричних мереж, зобов'язані вживати належних заходів для збереження об'єктів енергопостачання, що знаходяться на них.
Виключенням із зазначеного правила є догляд за просіками, що прокладаються уздовж повітряних ліній електропередачі і за периметром трансформаторних підстанцій, розподільчих пунктів і пристроїв, які знаходяться у лісових масивах та інших зелених масивах. Відповідно до п. 7 Правил охорони електричних мереж просіки для повітряних ліній електропередачі, які проходять через лісові масиви та інші зелені зони, повинні утримуватися в пожежобезпечному стані силами тих підрозділів, у віданні яких перебувають ці лінії. Розчищення ж просік для повітряних ліній електропередачі здійснює енергопідприємство, у віданні якого перебувають повітряні лінії електропередачі.
Що ж стосується відповідальності за утримання зелених насаджень їх власниками та користувачами, то ці поняття більш конкретизовані Правилами утримання зелених насаджень міст та інших населених пунктів України, затвердженими наказом Державного комітету України по житлово-комунальному господарству від 29.07.94. №70 (далі-Правила).
Вищевказаними Правилами передбачено, що відповідальність за збереження та належний догляд за зеленими насадженнями покладається:
- за зелені насадження, які відносяться до комунальної власності - на місцеві органи самоврядування, їх виконавчі або спеціально вповноважені ними органи;
- за зелені насадження, які відносяться до інших форм власності - на землевласників і землекористувачів;
- якщо насадження знаходяться на вулицях, перед будівлями до проїжджої частини, всередині квартальних насаджень та садів мікрорайонів - на власників (орендарів) житлових, громадських і промислових будівель і споруд, а також на власників будівель побуту, торгівлі, освіти, охорони здоров'я, що розташовані в житлових районах;
- за насадження, що знаходяться на територіях підприємств, а також на прилеглих до них ділянках і санітарно-захисних зонах - на ці підприємства;
- за насадження, що знаходяться на територіях, відведених під будівництво - на керівників організацій, яким відведені земельні ділянки, або керівників будівельних організацій (з дня початку будівельних робіт);
- за насадження на пустирях, берегах водоймищ і річок - на керівників прилеглих підприємств, які визначаються рішенням місцевих органів державної влади;
- за насадження, що знаходяться на приватних садибах і прилеглих ділянках - на їх власників.
Таким чином, землевласники і користувачі повинні здійснювати нагляд за насадженнями: ліквідувати аварійні дерева, що загрожують падінням на проводи повітряних ліній електропередачі, та видаляти сухостійкі дерева і чагарники, вирізати сухі та поламані гілки самотужки або за договором зі спеціалізованими підприємствами й організаціями, своєчасно проводити формуюче та санітарне обрізання крони.
Обрізання крони дерев здійснюється таким чином, щоб не допускати наближення гілок дерев до проводів повітряних ліній напругою 20 кВ - ближче, ніж на 2 метри; повітряних ліній 35-110 кВ - ближче, ніж на 3 метри; 150-220 кВ - ближче, ніж 4 метри; 330-500 кВ - ближче, ніж 5 метрів; 750 кВ -ближче 8 метрів по горизонталі.
В той же час у межах населених пунктів висота насаджень під проводами не повинна перевищувати 3 метри.
Садіння нових дерев під повітряними лініями та в охоронних зонах ліній електропередачі забороняється.
При цьому для повітряних ліній напругою до 20 кВ встановлюється охоронна зона шириною 10 метрів, для повітряних ліній 35 кВ - 15 метрів, для повітряних ліній 110 кВ - 20 метрів, для повітряних ліній 150, 220 кВ - 25 метрів, для повітряних ліній 330, 400, 550 кВ - 30 метрів, для повітряних ліній 750 кВ - 40 метрів від крайнього проводу.
http://www.oblenergo.kharkov.ua/vopros8.htm#1
Вказівка Держкомзему № 13 від 18.03.1998 р. "Про удосконалення землевпорядних робіт при виготовленні документів, що посвідчують право на земельну ділянку" (документ, звичайно застарілий, але можна дещо почерпнути)
Spoiler
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСАХ
В К А З І В К А

N 13 від 18.03.98
м.Київ

Про удосконалення землевпорядних робіт при виготовленні
документів, що посвідчують право на земельну ділянку

