Комунальна власність на землю під об'єктами спільної власності територіальних громад

Питання, які виникають при оформленні прав власності
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
ZIC
Спец
Спец
Повідомлень: 1094
З нами з: 14 травня 2010 17:36
Репутація: 7
Область: м.Київ
Місце роботи: Інше

Комунальна власність на землю під об'єктами спільної власності територіальних громад

Повідомлення ZIC »

У темі про зміни у законодавстві піднімались проблемні питання про комунальну форму власності на землю під об'єктами спільної власності територіальних громад... Була пропозиція
Volodar писав:До модераторів: чи можна цю дискусію і сусідньої вітки перенести до нової теми "Спільна власність територіальних громад"
ZIC писав:Від модераторів: така тема на форумі вже давно існує (створена Girl ще 15.03.2010). але вона засмічена трохи іншими постами, тому я можу створити більш конкретну тему - "Комунальна власність на землю під об'єктами спільної власності територіальних громад". Якщо згодні, то далі дискусію продовжуватимемо там більш ціленаправлено...
Volodar писав:не заперечую
одесса висказував таку думку:
Spoiler
пункт 3 розділу II перехідних положень http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/5245-17 визначає, що "землями відповідних територіальних громад вважаються земельні ділянки на яких розташовані будівлі, споруди, інші обєкти нерухомого майна комунальної власності відповідної територіальної громади". чітко не вказано яких саме територіальних громад - окремого села, селища, міста або територіальних громад громад сіл, селищ, міст області. тому, виходить, що територіальні громади сіл, селищ, міст області в особі обласних рад мають такі самі підстави вважати земельні ділянки на яких розташовані обєкти їх власності своїми, як і територіальні громади окремого села, селища або міста.
До того ж є стаття 83 земельного кодексу: "землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. у комунальній власності перебувають земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші обєкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування." тому земельні ділянки, на яких розташовані будівлі та споруди територіальних громад сіл, селищ, міст області в особі обласної ради є комунальною власністю та належать той територіальній громаді, чиє майно на ній розташоване. так як не існує територіальної громади області, а інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст області представляють області ради (згідно із законом про місцеве самоврядування в Україні), тому, мабуть, у даному випадку земельні ділянки на яких розташована нерухомість територіальних громад сіл, селищ, міст області в особі обласної ради належать на праві комунальної власності саме територіальних громад сіл, селищ, міст області в особі обласної ради. хоча прямої норми про це не існує, як і не існує зворотнього - що це не так. як ви вважаєте?
Volodar заперечував:
Spoiler
В нас звичайно об"єкт нерухомоті нерозривно пов"язаний із земельною ділянкою, але це не відноситься до власності. Наприклад, об"єкт нерухомості належить до приватної форми власності, в той же час земельна ділянка під ним може бути як приватній, так і в державній або комунальній власності. Прочитайте уважно ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні":
1. Сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією
України, цим та іншими законами.
2. Обласні та районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.
Тобто обласні ради набудуть право розпоряджатися земельними ділянками лише у разі передачі таких повноважень від органів місцевого самаврядування базового рівня. Крім цього: ЗКУ
До повноважень обласних рад у галузі земельних відносин на території області належить:
а) розпорядження землями, що знаходяться у спільній власності територіальних громад;
підстави виникнення права спільної власності визначені в ст. 86-87 ЗКУ
Якщо Ви працівник облради і Вам поставлено завдання оформити право власності земельної ділянки на облраду, підіть до держреєстраторів прав і вони вам культурно все розкажуть
Але одесса повідомив про приклад вирішення питання в Одесі:
Spoiler
держреєстратори прав зареєстрували право комунальної власності за територіальними громадами сіл, селищ, міст області в особі обласної ради на земельні ділянки на яких розташовані обєкти спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області в особі обласної ради та видали відповідний витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності - форма власності комунальна, власник - територіальні громади сіл, селищ, міст області в особі обласної ради. реєстрація була здійснена на підставі витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку з урахуванням положень вказаних мною раніше статей законів та інших нормативних актів.
Volodar прокоментував це так:
Spoiler
Піднімаю руки - здаюсь, і нічому не дивуюся в нашій країні. Все таки мені здається, що це порушення ЗКУ:
5. Державна реєстрація права держави чи територіальної громади на земельні ділянки, зазначені у пунктах 3 і 4 цього розділу, здійснюється на підставі заяви органів, які згідно із статтею 122 Земельного кодексу України передають земельні ділянки у власність або у користування, до якої додається витяг з Державного земельного кадастру про відповідну земельну ділянку.
ст. 122 ЗКУ 2. Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласні, районні ради передають земельні ділянки у власність або у користування з відповідних земель спільної власності територіальних громад для всіх потреб.
Однак, пізніше одесса висказав сумніви:
стаття 122 ЗКУ є, а така форма власності як спільна власність для територіальних громад відсутня. є державна, комунальна та приватна власність.
Але п.3 ст.86 Земельного кодексу гласить:
"3. Суб'єктами права спільної власності на земельні ділянки територіальних громад можуть бути районні та обласні ради.
Зразки витягів з Укрдержреєстру та ДЗК для реєстрації цього права за обласною радою:
ОблКомВласнЗем_Харьков.rar
Далі обговорення проблем і шляхів їх вирішення продовжимо тут...
У вас недостатньо прав для перегляду приєднаних до цього повідомлення файлів.
одесса
Спец
Спец
Повідомлень: 93
З нами з: 29 квітня 2013 22:35
Репутація: 1
Область: Одеська
Місце роботи: Інше

