Суперфіцій
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
У нас в городе в прошлом-позапрошлом году масово шла такая тема для пристроек путем оформления договора сервитута, сейчас вроде приутих єтот бред, но так делали сплошь и рядом.А подскажите, у кого пошла тема с заключением договоров суперфиция (а может просто аренды или еще чего) длястроительства балконов и пристроек (в т.ч. к многоквартирным домам), или отвода участков под уже построенные ???
Человек обращался, ему выносили решение на проект отвода для договора сервитута, закрепляли за домовладением земучасток, отводили кусочек земли возле квартиры, и подписывали договор сервитута(платного).
-
- Спец
- Повідомлень: 173
- З нами з: 24 березня 2013 19:28
- Репутація: 1
- Область: Закарпатська
- Місце роботи: Інше
Вчора була в районній архітектурі щодо питання оформлення землекористування для обслуговування прибудови котельні (побудована 8 років назад, відповідно до техумов газового господарства) яка обслуговує одну квартиру у 4-х квартирному будинку.
Головний архітектор району сказав: «Котельню знести. Земельну ділянку оформити не можна, бо це прибудинкова територія.»
Для мене, як земельника у зв’язку з тим що земельна ділянка для обслуговування будинку не сформована відповідно до статті 79¹ ЗК, не може бути предметом заборони оформлення землекористування під одноповерховим об’єктом функціональне призначення якого обслуговування частини будинку (господарська будівля).
Може я і не права?
[upd=1369230571][/upd]
Хоча і тема суперфіції до цього питання не дуже..., приношу вибачення перед ФОРУМЧАНАМИ.
Головний архітектор району сказав: «Котельню знести. Земельну ділянку оформити не можна, бо це прибудинкова територія.»
Для мене, як земельника у зв’язку з тим що земельна ділянка для обслуговування будинку не сформована відповідно до статті 79¹ ЗК, не може бути предметом заборони оформлення землекористування під одноповерховим об’єктом функціональне призначення якого обслуговування частини будинку (господарська будівля).
Може я і не права?
[upd=1369230571][/upd]
Хоча і тема суперфіції до цього питання не дуже..., приношу вибачення перед ФОРУМЧАНАМИ.
Доброго вечора, колеги.
Чи в когось зараз "працює" процедура суперфіцію? Якщо так то прошу дати детальний порядок дій (бажанно із посиланням на законодавчі та підзаконні акти, якими це передбачено).
Буду дуже вдячний за будь-яку допомогу.
[upd=1369240323][/upd]
Хочу трохи подискусувати з такого приводу.
Є вільна від забудови земельна ділянка на території міста обласного підпорядкування. Надаємо цю земельну ділянку на підставі рішення ОМС за проектом її відведення Комунальному підприємству цього ОМС в постійне користування для проектування та будівництва. Через брак коштів КП не може виконати поставлене завдання. З'являється особа приватного права, яка бажає здійснити забудову цієі земельноі ділянки об'єктом нерухомого майна, який слід було збудувати КП. В свою чергу, КП погоджується з цим та надає нотаріально посвідчену згоду на передачу вільноі земельноі ділянки комунальної власності, яка перебуває в його постійному користуванні, третій особі на праві суперфіцію. ОМС враховуючи клопотання Забудовника, нотаріально посвідчену згоду землекористувача та необхідний пакет документів приймає рішення про надання дозволу на складання техдокументаціі із землеустрою ... за рахунок земель, наданих в постійне костування КП. Розробляємо техдокументацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж з/д та поаємо її на затвердження. ОМС приймає рішення яким вилучає цю з/д з постійного користування КП та припиняє його право на землю, затверджує розроблену техдокументацію та передає Забудовнику цю земельну ділянку на праві суперфіцію для проектування та будівництва об'єкту нерухомого майна.
Як на мене все законно, окрім того, що з/д комунальної власності вільна, тобто без наявності на ній нерухомого майна, яке належить на праві власності Забудовника.
У кого які думки з цього приводу.
Заздалегідь дякую за участь в обговоренні даної моделі та свої думки, зауваження та пропозиції.
Чи в когось зараз "працює" процедура суперфіцію? Якщо так то прошу дати детальний порядок дій (бажанно із посиланням на законодавчі та підзаконні акти, якими це передбачено).
Буду дуже вдячний за будь-яку допомогу.
[upd=1369240323][/upd]
Хочу трохи подискусувати з такого приводу.
