Сторінка 1 з 2

Об изменении целевого части земельного участка

Додано: 09 грудня 2010 01:11
ALEXSANDR
Коллеги, подскажите пожалуйста нужна ли экспертиза проекта отвода по изменению целевого назначения части земельного участка ???
Т.е. есть у гражданина есть гос. акт на земельный участок с целевым для строительства и обслуживания жилого дома S = 0.1000 га.,
он хочет изменитть целевое 10 кв.м. для розмищения торгового киоска.

Re: О изменении целевого части земельного участка

Додано: 09 грудня 2010 09:17
Егор
ALEXSANDR писав:Коллеги, подскажите пожайлуста нужна ли експертиза проекта отвода по изменению целевого назначения части земельного участка ???
Т.е. есть у гражданина есть гос. акт на земельный участок с целевым для строительства и обслуживания жилого дома S = 0.1000 га.,
он хочет изменитть целевое 10 кв.м. для розмищения торгового киоска.

По п. 6 постанови КМУ - подается на экспертизу.
Тут, вспомнив о том, что ЗУ "Об экспертизе...." вроде как не указывает на обязательность данной экспертизы, постанова КМУ об изменении целевого назначения (ее существование и полномочие КМУ касательно урегулирования этих отношений) прямо предусмотрена ЗКУ.
А вообще с т.з. "теории" изменение ц.н. части участка выглядит достаточно сомнительно.

Re: О изменении целевого части земельного участка

Додано: 09 грудня 2010 10:50
dzi
Егор писав:А вообще с т.з. "теории" изменение ц.н. части участка выглядит достаточно сомнительно.
Ну чому ж, це буде дві окремі земельні ділянки (два окремі державні акти), звичайний поділ земельної ділянки.
По іншому в одному державному акті виділити дві ділянки та ще й різним цільовим неможливо.

Виникає питання навіщо його міняти?
Питання будуть хіба що тільки при обчисленні земельного податку.
Можна скористатися роз"ясненням ДПА, хоча з прийняттям нового Податкового кодексу придумають щось нове.
Spoiler
Консультація : Облаштування об’єкта торгівлі на присадибній земельній ділянці

КОНСУЛЬТУЄ ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ:
Департамент адміністрування податку на прибуток та інших податків і зборів (обов’язкових платежів)