Повідомлення одесса »

з урахуванням обговореного раніше запитання залишаеться відкритим: хто надає згоду на розробку проекту землеустрою та здійснює його затвердження, якщо на земельній ділянці у межах населеного пункту (хоча і поза межами теж) розташоване майно комунальної форми власності, яке належить територіальним громадам сіл, селищ, міст області в особі обласної ради?
будь ласка, висловлюйте власні думки бажано з посиланням на чітки статті законодавчих актів.
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 52
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Volodar »

одесса писав:з урахуванням обговореного раніше запитання залишаеться відкритим: хто надає згоду на розробку проекту землеустрою та здійснює його затвердження, якщо на земельній ділянці у межах населеного пункту (хоча і поза межами теж) розташоване майно комунальної форми власності, яке належить територіальним громадам сіл, селищ, міст області в особі обласної ради? будь ласка, висловлюйте власні думки бажано з посиланням на чітки статті законодавчих актів.
Ну тут набаго простіше:
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/524 ... 0396271804
6. У разі якщо відомості про земельні ділянки, зазначені у пунктах 3 і 4 цього розділу, не внесені до Державного реєстру земель, надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для державної реєстрації таких земельних ділянок, а також її затвердження здійснюються:
у межах населених пунктів - сільськими, селищними, міськими радами;
за межами населених пунктів - органами виконавчої влади, які відповідно до закону здійснюють розпорядження такими земельними ділянками.
ZIC
Спец
Спец
Повідомлень: 1094
З нами з: 14 травня 2010 17:36
Репутація: 7
Область: м.Київ
Місце роботи: Інше

Повідомлення ZIC »

За основним принципом організації місцевого і регіонального управління (принципом субсидіарності) проблеми повинні вирішуватись на тому рівні, на якому вони виникають - у даному разі за місцем розміщення земельної ділянки... Те, що навів
Volodar писав:Ну тут набаго простіше:
якраз і відповідає цьому принципу.
Якщо мучить юридична колізія обласну раду, можна б у крайньому випадку делегувати право розпорядження землями, що знаходяться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області
у межах населених пунктів - сільськими, селищними, міськими радами;
за межами населених пунктів - органами виконавчої влади, які відповідно до закону здійснюють розпорядження такими земельними ділянками
Міа
Спец
Спец
Повідомлень: 173
З нами з: 24 березня 2013 19:28
Репутація: 1
Область: Закарпатська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Міа »