З метою дотримання вимог чинного законодавства та скорочення
термінів виконання землевпорядних робіт по виготовленню
документів, що посвідчують право власності на землю, конкретизації
висновків органів, які у відповідності з діючим законодавством
беруть участь у погодженні землевпорядної документації та
забезпечення інформацією для ведення державної системи реєстрації
землі та прав на неї зобов'язую:
1. Голову Республіканського комітету Автономної Республіки
Крим по земельних ресурсах і єдиному кадастру, начальників
обласних, Київського і Севастопольського міських управлінь
земельних ресурсів керуватись такими вимогами:
1.1. Виготовлення документів, що посвідчують право на
земельну ділянку фізичним і юридичним особам, які мали у
користуванні земельні ділянки, надані їм до введення в дію
Земельного кодексу України ( 561-12 ) (березень 1991 р.),
виконується на підставі робіт по кадастровому землеустрою
(інвентаризація земель та юридичне підтвердження права на земельну
ділянку), а не в порядку повторного оформлення проекту відведення
земельної ділянки.
1.2. До технічної документації по виготовленню документів, що
посвідчують право на земельну ділянку, додаються висновки:
- органів земельних ресурсів на право власників або
землекористувачів на земельну ділянку у відповідності з чинним
законодавством;
- органів у справах будівництва та архітектури про наявні
обмеження на використання земельних ділянок та сервітути.
Вказані висновки надаються перед складанням відповідного
технічного завдання на виконання землевпорядних робіт.
На плані земельної ділянки, який є складовою технічної
документації, наносяться межі обмежень і сервітутів.
Копія технічної документації по оформленню права на земельну
ділянку видається землевласнику або землекористувачу.
1.3. Технічна документація по виготовленню державних актів на
право користування земельними ділянками, зайнятими виробничими
об'єктами енергетики та під опорами ліній електропередач (ЛЕП),
розробляється в межах територій сільських, селищних та міських
Рад. До складу технічної документації включається відомість
координат опор (визначених з граничною похибкою в масштабі плану)
в місцях зміни напряму ЛЕП та найближчих опор на перетині
електроліній з межею території місцевої ради. В технічній
документації на плані траси ЛЕП приводиться експлікація опор з
визначенням їх кількості і типу по кожному землевласнику або
землекористувачу, на території яких проходить ЛЕП. На плані
зовнішніх меж державного акта, крім меж земельних ділянок під
виробничими об'єктами енергетики, наноситься вісь лінії ЛЕП в
межах території ради. Обчислення площ земельних ділянок, зайнятих
опорами ЛЕП, здійснюється за нормами відведення для кожного типу
опор згідно з будівельними нормами "Нормы отвода земель для
электрических сетей напряжением 0.4 - 500 кВ. СН 465 - 74".
1.4. Складання проектів відведення земельних ділянок
виконується у дві стадії:
- попереднє погодження місця розташування об'єкта;
- складання проекту відведення земельної ділянки.
Попереднє погодження місця розташування об'єкта проводиться з
місцевими радами, власниками землі або землекористувачами,
землевпорядними, природоохоронними, санітарними органами та
органами у справах будівництва, архітектури та житлової політики.
В погоджених висновках повинні вказуватись наявні сервітути та
обмеження щодо використання земельних ділянок. Матеріали
попереднього погодження місця розташування об'єкта є складовою
частиною до проекту відведення земельної ділянки.
Проект відведення земельної ділянки складається лише після
подання відповідних документів, які передбачені статтею 19
Земельного кодексу України ( 561-12 ), і затверджується в
установленому порядку після погодження його власником землі або
землекористувачем та отримання позитивного висновку державної
землевпорядної експертизи.
1.5. Взяти під особистий контроль організацію виконання вимог
даної вказівки і довести в 15-денний термін до відома місцевих
рад, районних державних адміністрацій, органів у справах
будівництва та архітектури і інших органів, які беруть участь у
встановленні сервітутів і обмежень щодо використання земельних
ділянок.
2. Контроль за виконанням цієї вказівки покласти на
заступника голови Комітету Кулініча В.В.

Перший заступник голови Комітету М.Третяк

Надруковано: Земельні відносини в Україні. Законодавчі акти і
нормативні документи. Державний комітет України по
земельних ресурсах, Київ "Урожай" 1998 р.
Судова практика (про визнання недійсним договору оренди землі)
Spoiler
Про визнання недійсним договору оренди

РІШЕННЯ
іменем України
07 жовтня 2005 року Т-кий міський суд Донецької області
в складі:
председательствующего С-вої Т.В.
при секретарі Ш-ко Ю.А.
з участю прокурора П-к І.Л.
позивача Б-го О.В.
представника позивача Р-вої М.В.
представника третьої особи земельних ресурсів О-к С.В.
представника третьої особи З-ної С-к Л.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Т-зі справу за позовом Б-го
Олександра Володимировича до Т-кої міської ради про визнання недійсним договору оренди
земельної ділянки від 04.02.2004 року

В С Т А Н О В И В:

