Особливості надання та використання земель водного фонду
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
KZA писав:Означает ли это, что если нет решения соответствующего органа и проекта землеустройства, то водоохранной полосы, а стало быть и прибрежной защитной полосы, нет - ограничения предусмотренные для водоохранных зон не действуют?
Вообще-то, да. :roll:
KZA писав:кто устаналивает категории земель в населенных пунктах - орган местного самоуправления или ЗК?
В границах населенного пункта это делает орган местного самоуправления.
KZA писав:может ли земельный участок под водным объектом или его частью, отнесенный ЗК к категории земель водного фонда, определен органом местного самоуправления как земли промышленности и т.д.?
Может.
Методика_упорядкування_водоохороної
► Показати
Методика_упорядкування_водоохороної.part08.rar
Методика_упорядкування_водоохороної.part07.rar
Методика_упорядкування_водоохороної.part06.rar
Методика_упорядкування_водоохороної.part05.rar
Методика_упорядкування_водоохороної.part04.rar
Методика_упорядкування_водоохороної.part03.rar
Методика_упорядкування_водоохороної.part02.rar
Методика_упорядкування_водоохороної.part01.rar
У вас недостатньо прав для перегляду приєднаних до цього повідомлення файлів.
Востаннє редагувалось 11 грудня 2019 09:32 користувачем vitas007, всього редагувалось 1 раз.
cerdred писав: Скажіть, чи буде правильно посилатися на дану документацію, наприклад, при погодженні проекту землеустрою
Ні.
Ще б відшукали документацію часів царя Гороха і на неї посилалися (без образ, але це майже те саме, радянські норми дуже і дуже відрізнялися самим навіть принципом підходу до визначення меж)
Ось нарив в інеті, може комусь стане в нагоді про те, що відсутність проекту землеустрою щодо встановлення прибережної захисної смуги не свідчить про відсутність самої прибережної захисної смуги, оскільки її розміри встановлені законом. http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/41384790
irinaK писав: прибержно-захисна смуга річки в межах населеного пункту згідно форми 6- зем який шифр рядка 90 чи 97?
Зовсім не коректне питання.
Може бути і в інших рядках, в залежності від того, кому надана земля.
Якщо земля надана в користування водогосподарському підприємству - в 90.
Якщо в запасі - в 96 чи 97.
Статтею 88 Водного кодексу України та статтею 60 Земельного кодексу України регламентовано, що межі прибережних захисних смуг всіх без виключення водних об’єктів мають встановлюватися за окремими проектами землеустрою, що розробляються в порядку, передбаченому законом. При цьому, закон, який визначає порядок розроблення таких проектів, відсутній.
Не підскажете, чи врегульовано вже питання проектів прибрежки?
gelo писав: Не підскажете, чи врегульовано вже питання проектів прибрежки?
Як обично все в нашому царстві.
Ст. 60 ЗКУ + ст. 88 ВКУ: "Прибережні захисні смуги встановлюються за окремими проектами землеустрою".
Ст. 25 ЗУ "Про землеустрій": "Види документації із землеустрою та їх склад встановлюються виключно цим Законом". Серед зазначених у цій статті видів проектів щодо ПЗС немає.
Але є ст. 47 ЗУ "Про землеустрій" про проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій..., де одним із завдань є "ґ) встановлення меж водоохоронних зон та прибережних захисних смуг".
Так то воно так, але ст 47 відноситься до розділу Закону яким визначені проекти регіонального та загальнодержавного рівня. А як бути з місцевим? Крім того це ж не порядок розроблення, а мабудь вид документації.
А можна конкретніше, що саме ви на місцевому рівні будете робити?
gelo писав: Крім того це ж не порядок розроблення, а мабудь вид документації.
Так, давайте ще раз. Ст. 47 ЗУ "Про землеустрій" визначає: завдання проекту, підставу розроблення, зміст проекту. П. 3 ст. 186 ЗКУ встановлено порядок погодження й затвердження такого проекту. Я розумію, що немає адекватного еталону проекту чи методичних рекомендацій, але ж худо-бєдно за вже наявними нормами можна працювать.
На березі стоїть невелика бетонна споруда берегової насосної станції підприємства та труби водогону підземної прокладки. Необхіден сервітут, а з/д під цими обєктами не оформлена. От і вимагають відвести з/д, а заодно ще й встановити межі водоохоронки та прибрежки.
Щодо порядку. Так по водоохоронкі є постанова, а по прибрежці немає нічого. Ви не думайте, я не заради спору запитував.
gelo писав: От і вимагають відвести з/д, а заодно ще й встановити межі водоохоронки та прибрежки.
Так а навіщо на такому рівні окремий проект? Були ж роз'яснення Верховного Суду України. Робіть проект відведення, при цьому встановлюйте у ньому ВЗ та ПЗС.
gelo писав: Так по водоохоронкі є постанова, а по прибрежці немає нічого.
По-перше, є не тільки кодекси, закони й постанова, а ще й відповідні СОУ. По-друге, ви не порівнюйте ВЗ та ПЗС: їх смислове навантаження різне, а відтак складність розроблення. По-третє, скажіть, будь ласка, чого із наявного нині вам не вистачає для розроблення проекту? Яке конкретне питання не врегульовано? Чи вам конче необхідно, аби був окремий закон, який у кращому разі дублював існуючі положення, а то й взагалі створював додаткові колізії (бо наші законописці працювати не вміють)?
Кодекс пише, що "проекти землеустрою щодо встановлення меж прибережних захисних смуг (з установленою в них пляжною зоною) розробляються в порядку, передбаченому законом". А для цього є ВКУ, ЗКУ та ЗУ "Про землеустрій".
Вичитав тут в ЗКУ "прекрасне", може хто зустрічався з цим на практиці і пояснить
ст. 186, п. 4
3. Проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів погоджуються в обов’язковому порядку територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, та структурним підрозділом відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району - виконавчим органом відповідної міської ради у сфері містобудування та архітектури, а також органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері охорони культурної спадщини, структурним підрозділом відповідної обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони культурної спадщини (щодо проектів, за якими здійснюється встановлення меж територій історико-культурного призначення), територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, а на території Автономної Республіки Крим - органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань лісового господарства (щодо проектів, за якими здійснюється встановлення меж територій лісогосподарського призначення), територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства, а на території Автономної Республіки Крим - органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань водного господарства (щодо проектів, за якими здійснюється встановлення меж територій земель водного фонду та водоохоронних зон), центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища (у разі наявності територій чи об’єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення, земель оздоровчого, рекреаційного призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон), органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері охорони навколишнього природного середовища, структурним підрозділом відповідної обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища (у разі наявності територій чи об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення).
Це як розуміти? Проект з організації і встановлення меж водоохоронної зони струмочка має Міністерство екології й природних ресурсів погоджувати?
Доброго дня шановне землевпорядне панство! Скажіть, будь-ласка, хто розпорядхається прибережно-захистними смугами річок в межах населеного пункту та на підставі якої норми законодавства?
pyps писав: Доброго дня шановне землевпорядне панство! Скажіть, будь-ласка, хто розпорядхається прибережно-захистними смугами річок в межах населеного пункту та на підставі якої норми законодавства?
ст12 ЗКУ
До повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить:
а) розпорядження землями територіальних громад;
ст.83
2. У комунальній власності перебувають:
а) усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності;
Дякую Volzem123, в мене така сама думка. Крім цього, пункти 3 та 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності" вказують не те, що : 3. З дня набрання чинності цим Законом землями комунальної власності відповідних територіальних громад вважаються:
а) земельні ділянки:
на яких розташовані будівлі, споруди, інші об’єкти нерухомого майна комунальної власності відповідної територіальної громади;
які перебувають у постійному користуванні органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ, організацій;
б) всі інші землі, розташовані в межах відповідних населених пунктів, крім земельних ділянок приватної власності та земельних ділянок, зазначених у підпунктах "а" і "б" пункту 4 цього розділу.