ZIC написав:
Якщо мучить юридична колізія обласну раду, можна б у крайньому випадку делегувати право розпорядження землями, що знаходяться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області
Припускаю наведене, але як Ви бачите розпорядження майном на такій ділянці?
ZIC
Спец
Спец
Повідомлень: 1094
З нами з: 14 травня 2010 17:36
Репутація: 7
Область: м.Київ
Місце роботи: Інше

Повідомлення ZIC »

Міа писав:але як Ви бачите розпорядження майном на такій ділянці
У нас, наприклад, було ОКП "Луганськвода". Обєкти - по всій області. А свідоцтва на право власності на майно - всі на обласну раду.
Так само і по іншим об'єктам майна підприємств, установ та організацій, які входять до переліку спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області. Держакти на постійне користування видавлись на місцях, там же логічно і реєструвати право комунальної власності. Щоб не ускладнювати життя підприємствам і установам. Та й самій облраді (це ж комусь треба бігати з горами документів до Укрдержреєстру)...
Міа
Спец
Спец
Повідомлень: 173
З нами з: 24 березня 2013 19:28
Репутація: 1
Область: Закарпатська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Міа »

ZIC написав:
свідоцтва на право власності на майно - всі на обласну раду.
Так само і по іншим об'єктам майна підприємств, установ та організацій, які входять до переліку спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області. Держакти на постійне користування видавлись на місцях, там же логічно і реєструвати право комунальної власності. Щоб не ускладнювати життя підприємствам і установам. Та й самій облраді (це ж комусь треба бігати з горами документів до Укрдержреєстру)...
Питання постає політичних амбіцій, маніпуляцій і т.п. при розпорядженні нерухомим майном власником (його виконавчим/підвідомчим йому органом) та земельною ділянкою для обслуговування цього майна іншим уповноваженим суб’єктом, який може мати у своєму складі більшість з іншими політичними поглядами і відповідно шляхами вирішення, в т.ч. своїх, проблем.
Це на мій погляд як міна повільної дії у разі законодавчого закріплення тези щодо уповноваження сільських, селищних, міських рад області розпоряджатися земельними ділянками під майном районних та обласних рад.
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 52
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Volodar »

Міа писав:Це на мій погляд як міна повільної дії у разі законодавчого закріплення тези щодо уповноваження сільських, селищних, міських рад області розпоряджатися земельними ділянками під майном районних та обласних рад.
Нічого страшного тут не бачу. До 1 січня так і було.
Набаго гірше буде коли в межах одного міста буде декілька розпорядників земель: міська рада, облрада, місцева державна адміністрація, держземагенство (по землях с/г призначення) і фонд держмайна. Ось тут конфліктів буде facepalm
Міна повільної дії: як раз коли облради почнуть таким чином, як описав одесса реєструвати право власності, а міські ради зрозуміють, що втрачається частина контолю над територіями. Вже є приклад, коли одна з облрад виявила бажання виділити кусочок "своїм" земельної ділянки, яка використовується під обллікарнею.
Міа
Спец
Спец
Повідомлень: 173
З нами з: 24 березня 2013 19:28
Репутація: 1
Область: Закарпатська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Міа »

Volodar написав,
Вже є приклад, коли одна з облрад виявила бажання виділити кусочок "своїм" земельної ділянки, яка використовується під обллікарнею.
«Свої» будуть у всіх органах. Країна така.
Для обслуговування об’єкта надається земельна ділянка відповідно до містобудівних обґрунтувань (розумію що зазначені пропозиції в ідеалі відповідають ДБН) і правоохоронним органам при такому дерибані не буде проблематично доказати щодо порушення законодавства.
А заставити ОМС прийняти рішення щодо передачі земельної ділянки іншому власнику не завжди проходить «гладко». Про суд говорити не чого, всі ми знаємо що заставити ОМС суд не може.
Aximas
Спец
Спец
Повідомлень: 246
З нами з: 08 січня 2010 12:36
Репутація: 54
Область: Дніпропетровська

Повідомлення Aximas »

Хотелось бы обратить внимание всех участников дискуссии, что в абз. 2 подпункта А п. 3 переходных положений закона №5245 идет речь о соответствующей территориальной громаде, в единственном числе. И по моему мнению данное положение закона не относится к участкам на которых находиться недвижимое имущество, собственником которого являются сразу нескольких территориальных громад.
Когда имущество принадлежит территориальным громадам всей области в свидетельстве писали: собственники - Территориальные громады сел, поселков, городов соответствующей области в лице облсовета, собственность коммунальная, в колонке "частка" - пусто, то есть громад много, а не одна, как это указано в абз. 2 подпункта А п. 3 переходных положений закона №5245.
одесса
Спец
Спец
Повідомлень: 93
З нами з: 29 квітня 2013 22:35
Репутація: 1
Область: Одеська
Місце роботи: Інше

Повідомлення одесса »

у тому і річ, що п. 6 прикінцевих та перехідних положень протирічить ст. 83 ЗКУ, яка читко не вказує, але опосередковує за аналогією належність тер. громадам сіл, селищ, міст області ділянок на яких розташовані їх обєкти, навіть незалежно від місця їх розташування. до того ж, у самій статті є протиріччя: якщо земельна ділянка не внесена до реєстру земель згоду дає та громада на території якої така ділянка розташована, це зрозуміло. але, в процесі розробки проекту відведення здійснюється державна реєстрація зем. ділянки, до затвердження самого проекту. таким чином, друга частина статті 6 де вказано, що і затвердження такого проекту здійснює та громада на території якої така ділянка розташована, протирічить логіці: як може, наприклад, міська рада затверджувати проект відведення та надавати в постійне користування земельну ділянку, яка зареєстрована за іншим власником - за тер. громадами сіл, селищ, міст області в особі обласної ради. таким чином можна припустити і таке: що міська рада надає дозвіл на розробку проекту землеустрою, а його затвердження здійснює власник. який зявляється в процесі розробці проекті під час реєстрації зем. ділянки.
таким чином, складається ситуація, коли і міська і обласна рада можуть подати до державних реєстраторів заяву про реєстрацію права власності зем. ділянок. хто перший це зробить, того й ділянка.
щодо права розпоряджатися ділянками: по якому б шляху оформлення ми не пішли, результат на фініші однаковий - земельна ділянка надається в постійне користування комунальній установі, яка на ній розташована. тоді яка різниця хто здійснює таку передачу?
чомусь нікого не бентежить, що на території одного села, селища, міста є багато субєктів які розпоряджаються належним їм майном. тоді що страшного, коли і зем. ділянками будуть розпоряджатися і міська рада по своїх землях, і обласна рада по своїх землях, і облдержадміністрація по своїх землях (державної форми власності)? в залежності від права власності на нерухоме майно яке розташоване на таких ділянках. у тому і річ, що монополія породжує корупцію, яка стала невід'ємною складовою всіх земельних правовідносин.

[upd=1368867134][/upd]
Aximas, помиляєтесь, у всіх свідоцтвах про право власності які видані в одесі та області із зазначенням власника територіальних громад сіл, селищ, міст області в особі обласної ради в колонці частка ЗАВЖДИ пишеться 1/1
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 52
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Volodar »

одесса писав:протирічить логіці: як може, наприклад, міська рада затверджувати проект відведення та надавати в постійне користування земельну ділянку, яка зареєстрована за іншим власником - за тер. громадами сіл, селищ, міст області в особі обласної ради.Таким чином можна припустити і таке: що міська рада надає дозвіл на розробку проекту землеустрою, а його затвердження здійснює власник. який зявляється в процесі розробці проекті під час реєстрації зем. ділянки.таким чином, складається ситуація, коли і міська і обласна рада можуть подати до державних реєстраторів заяву про реєстрацію права власності зем. ділянок. хто перший це зробить, того й ділянка.
Та ні все набагато простіше: міська рада затверджує проект без пункту про надання. А надавати вже буде дійсно власник, якщо зареєструє своє право. Ну а шанси зареєструвати своє право першим є у міської ради morgny
Міа
Спец
Спец
Повідомлень: 173
З нами з: 24 березня 2013 19:28
Репутація: 1
Область: Закарпатська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Міа »

Ось ця термінологія "однини" мене більш ніж тривожить, вона не тільки у діючому законодавстві зазначена, а і в проектах законів 2303 і перспективному 2303-2.
І ось це
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp ... 3511=46723
Підтвердження думки Volodar.
Але враховуючи конституційний принцип рівності всіх суб’єктів прав власності - районні та обласні ради, як власники нерухомого майна, у такій концепції законодавстві, обмежені в праві вільно розпоряджатись майном.
Нормативне обгрунтування ОДЕССИ як на цій гілці так і на "маатеринській" гілці форуму, можна коментувати як констатацію законодавства і вічне питання землевпоряників .....що робити?, .... як робити?
Volodar написав:
право першим є у міської ради
А якщо все добре з свідоцтвом на право власності нерухого майна РР та ОР?
Востаннє редагувалось 18 травня 2013 13:35 користувачем Міа, всього редагувалось 1 раз.
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 52
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Volodar »

Міа писав:як власники нерухомого майна, у такій концепції законодавстві, обмежені в праві вільно розпоряджатись майном.
Чим обмежені? 5+5=?
Чому схема "земельна ділянка у власності тергромади міста, яка передана у постійне користування КП, яке є балансоутримуваем облкомунвласності", Вас бентежить? Тим що облрада не зможе деребанити земельні ділянки, а таке право на принципі субсидіарності залишиться міській раді? Так може це і правильно.
Aximas
Спец
Спец
Повідомлень: 246
З нами з: 08 січня 2010 12:36
Репутація: 54
Область: Дніпропетровська

Повідомлення Aximas »

одесса писав:Aximas, помиляєтесь, у всіх свідоцтвах про право власності які видані в одесі та області із зазначенням власника територіальних громад сіл, селищ, міст області в особі обласної ради в колонці частка ЗАВЖДИ пишеться 1/1
Одесса не Днепропетровск morgayu поэтому я не "помиляюся" а говорю то, что вижу
Міа
Спец
Спец
Повідомлень: 173
З нами з: 24 березня 2013 19:28
Репутація: 1
Область: Закарпатська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Міа »

Volodar написав
Чому схема "земельна ділянка у власності тергромади міста, яка передана у постійне користування КП, яке є балансоутримуваем облкомунвласності", Вас бентежить? Тим що облрада не зможе деребанити земельні ділянки, а таке право на принципі субсидіарності залишиться міській раді? Так може це і правильно.
Мене це бентежить тільки при моделюванню ситуації відчуження нерухомого майна по частині першій статті 134 Земельного кодексу України, це по-перше.
Чому Ви не розглядає ситуацію щодо зміни балансоутримувача за рішенням ОР, а передача у постійне користування новому балансоутримувачу міська рада (по своїм причинам) просто відмовляє, або ще цікавіше – рішення не набрало відповідної кількості голосів.
Наведені вище і є перешкодами у реалізації права. За аналогією спільного майна подружжя чоловік хоче відчужити, а дружина каже ні-ні.
одесса
Спец
Спец
Повідомлень: 93
З нами з: 29 квітня 2013 22:35
Репутація: 1
Область: Одеська
Місце роботи: Інше

Повідомлення одесса »

Volodar, Та ні все набагато простіше: міська рада затверджує проект без пункту про надання. А надавати вже буде дійсно власник, якщо зареєструє своє право. Ну а шанси зареєструвати своє право першим є у міської ради .
як може міська рада затверджувати проект відведення земельної ділянки в постійне користування обласному КП без пункту про надання. якщо дозвіл надавався для надання, документація розроблена для надання, витяги отримані для надання? навіть сама назва проекту "...щодо відведення в постіне користування...."? про що буде рішення? вибачте, не розумію.

Aximas, а в чому територіальні громади сіл, селищ, міст області в особі Дніпропетровської обласної ради винні і перед ким, що їх правовстановлюючи документи не містять відомостей про частку у майні? особа яка готувала таке свідоцтво та особа яка його реєструвала або щось знають те, чого не знають всі інші, або.... вибачте, не хочу їх ображати. а куди дивилися представники облради коли отримали такі ексклюзивні за своєю генальністю документи?

я згоден, якщо проаналізувати чинне законодавство більшість спеціальних та перехідних статей переконують в бік конкретної територіальної громади. але основні загальні статті про надання, затвердження, розпорядження тощо визначають читкого субєкта земельних правовідносин - органи місцевого самоврядування, без будь-якої конкретизації. а органи місцевого самоврядування за відповідним Законом - сільські ради, селищні ради, міські ради, районні ради, обласні ради.
поки не будуть внесені зміни до законодавчих актів і читко розмежовані поняття і повноваження ВСІХ органів місцевого самоврядування, наш форум буде жити.
Міа
Спец
Спец
Повідомлень: 173
З нами з: 24 березня 2013 19:28
Репутація: 1
Область: Закарпатська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Міа »

Дуже цікаво, як у контексті даної теми та розбіжностей будуть ОМС виконувати пункт 13 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» ЗУ № 5245, а саме:
«ОМС протягом року з дня опублікування (13.10.2012) цього Закону:
забезпечити оформлення комунальними підприємствами, установами, організаціями права постійного користування земельними ділянками, які використовуються земельні ділянки комунальної власності без документів, що посвідчують право користування ними;
забезпечити визначення будівель, споруд, інших об’єктів нерухомого майна комунальної власності, право власності на які не зареєстровано, та забезпечити здійснення державної реєстрації такого права.»
одесса
Спец
Спец
Повідомлень: 93
З нами з: 29 квітня 2013 22:35
Репутація: 1
Область: Одеська
Місце роботи: Інше

Повідомлення одесса »

знову ані слова про які саме ОМС йдеться мова, які саме КП, КУ, КО, на яку саме тер.громаду оформлювати? з огляду на вищеобговорене вважаю, що кожен ОМС повинен оформити належну йому нерухомість у т.ч. зем. ділянки - і ми знову на старті дискусії про те як це зробити - коло замкнулося!
Міа
Спец
Спец
Повідомлень: 173
З нами з: 24 березня 2013 19:28
Репутація: 1
Область: Закарпатська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Міа »

одесса написа;
знову ані слова про які саме ОМС йдеться мова, які саме КП, КУ, КО, на яку саме тер.громаду оформлювати? з огляду на вищеобговорене вважаю, що кожен ОМС повинен оформити належну йому нерухомість у т.ч. зем. ділянки - і ми знову на старті дискусії про те як це зробити - коло замкнулося!
Самі «проблемні» районні та обласні ради. Не буду утомляти цитуванням нормативно-правових актів, але підсумовуючи все наведене та обговорене можна зробити короткі висновки:
1. Реалізуючими нормативно-правовими актами прямої дії передбачається реєстрація права власності на земельні ділянки «територіальною громадою» (в однині – сільські, селищні, міські), що надає можливість передбачати «відмову» Укрдержреєстру обласним та районним радам щодо реєстрації права на земельні ділянки за даними суб’єктами для обслуговування їх «кровного та прийнятого» нерухомого майна. Приведений приклад Одеської обласної ради, це як глоток повітря на просторі України по даній темі.
2. У ході дискусії форумчани висловили наполегливу думку, що право власності на такі земельні ділянки має бути зареєстровано за територіальною громадою в межах населеного пункту, якого розташоване майно обласної та районної ради.
Програма реєстрації земельних ділянок - спільну власності територіальних громад району, області не передбачає, аналогічно - програма реєстрації прав.
Як для мене недопрацьована «цепочка» реєстрації права власності земельних ділянок районних та обласних рад на нормативно-правовому рівні, тому і маємо нову тему та до чого мозок прикласти.
одесса
Спец
Спец
Повідомлень: 93
З нами з: 29 квітня 2013 22:35
Репутація: 1
Область: Одеська
Місце роботи: Інше

Повідомлення одесса »

з огляду на те, що ради всіх рівнів є ОМС, якщо чітко не визначені повноваження обласних та районних рад, необхідно брати за основу аналогічні права та обовязки щодо володіння, користування та розпорядження майно у т.ч. зем.діл. сільських, селищних, міських рад, інакше постає питання - чому міські ради можуть розпоряджатися зем.діл. під своїми обєктами, а обласні ради ні. заглибившись у питання розуміємо і таке, що теріторіальна громада, наприклад, міської ради також входить до територіальних громад сіл, селищ, міст області в особі обласної ради. мешканці міста також обирали своїх депутатів до обласної ради, тим самим делегувавши певні повноваження, вважаю щодо земельних правовідносин також, обласним радам як представницькому органу місцевого самоврядування всіх територіальних громад області. і чому вважається, що саме сільським, селищним та міським радам ВИДНІШЕ як необхідно розпоряджатися землями комунальної власності??? ми всі скаржимося на так званий "дерибан" землі, а хто його здійснює? хіба районні та обласні ради?
і ще одне. згідно з бюджетним кодексом, кошти бюджету певного рівня, наприклад, обласного, можуть використовуватися виключно на обєкти власником яких є обласна рада (тер. громади сіл, селищ, міст області). як не порушуючи цей принцип здійснювати інвестування в обєкти, які розташовані на чужій ділянці? а якщо міська рада, з політичних чи меркантильних інтересів штучно затримує процес оформлення права користування зем. ділянками під обласними обєктами які заплановані до реконструкції або будівництва нового лікувального корпусу та на що вже виділені БЮДЖЕТНІ кошти? тим більше, що у нашій країні немає обмежень щодо відвідування обласних лікар за принципом належності до тієї або іншої територіальної громади - лікуються всі і сільські і селищні і міські мешканці.
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 52
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Volodar »

одесса писав:теріторіальна громада, наприклад, міської ради також входить до територіальних громад сіл, селищ, міст області в особі обласної ради. мешканці міста також обирали своїх депутатів до обласної ради, тим самим делегувавши певні повноваження, вважаю щодо земельних правовідносин також, обласним радам як представницькому органу місцевого самоврядування всіх територіальних громад області
Ви так договоритися, що лише ВРУ може вирішувати питання надання земельних ділянок в селі Пупкіно, адже громадяни обирають нардепів, тим самим делегувавши повноваження в тому числі і щодо земельних правовідносин.
одесса писав: і чому вважається, що саме сільським, селищним та міським радам ВИДНІШЕ як необхідно розпоряджатися землями комунальної власності???
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/994_036 Європейська хартія місцевого самоврядування
3. Муніципальні функції, як правило, здійснюються переважно тими властями, які мають найтісніший контакт з громадянином.
тут має працювати принцип субсидіарності Krutelyk
Розпоряджатися землями має тей, хто несе відповідальність за комплексний розвиток території. Якщо за розвиток території міста несе відповідальність міська рада то і розпоряджатися має вона.
одесса писав:ми всі скаржимося на так званий "дерибан" землі, а хто його здійснює? хіба районні та обласні ради?
Звичайно - ні, бо в них не має таких повноважень. А якщо, ви пригадаєте коли були (погодження проектів відведення під промисловість до 2008) - ого-го morgny
одесса писав:тим більше, що у нашій країні немає обмежень щодо відвідування обласних лікар за принципом належності до тієї або іншої територіальної громади - лікуються всі і сільські і селищні і міські мешканці.
А які тут можуть бути варіанти?
Міа писав:Чому Ви не розглядає ситуацію щодо зміни балансоутримувача за рішенням ОР, а передача у постійне користування новому балансоутримувачу міська рада (по своїм причинам) просто відмовляє, або ще цікавіше – рішення не набрало відповідної кількості голосів.
До цієї проблеми потрібно підходити комплексно, адже вона стосується і обєктів нерухомості приватної форми власності на землях державної/комунальної форми власності, і тому не може бути обгрунтуванням набуття прав спільної комунальної власності обларадами в автоматичному режимі.
одесса писав:як може міська рада затверджувати проект відведення земельної ділянки в постійне користування обласному КП без пункту про надання. якщо дозвіл надавався для надання, документація розроблена для надання, витяги отримані для надання? навіть сама назва проекту "...щодо відведення в постіне користування...."? про що буде рішення? вибачте, не розумію.
Законотворці трішки змінили філософію земвідносин, розділивши питання формування земельної ділянки (її реєстрацію) і питання набуття прав (їх реєстрацію). Тому і рішення в наданому випадку стосуватиметься лише першого етапу - формуваня земельної ділянки для певних потреб (цільового призначення)
Борщ
Спец
Спец
Повідомлень: 302
З нами з: 09 листопада 2010 17:10
Репутація: 0
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Борщ »