Б-вий О.В. подав до суду позов про визнання недійсним договору оренди земельної ділянки від 04.02.2004 року, посилаючись на те, що цей договір ним був укладений з Т-кою міською радою з порушенням вимог діючого законодавства, оскільки у ньому не вказані усі істотні умови.
Так, у договорі неправильно вказаний розмір земельної ділянки, не було враховано, що над ділянкою проходить лінія елестропередачі, і на ній розташована І анкерна опора ліній електропередачі, яка йому не належить. Уздовж ліній електропередачі повинні були встановлені охоронні зони, обмеження по використанню земельної ділянки, але цього у договорі не було зроблено. Крім того, у договорі у п.2.3 встановлений розмір орендної плати - 2% від грошової оцінки, але рішенням Т-кої міської ради від 27.01.2004р. встановлено -1,5%. Цим порушена ще одна істотна умова договору - орендна плата. Згідно із ст.792 ЦК України відношення по оренді земельних ділянок регулюються ЗУ "Про оренду землі", ст.15 якого передбачено, що відсутність у договорі оренди одній з істотних умов є підставою для визнання договору оренди недійсним. Згідно із ч.1ст.2ОЗ ЦК зміст договору не може не відповідати актам цивільного законодавства, це є підставою для визнання договору недійсним. Укладення договору з істотними порушеннями порушує його права при користуванні земельною ділянкою. Просить визнати недійсним договір оренди земельної ділянки від 04.02.2004р.
Відповідач просив справу розглядати без участі його представника.
У судовому засіданні позивач Б-вий О.В. позов просив задовольнити, визнати недійсним договір оренди земельної ділянки від 04.02.2004р., який суттєво порушує його права на користування земельною ділянкою у повному обсязі. В договорі не вказані істотні умови, неправильно вказаний розмір земельної ділянки, неправильно нарахована орендна плата та зовсім не вказані обмеження, яких він повинен дотримуватися при користуванні ділянкою, не встановили охоронних зон вздовж ліній електропередачі, що не дозволяє йому користуватися земельною ділянкою на власний розсуд згідно із її цільовим призначенням "несільськогосподарським використанням для обслуговування складських приміщень".
Представник позивача Р-ва М.В. підтримала вимоги відповідача.
Представник третьої особи - земельних ресурсів О-к С.В. суду пояснила, що відповідач згідно з договором оренди взяв в оренду земельну ділянку, через яку проходять лінії електропередачі, є 1 анкерна опора. Це означає, що на ділянці повинен бути встановлений земельний сервітут, і відповідач повинен користуватися земельною ділянкою з обмеженнями. Але в договорі не визначені обмеження у зв'язку з проходженням по ділянці ліній електропередачі. Площа земельної ділянки по договору 0,9921га, але відповідач фактично користується меншою, не враховано,- що на ділянці є 1 анкерна опора ЛЕП; відповідач має право звернутися до міського голови з пропозицією укласти додаткову угоду до договору оренди про зміну розміру ділянки у договорі. На його ділянці також є залізничний тупик, яким користується відповідач, послуги Йому надає Донецька залізнична дорога, тому за землю під ним повинен платити відповідач. У вимогах позивача просила відмовити, тому що відповідач, коли підписував договір, був ЗГОДНИЙ на умови договору, підписав їх добровільно, не звертався з вимогами внести зміни у договір.
Представник третьої особи - Донецької залізничної дороги С-к Л.М. суду пояснила, що до 2000 року підприємством ШСУ не була встановлена балансова належність тупика №33 по ст.Дронова, не був узгоджений акт примикання кордонів ШСУ та Залізничної дороги з прив'язкою по ординатам. На момент інвентаризації земель смуга відводу під тупиком №33 не включена в реєстр земель Донецької залізничної дороги, вона належала ШСУ-1 і підлягала демонтажу. На прохання ШСУ-1 тупик був залишений, з ШСУ-1 укладались договори на його користування. При передачі земельної ділянки Б-му О.В. теж не узгоджувались кордони примикання з Донецькою залізничною дорогою і не узгоджувався договір оренди. З Б-вим О.В. укладено договір на користування тупиком №33, яким не передбачено, що плату за землю повинна здійснювати Залізнична дорога. Плату за землю під тупиком повинен провадити Боровий О.В.
Прокурор П-к І.Л. визнав, що договір оренди від 04.02.2004року укладений з порушенням діючого законодавства, оскільки не дотримані вимоги ст. 15,24 ЗУ "Про оренду землі", ст.76,198 Земельного Кодексу, Правил охорони електричних мереж.
Вислухавши позивача, прокурора, представників третіх осіб, дослідивши матеріали справи, судом фактично встановлено, що Т-кою міською радою прийнято рішення від 30.09.2003р за № IV/12-250, згідно якому затверджені проекти відводу та надано в користування відповідачу земельна ділянка 9921 кв.м (кадастровий номер 1414700000:37:003:0001, код цільового призначення по КВЕД-63.12.0-складування) в оренду на 6 років, розташований за адресою: м.Т-з, вул.С-на, 00, для обслуговування складських приміщень (л.с.14). На виконання цього рішення був зроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у оренду відповідачу для обслуговування складських приміщень в м.Т-зі, вул. С-на, 00 на землях Т-кої міської ради (л.с.22-24); було укладено договір оренди земельної ділянки від 04 лютого 2004р., згідно якому відповідачу Б-му О.В. Т-ка міська рада передала в платне володіння і користування вказану ділянку площею 0,9921га, в тому числі землі житлової та громадської забудови (л.с.4-5). Мета використання земельної ділянки - несільськогосподарське використання для обслуговування складських приміщень (п.2.1). Пунктом 2.3 передбачено, що Б-вим О.В. помісячно вноситься плата у грошовій формі у розмірі 2% від грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення на рік; вказаний його обов'язок - своєчасно вносити плату (п.2.4). Пунктом 2.8 передбачені існуючі обмеження щодо використання земельної ділянки: "використання земельної ділянки згідно з законодавчими актами України та без зміни цільового призначення; орендар зобов'язується виконувати свої обов'язки відповідно до цього договору; інших існуючих обмежень та обтяжень щодо використання земельної ділянки не виявлено". Договір зареєстровано, про що у книзі державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис №143 від 04.03.2004 року.
Рішенням від 27.01.2004 року встановлений розмір річної орендної плати за земельні ділянки в процентах від грошової оцінки земель с 01.02.2004 року у розмірі 1,5% за інші землі, в тому числі за землю, яка була в користуванні Б-го О.В. (л.с.95-96).