Облаштування об’єкта торгівлі на присадибній земельній ділянці

Земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України від 25.10.2001 р. № 2768-III (зі змінами та доповненнями, за текстом — Земельний кодекс), а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.
Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об’єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.
Зміна цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Статтею 38 Земельного кодексу встановлено, що до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об’єктів загального користування.
Використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням державних стандартів і норм, регіональних та місцевих правил забудови (ст. 39 Земельного кодексу).
Громадянам України за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть передаватися безоплатно у власність або надаватися в оренду земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і гаражного будівництва в межах норм, визначених Земельним кодексом. Понад норму безоплатної передачі громадяни можуть набувати у власність земельні ділянки для зазначених потреб за цивільно-правовими угодами (ст. 40 Земельного кодексу).
Відповідно до ст. 121 вищезазначеного Кодексу громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах, зокрема:
для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах — не більше ніж 0,25 га, в селищах — не більше ніж 0,15 га, в містах — не більше ніж 0,10 га.
Не поодинокою є ситуація, коли громадянин — власник присадибної ділянки бажає розмістити на цій ділянці об’єкт торгівлі (малої архітектурної форми або іншу будівлю, необхідну для здійснення торгівлі, чи гараж). Тут виникає питання, чи вважатиметься це зміною цільового призначення земельної ділянки, і чи потрібно у такому випадку виготовляти додаткові правовстановлюючі документи на земельну ділянку?
При розміщенні на власній присадибній ділянці об’єкта торгівлі (малої архітектурної форми або іншої будівлі, необхідної для здійснення торгівлі, гаража чи іншої будівлі) цільове призначення земельної ділянки не змінюється, оскільки земельні ділянки належать до однієї категорії земель.
Громадянину — власнику присадибної ділянки, який має намір розмістити на зазначеній ділянці об’єкт торгівлі (або переобладнати в об’єкт торгівлі гараж чи іншу будівлю), необхідно отримати відповідний дозвіл у місцевих органах архітектури та містобудування щодо можливості розміщення такого об’єкта або можливості переобладнання будівлі.
Додаткові правовстановлюючі документи на земельну ділянку, крім державного акта на право власності на земельну ділянку, в такому випадку не виготовляються.
Згідно з вимогами положень Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 р. № 18/15/21/11 (зареєстровано в Мін’юсті України 05.04.2006 р. за № 388/12262), населені пункти включають землі всіх категорій за основним цільовим призначенням, які розташовуються в їх адміністративних межах.
Відповідно до абзацу першого пп. 3.5 п. 3 цього Порядку коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, враховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.
Коефіцієнт функціонального використання для земельних ділянок змішаного використання визначається як середньозважене (за площею) значення коефіцієнтів функціонального використання окремих частин земельної ділянки змішаного використання. Підставою для виділення частин земельної ділянки різного функціонального використання є виключно затверджені дані інвентаризації земельної ділянки та землеустрою (абзац третій пп. 3.5 п. 3 Порядку).
Положеннями Закону України від 22.05.2003 р. № 858-ІV «Про землеустрій» (зі змінами та доповненнями, далі — Закон № 858-ІV) визначено правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою, спрямовані на регулювання відносин, що виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами, із забезпечення сталого розвитку землекористування.
Згідно зі ст. 35 Закону № 858-ІV інвентаризація земель здійснюється з метою встановлення місця розташування об’єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
Замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі.
Розробниками документації із землеустрою є юридичні та фізичні особи, які отримали ліцензії на проведення робіт із землеустрою відповідно до закону.
Взаємовідносини замовників і розробників документації із землеустрою регулюються законодавством України і договором (ст. 26 Закону № 858-ІV).
Отже, особа, яка розмістила на власній присадибній ділянці об’єкт торгівлі, повинна замовити розробку вищезазначеної документації (у відповідній землевпорядній організації) та витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (у місцевому органі земельних ресурсів), на підставі яких розраховуватиметься розмір плати за землю відповідно до вимог Закону України від 03.07.92 р. № 2535-ХІІ «Про плату за землю» (зі змінами та доповненнями).
За порушення земельного законодавства громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства.

Віктор ФІНАШКО,
начальник відділу методології
місцевих, ресурсних, рентних та
неподаткових платежів
Департаменту


«Вісник податкової служби України» № 46 грудень 2009 р.

Опубліковано у журналі «Земельне право»
Источник: - http://www.zempravo.info/content/publis ... ndex.shtml

Re: О изменении целевого части земельного участка

Додано: 09 грудня 2010 11:05
Егор
dzi писав: По іншому в одному державному акті виділити дві ділянки та ще й різним цільовим неможливо
Так и я о том же ...
А ведь в постанове http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/ ... 1969765337 ничего об этом не говорится. А ведь именно этот документ в силу прямого указания ЗКУ регулирует вопросы изменения целевых. Мне кажется, что нужно не менять целевое назначение мифической "части" (вообще не совсем понятно может ли часть целого, часть вещи иметь "свое" отдельное от целого целевое назначение. По идее - нет), а сначала разделить земельные участки (благо законодатель объяснил как это делать), а потом менять целевое участка.

То, что с этим не стоит, наверно, связываться в принципе, согласен.

Re: О изменении целевого части земельного участка

Додано: 26 січня 2011 15:50
Егор
Так а все-таки продолжу вопрос топикстартера:

Поделитесь, плиз, практикой проведения обязательной экспертизы при изменении целевого назначения земельных участков, находящихся в частной собственности.