Є вільна від забудови земельна ділянка на території міста обласного підпорядкування. Надаємо цю земельну ділянку на підставі рішення ОМС за проектом її відведення Комунальному підприємству цього ОМС в постійне користування для проектування та будівництва. Через брак коштів КП не може виконати поставлене завдання. З'являється особа приватного права, яка бажає здійснити забудову цієі земельноі ділянки об'єктом нерухомого майна, який слід було збудувати КП. В свою чергу, КП погоджується з цим та надає нотаріально посвідчену згоду на передачу вільноі земельноі ділянки комунальної власності, яка перебуває в його постійному користуванні, третій особі на праві суперфіцію. ОМС враховуючи клопотання Забудовника, нотаріально посвідчену згоду землекористувача та необхідний пакет документів приймає рішення про надання дозволу на складання техдокументаціі із землеустрою ... за рахунок земель, наданих в постійне костування КП. Розробляємо техдокументацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж з/д та поаємо її на затвердження. ОМС приймає рішення яким вилучає цю з/д з постійного користування КП та припиняє його право на землю, затверджує розроблену техдокументацію та передає Забудовнику цю земельну ділянку на праві суперфіцію для проектування та будівництва об'єкту нерухомого майна.
Як на мене все законно, окрім того, що з/д комунальної власності вільна, тобто без наявності на ній нерухомого майна, яке належить на праві власності Забудовника.
У кого які думки з цього приводу.
Заздалегідь дякую за участь в обговоренні даної моделі та свої думки, зауваження та пропозиції.
-
- Спец
- Повідомлень: 173
- З нами з: 24 березня 2013 19:28
- Репутація: 1
- Область: Закарпатська
- Місце роботи: Інше
Практично відповіли на запитання, відчувається знання частини першої статті 134 Земельного кодексу України.Valex написав
Як на мене все законно, окрім того, що з/д комунальної власності вільна, тобто без наявності на ній нерухомого майна, яке належить на праві власності Забудовника.
У нас було оренда КП суборенда забудовнику. А щодо договору суперфіції, то тільки з урахуванням вимог 134.
-
- Спец
- Повідомлень: 173
- З нами з: 24 березня 2013 19:28
- Репутація: 1
- Область: Закарпатська
- Місце роботи: Інше
В «чистому» вигляді крім об’єктів та суб’єктів зазначених у частині 2 ст. 134 Земельного кодексу – «ні».Valex написав:
Але потрібно "рухатись в перед" та знаходити нові варіанти. Тому і пропоную дискусію за для з'ясування всі "ЗА" та "ПРОТИ", оскільки у спорі погоджується істина, а знати все -не можливо!!!
Всі інші обхідні шляхи щось в контексті договорів співпраці.
Да нет в них сакрального смысла. Это невысокий уровень юридической техники при непонимании многих цивилистических моментов.Aximas писав:Егор, Вы опять говорите о теории, а я спрашивал о конкретных положениях утвержденных ПКМ1051 и пытаюсь разобраться в смысле таких положений
[upd=1369250261][/upd]
В описанной ситуации нет никакой разницы, было ли КП с постоянным пользованием, либо не было. С таким же успехом можно, закрыв глаза на ст. 134 ЗКУ, просто предоставить без аукциона суперфиций. С таким же точно успехом можно передать пустой участок под застройку в аренду без аукциона. Можно так ? Я не знаю...VAlex писав:Хоча все ж таки дякую, оскільки така думка (ст.134 ЗКУ) не тільки в мене.
Может, другие варианты. Один из них - построить там любую недвижимость по договору о совместной деятельности, право на которую получит фирма, потом переоформить в тех же границах по техничке землю.. ну или еще что-то, нужно смотреть, думать.
Договорный порядок. Если не нагрузят еще и на земельный налог за фактическое использование земли :)))VAlex писав:Дякую, все зрозумів!
Хочу ще з'ясувати одне питання.
Може хтось порадить який розмір плати за користування земельною ділянкою при укладанні договору суперфіцію та якими нормативно-правовими актами цей розмір встановлено.
Заздалегіть вдячний за будь-яку допомогу!
-
- Спец
- Повідомлень: 173
- З нами з: 24 березня 2013 19:28
- Репутація: 1
- Область: Закарпатська
- Місце роботи: Інше
Податковий кодекс взагалі "пропустив" розуміння передачі земель державної та комунальної власності і по договору суперфіції, і по договору емфітевзису та сервітутне користування. І ще, відповідно до пункту 282.1.3. статті 282 ПК органи місцевого самоврядування звільнені від сплати земельного податку, а пункт 284.3. ПК не передбачає "позбавлення" пільги при суперфіції.Егор написав:
Если не нагрузят еще и на земельный налог за фактическое использование земли
Думаю, договорной платы за суперфиций будет достаточно.