Відповідно до довідки про несплачену суму з орендної плати за період з 04 березня 2004р по 28 лютого 2005р. із розрахунку 2% від нормативної грошової оцінки землі несплачена ореадна плата складає 25018,42грн.(л.с.6-8). З урахуванням розміру 1,5% від грошової оцінки землз "сплачена орендна плата за період з 04 березня 2004р. по 30 квітня 2005р. складає 10255.07грн (л.с.85). Ухвалою Т-го міського суду від 07.10.2005 року позовна заява за позовом прокурора міста Т-за в інтересах держави в особі Т-кої міської ради до Б-го О В про сгягвеяня заборгованості з орендної плати за земельну ділянку прокурора відповідно до захви позивача та прокурора залишена без розгляду у зв'язку з тим, що сторони вирішили розв’язати спір у добровільному порядку.
Згідно договору дарування Б-ва Ніна Андріївна подарувала Б-му О.В. комплекс нежилих будівель: будівлю прохідної, будівлю механічних майстерень, складів, будівлю чергового поста, будівлю побутову, огорожу, залізничній тупик, естакаду (л.с.20). Т-ка міська рада прийняла 29.09.2004 року рішення про продаж земельної ділянки по вул.С-на, 19 площею 9921кв.м Б-му О.В. для обслуговування складських приміщень, для чого поручила міському відділу земельних ресурсів оформлення договору та видачу державного акту на землю (л.с.87).
На території земельної ділянки (м.Т-з, вул.С-на, 00), наданої у оренду Б-му О.В. проходять лінії електромереж, знаходиться 1 (одна) опора ЛЕП, загальна площа, що відводиться для розміщення та обслуговування цієї опори складає 4,2 кв.м; але в проекті дана лінія не вказала, (л.с.15,36,22-24,39,84). З Донецькою залізницею не узгоджені кордони примикання земельної ділянки. Тупик № 33, розташований на цій ділянці експлуатується Б-вим О.В. згідно із договором (л.с.53-57).
Відповідно до ст.1 ЗУ "Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідної орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним Кодексом, Цивільним Кодексом, законами України та іншими нормативно-правовими актами, договором оренди землі (ст.2 ЗУ "Про оренду").
Істотними умовами договору землі є у т.ч. об'єкт оренди (місце розташування та розмір земельної ділянки), строк дії договору, орендна плата з зазначенням її розміру, існуючі обмеження аюдо використання земельної ділянки. Невід'ємною частиною договору є кадастровий план земельної ділянки з відображенням обмежень у її використанні та встановлених земельних сервітутів. Відсутність у договорі оренди землі однієї з істотних умов є підставою для визнання договору недійсним відповідно до закону (от. 15 ЗУ "Про орендуй).
Згідно зі ст.24 ЗУ "Про оренду землі" орендодавець зобов'язаний попередити орендаря про особливі властивості земельної ділянки.
Статтею 198п.б Земельного Кодексу України, "Інструкцією про порядок складання, видачі, реєстрації та збереження державних актів на право приватної власності на землю, право постійного користування землею, договору оренди землі" передбачено розробка кадастрового плану, на якому кордони суміжних землеволодільців та землекористувачів повинні бути узгоджені суміжними власниками або користувачами.
У договорі оренди земельної ділянки від 04.02.2004 р. у п.28 передбачені існуючі обмеження щодо використання земельної ділянки: використання без зміни цільового призначення, обов'язок орендаря виконувати свої зобов'язання, вказано, що інших існуючих обмежень щодо використання земельної ділянки не виявлено. Фактично же по земельній ділянці проходять лінії електромереж, є анкерна опора ЛЕП. Відповідно до п.Зст.76 Земельного Кодексу Уздовж повітряних ліній електропередачі встановлюються охоронні зони. Правилами охорони елеіпричннх мереж, затверджених ПКМУ від 04.03.1997р. №209 передбачено, що підлягають охороні повітряні лінії електропередач та споруди, які до них належать (п.1). Для створення нормальних умов експлуатації електричних мереж, забезпечення їх збереження та дотримання вимог техніки безпеки здійснюються такі заходи: відводяться земельні ділянки, встановлюються охоронні зони, визначаються мінімально допустимі відстані. .(п.2). У межах охоронних зон землі у користувачів не вилучаються, а використовуються з обмеженнями, передбаченими Правилами (п.4). Охоронні зони електричних мереж встановлюються уздовж повітряних ЛЕП - у вигляді земельної ділянки і повітряного простору, обмежених вертикальними площинами, що віддалені по обидві сторони лінії від крайніх проводів на відстань до 40м (п.5). Забороняється в охоронних зонах виконувати будь-які дії, що можуть порушити нормальну роботу електричних мереж, спричинити пошкодження або нещасні випадки, а саме: будувати житлові, громадські та дачні будинки, влаштовувати звалища, складати добрива, корми, дрова, інші матеріали, розташовувати сховища пально-мастильних матеріалів, саджати дерева, виконувати роботи із застосуванням ударних механізмів... (п.8), забороняється без письмової згоди енергопідприємств виконувати ряд робіт (п.9). Місцеві органи виконавчої влади сприяють енергопідприємствам у роботі із збереженням електричних мереж, запобіганням аварій...(п. 13). Договором оренди від 04.02.2004р. такі існуючі обмеження не були встановлені, це було визнано у судовому засіданні, таким чином не була вказана істотна умова договору.
Крім того, при передачі земельної ділянки Б-му О.В. не узгоджувались кордони примикання з Донецькою залізничною дорогою, не узгоджувався договір оренди; у договорі від 04.02.2004р. неправильно вказаний розмір земельної ділянки -0,9921кв.м (не виключена площа під анкерною опорою); не правильно визначений розмір орендної плати - 2%, хоча уже було прийнято рішення Торезької міської ради від 27.01.2004 року, яким встановлений розмір річної орендної плати за земельні ділянки в процентах від грошової оцінки земель с 01.02.2004 року у розмірі 1,5%; що є теж істотними умовами договору.
Відповідно до ст.638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досяглн згоди з усіх іст
отних умов договору. Відповідно до ст.203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства.
Статтею 216 ЦК України передбачено, що у разі недійсності правочину кожна із сторін зобов'язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування.
Згідно зі ст.21 ЗУ („Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. У разі визнання у судовому порядку
договору оренди землі недійсним отримана орендодавцем орендна плата за фактичний строк оренди не повертається.
Тому суд вважає, що вимоги Б-го О.В. про визнання недійсним договору оренди земельної ділянки від 04.02.2004 року підлягають задоволенню у зв'язку з тим, що угода не відповідає вимогам ч.іст.15, 24 ЗУ "Про оренду землі", п.3ст.7б, 198 Земельного Кодексу, Правилам охорони електричних мереж, що прямо передбачено у ч.2ст.15 ЗУ "Про оренду землі". Б-вий О.В. повинен повернути Т-кій міській раді земельну ділянку, яка була предметом договору оренди від 04.02. 2004року, при цьому отримана орендодавцем орендна плата за фактичний строк оренди йому не повертається.
Керуючись ст. 1,2,15,21,24 ЗУ "Про оренду землі" ст.76, 198 Земельного Кодексу України, ст.203,215,216,236,638,792 ЦК України, ст. 3, 10, 15, 60, 79, 197, 209, 212, 214, 215, 223 ЦПК України, суд -

