Комунальна власність на землю під об'єктами спільної власності територіальних громад

Питання, які виникають при оформленні прав власності
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 52
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Volodar »

Міа писав:І чому на теренах України виникає впевнена думка що районні та обласні ради не можуть зареєструвати право власності на земельну ділянку?
Та зареєструвати запросто, а ось набути це право...
На мою думку діючие законодавстов надає лише одну єдину відповідь: з 1 січня 2013 року - всі ділянки, крім приватної та державної, є власністю територіальної громади села, селища, міста. При цьому поняття "тергромада району/області" ні існує, функції районих і обласних рад закінчуються на представленні спільних інтересів територіальних громад сіл, селищ, міст (ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні"), а представлення спільних інтересів обмежене ст. 43-44 ЗУ "Про місцеве самоврядування"; ст 8, 10 ЗКУ (замітьте там лише розпорядження, але ніяк не набуття). І лише якщо тергромада забажає, то тоді вона може своє майно (зем.ділянку) передати у відання районної/обласної ради для задоволеня спільних потреб.
І нічого страшного тут не має, якщо земельна ділянка буде у власності тергромади міста, а на цій ділянці - об"єкт спільної власності. Між інший, який завтра може бути проданий, а земельна ділянка залишиться в міста.
___________________________________________
Розмноження кількості субєктів владних повноважень, які можуть розпоряджатися земельними ділянками, в межах однієї тергромади, на мою думку лише розбалансує систему управління земресурами.
Міа
Спец
Спец
Повідомлень: 173
З нами з: 24 березня 2013 19:28
Репутація: 1
Область: Закарпатська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Міа »

Volodar писав:Між інший, який завтра може бути проданий, а земельна ділянка залишиться в міста.
Але мені здається не логічно набувачу майна РР/ОР, на підставі договору купівлі-продажу, мати справу з 2 - я субєктами влади при бажанні мати у приватній власності і будівлю, і земельну ділянку. Такі "заморочкі" під силу тільки VIP-особам в нашій "прозорій" державі. І чому тоді така складності тільки з майном РР та ОР?
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 52
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Volodar »

Міа писав:Але мені здається не логічно набувачу майна РР/ОР, на підставі договору купівлі-продажу, мати справу з 2 - я субєктами влади при бажанні мати у приватній власності і будівлю, і земельну ділянку
А які проблеми зараз, якщо майно у приватній власності, а земельна ділянка у власності держави або тергромади? Мені здається, що в цьому випадку проблема надумана... Певно тут варто відпрацьовувати механізми безболісного переходу права користування на земельну ділянку від одного власника майна до іншого, не залежно чи це юрособа приватного права чи публічного.
одесса
Спец
Спец
Повідомлень: 93
З нами з: 29 квітня 2013 22:35
Репутація: 1
Область: Одеська
Місце роботи: Інше

Повідомлення одесса »

з власного досвіду - оформлення правовстановлюючої документації (постійне користування) до 2013 р. під обєктами тер.громад області через дозволи та затвердження міською радою по процедурі нічим не відрізняються від оформлення права власності під приватним майном. "нічим" це насамперед забюрократизованістю та корумпованістю проходження всіх етапів оформлення. вдумайтеся, навіть з обласної ради вимагають хабарі!!!!!! це при тому, що ділянки оформлюються виключно під соціальними обєктами, які ніколи не будуть продаватися (лікарні, інтернати) . тому виникає питання - навіщо проходити всі круги пекла у міській раді, якщо, може десь і не зовсім в межах, але недалеко від кордонів чинного законодавства, обласна рада буде оформлювати таке право користування (виключно під своїми обєктами!!!) самостійно. хіба це розбалансування системи управління земресурсами? це цілком логічне намагання лише уникнути поборів.
Volodar, Певно тут варто відпрацьовувати механізми безболісного переходу права користування на земельну ділянку від одного власника майна до іншого, не залежно чи це юрособа приватного права чи публічного.
згоден. але для цього потрібно замінити менеджмент країни на всіх рівнях і найняти для виконання владних повноважень представників розвинених країн, які вже в третьому поколінні не памятають що таке корупція.
ZIC
Спец
Спец
Повідомлень: 1094
З нами з: 14 травня 2010 17:36
Репутація: 7
Область: м.Київ
Місце роботи: Інше