4. У державній власності залишаються:
а) розташовані в межах населених пунктів земельні ділянки:
на яких розташовані будівлі, споруди, інші об’єкти нерухомого майна державної власності;
які перебувають у постійному користуванні органів державної влади, державних підприємств, установ, організацій, Національної академії наук України, державних галузевих академій наук;
які належать до земель оборони;
б) земельні ділянки, що використовуються Чорноморським флотом Російської Федерації на території України на підставі міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України;
в) землі зон відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи;
г) усі інші землі, розташовані за межами населених пунктів, крім земельних ділянок приватної власності та земельних ділянок, зазначених у підпункті "а" пункту 3 цього розділу. Пунктом 3 статті 122 ЗКУ передбачено, щоРайонні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для:
а) ведення водного господарства;
б) будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), з урахуванням вимог частини сьомої цієї статті;
в) індивідуального дачного будівництва. І я зовсім не розумію чому в Нашому районі такими землями розпоряджається Райдержадміністрація.
Шановний dexter3000! Прошу Вас, за бажанням, прокоментувати "висновки Верховного Суду України, викладені у рішеннях, прийнятих за результатами розгляду заяв..., передбаченої п.1 ч.1 ст.111 ГПК України, за ІІ півріччя 2014 року" в частині спорів, що виникають із земельних правовідносин, а саме - що стосується земель прибережно-захисних смуг. Буду вдячний за Вашу думку, бо моє єство опирається тому, що визначив Верховний Суд.
Король, а чим вам не подобається цей висновок? Все чітко й зрозуміло.
Для лінівців ↓
► Показати
1. Землі прибережних захисних смуг є землями, на яких знаходиться водний фонд України та на які поширюється окремий порядок надання та використання.
Системний аналіз норм законодавства дає підстави для висновку, що при наданні земельної ділянки за відсутності проекту землеустрою зі встановлення прибережної захисної смуги необхідно виходити із нормативних розмірів прибережних захисних смуг, передбачених ст. 88 ВК України, та орієнтовних розмірів і меж водоохоронних зон, що встановлюються відповідно до Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режиму ведення господарської діяльності в них (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 8 травня 1996 р. № 486). Тобто сама по собі відсутність землевпорядної документації не змінює правового режиму захисної смуги (постанови Верховного Суду України від 2 вересня 2014 р. у справі № 3-41гс14, від 9 вересня 2014 р. у справах № 3-40гс14, 3-74гс14, 3-76гс14, 3-77гс14).
kurilov писав:Король, а чим вам не подобається цей висновок? Все чітко й зрозуміло.
Саме тим і не подобається, що Верховний Суд України здійснює трактування законодавства! При цьому керується імперативною нормою та посилається на внутрішній (розпорядчого характеру) наказ міністерства, до речі не юстований, при цьому Суд своїм рішенням здійснює не властиву йому функцію, а саме - віднесення земель до певної кватегорії земель, ігноруючи інші прямі (не імперативні норми) законодавства.
На початку цього форуму (2008-2009 рік) пан dexter3000 прагматично і досконало здійсним викладку законодавства.
На сьогодні законодавство в не значній мірі змінено, але ці зміни ще більше протирічать висновкам Верховного Суду.
Наприклад фраза"Прибережні захисні смуги встановлюються на земельних ділянках усіх категорій земель, крім земель морського транспорту. " та наявність такого виду обмеження як (05.03)Прибережна захисна смуга вздовж морів, морських заток і лиманів та на островах у внутрішніх морських водах, додатково створюють питання:
ПЗС - це землі водного фонду, чи землі будь-яких категорій з певним правовим режимом, тобто землі на які поширюється обмеження у використанні?
От саме тому я звернувся до, на мою думку, найбільш компетентного форучанина з проханням отримати комент.