В И Р І Ш И В:

Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки від 04 лютого 2004 року, згідно якому Б-му Олександру Володимировичу Т-ка міська Рада передала в строкове платне володіння і користування земельну ділянку, розташовану за адресою: м.Т-з, вул.С-на, 00, для обслуговування складських приміщень, про який у книзі державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис №143 від 04.03.2004 року.
Зобов'язати Б-го Олександра Володимировича повернути Т-кій міській раді земельну ділянку, розташовану за адресою: м.Т-з, вул.С-на, 00, яка була предметом договору оренди від 04 лютого 2004року, про який у книзі державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис №143 від 04.03.2004 року.
Залишити Т-кій міській раді отриману орендну плату від Б-го Олександра Володимировича за фактичне володіння і користування земельною ділянкою, розташованою за адресою: м.Т-з, вул.С-на, 00, надану по договору оренди від 04 лютого 2004року для обслуговування складських приміщень.
Заяву про апеляційне оскарження рішення може бути подано протягом десяти днів з дня проголошення рішення. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Заяву про апеляційне оскарження рішення та апеляційна скарга подаються апеляційному суду через Т-кий міський суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Апеляційного суду Донецької області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, рішення суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Судья: Т.В.С-ва
Аватар користувача
VOK
Молоденький(ка)
Молоденький(ка)
Повідомлень: 13
З нами з: 12 грудня 2008 22:08
Репутація: 0
Область: Тернопільська
Місце роботи: Приватні проектні організації

