ппзкб писав: ↑23 березня 2018 12:24
У нас нотаріуси при переоформленні вимагають щоб адреси ділянок в актах, витягах на 100% співпадали з адресами в документах на будівлі що на цих ділянках.
Ця вимога що найменше є незаконною.
► Показати
Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об'єднань у діяльність Державного кадастрового реєстратора, пов'язану із здійсненням державної реєстрації земельних ділянок, забороняється.
Так як у реєстратора речових прав (нотаріуса) визначено
вичерпний перелік підстав для відмови.
Якщо відомості в кадастрі (витягу з ДЗК), в тому числі і місце розташування, відповідають державному акту, то підстав для відмови в реєстрації прав
не має.
Відомості в ДЗК (НКС) згідно Закону України ""Про ДЗК" і постанови КМУ 1051 повинні повністю відповідати даним правоустановчого документу виданого до 01.01.2013 р.,
на підставі якого вносились відомості до ДЗК
до моменту реєстрації речових прав або внесенню відомостей про права до рестру речових прав .
В даному випадку, слід розглядати дві можливі дії (або бездіяльність) кадастрового реєстратора
або
невиконання посадових обовязків або перевищення повноважень.
Невиконання обовязків в даному випадку не можливо інкримінувати або кваліфікувати, бо кадастровий реєстратор діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України, посадової інструкції і в межах повноважень визначених порядком.
Тобто кадастровий реєстратор надає витяг з ДЗК який повністю відповідає правоустаноовчому документу.
А от у разі корегування відомостей кадастру на неправомірну вимогу, є ні що інше як перевищення повноважень.
Крім цього, застосування "штучних" механізмів - таких, що не передбачено функціоналом НКС, а саме підробка обміного файлу ХМЛ і внесення викривлених відомостей (змін до них) на підставі підробних електронних документів без законних на те підстав
є злочином.
Такі зміни могли мати місце до 01.01.2013 р. з послідуючою видачею нового правоустановчого документу - державного акта на право власності на земельну ділянку.
З 01.01.2013р. актуалізувати відомості про права, в тому числі на земельні ділянки (нерухоме майно), повноваження є виключно у реєстраторів речових прав (нотаріусів).
На даний час поняття " правового титулу на майно" - правоустановчого документу
скасоване, є лише відомості про право і є відомості про обєкт права.
Обмін даними між базами даних реєстру прав і кадастру щодо місця розташування земельної ділянки не здійснються.
Якщо реєстратор чи нотаріус вимагає внесення змін в кадастр, щодо відомостей про місцезнаходження (місце розташування), то підставою виконання таких дій для кадастрового реєстратора є лише
змінені дані щодо місця розташування в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно..., що підтверджується витягом (інформаційнійною довідкою) з реєстру речових прав. Що
є єдиним документом, що підтверджує наявнісь права і характеризує обєкт права.
Реєстратором прав на підставі діючого правоустановчого документу (держ. акту або рішення про передачу у власність, ..), рішення органу місцевого самоврядування (виконкому) про зміну адреси будівлі та витягу з реєстру речових прав про право власності на будівлю з актуалізованими даними
можуть вноситись відомості або здійснюватись корегування відомостей про місце розташування земельної ділянки -
для збереження цілісності обєктів права.
Лише у такому випадку, у кадастрового реєстратора є підстава і він може привести відомості кадастру у відповідність до відомостей реєстру речових прав, вже з уточненими відомостями про земельну ділянку:
шляхом внесення змін до ДЗК на підставі сформованої заяви та електронного документу - файлу ХМЛ, який має право розробляти і засвідчувати лише сертифікований інженер землевпорядник.
В такому випадку, є підстави і у розробника (або серифікованого землевпорядника) для внесення змін до обмінного файлу ХМЛ.
(фактично інженер землеввпорядник бере на себе відповідальність за автентичність відомостей у електронному документі - файлі ХМЛ і у правоустановчому документі та відомостях про права).
Так, з вересня 2018 діючий порядок реєстрації речових прав буде повністю змінено і електронний реєстр також (форма і механізми реєстрації).
На сьогодні представниками Мінюсту на семінарах, що проводяться по обласних управліннях юстиції і у відповідь на звернення на гарячу лінію пояснюють,
що відомості про права на нерухоме майно , які виникли до 01.01.2013 року є актуальними та чинними.
Відомості про права вносяться (переносяться) на підставі виданих правоустановчих документів.
При чому відповідальність реєстратори речових прав несуть лише за коректність(точність) перенесення, а не за законність і правильність видачі правоустановчих документів на нерухоме майно до 01.01.2013р,
в них відсутні повноваження по перевірці:
законності дій осіб що видали такі документи чи законності правоустановчих документів.