Повідомлення ZIC »

Але є й "зворотня сторона медалі". Ніхто ж не застрахований від випадків того ж дерибану земель якоїсь лікарні в центрі міста чи ще якого ласого шматка землі під об'єктами спільної власності територіальних громад області, тільки вже на більш високому рівні - обласному...
Тому тут виникатиме "конфлікт корупційних інтересів"... morgayu

[upd=1369807825][/upd]
одесса писав:потрібно замінити менеджмент країни на всіх рівнях і найняти для виконання владних повноважень представників розвинених країн, які вже в третьому поколінні не памятають що таке корупція
Це правда, з Сингапуру треба, (там - смертна кара), чи з Китаю (там вона ще й - публічна)...
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 52
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Volodar »

одесса писав:вдумайтеся, навіть з обласної ради вимагають хабарі!!!!!!
одесса писав:обласна рада буде оформлювати таке право користування (виключно під своїми обєктами!!!) самостійно
Невже для уникнення системи хабарів, потрібно віддавати повноваження від одного органу до іншого?
Вибачте, але це на гадує :
А все-таки Квартет нейдет на лад.
Вот пуще прежнего пошли у них разборы
И споры,
Кому и как сидеть
...
Чтоб музыкантом быть, так надобно уменье
И уши ваших понежней,-
Им отвечает Соловей,-
А вы, друзья, как ни садитесь;
Всё в музыканты не годитесь
Міа
Спец
Спец
Повідомлень: 173
З нами з: 24 березня 2013 19:28
Репутація: 1
Область: Закарпатська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Міа »

Хто ще реєстрував право власності територіальних громад районів та області?
І яки думки реєстраторів прав щодо реалізації наведеного на підставі ЗУ № 233-VІІ.
DANEK
Спец
Спец
Повідомлень: 63
З нами з: 03 квітня 2007 12:10
Репутація: 2

Повідомлення DANEK »

Доброго дня.
На земельній ділянці знаходиться майно районної ради. В 2012 році був затверджений проект відведення земельної ділянки та прийнято рішення про надання даної земельної ділянки в постійне користування районній раді. На цьому всі дії стосовно земельної ділянки у 2012 році закінчилися.
Зараз виникло питання реєстрації права на земельну ділянку в реєстраційній службі. Так все-таки хто має реєструвати на себе право комунальної власності - районна чи місцева рада?
Аватар користувача
dexter3000
Спец
Спец
Повідомлень: 1353
З нами з: 29 серпня 2007 17:38
Репутація: 10
Область: м.Київ
Місце роботи: Не маю відношення до землевпорядкування

Повідомлення dexter3000 »

DANEK писав:В 2012 році був затверджений проект відведення земельної ділянки та прийнято рішення про надання даної земельної ділянки в постійне користування районній раді.
Якщо не було видано зареєстрований державний акт на право постійного користування земельною ділянкою, то ділянка юридично не виникла. Тому у процесі розмежування майно залишилось на землях комунальної власності того населеного пункту, де знаходиться майно.
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 52
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Volodar »

dexter3000 писав:Якщо не було видано зареєстрований державний акт на право постійного користування земельною ділянкою, то ділянка юридично не виникла. Тому у процесі розмежування майно залишилось на землях комунальної власності того населеного пункту, де знаходиться майно.
А яка різниця виданий державний акт чи не виданий, виникла ділянка юридично чи не виникла?
прикінцеві та перехідні положення ЗУ "Про внесення змін ...щодо розмежування земель державної та комуанльної власності" не передбачають випадків розмежування в силу закону на спільну власність відповідних територіальних громад. В той же час стаття 87 ЗКУ визначає виключні підстави виникнення права спільної часткової власності на земельну ділянку.
DANEK
Спец
Спец
Повідомлень: 63
З нами з: 03 квітня 2007 12:10
Репутація: 2