Re: землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення VOK »

Привіт всім з святом bayan . Можливо в когось є зразочок кдастрового плану на забудованій території з охоронною зоною ЛЕП 10 кВ., та вирізаними діляночками під опорами, а то щось запутався з угіддями! Щеб зразочок ін4 Sorri
Аватар користувача
WladMir
Спец
Спец
Повідомлень: 466
З нами з: 07 квітня 2007 09:20
Репутація: 107
Область: Херсонська

Re: землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення WladMir »

VOK писав: Щеб зразочок ін4 Sorri
планов нету а вот in4 без проблем
opora.rar
У вас недостатньо прав для перегляду приєднаних до цього повідомлення файлів.
laci
Вже не початківець
Вже не початківець
Повідомлень: 22
З нами з: 25 квітня 2007 16:29
Репутація: 0

Re: землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення laci »

Сталося наступне. Через ділянку проходить ЛЕП напругою 10 кВ. В зону обмеження підпадає будинок (гараж). Підписання договору про встановлення сервітуту ігнорує начальник місцевого РЕМу. Без договору на обмежене користування частиною земельної ділянки начальник управління Держкомзему не підписує технічну документацію (якби підписав, державний реєстратор не зареєструє державний акт). Виходить безвихідна ситуація.
Будь-ласка, хто мав такі справи, відгукніться. Порекомендуйте, як приватизувати таку ділянку. Дякую
Аватар користувача
WladMir
Спец
Спец
Повідомлень: 466
З нами з: 07 квітня 2007 09:20
Репутація: 107
Область: Херсонська

Re: землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення WladMir »

Должен РЕС (вернее ОБЛЕНЕРГО, РЕСы не имеют права что либо подписывать) быть инициатором наложения и подписания сервитута. Если они не хотять, так и ... Райзем никакого отношения к договору не имеет. Он может только потребовать установить, согласно законодательства, охранные зоны! Пусть райзем занимается своими делами! А договор - добровольная сделка? При каких делах здесь райзем?
laci
Вже не початківець
Вже не початківець
Повідомлень: 22
З нами з: 25 квітня 2007 16:29
Репутація: 0

Re: землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення laci »

Если я показываю охранную зону на графических материалах, начальник райзема просит показать подписанный договор на сервитут. Если нету, техничка может гулять. Регистратор актов тоже пошлёт без договора.
Аватар користувача
Маруся
Спец
Спец
Повідомлень: 433
З нами з: 18 лютого 2008 07:02
Репутація: 1
Область: Хмельницька

Re: землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення Маруся »

laci
Вже не початківець
Вже не початківець
Повідомлень: 22
З нами з: 25 квітня 2007 16:29
Репутація: 0

Re: землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення laci »

Так скажите мне пожалуйста, как не имея договор на сервитут изготовить державный акт на землю???
Аватар користувача
Маруся
Спец
Спец
Повідомлень: 433
З нами з: 18 лютого 2008 07:02
Репутація: 1
Область: Хмельницька

Re: землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення Маруся »

laci писав: как не имея договор на сервитут изготовить державный акт на землю???
А скажіть, будь-ласка, як зробити договір сервітуту, якщо немає ВЛАСНИКА земельної ділянки?
Іванов
Молодший спец :)
Молодший спец :)
Повідомлень: 37
З нами з: 24 липня 2008 11:43
Репутація: 0

Re: землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення Іванов »

Вірно підмічено. право земельного сервітуту - це право власника або землекористувача зем.ділянки на обмежене користування чужою земельною ділянкою.
laci
Вже не початківець
Вже не початківець
Повідомлень: 22
З нами з: 25 квітня 2007 16:29
Репутація: 0

Re: землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення laci »