[upd=1370072708][/upd]
А все же, интересно, что бы, например, сказал ГАСК на договор суперфиция в отношении участка, пребывающего в постоянном пользовании ?
Интересно тоже, кто-то получал разрешительный документ в ГАСКе на основании договора сервитута (на практике)
[upd=1370072708][/upd]
А все же, интересно, что бы, например, сказал ГАСК на договор суперфиция в отношении участка, пребывающего в постоянном пользовании ?
Интересно тоже, кто-то получал разрешительный документ в ГАСКе на основании договора сервитута (на практике)
ГАСК Днепропетровской области не признает такой договор и ЗУ "Про регулирование градостроительной деятельности" с изменениями которые касаются данных договоров, и к примеру ЗУ "Про земли енергетики" в котором установлено, что на основании таких договоров могут быть построены отдельные объекты енергетики, для них носит исключительно рекомендационный характер. У них главное ПОСТАНОВА КМУЕгор писав:Интересно тоже, кто-то получал разрешительный документ в ГАСКе на основании договора сервитута (на практике)
:( Ну вот действительно, есть же ст. 34 Закона "О регулировании....". Правда не совсем понятно, что есть объект инженерно-транспортной инфраструктуры. Но, как по мне, например, взлетно-посдаочную полосу вполне можно построить на основании договора сервитута по действующему законодательству.Aximas писав:ГАСК Днепропетровской области не признает такой договор и ЗУ "Про регулирование градостроительной деятельности"
Может и объясняли им что это постанове не противоречит на что было сказано: "Вы видели как глава по сервитутам в Земельном кодексе называется, сервитуты не находятся в главе права на землю и все тут". При этом ни определение сервитута приведенное в Земельном кодексе ни что другое их не убедило.Егор писав:По постанове КМУ тоже можно по сервитуту, документ сервитута ведь документ, удостоверяющий право пользования участком. Только там в проформе почему-то написали : госакт, договор аренды, суперфиций. От дятлы
-
- Спец
- Повідомлень: 112
- З нами з: 15 липня 2009 11:14
- Репутація: 0
- Область: Волинська
Не погоджусь з Вами, є лист ДАБК від 20.06.2011 р. N 40-16-527 процитую його:Aximas писав:ЗУ "Про земли енергетики" в котором установлено, что на основании таких договоров могут быть построены отдельные объекты енергетики, для них носит исключительно рекомендационный характер. У них главное ПОСТАНОВА КМУ
"Одночасно повідомляємо, згідно з ст. 1021 Земельного кодексу України право користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій) виникає на підставі договору між власником земельної ділянки та особою, яка виявила бажання користуватися цією земельною ділянкою для таких потреб, відповідно до Цивільного кодексу України.
Відповідно до ст. ст. 98, 99 Земельного кодексу України право земельного сервітуту - це право власника або землекористувача земельної ділянки на обмежене платне або безоплатне користування чужою земельною ділянкою (ділянками). Власники або користувачі земельних ділянок можуть вимагати встановлення земельних сервітутів на право прокладання та експлуатації ліній електропередачі, зв'язку, трубопроводів, інших ліній комунікацій.
Таким чином, враховуючи зміст статей 98, 99 Земельного кодексу України, договір земельного сервітуту на прокладання газопроводу підтверджує право особи на використання чужої земельної ділянки.
Крім цього, відповідно до частини четвертої статті 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" реконструкцію або капітальний ремонт автомобільних доріг, залізничних колій, ліній електропередачі, зв'язку, трубопроводів, інших лінійних комунікацій у межах земель їх розміщення може бути проведено за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою."