Повідомлення DANEK »

dexter3000 писав:Якщо не було видано зареєстрований державний акт на право постійного користування земельною ділянкою, то ділянка юридично не виникла. Тому у процесі розмежування майно залишилось на землях комунальної власності того населеного пункту, де знаходиться майно.
Я схиляюся до думки, що в даному випадку потрібно реєструвати право комунальної власності на земельну ділянку місцевої ради з послідуючим наданням земельної ділянки в постійне користування районній раді.
В ЗКУ зазначено, що суб'єктами права спільної власності на земельні ділянки територіальних громад можуть бути районні та обласні ради. Якщо, чесно я не бачу як в них це право може виникнути.
Ст. 123 ЗКУ Земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об’єкти нерухомого майна, що перебувають у державній та комунальній власності, передаються особам, зазначеним у пункті "а" частини другої статті 92 цього Кодексу, лише на праві постійного користування"
Ст. 92. Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають:
а) підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності;
І знову ж таки
Volodar писав:стаття 87 ЗКУ визначає виключні підстави виникнення права спільної часткової власності на земельну ділянку.
[upd=1383297336][/upd]
Рішення Волинської обласної ради http://volynrada.gov.ua/session/20/20

[upd=1383297760][/upd]
Забираю всі попередньо сказані слова назад і в даній ситуації - хто правий, а хто ні, і як має бути правильно не маю поняття взагалі. А проблема з реєстрацією права власності або на місцеві ради або на обласні, районні так і залишається.
одесса
Спец
Спец
Повідомлень: 93
З нами з: 29 квітня 2013 22:35
Репутація: 1
Область: Одеська
Місце роботи: Інше

Повідомлення одесса »

ЗАКОН УКРАЇНИ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності"
II. Прикінцеві та перехідні положення

3. З дня набрання чинності цим Законом землями комунальної власності відповідних територіальних громад вважаються:

а) земельні ділянки:

на яких розташовані будівлі, споруди, інші об’єкти нерухомого майна комунальної власності відповідної територіальної громади;

Земельний кодекс:
Стаття 83. Право власності на землю територіальних громад

1. Землі, які належать на праві власності територіальним
громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю.

2. У комунальній власності перебувають:

а) усі землі в межах населених пунктів, крім земельних
ділянок приватної та державної власності;

б) земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди,
інші об'єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від
місця їх розташування
.

з огляду на викладене: якщо на земельній ділянці розташоване майно якоїсь тер. громади (місцевої, районної, обласної) то ця земля є власністю таких громад. але є нюанс: згідно з п. 6 прикінцевих положень ЗАКОНУ УКРАЇНИ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності" - у разі якщо відомості про земельні ділянки, зазначені у пунктах 3 і 4 цього розділу, не внесені до Державного реєстру земель, надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для державної реєстрації таких земельних ділянок, а також її затвердження здійснюються:
у межах населених пунктів - сільськими, селищними, міськими радами;
за межами населених пунктів - органами виконавчої влади, які відповідно до закону здійснюють розпорядження такими земельними ділянками.
тому вважаю, і вже неодноразово було реалізовано та отримані відповідні витяги про державну реєстрацію права власності а потім і права постійного користування за наступною схемою:
1. згоду на розробку проекту надає місцева рада (міська, селищна, сільська).
2. проект розробляється на комунальну установу, заклад, підприємство (наприклад облради).
3. після погодження проекту та отримання витягу з ДЗК про реєстрацію земельної ділянки даний проект землеустрою затверджує та рада, чиє майно на цій ділянці розташоване (у тексті рішення зазначається що проект затверджується а ділянка передається у постійне користування комунальній установі).
3. рішення про затвердження проекту відведення + витяг з ДЗК про реєстрацію земельної ділянки + свідоцтво про право власності на майно, яке на ній розташоване + статутні документи ради (свідоцтво про державну реєстрацію, довідка з ЄДРПОУ, витяг з реєстру) подається до державних реєстраторів для первинної реєстрації права комунальної власності земельної ділянки за тією тергромадою, чиє майно на ній розташоване з подальшою реєстрацією похідного права - постійного користування за комунальною установою.
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 52
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Volodar »