Маруся писав: А скажіть, будь-ласка, як зробити договір сервітуту, якщо немає ВЛАСНИКА земельної ділянки?
Поки що є землекористувач ділянки, якому надано право привласнити цю землю

Добавлено спустя 1 час 6 минут 33 секунды:
Читаючи

" Стаття 100. Порядок встановлення земельних сервітутів
1. Сервітут може бути встановлений договором, законом,
заповітом або рішенням суду. Сервітут може належати власникові
(володільцеві) сусідньої земельної ділянки, а також іншій
конкретно визначеній особі (особистий сервітут).
2. Земельний сервітут може бути встановлений договором між
особою, яка вимагає його встановлення, та власником (володільцем)
земельної ділянки.
Договір про встановлення земельного сервітуту підлягає
державній реєстрації в порядку, встановленому для державної
реєстрації прав на нерухоме майно.
{ Стаття 100 в редакції Закону N 997-V ( 997-16 ) від 27.04.2007 } "

роблю висновок, що без Державного акта на право власності на земельну ділянку не можна встановити сервітут, тому що без нього користувач ділянки ще не є власником (виходячи з статті 100, п.2.).
Виходячи з вищенаведеного в технічній документації немає підстав показувати зону обмеження? У нас вимагають договір з "електриками", без нього нікуди.

Поясніть будь-ласка, взагалі заплутався :-(
Аватар користувача
Маруся
Спец
Спец
Повідомлень: 433
З нами з: 18 лютого 2008 07:02
Репутація: 1
Область: Хмельницька

Re: землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення Маруся »

laci писав: землекористувач ділянки, якому надано право привласнити цю землю
Тут Ви звичайно загнули.Як може бути надано право...надала право Україна через закон, а передали безоплатно у власність - так, але власником він стане після реєстрації ДА.
laci писав: в технічній документації немає підстав показувати зону обмеження? (
Зони обмеження Ви показуйте, але це Вас ні до чого не зобовязує.У нас в таких випадках у справу вшивають типовий договір, але порожній, роблять це з тією метою, що виконавці робіт знають, що він повинен там бути, але підписувати на цьому етапі робіт його ГЛУПО!
Аватар користувача
ugin
Спец
Спец
Повідомлень: 173
З нами з: 05 листопада 2008 23:10
Репутація: 0
Область: Донецька
Місце роботи: Приватні проектні організації

Re: землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення ugin »

laci писав:Сталося наступне. Через ділянку проходить ЛЕП напругою 10 кВ. В зону обмеження підпадає будинок (гараж). Підписання договору про встановлення сервітуту ігнорує начальник місцевого РЕМу. Без договору на обмежене користування частиною земельної ділянки начальник управління Держкомзему не підписує технічну документацію (якби підписав, державний реєстратор не зареєструє державний акт). Виходить безвихідна ситуація.
Будь-ласка, хто мав такі справи, відгукніться. Порекомендуйте, як приватизувати таку ділянку. Дякую
Первое. Инициатором установления сервитута должен быть владелец ЛЭП.
Второе. Ваша обязанность -нарисовать охраную зону согласно закона (или не показывать ЛЭП Mobila ...шутка)
Третье. Обязаность Райзема-дать висновок про обмеження та обтяження.

Направляйте письменно техдок в райзем для согласования - пусть дают отказ.
С отказом заказчик пойдет в суд.

Хотя я думаю, что райзем еще раз почитает законы и висновок даст...
А про ДЗК вообще смешно - они то тут при чем?
laci
Вже не початківець
Вже не початківець
Повідомлень: 22
З нами з: 25 квітня 2007 16:29
Репутація: 0

Re: землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення laci »

Вибачте будь-ласка, я трошки невірно вимовився, йдеться мова про договір на обмежене користування земельною ділянкою (обмеження). Чи все вищенаведене теж стосується і обмеження?
Аватар користувача
ugin
Спец
Спец
Повідомлень: 173
З нами з: 05 листопада 2008 23:10
Репутація: 0
Область: Донецька
Місце роботи: Приватні проектні організації

Re: землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення ugin »

исходя из первого вашего сообщения
laci писав:Сталося наступне. Через ділянку проходить ЛЕП напругою 10 кВ. В зону обмеження підпадає будинок (гараж). Підписання договору про встановлення сервітуту ігнорує начальник місцевого РЕМу. Без договору на обмежене користування частиною земельної ділянки начальник управління Держкомзему не підписує технічну документацію (якби підписав, державний реєстратор не зареєструє державний акт). Виходить безвихідна ситуація.
Будь-ласка, хто мав такі справи, відгукніться. Порекомендуйте, як приватизувати таку ділянку. Дякую
необходимо просто в документации установить согласно закона и отобразить графически накладываемые ограничения.
А вот
laci писав:обмежене користування земельною ділянкою (обмеження)
это не одно и то же.
Нужно почитать матчасть.
В вашем случае нужно просто наложить ограничения и усьо...
laci
Вже не початківець
Вже не початківець
Повідомлень: 22
З нами з: 25 квітня 2007 16:29
Репутація: 0

Re: землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення laci »

Але ж у главі 18 ЗКУ про те, що тільки власникам можно заключати договір на обмежене користування ділянкою, нічого не написано. Значить в цьому випадку (перед реєстрацією ДА) мають право вимагати цей договір?
Аватар користувача
Маруся
Спец
Спец
Повідомлень: 433
З нами з: 18 лютого 2008 07:02
Репутація: 1
Область: Хмельницька

Re: землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення Маруся »

laci писав:мають право вимагати цей договір?
Хто?
laci
Вже не початківець
Вже не початківець
Повідомлень: 22
З нами з: 25 квітня 2007 16:29
Репутація: 0

Re: землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення laci »

Маруся писав: Хто?
Маруся! Я вже вище написав, хто в нас вимагає цей документ... (районний держкомзем та державний реєстратор)
Аватар користувача
Маруся
Спец
Спец
Повідомлень: 433
З нами з: 18 лютого 2008 07:02
Репутація: 1
Область: Хмельницька

Re: землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення Маруся »

laci писав:районний держкомзем та державний реєстратор
Не мають права вони такого вимагати. Реєстратор нехай реєструє державний акт, поки реєструється, а держкомзему на дідька ваш договір? Де пише, що воно їм треба. Правильно, Ви прийшли, Вам розказали казочку, Ви голову схилили і пішли шукати на голову місце. Мені здається, на форумі люди вже вчать як потрібно робити. Потрібна довідка- де таке пише? Покажіть! Потрібен договір - покажіть де таке пише? Бажано в письмовій формі і за підписом начальника управління Держкомзему. Покричіть раз, другий, третій - і повірте причипінських відмов буде набагато менше. Я ж Вам не приїду цього робити!
Як Ви дозволяєте до себе ставитись, так до Вас і ставляться!
Аватар користувача
ugin
Спец
Спец
Повідомлень: 173
З нами з: 05 листопада 2008 23:10
Репутація: 0
Область: Донецька
Місце роботи: Приватні проектні організації

Re: землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення ugin »

Маруся писав: Не мають права вони такого вимагати. Реєстратор нехай реєструє державний акт, поки реєструється, а держкомзему на дідька ваш договір? Де пише, що воно їм треба. Правильно, Ви прийшли, Вам розказали казочку, Ви голову схилили і пішли шукати на голову місце. Мені здається, на форумі люди вже вчать як потрібно робити. Потрібна довідка- де таке пише? Покажіть! Потрібен договір - покажіть де таке пише? Бажано в письмовій формі і за підписом начальника управління Держкомзему. Покричіть раз, другий, третій - і повірте причипінських відмов буде набагато менше. Я ж Вам не приїду цього робити!
Як Ви дозволяєте до себе ставитись, так до Вас і ставляться!
После этих строк можна поставить в этом обсуждении жирную точку!
Человеку разжевали ход его дальнейших действий, а он все равно пытается найти оправдание действиям чиновников... Nenayu
Егор
Спец
Спец
Повідомлень: 977
З нами з: 02 вересня 2008 01:40
Репутація: 0

Re: землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення Егор »

laci писав: Маруся! Я вже вище написав, хто в нас вимагає цей документ... (районний держкомзем та державний реєстратор)
Требование логичное (ну нет пока другого разумного способа определиться с сервитутом), но, честно говоря, - совершенно незаконное.
Можно покричать, а можно обратиться в админсуд и зобовязати орган прийняты ришення или вчыныты певни дии.
laci
Вже не початківець
Вже не початківець
Повідомлень: 22
З нами з: 25 квітня 2007 16:29
Репутація: 0

Re: землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення laci »

З Держкомземом вийшли на "дорогу", начальник підписав (без криків). Побачимо, що в ДЗК скажуть при перевірці обмінного файлу. Деколи і там придираються. А що буде з державним реєстратором, взагалі не знаю. Напевне буду просити документ, на підставі якого просить договір.
До речі, може хто знає, якою інструкцією (документом) керується реєстратор?
Егор
Спец
Спец
Повідомлень: 977
З нами з: 02 вересня 2008 01:40
Репутація: 0

Re: землі під опорами ЛЕП, ТЛ, КТП

Повідомлення Егор »

laci писав: До речі, може хто знає, якою інструкцією (документом) керується реєстратор?
Ну по всей видимости этим........
http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/ ... g=z0641-03

При проверке обменных файлов требовать договор сервитута этоо даже как - то ..... смешно что ли.....
Відповісти