Цікава тема.
Розкажу нашу ситацію.
В селі є господарський двір з будівлями і спорудами колишнього КСП. Прийшла пора і цей двір з спорудами як і землю розпаювали. С/г виробник орендує в цій сільські раді земельні паї і земельні ділянки, хоче на цьому гоподарському дворі зробити свою базу, дати там людям роботу і т.д. Викупив ті розвалюхи ( людські майнові паї) отримав свідоцтва з БТІ.
Стало питання землі. Сільський голова каже, що цей двір за межами населеного пунтку, хоча у свідцтвах БТІ вказано юридичну адресу, вулицю, з гордою назвою "Колгоспна" і номера будівель. Звернулись ми з клопотанням до сільської ради з наданням дозволу на розробку проетку відведення. На що отримали відмову, з посиланням на п.3 ст. 24 ЗУ "Про містобудівну діяльність" (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/3038-17/page2).

Питання:
1. Земля під с/г будівлями колишнього КСП це державна чи комунальна власність?
2. Чи є якісь варіанти які оминають вищезгадану 24 ст?
одесса
Спец
Спец
Повідомлень: 93
З нами з: 29 квітня 2013 22:35
Репутація: 1
Область: Одеська
Місце роботи: Інше

Повідомлення одесса »

Volodar, Законотворці трішки змінили філософію земвідносин, розділивши питання формування земельної ділянки (її реєстрацію) і питання набуття прав (їх реєстрацію). Тому і рішення в наданому випадку стосуватиметься лише першого етапу - формуваня земельної ділянки для певних потреб (цільового призначення)

э первинне рішення міської ради "про надання згоди на розробку проекту землеустрою щодо відведення КУ "Обласна клінічна лікарня" в постійне користування земельної ділянки за адресою:..." проект розроблений, погоджений, має всі висновки (звичайно згідно з назвою у рішенні про надання згоди). держкомзем надав витяг про реєстрацію цієї ділянки. обласна рада з цим витягом пішла до держреєстраторів, які видали витяг з державного реєстру речових прав..... згідно з яким власником є тер. громади області в особі обласної ради. що далі? затверджувати проект чи ні. якщо затверджувати то навіщо - право власності вже зареєстроване а у витязі цільовим призначенням вказано для розміщення КП "Обласна клінічна лікарня". якщо не затверджувати, то якось теж не по людськи - дозвіл є, проект є, затвердження немає. якщо все ж таки затверджувати, то хто має це зробити і як може у такому разі міська рада затвердити проект з назвою "про надання згоди на розробку проекту землеустрою щодо відведення КУ "Обласна клінічна лікарня" в постійне користування земельної ділянки за адресою:..." лише як формування ділянки без визначення самої суті питання - надання в користування?
як обізвати дозвіл міської ради на розробку проекту землеустрою щодо лише формування земельної ділянки як такої без визначення її цільового призначення?
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 52
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Volodar »

одесса писав:держкомзем надав витяг про реєстрацію цієї ділянки. обласна рада з цим витягом пішла до держреєстраторів, які видали витяг з державного реєстру речових прав..... згідно з яким власником є тер. громади області в особі обласної ради. що далі?
недолік існуючого закону, прийняття 2303-2 можливо виправить.
одесса писав:затверджувати проект чи ні. якщо затверджувати то навіщо - право власності вже зареєстроване а у витязі цільовим призначенням вказано для розміщення КП "Обласна клінічна лікарня".
Так, затверджувати. таким чином відбудеться легітимізація зі сторони міської ради межі між землями міської ради і землями облради.
Відповісти