Аренда земли под встроенным помещением в жилой многоэтажке

Юридична допомога
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Аватар користувача
zemkov
Спец
Спец
Повідомлень: 690
З нами з: 26 вересня 2007 20:45
Репутація: 0

Re: АРЕНДА ЗЕМЛИ ПОД ВСТРОЕННЫМ ПОМЕЩЕНИЕ В ЖИЛОЙ МНОГОЭТАЖКЕ

Повідомлення zemkov »

Olegik писав:Простіше перекинути майно на іншу особу і вуаля!
Не так вже і просто. І зовсім не дешево.
Адвокат обійдеться дешевше: предметом договору оренди є віртуальна земельна ділянка, межі якої не встановлені, неможливо відокремити, і тд .і тп... - тобто договір треба вважати не дійсним.
Егор
Спец
Спец
Повідомлень: 977
З нами з: 02 вересня 2008 01:40
Репутація: 0

Re: АРЕНДА ЗЕМЛИ ПОД ВСТРОЕННЫМ ПОМЕЩЕНИЕ В ЖИЛОЙ МНОГОЭТАЖКЕ

Повідомлення Егор »

Ув Denius

Скажите, а это точно "договор аренды земли" - со всеми существенными условиями и прилолжениями предусмотренными ЗУ "Об аренде земли" ? (или это какой-нибудь "договор долевого землепользования" или еще что типа того ?).
Если он не зарегистрирован (а по какой причине и чьей вине ?) он еще не является "заключенным" (правочин не является вчиненим), поэтому и признавать недействительным пока что нечего (пока еще по ст. 20 ЗУ "Об аренде земли" регистрации подлежит именно договор, а не право).
Что же делать...
Де юре можете пока что не платить (договор не зарегистрирован, право не возникло) и пускай местный совет сам обращается в суд по этому вопросу. На стороне совета тут будет то, что, как я понял, сам "договор" был Вами подписан, т.е. Вы согласились с размером арендной платы.
имхо
Егор
Спец
Спец
Повідомлень: 977
З нами з: 02 вересня 2008 01:40
Репутація: 0

Re: АРЕНДА ЗЕМЛИ ПОД ВСТРОЕННЫМ ПОМЕЩЕНИЕ В ЖИЛОЙ МНОГОЭТАЖКЕ

Повідомлення Егор »

Как по мне, можно и не платить. Если все же страшно, можно подать в суд на предмет "недействительности договора", но я бы на месте судьи посчитал его не заключенным вообще.
вся законодательная база есть тута, но мне кажется Вы ее и так знаете.
http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/ ... ser=a#Find
Аватар користувача
Nat
Спец
Спец
Повідомлень: 1120
З нами з: 10 грудня 2007 16:16
Репутація: 3
Область: Дніпропетровська
Місце роботи: Інше

Re: Аренда земли под встроенным помещением в жилой многоэтажке

Повідомлення Nat »

Не по темі
Denius, прежде, чем отправить сообщение, перечитайте, пожалуйста написанный вами текст - очень много опечаток, ваши тексты сложно воспринимать. Спасибо
Егор
Спец
Спец
Повідомлень: 977
З нами з: 02 вересня 2008 01:40
Репутація: 0

Re: АРЕНДА ЗЕМЛИ ПОД ВСТРОЕННЫМ ПОМЕЩЕНИЕ В ЖИЛОЙ МНОГОЭТАЖКЕ

Повідомлення Егор »

Denius писав: вот еслибы немножко поконкретнее :?:
Насчет недействительности договора аренды -
ст. 15 http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/ ... 0714701604
в частности "Відсутність у договорі оренди землі однієї з істотних умов, передбачених цією статтею, а також порушення вимог статей 4-6, 11, 17, 19 цього Закону є підставою для відмови в державній реєстрації договору оренди, а також для визнання договору недійсним відповідно до закону". Полезно также и "Невід'ємною частиною договору оренди землі є: план або схема земельної ділянки, яка передається в оренду; кадастровий план земельної ділянки з відображенням обмежень (обтяжень) у її використанні та встановлених земельних сервітутів и т.д.

Посмотрите также ст. 13 и другие
http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/ ... 0714701604

Что касается общих положений о договорах и договора найма (аренды) в частности, можно посмотреть тута
http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/ ... 0714701604

и т.д. и т.п. :)
Аватар користувача
zemkov
Спец
Спец
Повідомлень: 690
З нами з: 26 вересня 2007 20:45
Репутація: 0

Re: Аренда земли под встроенным помещением в жилой многоэтажке

Повідомлення zemkov »

Егор писав:Если все же страшно, можно подать в суд на предмет "недействительности договора"
І я про те саме.
Егор писав:но я бы на месте судьи посчитал его не заключенным вообще.
Чудово! Якщо суддя відмовить у розгляді справи саме з таких причин - йому тільки подякувати. А ще попросити відповідну "бумажку з суду". А з тою "бумажкою" зайти до податкової і повідомити, що ви так полюбляєте сплачувати орендну плату, як ніхто на світі, але в "бумажці" написано, що договір не заключений і тому нажаль підстав для сплати нема ніяких... Nenayu
SMV1969
Спец
Спец
Повідомлень: 102
З нами з: 01 грудня 2008 01:12
Репутація: 6

Re: Аренда земли под встроенным помещением в жилой многоэтажке

Повідомлення SMV1969 »

Вбудоване приміщення!!! Яка оренда, яка земельна ділянка (як відвели земельну ділянку!!!???? Яким проектом землеустрою, Хто робив такий проект повинен протягом трьох робочих днів здати ліцензію в Держкомзем).
Побув трохи спонсором міськради (платив просто так орендну плату) і достатньо.
Не подобається міськраді чи податковій - хай звертаються в суд.
P.S. Тут немає земельної ділянки, як такої (в контексті ЗКУ).
Егор
Спец
Спец
Повідомлень: 977
З нами з: 02 вересня 2008 01:40
Репутація: 0

Re: Аренда земли под встроенным помещением в жилой многоэтажке

Повідомлення Егор »

SMV1969 писав: Яким проектом землеустрою, Хто робив такий проект
Мне че-то кажется, что там проекта отвода не было вовсе.... договор не зарегистрирован, додатков к нему нет.

SMV1969 писав: Тут немає земельної ділянки, як такої (в контексті ЗКУ).
В контексте ЗКУ дилянка есть везде, где у нее есть какие-нить описанные границы и относительно нее определены права. Если немного отступить от догматов разъяснений Госкомзема и других ведомств, базирующихся именно на толковании норм законодательства, а не на прямых законодательных предписаниях, не вижу ничего, прямо запрещающего существования таких участков.
Аватар користувача
dulsinea
Повідомлень: 6
З нами з: 13 жовтня 2009 11:40
Репутація: 0
Область: Харківська

Re: Аренда земли под встроенным помещением в жилой многоэтажке

Повідомлення dulsinea »

Denius писав:есть встроенное помещение в многоэтажный жилой дом
Вот несколько интересных комментариев по этому поводу:
Роз'яснення Держкомзему "І знову прибудинкові території "
Spoiler
І знову прибудинкові території ...
17 липня 2006
На цей час досить актуальним є питання щодо виділення земельної ділянки під вбудованими нежитловими приміщеннями які знаходяться на першому поверсі багатоповерхового житлового будинку (магазини, офіси тощо). На мою думку, виникнення такої проблеми зумовлено двома чинниками: по перше, це необізнаність власників із чинним законодавством, вони переконані що мають право використовувати землі під приміщенням та прилеглу територію особисто для підприємницької та інших видів діяльності; по друге, органи Державної податкової адміністрації визначають власників цих приміщень як суб’єктів сплати за землю та примушують їх вносити таку плату.
Відносини щодо використання землі під вбудованими та прибудованими приміщеннями прямо не врегульовано земельним законодавством, але враховуючи норми інших галузей, можна визначити наступний порядок вирішення цього питання.
Відповідно до статті 5 Закону України "Про плату за землю" об`єктом плати за землю є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди. ( Частина перша статті 5 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2271-III від 08.02.2001 )
Частина 2 цієї статті визначає, що суб`єктом плати за землю (платником) є власник земельної ділянки, земельної частки (паю) і землекористувач, у тому числі орендар. ( Частина друга статті 5 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2271-III від 08.02.2001 )
Також статтею 125 Земельного кодексу України визначено, що право власності та право постійного користування на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації. Право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації.
Таким чином, плата за землю може сплачуватися виключно за земельну ділянку та сплачувати її повинен власник цієї ділянки або користувач. Плата за землю відповідно до статті 2 зазначеного закону справляється у вигляді земельного податку (сплачує власник на підставі акту на право власності на земельну ділянку) або орендної плати (сплачує орендар на підставі договору оренди).
Статтею 79 Земельного кодексу визначено поняття земельної ділянки, а саме: земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.
Враховуючи вище означене, якщо немає всіх складових поняття "земельна ділянка", які є обов’язковими, а саме: не встановлені межі частини земної поверхні, яку використовує власник вбудованого приміщення, не визначене певне місце розташування (адреса), та невизначені права (акт на право власності на землю або договір оренди), плата за землю справлятися не може, оскільки немає об’єкта та суб’єкта плати за землю. Таким чином, притягування власників означених приміщень до відповідальності за несплату за землю суперечить законодавству України.
На практиці власники вбудованих та прибудованих приміщень подають клопотання до відповідних рад про надання земельної ділянки у власність або у користування та, в супереч законодавству, отримують погодження про надання земельної ділянки у користування або у власність. Це приводить до різного роду конфліктів.
Проаналізувавши законодавство України та практику прийняття рішень відповідних органів про надання земельних ділянок у власність або в оренду, з'ясовується наступне.
Приймаючи рішення про надання землі відповідні органи виділяють земельні ділянки як окрему частку, не враховуючи те, що законодавство України не містить поняття "частина земельної ділянки", яка надається у власність або в оренду. Також у законодавстві є поняття "частка земельної ділянки" - це поняття стосується спільної власності на земельну ділянку, коли правовстановлюючий документ надається на всю земельну ділянку, яка знаходиться у спільній власності і зазначається окрема частка співвласника земельної ділянки.
Відповідно до статті 42 Земельного кодексу України
1. Земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та при будинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.
2. У разі приватизації громадянами багатоквартирного жилого будинку відповідна земельна ділянка може передаватися безоплатно у власність або надаватись у користування об`єднанню власників.
3. Порядок використання земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та при будинкові території, визначається співвласниками.
4. Розміри та конфігурація земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та при будинкові території, визначаються на підставі проектів розподілу території кварталу, мікрорайону та відповідної землевпорядної документації.
Статтею 1 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" визначено поняття "житловий комплекс", а саме, житловий комплекс - єдиний комплекс нерухомого майна, що утворений земельною ділянкою в установлених межах, розміщеним на ній жилим багатоквартирним будинком або його частиною разом із спорудами та інженерними мережами, які утворюють цілісний майновий комплекс.
Таким чином, земельна ділянка, межі якої визначені відповідно до проектів розподілу території кварталу, мікрорайону та відповідної землевпорядної документації, може надаватися в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками, або передаватися безоплатно у власність або надаватись у користування об`єднанню власників як складова частина житлового комплексу.
Враховуючи вище означене, надати в оренду або у власність землю під приміщенням багатоповерхового будинку неможливо, оскільки не можливо створити об’єкт земельних відносин – земельну ділянку, не порушуючи єдиний комплекс нерухомого майна - виділити приміщення будинку як окрему будівлю та надати йому окрему адресу, яка необхідна для визначення місця розташування земельної ділянки як складова поняття "земельна ділянка".

Також звертаємо увагу на те, що надаючи землю у користування або у власність власнику приміщення, розташованого на першому поверсі багатоповерхового житлового будинку, порушуються права інших співвласників або співкористувачів цієї ділянки, які є власниками інших приміщень будинку. Відповідно до статті 13 Конституції України усі суб`єкти права власності рівні перед законом. Таким чином, власник приміщення розташованого вище першого поверху має такі самі права, як і власник приміщення розташованого на першому поверсі. Законом не встановлено переважного права на землю власника приміщення розміщеного на першому поверсі.

Щодо сплати податку за землю, то можна зазначити наступне. Відповідно до статті 1 Закону України "Про плату за землю" податок - обов`язковий платіж, що справляється з юридичних і фізичних осіб за користування земельними ділянками, а статтею 20 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" визначено, що частка в загальному обсязі обов`язкових платежів на утримання і ремонт неподільного майна у багатоквартирному будинку встановлюється пропорційно до загальної площі приміщень, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.

Частка в загальному обсязі обов`язкових платежів на утримання і ремонт загального майна та в інших спільних витратах у багатоквартирному будинку встановлюється пропорційно до загальної площі приміщень, що перебувають у користуванні фізичних або юридичних осіб.

Таким чином, враховуючи те, що податок на землю або орендна плата сплачуються за всю земельну ділянку власником або користувачем необхідно визначити частку в загальному обсязі земельного податку або орендної плати за землю яка належить власнику приміщення, з врахуванням призначення цього приміщення, та отримувати з власника вбудованого або прибудованого приміщення цю частку для подальшої сплати обов’язкових платежів до бюджету.
Науково-практичний коментар ст.42 Земельного кодексу України
Spoiler
Науково-практичний коментар Земельного кодексу України
За редакцією кандидата юридичних наук,
професора кафедри
цивільного права та процесу
Львівського державного університету
внутрішніх справ
В. М. Кравчука
Київ
Видавництво «Істина»
2007
Стаття 42. Земельні ділянки багатоквартирних жилих будинків
1. Земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в пос¬тійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.
2. У разі приватизації громадянами багатоквартирного жилого будинку відповідна земельна ділянка може передаватися безоплатно у власність або надаватись у користування об'єднанню власників.
3. Порядок використання земельних ділянок, на яких розташо¬вані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території, визначається співвласниками.
4. Розміри та конфігурація земельних ділянок, на яких розташо¬вані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території, визначаються на підставі проектів розподілу території кварталу, мікрорайону та відповідної землевпо¬рядної документації.
Земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудин¬кові території, є об'єктами державної або комунальної власності і надаються в постійне користування відповідним підприємствам, установам і організаціям. Підприємства, установи і організації як юридичні особи, здійснюючи управління цими будинками, водночас є й постійними користувачами земельних ділянок, зайнятих цими будинками, а також належними до них будівлями, спорудами та при-будинковими територіями. Вони здійснюють їх забудову, благоустрій, охорону від негативних впливів природного і техногенного характеру тощо. Відповідно до змісту ст. 92 ЗК ці підприємства, установи та організації належать до державної чи комунальної власності.
Умови і порядок надання земельних ділянок під забудову бага¬токвартирними будинками передбачені земельним законодавством. Порядок їх забудови регулюється містобудівним законодавством.
Згідно із Законом України від 29 листопада 2001 р. «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» прибудин-ковою територією визнається територія навколо багатоквартирного будинку, визначена актом на право власності чи користування земельною ділянкою і призначена для обслуговування багато¬квартирного будинку.
Прибудинкова територія включає: територію під житловим будин¬ком (житловими будинками); проїзди та тротуари; озеленені території; ігрові майданчики для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку; майданчики для відпочинку дорослого населення; майданчики для занять фізичною культурою; майданчики для тимчасового збері¬гання автомобілів; майданчики для господарських цілей; майданчики для вигулювання собак; інші території, пов'язані з утриманням та експлуатацією будинків та інших пов'язаних з ними об'єктів.
У складі прибудинкової території також визначаються об'єкти, що використовуються сторонніми користувачами зі встановле¬ними правилами експлуатації та користування (спільні проїзди, наскрізні проходи у будовах тощо), їхні межі. У проекті також встановлюються сторонні користувачі.
Земельні ділянки неприватизованих багатоквартирних жилих будинків, а також належні до них будівлі, споруди та прибудин¬кові території державної або комунальної власності, надаються у постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками. Частина 2 ст. 42 ЗК передбачає можливість безоплатної передачі у власність або надан¬ня у користування земельної ділянки об'єднанню власників у разі приватизації громадянами багатоквартирного жилого будинку.
Для передачі земельної ділянки об'єднанню співвласників ба¬гатоквартирного жилого будинку на праві власності або на умовах оренди (у коментованій статті мова йде про надання у користу¬вання, однак оскільки об'єднання співвласників не включено до кола суб'єктів права постійного користування (ст. 92 ЗК), а тимчасове користування передбачається тільки на умовах оренди, то вбачається, що земельна ділянка об'єднанню співвласників може надаватися в орендне землекористування) воно має набути статусу юридичної особи. У зв'язку з цим необхідно виконати вимоги, передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2002 р. № 1521 «Про реалізацію Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку».
Відповідно до Типового статуту об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, затвердженого наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства (далі — Держжитлокомунгосп) від 27 серпня 2003 р. № 141, кожне об'єднання власників квартир приватизованого багатоквартирного будинку розробляє власний статут, який затверджується на загаль¬них зборах учасників об'єднання.
Передача прибудинкових територій (земельних ділянок) у користу¬вання чи власність об'єднанням власників будинків здійснюється за їх зверненням до відповідних органів місцевого самоврядування.
Дозвіл на підготовку проекту відведення прибудинкової тери¬торії видається відповідними органами місцевого самоврядування на підставі затвердженого проекту поділу території мікрорайону (кварталу, групи будинків). Розробку проекту поділу території мікрорайону (кварталу) виконують спеціалізовані проектні ор¬ганізації, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на розробку проектно-планувальної документації, за договором із замовником. Замовником розробки проекту відведення прибудинкової тери¬торії є відповідні органи місцевого самоврядування. Розробку проекту відведення прибудинкової території виконують структурні підрозділи міських управлінь (відділів) або районних відділів земельних ресурсів Держкомзему України та інші землевпорядні організації, що мають дозволи (ліцензії) на здійснення цього виду діяльності, в термін, обумовлений договором.
Після затвердження проекту відведення прибудинкової тери¬торії здійснюється перенесення та закріплення меж прибудинкової території в натурі (на місцевість).
Після відведення прибудинкової території складається акт про перенесення меж в натурі. До акта додається план зовнішніх меж ділянки із зазначенням її розмірів.
Об'єднанню власників будинків видається державний акт на право власності на земельну ділянку.
Частка власності (користування) земельної ділянки кожного власника квартири (квартир) чи нежитлового приміщення у спільній частковій власності визначається відношенням загальної площі квартири (квартир) чи нежитлових приміщень, що перебу¬вають у його власності, до спільної площі всіх квартир і нежит¬лових приміщень будинку. Виділення частки земельної ділянки власникам квартир і нежитлових приміщень в натурі та їх окреме відчуження не допускається. Право власності (користування) на прибудинкову територію (земельну ділянку) кожного співвласника будинку визначається у свідоцтві про право власності на частину будинку у вигляді відповідної частки.
У разі приватизації громадянами одно- чи багатоквартирного будинку державного житлового фонду порядок користування закріп¬леною за ними прибудинковою територією відповідно до ч. 5 ст. 10 Закону України від 19 липня 1992 р. «Про приватизацію державного житлового фонду» здійснюється в порядку і на умовах, передбачених ч. З ст. 42 ЗК, яка встановлює, що порядок використання земель¬них ділянок, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території, визначається співвласниками. Якщо у жилому будинку приватизо¬вана частина квартир, то питання про користування прибудинковою територією вирішується на підставі положень ч. З ст. 88 ЗК, тобто шляхом отримання її частини, яка відповідає частці приватизованих квартир та інших приміщень у вартості будинку і споруд.
Органи Державної податкової адміністрації визначають власни¬ків прибудинкових та вбудованих приміщень на першому поверсі багатоповерхового будинку власниками земель під приміщеннями та прилеглими теориторіями і зобов'язують їх вносити плату за користування земельними ділянками чи земельний податок. Ця ситуація пов'язана з тим, що на практиці власники вбудованих та
прибудованих приміщень подають клопотання до відповідних рад про надання земельної ділянки у власність або користування та по¬декуди отримують погодження. Це й призводить до конфліктів.
Приймаючи рішення про надання земельної ділянки, відповід¬ні органи виділяють земельну ділянку як окрему частку, не врахо¬вуючи того, що законодавство України застосовує поняття «частка земельної ділянки» лише у випадку, коли це стосується спільної власності на земельну ділянку, а правовстановлюючий документ надається на всю земельну ділянку, яка перебуває у спільній власності, і зазначається окрема частка співвласника земельної ділянки. Слід врахувати і положення ст. 1 Закону «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку», яка визначає поняття «житловий комплекс» як єдиний комплекс нерухомого майна, що утворений земельною ділянкою в установлених межах, розміще¬ним на ній жилим багатоквартирним будинком або його частиною разом зі спорудами та інженерними мережами, які утворюють цілісний майновий комплекс. Тобто земельна ділянка, межі якої визначені відповідно до проектів розподілу території кварталу, мікрорайону та відповідної землевпорядної документації, може надаватися у постійне користування підприємствам, установам, організаціям, які здійснюють управління цими будинками, пере¬даватися безоплатно у власність або користування об'єднанням співвласників як складова житлового комплексу.
Отже, надавати в оренду або у власність земельні ділянки під приміщеннями багатоповерхового будинку не можна, оскільки неможливо створити об'єкт земельних відносин — частку земель¬ної ділянки, а також, не порушуючи єдиного комплексу нерухо¬мого майна, виділити приміщення будинку як окрему будівлю та надати йому окрему адресу, що необхідно для визначення місця розташування окремої частки земельної ділянки як складової поняття «земельна ділянка».
У разі надання земельної ділянки у користування чи у влас¬ність власнику приміщення, розташованого на першому поверсі багатоповерхового жилого будинку, порушуються права інших співвласників або співкористувачів земельної ділянки, які є влас¬никами інших приміщень будинку.

Щодо сплати податків, то згідно зі ст. 20 цього Закону частка в загальному обсязі обов'язкових платежів на утримання загального майна та в інших спільних витратах у багатоквартирному будин¬ку встановлюється пропорційно до загальної площі приміщень, що перебувають у користуванні фізичних або юридичних осіб, а кошти за користування неподільним та загальним майном і обслуговування спільної власності сплачуються на банківський рахунок об'єднання (ст. 23).
Розміри і конфігурація земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них спору¬ди і прибудинков[ території, визначаються на підставі проектів розподілу території кварталу, мікрорайону і відповідної землев¬порядної документації.
Затверджений уповноваженими органами місцевого самовряду¬вання (за місцем розташування земельних ділянок прибудинкових територій) проект поділу територій мікрорайону (кварталу), групи будинків є підставою для розробки проектів відведення земельних ділянок прибудинкових територій будинку (будинків) цього мікро¬району (кварталу), оформлення в установленому законодавством порядку правовстановлюючих документів власникам, співвлас¬никам, орендарям, а також встановлення меж земельної ділянки в натурі. Розміри земельних ділянок прибудинкових територій визначаються пропорційно залежно від загальної площі житлових, допоміжних і нежитлових приміщень, поверховості будинків, їх розташування в межах населеного пункту відповідно до державних норм і правил та затвердженої проектно-технічної документації.
Делайте выводы Banned
Танюха
Вже не початківець
Вже не початківець
Повідомлень: 27
З нами з: 06 травня 2008 02:36
Репутація: 2
Область: Дніпропетровська
Місце роботи: Приватні проектні організації

Re: Аренда земли под встроенным помещением в жилой многоэтажке

Повідомлення Танюха »

Доброго дня, вбудовані приміщення багатоквартирних будинків - це зрозуміло. Хочу почути корисні поради стосовно ось такої ситуації: є нежитлова будівля кінотеатру, яка належить чотирьом співвласникам на праві власності із визначенням часток кожного (припустимо по 1/4 кожному). Так ось, постало питання оформлення правовстановлюючих документів на землю для кожного співвласника. Двоє з чотирьох звернулись до організації, яку представляю я, а двоє інших - до іншої організації. Моя організація розробила проекти двом громадянам окремо, в яких встановили межі для однієї земельної ділянки, зайнятої під всією будівлею кінотеатру, з якої частка у спільному землекористуванні розрахована пропорційно до площі приміщень кожного із громадян згідно техпаспорту БТІ. Але, при намаганні здати інформацію в АС ДЗК з ясувалось, що двоє інших громадян вже внесли в базу даних земельні ділянки, зайняті під своїми вбудованими приміщеннями, що в свою чергу спричинило перетин межі із межею земельної ділянки, зайнятої під всією будівлею. При цьому, цим двом внесеним ділянкам вже присвоєно різні адреси з префіксами "а" і "б". Я звернулась до районного реєстраційного відділу ЦДЗК з питанням, чи будуть вони реєструвати договори оренди на земельні ділянки, оформлені таким чином, на що почула відповідь: "так, звісно", адже в кожного на руках є тех.паспорт, де вказана частка кожного і тому кожний має право на виділення йому відповідної земельної ділянки під його нерухомим майном (вбудованим приміщенням). Дуже хочу почути поради та відгуки в даній ситуації, чи були в кого подібні випадки, і як обстоять справи в інших регіонах. Дякую за будь-які коментарі.
Аватар користувача
dulsinea
Повідомлень: 6
З нами з: 13 жовтня 2009 11:40
Репутація: 0
Область: Харківська

Re: Аренда земли под встроенным помещением в жилой многоэтажке

Повідомлення dulsinea »

Танюха писав: Двоє з чотирьох звернулись до організації, яку представляю я, а двоє інших - до іншої організації. Моя організація розробила проекти двом громадянам окремо, в яких встановили межі для однієї земельної ділянки
Не можу зрозуміти як взагалі могла статися така ситуація - окремі землевпорядні документації на одну земельну ділянку! По-перше перед наданням дозволу на розробку проекту відведення Управлінням архітектури погоджується "Обгрунтування меж та розмірів земельної ділянки" при чому перевіряються документи на право власності на будівлі(споруди) та розташування меж земельної ділянки. Потім при винесенні рішення про надання дозволу на розробку проекту, також перевіряються адреси та правоустановчі документи на будівлі. Я вважаю, що Ваші замовники мають право вимагати скасування рішень про надання зем. ділянок, реєстрації в ДЗК тих співвласників які перші пройшли реєстрацію. Посилаючись на те, що погоджувальними та контролюючими органами не було повною мірою перевірені документи на право власності на будівлі (споруди).
Взагалі-то треба було розробити один проект відведення (так як земельна ділянка одна), в проект додаються документи всіх співвласників будівлі, у пояснюючій записці описується вся інформація про нерухомість - вказуються частки. В кінцевому результаті укладається договір оренди на земельну ділянку де орендарі 4 особи (з визначенням часток) та орендодавець - місцева рада.
Ось приклад типового ДОГОВОРУ ОРЕНДИ ЗЕМЛІ (спільного)
Spoiler
до Порядку оформлення договорів оренди землі у місті Харкові від ____________р. № _______


ДОГОВІР
ОРЕНДИ ЗЕМЛІ (спільної)

м. Харків дві тисячі року.
Орендодавець Харківська міська рада Харківської області в особі міського голови __________________________________, діючого у відповідності до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Земельного кодексу України, Закону України «Про оренду землі», з одного боку, та
Орендар 1- ______________________________________________________________________;
(прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, найменування юридичної особи)
в особі _______________________________________________________________________________ ,
(посада, прізвище, ім'я та по батькові)
діючого на підставі___________________________________________________________________________;
Орендар 2- _____________________________________________________________________;
(прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, найменування юридичної особи)
в особі ________________________________________________________________________________ ,
(посада, прізвище, ім'я та по батькові)
діючого на підставі__________________________________________________________________________;
Орендар 3 -____________________________________________________________________;
(прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, найменування юридичної особи)
в особі _______________________________________________________________________________
(посада, прізвище, ім 'я та по батькові),
діючого на підставі , з другого, уклали цей договір про нижченаведене:
Орендодавець Харківська міська рада Харківської області в особі міського голови
, діючого у відповідності до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
Земельного кодексу України, Закону України «Про оренду землі», з одного боку, та Орендарі (перелік орендарів та їх реквізитів), з другого, уклали цей договір про нижченаведене:
Предмет договору
1. Орендодавець на підставі рішення сесії Харківської міської ради
скликання від року надає, а орендарі приймають в

строкове платне користування земельну ділянку___________________________________ ,
(цільове призначення)
яка знаходиться____________________________________________________________________.
(місце знаходження)
Об'єкт оренди
2. В оренду передається земельна ділянка загальною площею (гектарів), у тому числі: ріллі — га, багаторічних насаджень — га, сіножатей -— га, пасовищ — га, лісів -— га, під
забудовою — га, інших угідь _________.
3. На земельній ділянці знаходяться об'єкти нерухомого майна _______
(перелік, характеристика і стан будинків,
________________________________________________________________________________________
будівель, споруд та інших об'єкті),

а також інші об'єкти інфраструктури ______________________________________________
(перелік, характеристика і стан лінійних споруд,
_______
інших об'єктів інфраструктури, у тому числі доріг, майданчиків з твердим покриттям тощо)
4. Земельна ділянка передається в оренду разом з_________________________________
(перелік, характеристика і стан
_____________________________________________________________________________________________________________________
будинків, будівель, споруд та інших об'єктів)
5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить гривень. При змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.
6. Земельна ділянка, яка передається в оренду, має такі недоліки, що можуть
перешкоджати її ефективному використанню__________________________________________________
7. Інші особливості об'єкту оренди, які можуть вплинути на орендні відносини

Строк дії договору

8. Договір укладено строком до р. Після закінчення строку договору Орендарі мають переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі Орендарі повинні не пізніше ніж за 90 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію.
Орендна плата
9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок Державного казначейства у Харківський області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.

Розмір орендної плати за земельну ділянку на рік становить:
_% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки і складає, у тому числі:
Орендар 1- _____________ (грн.);
Орендар 2-_____________ (грн.);
Орендар 3-_____________ (грн..)
9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарями щомісячно у грошовій формі. Розмір орендної плати в місяць за земельну ділянку становить:
Орендар 1-_____________ (грн.);
Орендар 2-_____________ (грн.);
Орендар 3_____________ (грн.).

10. Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексації нормативної грошової оцінки, визначеної законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами.
10. Орендна плата вноситься у такі строки: щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця.
11. Платіжне доручення або квитанція мають містити в кодовому рядку обов'язкову інформацію про номер державної реєстрації договору оренди земельної ділянки, за яку справляється плата, та строк, за який здійснюється платіж.
12. Розмір орендної плати переглядається у разі:
а)зміни умов господарювання, передбачених договором;
б)зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів;
в)внаслідок інфляції – щорічно;
г)погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами;
д) в інших випадках, передбачених законом.
14.У разі невнесення орендної плати у строки, визначені цим договором, справляється пеня із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України за кожний календарний день прострочення платежу. Пеня нараховується разом з заборгованістю.
Умови використання земельної ділянки
15. Земельна ділянка передається в оренду для
(мета використання)..
16. Цільове призначення земельної ділянки
17. Умови збереження стану об'єкту оренди

Умови і строки передачі земельної ділянки в оренду

18. Передача земельної ділянки в оренду здійснюється без розроблення (з розробленням) проекту її відведення (непотрібне закреслити).
Підставою розроблення проекту відведення земельної ділянки є: рішення______ сесії Харківської міської ради ____________ скликання від ____________________ року №_____________________________________.
(назва та номер рішення).
Організація розроблення проекту відведення земельної ділянки і витрати, пов’язані з цим, покладаються на Орендаря.
19. Інші умови передачі земельної ділянки в оренду _________________________________.
20. Передача земельної ділянки Орендарю здійснюється протягом десяти днів після державної реєстрації цього договору за актом її приймання-передачі.

Умови повернення земельної ділянки

21. Після припинення дії договору Орендар повертає Орендодавцеві земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.
Орендодавець, у разі погіршення корисних властивостей орендованої земельної ділянки, пов'язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв'язується у судовому порядку.
22. Здійснені Орендарем без згоди Орендодавця витрати на поліпшення орендованої земельної ділянки, які неможливо відокремити без заподіяння шкоди цій ділянці, не підлягають відшкодуванню.
23.Питання щодо можливості компенсації поліпшення стану земельної ділянки, проведені Орендарем відповідно до письмової згоди з Орендодавцем землі, вирішуються за окремою угодою.
24. Орендар має право на відшкодування збитків, заподіяних унаслідок невиконання Орендодавцем зобов'язань, передбачених цим договором.
Збитками вважаються:
а) фактичні втрати, яких Орендар зазнав у зв'язку з невиконанням або неналежним виконанням умов договору Орендодавцем, а також витрати, які Орендар здійснив або повинен здійснити для відновлення свого порушеного права;
б) доходи, які Орендар міг би реально отримати в разі належного виконання Орендодавцем умов договору.
25. Розмір фактичних витрат Орендаря визначається на підставі документально підтверджених даних.

Обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки

26. На орендовану земельну ділянку встановлено (не встановлено) (непотрібне закреслити) обмеження (обтяження) та інші права третіх осіб _____________________________________________ .
(підстави встановлення обмежень(обтяжень))
27. Передача в оренду земельної ділянки не є підставою для припинення або зміни обмежень (обтяжень) та інших прав третіх осіб на цю ділянку.

Інші права та обов'язки сторін

28. Орендодавець має право вимагати:
а) використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з договором оренди;
б) дотримання екологічної безпеки землекористування та збереження родючості ґрунтів, додержання державних стандартів, норм і правил, у тому числі місцевих правил забудови населених пунктів;
в) дотримання режиму водоохоронних зон, прибережних захисних смуг, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон, зон особливого режиму використання земель та територій, які особливо охороняються;
г) своєчасного внесення орендної плати.
29. Обов'язки Орендодавця:
а) передати в користування земельну ділянку у стані, що відповідає умовам договору оренди;
б) при передачі земельної ділянки в оренду забезпечувати відповідно до закону реалізацію прав третіх осіб щодо орендованої земельної ділянки;
в) не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендареві користуватися орендованою земельною ділянкою;
г) відшкодувати Орендарю капітальні витрати, пов'язані з поліпшенням стану об'єкта оренди, яке проводилося Орендарем за згодою Орендодавця;
д) попередити Орендаря про особливі властивості та недоліки земельної ділянки, які в процесі її використання можуть спричинити екологічно небезпечні наслідки для довкілля або призвести до погіршення стану самого об'єкта оренди.
30. Права Орендаря:
а) самостійно господарювати на землі з дотриманням умов договору оренди землі;
б) за письмовою згодою Орендодавця зводити у встановленому законодавством порядку житлові, виробничі, торгівельні, культурно-побутові та інші будинки та споруди і закладати багаторічні насадження;
в) отримувати продукцію і доходи;
г) звертатися у відповідні органи щодо витребування орендованої земельної ділянки з будь-якого незаконного володіння і користування, усунення перешкод у користуванні нею, відшкодування збитків, заподіяних земельній ділянці громадянами та юридичними особами, в тому числі Орендодавцем;
д) в разі належного виконання своїх обов’язків відповідно до умов договору має за інших рівних умов переважне право на поновлення цього договору після закінчення строку його дії у порядку, визначеному у пункті 8 договору;
е) передавати земельну ділянку або її частини в суборенду без зміни цільового призначення за письмовою згодою Орендодавця.
Умови договору суборенди земельної ділянки мають бути визначені в межах договору оренди земельної ділянки і не суперечити йому. Строк договору суборенди не може перевищувати строку дії договору оренди земельної ділянки. У разі припинення або розірвання договору оренди чинність договору суборенди припиняється, що не потребує складання будь-яких угод з цього приводу.
Договір суборенди підлягає державній реєстрації.
є) Орендар, який відповідно до закону може мати у власності орендовану земельну ділянку, має переважне право на придбання її у власність у разі продажу цієї земельної ділянки, за умови, що він сплачує ціну, за якою вона продається, а у разі продажу на конкурсі (аукціоні) – якщо його пропозиція є рівною з пропозицією, яка є найбільшою із запропонованих учасниками конкурсу (аукціону).
31. Обов'язки Орендаря:
а) приступати до використання земельної ділянки в строки, встановлені договором оренди землі, зареєстрованим в установленому законом порядку;
б) сплачувати орендну плату в строки та розмірах, встановленими цим договором;
в) виконувати встановлені щодо об'єкта оренди обмеження (обтяження) в обсязі, передбаченому законом або договором оренди землі;
г) дотримуватися режиму використання земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення;
д) використовувати земельну ділянку за цільовим призначенням відповідно до договору;
е) дотримуватися екологічної безпеки землекористування і зберігання родючості ґрунтів, не допускати погіршення екологічного стану земельної ділянки в результаті своєї господарської діяльності;
є) дотримуватися правил добросусідства, державних норм і правил, проектних рішень, правил забудови міста Харкова, чинного законодавства України;
ж) дотримуватися санітарних і протипожежних норм, забезпечити зберігання інженерних комунікацій і споруд, що знаходяться на орендованій земельній ділянці та під її поверхнею;
з) при передачі земельної ділянки Орендодавцю до підписання акту прийому-передачі привести земельну ділянку у придатний для подальшого використання стан, у тому числі усунути недоліки, вказані Орендодавцем. Приведення земельної ділянки у придатний стан включає в себе благоустрій території та інші дії за необхідністю, при цьому за Орендарем залишається право власності на всі будівлі, які будуть збудовані на ділянці у відповідності до вимог чинного законодавства України;
и) у разі зміни своїх банківських реквізитів, юридичної адреси, назви, організаційно-правової форми тощо, Орендар у 10-денний строк з моменту настання таких змін повинен письмово повідомити про це Орендодавця;
і) у п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельної ділянки державної або комунальної власності надати нотаріально завірену копію договору відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки. Орендар зобов’язується уточнювати платіжні реквізити отримувача орендної плати перед внесенням платежу;
ї) надавати згоду на передачу інформації по платежах за оренду землі органами ДПІ до Управління земельних відносин;
к) неповернення земельної ділянки в зазначений термін не звільняє Орендаря від плати за фактичне користування земельною ділянкою. Плата за землю у цьому випадку вноситься у розмірах, визначених цим договором.

Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини

32. Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе Орендар. У разі прострочення Орендодавцем або Орендарем установлених договором строків передачі об’єкта оренди ризик його випадкового знищення або пошкодження у цей період несе сторона, яка допустила прострочення його передачі.

Страхування об'єкта оренди

33. Згідно з цим договором об'єкт оренди підлягає (не підлягає) (непотрібне закреслити) страхуванню на весь період дії цього договору.
34. Страхування об'єкта оренди здійснює (не здійснює) Орендар (Орендодавець).
35. Сторони домовилися про те, що у разі невиконання свого обов'язку стороною, яка повинна згідно з цим договором застрахувати об'єкт оренди, друга сторона може застрахувати його і вимагати відшкодування витрат на страхування.

Зміна умов договору і припинення його дії

36. Зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.
37. Дія договору припиняється у разі:
а) закінчення строку, на який його було укладено;
б) придбання орендарем земельної ділянки у власність;
в) викупу земельної ділянки для суспільних потреб або примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом;
г) ліквідації юридичної особи-орендаря.
Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законом.
38. Дія договору припиняється шляхом його розірвання за:
а) взаємною згодою сторін;
б) рішенням суду на вимогу однієї із сторін унаслідок невиконання другою стороною обов'язків, передбачених договором, та внаслідок випадкового знищення, пошкодження орендованої земельної ділянки, що істотно перешкоджає її використанню, а також з інших підстав, визначених законом.
39. Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку допускається.
Умовами розірвання договору в односторонньому порядку є:
- несплата розміру орендної плати протягом більш ніж три місяці;
- використання земельної ділянки не за цільовим призначенням;
- передача в суборенду земельної ділянки без письмової згоди Орендодавця.
40. Перехід права власності на будівлі та споруди, які розташовані на орендованій земельній ділянці до другої особи є підставою для розірвання договору та укладення договору оренди з новим власником будинків та споруд.
Реорганізація юридичної особи-орендаря тягне за собою внесення відповідних змін до договору (зміна адреси, найменування тощо).
Право на орендовану земельну ділянку у разі смерті фізичної особи - орендаря, засудження або обмеження її дієздатності за рішенням суду, переходить до спадкоємців або інших осіб, які використовують цю земельну ділянку разом з орендарем.

Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання договору

41. За невиконання або неналежне виконання договору сторони несуть відповідальність відповідно до закону та цього договору.
42. Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.

Прикінцеві положення

43. Цей договір набирає чинності після підписання сторонами та його державної реєстрації.
Цей договір укладено у трьох примірниках, що мають однакову юридичну силу, один з яких знаходиться в орендодавця, другий - в орендаря, третій - в органі, який провів його державну реєстрацію: Харківська регіональна філія Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах».
Невід'ємними частинами договору є:
план або схема земельної ділянки;
кадастровий план земельної ділянки з відображенням обмежень (обтяжень) у її використанні та встановлених земельних сервітутів;
акт встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);
акт приймання-передачі об'єкта оренди;
проект відведення земельної ділянки у випадках, передбачених законом;
витяг з нормативної грошової оцінки земель.

РЕКВІЗИТИ СТОРІН

ОРЕНДОДАВЕЦЬ

Харківська міська рада
м. Харків, м-н Конституції, 7
код 04059243 ОРЕНДАРІ

р/р
МФО код

В особі міського голови


______________________
/ підпис/

В особі директора


____________________
/ підпис/

Цей договір зареєстровано у Харківській регіональній філії Державного підприємства “Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах” в Державному реєстрі земель
від ___ ____________ року за № _________________________________________
Факт державної реєстрації засвідчую

Державний реєстратор _______________ ________________
(підпис) (П.І.Б.)

http://www.city.kharkov.ua/uk/document/view/id/2690
Танюха
Вже не початківець
Вже не початківець
Повідомлень: 27
З нами з: 06 травня 2008 02:36
Репутація: 2
Область: Дніпропетровська
Місце роботи: Приватні проектні організації

Re: Аренда земли под встроенным помещением в жилой многоэтажке

Повідомлення Танюха »

Шановна, dulsinea! Дуже Вам дякую за коментар. Прийму до відома обов язково. Та якби ж то ця ситуація трапилася в якомусь крупному місті на кшталт Харкова, Дніпропетровська або Києва, я взагалі її не допускаю. А так це сільська рада одного району, де і органи місцевого самоврядування і всі інші компетентністю не відрізняються. Я навіть не знаю, як присвоювались адреси на ці ділянки. А ці 4 чоловіка не можуть знайти спільної мови між собою, тому і звернулись до різних ліцензіатів. Головне, ті, що зараз в базі, настоюють на своїй стороні і кажуть: "спробуйте ще виграти суд!" Я знаю, це справа дорога і довга, але ж хочеться працювати правильно, з дотриманням вимог законодавства. У нас, до речі, дуже розповсюджено, якщо наприклад у декількох людей спільна власність на домоволодіння, то їм одразу виготовляють державні акти на кожну частку окремо.

Додано через 7 хвилин 1 секунду:
Мені просто дуже цікаво, що в районному ДЗК відповіли стосовно виділеного в натурі майна, які є думки з приводу цього. Хіба це майно вважається виділеним окремо, на мій погляд виділене окремо, це коли в техпаспорті стоїть 1/1, а в даному випадку чи можливо взагалі виділити в 1/1 нерухоме майно для кожного. Мені здається їм світить спільна оренда, а в подальшому - і спільна часткова власність (у разі викупу як вони зібрались до речі) пожиттєво. Якщо я не права, поділіться... Дякую.
Аватар користувача
luper
Спец
Спец
Повідомлень: 241
З нами з: 28 листопада 2008 10:52
Репутація: 0
Область: АР Крим

Re: Аренда земли под встроенным помещением в жилой многоэтажке

Повідомлення luper »

Denius писав:Добрый день. Разъясните пожалуйста, у меня в собственности есть встроенное помещение в многоэтажный жилой дом. Был ранее заключён договор аренды земельного участка расположенного под этим помещением (в 2003 году на 5 лет). После этого в 2008 году по решению горсовета, перезаключили договр аренды на 10 лет. Сейчас непомерная арендная плата за землю и кроме того я читал, что договор аренды начинает действовать только после его государственной регистрации в кадастровом центре. Регистрации не было.
Помогите пожалуйста, можно ли признать этот договор недействительным и расторгнуть его через суд. Писал заявление в горсовет, чтобы они расторгли договор, а то на меня наседает налоговая и требует оплаты арендной платы. мне отписались, что вопрос вынесут на сессию и потом сообщать, но на какую и когда это случится НЕИЗВЕСТНО. Помогите ЗАРАНЕЕ СПАСИБО.
ТУТ все уже давно выяснено
Відповісти