По-перше
одесса писав:3. після погодження проекту та отримання витягу з ДЗК про реєстрацію земельної ділянки даний проект землеустрою затверджує та рада, чиє майно на цій ділянці розташоване (у тексті рішення зазначається що проект затверджується а ділянка передається у постійне користування комунальній установі).
Ви самі собі заперечуєте:
одесса писав:надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для державної реєстрації таких земельних ділянок, а також її затвердження здійснюються:у межах населених пунктів - сільськими, селищними, міськими радами;
По-друге
одесса писав:на яких розташовані будівлі, споруди, інші об’єкти нерухомого майна комунальної власності відповідної територіальної громади;
Чому замовчуєте:
землями комунальної власності відповідних територіальних громад вважаються
б) всі інші землі, розташовані в межах відповідних населених пунктів, крім земельних ділянок приватної власності та земельних ділянок, зазначених у підпунктах "а" і "б" пункту 4 цього розділу.
Прикінцеві та перехідні положення не містять норми, які визначають автоматичне набуття права спільної комунальної власності. В то й же час поняття "комунальної власності територіальної громади району(області)" не існує.
DANEK писав:Рішення Волинської обласної ради http://volynrada.gov.ua/session/20/20
На жаль, як завжди рішення приймають за внутрішніми домовленостями (в ручному режимі), не зважаючи на закони.
DANEK писав:А проблема з реєстрацією права власності або на місцеві ради або на обласні, районні так і залишається.
Саме так. І тут буде хто сильніший - тей і зареєструє.
одесса
Спец
Спец
Повідомлень: 93
З нами з: 29 квітня 2013 22:35
Репутація: 1
Область: Одеська
Місце роботи: Інше

Повідомлення одесса »

ніхто нічого не замовчує та не приховує, тим більше навязує свою думку. я лише написав реальний шлях реєстрації зем. ділянок за тер громадами. шлях, яким не тільки одеська область йде вже майже рік і отримує відповідні документи без жодних "домовленостей" та "ручних режимів".
ще раз наголошую - шлях не досконалий та місцями без законодавчого підґрунтя, але іншого не існує - ну таке у нас законодавство! забули про спільну власність тер громад, от і намагаємося винайти велосипед.
але жодне рішення, жодний витяг, жодна реєстрація яка здійснена за вказаною вище схемою досі ніким не оспорена та не відмінена.
конституція гарантує рівноправність всіх і кожного у реалізації прав. то чому ж тер громади районів та областей обмежені у своєму праві на володіння землею? чому існує лише один критерій такого права - територіальний. чому міська рада може бути щасливим власником земельних ділянок, а районна ні? і не кажіть мені про спільну власність - її для тергромад в реальному житті та чинному правовому полі не існує. згадки в законах є, а реалізувати таке право НЕМОЖЛИВО.
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 52
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Volodar »

одесса писав:спільну власність - її для тергромад в реальному житті та чинному правовому полі не існує. згадки в законах є, а реалізувати таке право НЕМОЖЛИВО.
Отож... тоді навіщо вигадувати велосипед?
Toljanos
Повідомлень: 2
З нами з: 05 квітня 2011 19:29
Репутація: 0
Область: Закарпатська

Повідомлення Toljanos »

Тоді роз’ясність будь-ласка.
На скільки я зрозумів виходячи з нашого "кучерявого" законодавства та постів цієї теми: єдиним найбіль правильним варіантом є те, про що пише одесса?
з огляду на викладене: якщо на земельній ділянці розташоване майно якоїсь тер. громади (місцевої, районної, обласної) то ця земля є власністю таких громад. але є нюанс: згідно з п. 6 прикінцевих положень ЗАКОНУ УКРАЇНИ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності" - у разі якщо відомості про земельні ділянки, зазначені у пунктах 3 і 4 цього розділу, не внесені до Державного реєстру земель, надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для державної реєстрації таких земельних ділянок, а також її затвердження здійснюються:
у межах населених пунктів - сільськими, селищними, міськими радами;
за межами населених пунктів - органами виконавчої влади, які відповідно до закону здійснюють розпорядження такими земельними ділянками.
тому вважаю, і вже неодноразово було реалізовано та отримані відповідні витяги про державну реєстрацію права власності а потім і права постійного користування за наступною схемою:
1. згоду на розробку проекту надає місцева рада (міська, селищна, сільська).
2. проект розробляється на комунальну установу, заклад, підприємство (наприклад облради).
3. після погодження проекту та отримання витягу з ДЗК про реєстрацію земельної ділянки даний проект землеустрою затверджує та рада, чиє майно на цій ділянці розташоване (у тексті рішення зазначається що проект затверджується а ділянка передається у постійне користування комунальній установі).
3. рішення про затвердження проекту відведення + витяг з ДЗК про реєстрацію земельної ділянки + свідоцтво про право власності на майно, яке на ній розташоване + статутні документи ради (свідоцтво про державну реєстрацію, довідка з ЄДРПОУ, витяг з реєстру) подається до державних реєстраторів для первинної реєстрації права комунальної власності земельної ділянки за тією тергромадою, чиє майно на ній розташоване з подальшою реєстрацією похідного права - постійного користування за комунальною установою.
Toljanos
Повідомлень: 2
З нами з: 05 квітня 2011 19:29
Репутація: 0
Область: Закарпатська

Повідомлення Toljanos »

Тоді єдиний більш-менш підходящий варіант той, що описав одесса?
одесса
Спец
Спец
Повідомлень: 93
З нами з: 29 квітня 2013 22:35
Репутація: 1
Область: Одеська
Місце роботи: Інше

Повідомлення одесса »

шановні, підкажіть, будь ласка: є державні акти на право постійного користування зд старого зразка без кадастрових номерів з цільовим призначенням для сільськогосподарського виробництва (землі с/г призначення за межами населеного пункту.) видані на підставі розпорядження голови райдержадміністрації.
треба присвоювати кадастрові номери. через технічку неможливо - велике розходження у площі та конфігурації (загальна площа понад 100 га, тому похибка при сучасній зйомці буде значною). тому - проект відведення.
питання: що робити зі старим законним чинним державним актом? за логікою його треба відмінити. але хто це повинен зробити?
за законом його може скасувати або той хто видав, або у судовому порядку. як у судовому порядку зрозуміло, але які є варіанти без рішення суду?
згідно з чинним законодавством розпорядником земель с/г призначення державної форми власності є місцеве держземагентство, то, як би воно і повинно відмінити старий державний акт. але не держземагентство його видаволо то і не йому його відміняти. тоді хто?
підсумок: райдержадміністрація видала державний акт, але на сьогодні не може його відмінити, бо не є розпорядником цих земель, а держземагентство є розпорядником цих земель, але теж не може його відмінити бо не вони його видавали.
що робити?
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 52
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Volodar »

Ось розяснення Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування
Підсумовуючи вищенаведене та враховуючи, що органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, є районні та обласні ради (частина четверта статті 140 Конституції України), які здійснюють управління об'єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад, вважаємо, що термін «власність відповідної територіальної громади», про який йдеться у зверненні, стосується об’єктів комунальної власності, в тому числі земель, територіальної громади відповідно села, селища, міста і не включає об’єктів їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Spoiler
У Комітеті Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування розглянуто Ваше звернення щодо надання роз’яснення стосовно розуміння терміну «власність відповідної територіальної громади», який вживається в пункті 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності».
З метою належного та всебічного розгляду вищевказаного питання, Ваше звернення надіслане до Державного агентства земельних ресурсів, Інституту законодавства Верховної Ради України та Науково-дослідного інституту державного будівництва та місцевого самоврядування Національної академії правових наук України.
Фахівці вказаних установ зійшлись на думці, що термін «власність відповідної територіальної громади», який вживається в пункті 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності», стосується об’єктів комунальної власності, в тому числі земель, територіальної громади відповідно села, селища, міста і не включає об’єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Розглядаючи порушене питання Комітет виходив з такого.
Відповідно до частини першої статті 140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади – жителів села чи добровільного об’єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста – самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад (частина перша статті 142 Основного Закону України).
Згідно з частинами першою та четвертою статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності, зокрема, на рухоме і нерухоме майно, землю, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності. Районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об'єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад.
Частинами першою, другою та шостою статті 83 Земельного кодексу України визначено, що землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають: усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування. Територіальні громади сіл, селищ, міст можуть об'єднувати на договірних засадах належні їм земельні ділянки комунальної власності. Управління зазначеними земельними ділянками здійснюється відповідно до закону.
Відповідно до статті 86 цього ж Кодексу суб'єктами права спільної власності на земельну ділянку можуть бути громадяни та юридичні особи, а також держава, територіальні громади. Суб'єктами права спільної власності на земельні ділянки територіальних громад можуть бути районні та обласні ради.
Пунктом 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» встановлено, що землями комунальної власності відповідних територіальних громад вважаються земельні ділянки: на яких розташовані будівлі, споруди, інші об’єкти нерухомого майна комунальної власності відповідної територіальної громади; які перебувають у постійному користуванні органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ, організацій; всі інші землі, розташовані в межах відповідних населених пунктів, крім земельних ділянок приватної власності та земельних ділянок, зазначених у підпунктах "а" і "б" пункту 4 цього розділу.
Підсумовуючи вищенаведене та враховуючи, що органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, є районні та обласні ради (частина четверта статті 140 Конституції України), які здійснюють управління об'єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад, вважаємо, що термін «власність відповідної територіальної громади», про який йдеться у зверненні, стосується об’єктів комунальної власності, в тому числі земель, територіальної громади відповідно села, селища, міста і не включає об’єктів їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

З повагою

Голова Комітету Д.ЖВАНІЯ
ZIC
Спец
Спец
Повідомлень: 1094
З нами з: 14 травня 2010 17:36
Репутація: 7
Область: м.Київ
Місце роботи: Інше

Повідомлення ZIC »

На просьбу Volodar дублюю це повідомлення із спорідненої теми...
12-13 грудня в Луганську проходив Всеукраїнський семінар начальників відділів з розпорядження майном обласних рад. На круглому столі піднімались питання і комунальної власності на землю під об'єктами спільної власності територіальних громад області.
Делегація Харківської області ділилась своїм досвідом і роздавала зразок витягів з Держреєстру і з ДЗК по таких об'єктах (на які є держакти з кадастровими номерами в НКС).
Може кому знадобиться - викладую сканований текст у першому повідомленні...
В кого є ще (у першу чергу це стосується одесса) - викладуйте...
одесса
Спец
Спец
Повідомлень: 93
З нами з: 29 квітня 2013 22:35
Репутація: 1
Область: Одеська
Місце роботи: Інше

Повідомлення одесса »

навіщо викладати те, що вже викладено. всі витяги ідентичні. відрізняються адресами та назвою тергромад.
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 52
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Volodar »

Рішення Вінницької міської ради Від 28.11.2013 № 1505 http://www.vmr.gov.ua/Docs/CityCouncilD ... дження.pdf
3.Надати комунальному підприємству «Вінницяоблводоканал» (код ЄДРПОУ- 203339012, юридична адреса: м. Вінниця, вул. Київська, буд. 173) в постійне користування земельні ділянки, на яких розташовані об’єкти нерухомого майна, належні заявнику, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) (код КВЦПЗ 11.04) за адресами згідно переліку:...
4.Надати Обласному клінічному госпіталю для інвалідів Вітчизняної війни (код ЄДРПОУ- 05484439, юридична адреса: м. Вінниця, вул. Пирогова,109-А) в постійне користування земельну ділянку, на якій знаходиться об’єкт нерухомого майна, належний заявнику ( свідоцтво про право власності від 11.06. 2009 року №1295), площею 2,1526га (кадастровий номер 0510100000:02:084:0035), для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров'я та соціальної допомоги (код КВЦПЗ 03.03), за адресою вул. Пирогова,109-А, у м. Вінниці, за рахунок земель Обласного клінічного госпіталя для інвалідів Вітчизняної війни (Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою серії ЯЯ 016249 від 12.01.2007року).
Поки що проект Черкаської міської ради 11.2013 http://rada.ck.ua/myrada/html/141740.php?id=141740
1. Зареєструвати право комунальної власності за територіальною громадою міста Черкаси на земельну ділянку площею 0, 0325 га по вул. Ільїна, 238 (кадастровий номер **********:02:063:0036) в межах, визначених технічною документацією.
2. Затвердити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) по вул. Ільїна, 238.
3. Надати комунальному закладу «Черкаський обласний госпіталь для інвалідів війни» Черкаської обласної ради земельну ділянку площею 0, 0325 га по вул. Ільїна, 238 під овочесховище в постійне користування за рахунок земель Черкаської міської ради.
Львівська міська рада УХВАЛА № 2905 від 21.11.2013
http://www8.city-adm.lviv.ua/inteam\uhv ... enDocument
1. Вилучити за згодою з користування Львівської обласної державної лікарні ветеринарної медицини земельну ділянку площею 0,1268 га на вул. Промисловій, 9 та зарахувати до земель міста.
Рішеня Бердянської міської ради 12-07-2013 http://rada.berdyansk.net/?p=88623
1. Надати в постійне користування комунальному закладу „Обласний соціальний центр матері та дитини” Запорізької обласної ради (вул. Франка, 18, код ЄДРПОУ 38508272) земельну ділянку, межі якої визначено в натурі (на місцевості) та без зміни її цільового призначення, площею 0,3166 га, розташованою за адресою: вул. Франка, 18, для розміщення та обслуговування будівлі та споруд притулку.
одесса
Спец
Спец
Повідомлень: 93
З нами з: 29 квітня 2013 22:35
Репутація: 1
Область: Одеська
Місце роботи: Інше

Повідомлення одесса »

хто знає - підкажіть.
проект землеустрою проходить експертизу в Держземагентстві України. одне із зауважень - у довідці 6-зем вказати категорію земель за рахунок яких здійснюється відведення.
звертаємося до місцевого держземагентства з клопотанням внести дані про категорію земель у довідку 6-зем.
отримуємо відповідь, що чинним законодавством не передбачено вказання категорії земель у довідці 6-зем та пропозицію звернутися до міської ради з вимогою вказати категорію земель у своєму рішенні про надання згоди на розробку проекту або у вигляді окремої довідки.
звертаємося до міської ради надати довідку про категорії земель за рахунок яких здійснюється відведення (з посиланням на частину 1 статті 20 ЗКУ).
отримуємо відповідь, що міська рада вказує категорію земель не у першому рішенні про надання згоди, а у другому рішенні про затвердження проекту. а категорію земель повинні визначати розробники проекту.
надаємо цю всю переписку знов на експертизу до Держземагентства України. отримуємо теж саме зауваження: вказати категорію земель у довідці 6-зем.
зв'язуємося з фахівцями Держземагентства України та намагаємося уточнити механізм виправлення даного зауваження. отримуємо усну відповідь - "не знаємо як, але треба вказати категорію земель у довідці 6-зем. вся Україна вказує".
коло замкнулося.
викажіть, будь ласка, свої думки з цього приводу.
Аватар користувача
solim
Спец
Спец
Повідомлень: 1061
З нами з: 06 листопада 2013 13:47
Репутація: 196
Область: Рівненська
Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування

Повідомлення solim »

Слід враховувати, що у державній статистичній звітності немає ні категорії земель, ні цільового призначення, а зокрема у формі 6-зем немає і розподілу за формами власності.
У 6-зем є лише:
- площа,
- власник, землекористувач чи запас,
- земельне угіддя.
Довідка обов’язково повинна містити площу, назву власника (землекористувача, орендаря чи зазначення, що це землі запасу), земельне угіддя.

В нашій області якщо дуже потрібно (а це трохи рідше ніж завжди) з ДЗА дають приблизно таке:

ДОВІДКА
з державної статистичної звітності
про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми №6-зем)

Довідка видана про те, що згідно форми №6-зем Держстатзвітності земельна ділянка загальною площею ___ га, яка проектується до відведення у власність гр. ___ для ___ розташована в межах в с. --- ---------- сільської ради, вул. -----------, ---

обліковується:
землями запасу;
земельні угіддя: сільськогосподарські землі – __, з них сільськогосподарські угіддя – __, в тому числі рілля – __.

Дана земельна ділянка відноситься до земель:
сільськогосподарського призначення комунальної власності
одесса
Спец
Спец
Повідомлень: 93
З нами з: 29 квітня 2013 22:35
Репутація: 1
Область: Одеська
Місце роботи: Інше

Повідомлення одесса »

а яким документом взагалі передбачено зазначення категорії ділянки в проекті?
Відповісти