Крім того, слід наголосити що витяг з ДЗК вимагається, згідно Закону, лише у разі первинного внесення (перенесення) відомостей до реєстру речових прав .
Відправлено через 22 хвилини 46 секунд:
Astreya писав: ↑23 березня 2018 12:42
Присвоюються (повторюся, законодавчо це питання не врегульовано), і є безліч рішень про присвоєння адреси земельним ділянкам, але такі адреси присвоюють якщо є об"єкт будівництва, або планується такий об"єкт.
Законодавчо визначено чітко і без всяких домислів і вигадок є лише
місце розташування земельної ділянки і воно ні як не повязано з
адресою, в тому розумінні, що законодавство вкладає в це поняття.
Чинне законодавство визначає лише порядок присвоєння адреси будівлям, спорудам..., але ні в якому разі не земельним ділянкам. Рішень про присвоєння адреси земельним ділянкам є противозаконні, бо повноваження щодо адресації будівель.. чітко визначено в ст.37 Закону України "Про місцеве самоврядування".
Щодо присвоєння адреси об’єкту нерухомого майна як його ідентифікуючої ознаки
http://radekhivreestr.at.ua/news/shhodo ... 4-07-31-39
► Показати
Щодо присвоєння адреси об’єкту нерухомого майна як його ідентифікуючої ознаки
Державна реєстраційна служба України листом від 23.06.2014 №11942/05-15-14, довела до відома органів державної реєстрації прав інформацію щодо документа про присвоєння адреси об’єкту нерухомого майна.
Так, Цивільним законодавством та законодавством у сфері державної реєстрації прав передбачено можливість поділу об’єкта нерухомого майна або виділу його частини та проведення державної реєстрації прав на такі об’єкти.
За таких умов, у разі поділу об’єкта нерухомості утворюються два (або більше) самостійних об’єктів.
Тому, з метою реалізації правомочностей власника законодавством у сфері державної реєстрації прав передбачено проведення такої реєстрації на новостворені об’єкти.
У свою чергу, за для ідентифікації об’єктів нерухомого майна та виокремлення об’єктів нерухомості серед інших, Порядком державної прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2013 року №868 (далі – Порядок) визначено подання документа, що підтверджує присвоєння новоствореному об’єкту нерухомого майна окремої адреси (пункт 58).
При цьому, окрема адреса присвоюється самостійним об’єктам нерухомого майна, які розташовані на земельній ділянці, а саме окремим будинкам (будівлям, спорудам).
Згідно із Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень сільської, селищної, міської, районної, обласної рад віднесено прийняття рішень з питань адміністративно-територіального устрою, що передбачає прийняття рішень про присвоєння адреси об’єктам нерухомого майна.
Порядок присвоєння органами місцевого самоврядування поштових адрес врегульовано нормативно-правовими актами місцевого значення. За загальним правилом органами місцевого самоврядування присвоюються адреси окремим будинкам (будівлям, спорудам).
Тому, у разі поділу будинку (будівлі, споруди) та утворення двох самостійних об’єктів їм має бути присвоєна окрема адреса уповноваженими на це органами.
У разі поділу квартири, житлового або не житлового приміщення, тобто об’єктів нерухомості, які безпосередньо не розташовані на земельній ділянці, а розташовані у межах будинку (будівлі, споруди), присвоєння їм номеру або літери відбувається на підставі проектної документації з будівництва та матеріалів інвентаризації.
Враховуючи наведене, оскільки у разі поділу квартири, житлового або нежитлового приміщення, адреса будинку (будівлі, споруди), в межах яких знаходяться такі поділені об’єкти не змінюється, то нова адреса цьому об’єкту нерухомого майна може не присвоюватись.
Деякі органи місцевого самоврядування, що б обійти пишуть в рішеннях
назначити номер для земельних ділянок, які плануються забудовуватись, але це також
є порушенням або перевищенням особливо коли мова йде про право приватної власністі.
Щодо незаконних вимог і відмов реєстраторів прав є і позиція ВАСУ:
http://protokol.com.ua/ua/vasu_(postano ... rmi_vidan/
► Показати
ВАСУ погодився з позицією Державної реєстрації служби України, викладеної в її листі від 15 квітня 2013 року № 165/06-15-13, відповідно до якої документом, який підтверджує присвоєння об'єкту нерухомого майна адреси, може бути як рішення органу місцевого самоврядування, так і інший документ, незалежно від форми, виданий відповідним органом, який дає змогу встановити факт присвоєння об'єкту нерухомого майна адреси, зокрема довідки, виписки.