І більш всього про те що, Дніпропетровське ДАБК не визнає було озвучене в усній формі, а якби звернутись письмово і з посиланням на лист з вищестоячого органу, думаю що відповідь була б інша Uchoba
А че со мной не соглашаться? Я про это письмо знаю и они тоже. Только на них оно впечатления не произвело. А озвучена их позиция была всего навсего на совещании, тогда еще, заместителя головы обгосадминистрации, а сегодня министра минрегионбуда.jenikjenik писав:Не погоджусь з Вами, є лист ДАБК від 20.06.2011 р. N 40-16-527 процитую його:
нового строительства здесь нет.jenikjenik писав:реконструкцію або капітальний ремонт автомобільних доріг
Ага, весомо. А они в принципе видели, как главы в ЗКУ расположены, где там системность и логика....Aximas писав:"Вы видели как глава по сервитутам в Земельном кодексе называется, сервитуты не находятся в главе права на землю и все тут"
[upd=1370089277][/upd]
В нашем населенном пункте есть прецедент выдачи Гасковских документов по сервитуту (строительство ТП)
-
- Спец
- Повідомлень: 141
- З нами з: 05 вересня 2012 16:58
- Репутація: 0
- Область: Закарпатська
- Місце роботи: Приватні проектні організації
Колеги, підскажіть, будь ласка, чи відноситься полігон твердих побутових відходів до об'єктів жит-діяльності населених пунктів згідно до статті 134 ЗКУ?
"2. Не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі: ...
... будівництва об'єктів забезпечення життєдіяльності населених пунктів (сміттєпереробних об'єктів, очисних споруд, котелень, кладовищ, протиерозійних, протизсувних і протиселевих споруд);
"2. Не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі: ...
... будівництва об'єктів забезпечення життєдіяльності населених пунктів (сміттєпереробних об'єктів, очисних споруд, котелень, кладовищ, протиерозійних, протизсувних і протиселевих споруд);
Справа в тому, ІДАБК в Дніпропетровській області на всіх рівнях заявляє, оскільки постановою КМУ не передбачено такого документу, як договір земельного сервітуту при будівництві чи реконструкції об'єкту(ів) містобудування то відповідно підстав у них для реєстрації декларації або сертифікату теж не має. І головне, що прокуратура Дніпропетровськоі області - такої ж думки.Aximas написав:
ЗУ "Про земли енергетики" в котором установлено, что на основании таких договоров могут быть построены отдельные объекты енергетики, для них носит исключительно рекомендационный характер. У них главное ПОСТАНОВА КМУ
Не погоджусь з Вами, є лист ДАБК від 20.06.2011 р. N 40-16-527 процитую його:
"Одночасно повідомляємо, згідно з ст. 1021 Земельного кодексу України право користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій) виникає на підставі договору між власником земельної ділянки та особою, яка виявила бажання користуватися цією земельною ділянкою для таких потреб, відповідно до Цивільного кодексу України.
Відповідно до ст. ст. 98, 99 Земельного кодексу України право земельного сервітуту - це право власника або землекористувача земельної ділянки на обмежене платне або безоплатне користування чужою земельною ділянкою (ділянками). Власники або користувачі земельних ділянок можуть вимагати встановлення земельних сервітутів на право прокладання та експлуатації ліній електропередачі, зв'язку, трубопроводів, інших ліній комунікацій.
Таким чином, враховуючи зміст статей 98, 99 Земельного кодексу України, договір земельного сервітуту на прокладання газопроводу підтверджує право особи на використання чужої земельної ділянки.
Крім цього, відповідно до частини четвертої статті 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" реконструкцію або капітальний ремонт автомобільних доріг, залізничних колій, ліній електропередачі, зв'язку, трубопроводів, інших лінійних комунікацій у межах земель їх розміщення може бути проведено за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою."
І більш всього про те що, Дніпропетровське ДАБК не визнає було озвучене в усній формі, а якби звернутись письмово і з посиланням на лист з вищестоячого органу, думаю що відповідь була б інша
А відносно того, що це усна відповідь, а на письмовий запит (звернення) відповідь була б іншою, повністю з Вами не погоджуюсь. Оскільки, якщо взяти статистику видачі дозвільних документів у т.ч. декларацій через дозвільний центр міста то основна маса (кожен третій) - це відмова ІДАБК в області (займає перше місце).
-
- Спец
- Повідомлень: 112
- З нами з: 15 липня 2009 11:14
- Репутація: 0
- Область: Волинська
А як же ст.34 ЗУ "Про регулювання....", а саме:VAlex писав:Справа в тому, ІДАБК в Дніпропетровській області на всіх рівнях заявляє, оскільки постановою КМУ не передбачено такого документу, як договір земельного сервітуту при будівництві чи реконструкції об'єкту(ів) містобудування то відповідно підстав у них для реєстрації декларації або сертифікату теж не має. І головне, що прокуратура Дніпропетровськоі області - такої ж думки.
"Встановлене право земельного сервітуту щодо будівництва
об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури є підставою для
отримання документа, що дає право на виконання підготовчих чи
будівельних робіт".
тобто все ж може бути договір сервітуту не тільки для реконструкції та капітального ремонту, але і для будівництва
об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури.