"У справі за конституційним поданням Верховної Ради Автономної Республіки Крим щодо відповідності Конституції України (конституційності) пунктів 1, 4, 8, 10, підпункту "б" підпункту 2 пункту 13, пунктів 14, 17 розділу I Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо здійснення державного архітектурно-будівельного контролю та сприяння інвестиційній діяльності у будівництві"
Spoiler
видавник: Конституційний Суд України
опублікований: 10.02.2009
У справі за конституційним поданням ВР АР Крим щодо відповідності Конституції пунктів 1, 4, 8, 10, підпункту "б" підпункту 2 пункту 13, пунктів 14, 17 розділу I Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо здійснення державного архітектурно-будівельного контролю та сприяння інвестиційній діяльності у будівництві" Конституційний Суд Рішенням від 03.02.2009 №4-рп/2009 визнав такими, що відповідають Конституції України, положення:
- ст. 2446 КпАП, за якими Держархбудінспекція та її територіальні органи визнаються суб’єктами права розгляду справ про адміністративні правопорушення, що пов’язані з будівництвом, а право накладати адміністративні стягнення за правопорушення визнано також за заступниками начальників інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю;
- ст. 2 Закону "Про відповідальність підприємств, їх об’єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування", згідно з якими справи про правопорушення, передбачені зазначеним законом, уповноважені розглядати Держархбудінспекція та її територіальні органи, а право накладати штрафи надано також заступникам начальників інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю;
- ст. 13 Закону "Про основи містобудування", відповідно до яких з компетенції місцевих державних адміністрацій виключені повноваження щодо здійснення державного архітектурно-будівельного контролю за будівництвом об’єктів незалежно від форми їх власності;
- ст. 10 Закону "Про архітектурну діяльність", за якими державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд має здійснюватися центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури і, зокрема, Держархбудінспекцією та її територіальними органами;
- ст. 4 Декрету КМУ "Про державне мито", згідно з якими від сплати державного мита за позовами до господарського суду щодо стягнення штрафу за порушення у сфері містобудування звільняються також територіальні органи Держархбудінспекції;
- ст. ст. 24, 31 Закону "Про планування і забудову територій", відповідно до яких дозвіл на початок виконання будівельних робіт має надаватися Держархбудінспекцією або її територіальними органами, а державний контроль за плануванням, забудовою та іншим використанням територій, окрім інших спеціально уповноважених органів, здійснюється Держархбудінспекцією та її територіальними органами.
Крім того, з підстав непідвідомчості Конституційному Суду припинено конституційне провадження у справі стосовно перевірки на конституційність ч. 2 ст. 31 Закону "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо виключення з відання виконавчих органів міських рад (за винятком міст районного значення) надання дозволу на проведення певних робіт, пов’язаних з будівництвом.
Рішення Конституційного Суду є обов’язковим до виконання на території України і не може бути оскаржене.