Опять же .. предусмотренной ЗКУ постановой КМУ экспертиза предусмотрена, а ЗУ "Об экспертизе.." как обязательная не предусмотрена.

Re: О изменении целевого части земельного участка

Додано: 26 січня 2011 17:20
Shurazem
Егор писав:ЗУ "Об экспертизе.." как обязательная не предусмотрена.
Имено этот Закон регулирует этот вопрос, а поэтому даный вид експертизы может носить характер "добровільна" или "вибіркова"

Re: О изменении целевого части земельного участка

Додано: 26 січня 2011 18:08
Егор
Shurazem писав: Имено этот Закон регулирует этот вопрос
согласен... тоже склоняюсь больше к такому мнению, с учетом того, что права граждан и организаций превыше всего...
но а как же ЗКУ, который прямо отсылает к КМУ, а КМУ пишет про получение экспертизы (не важно какой формой его назвать, важно что оно должно быть в любой документации по изменению целевого) ?

Re: О изменении целевого части земельного участка

Додано: 27 січня 2011 00:28
SBB
Егор писав:ЗКУ, который прямо отсылает к КМУ, а КМУ пишет про получение экспертизы (не важно какой формой его назвать, важно что оно должно быть в любой документации по изменению целевого) ?
Ну, в постановлении КМ указан только один вид документации - проект отвода. А случаи обязательной экспетизы проектов отвода прямо установлены законом.

Re: О изменении целевого части земельного участка

Додано: 27 січня 2011 12:09
Pushenko
Егор писав:Мне кажется, что нужно не менять целевое назначение мифической "части" (вообще не совсем понятно может ли часть целого, часть вещи иметь "свое" отдельное от целого целевое назначение. По идее - нет), а сначала разделить земельные участки (благо законодатель объяснил как это делать), а потом менять целевое участка.
Ситуация следующая: юридическое лицо имеет госакт на право собственности на зем.уч. для промышленного использования, хочет сдать один склад для комерции. Вопрос: можно ли в одном проекте отвода поделить участок и изменить целевое назначение одной части или надо сначало техничкой сделать 2 гос.акта, а потом проектом отвода менять целевое одного участка.
Заранее спасибо откликнувшимся.

Re: О изменении целевого части земельного участка

Додано: 27 січня 2011 12:51
ValD
Pushenko, зачем такие сложности? И потом изменение под комерцию, что имееться в виду? Согласно ЗКУ целевое назначение з/у определено категориями земель. А категории "для комерческого использования" просто не существует.

Re: О изменении целевого части земельного участка

Додано: 27 січня 2011 13:20
Pushenko
ValD писав:И потом изменение под комерцию, что имееться в виду?
Не по темі
Спробую державною, бо бачу телячої мови не розуміють (шутю конечно, не пинайте сразу)
Мається на увазі зміна цільового призначення земельної ділянки з 1.10 для промисловості на 1.11 для комерційного використання
ValD писав:Согласно ЗКУ целевое назначение з/у определено категориями земель. А категории "для комерческого использования" просто не существует.
Земельні ділянки, що використовуються для розміщення магазину (тобто для комерційного використання) відносяться до земель громадської забудови, то категорія земель змінюється
з ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення
на б) землі житлової та громадської забудови (ЗКУ Ст.19)
ValD писав:зачем такие сложности?
запропонуйте своє рішення

Re: О изменении целевого части земельного участка

Додано: 27 січня 2011 15:11
vladasya
Pushenko писав: Ситуация следующая: юридическое лицо имеет госакт на право собственности на зем.уч. для промышленного использования, хочет сдать один склад для комерции. Вопрос: можно ли в одном проекте отвода поделить участок и изменить целевое назначение одной части или надо сначало техничкой сделать 2 гос.акта, а потом проектом отвода менять целевое одного участка.
Заранее спасибо откликнувшимся.
На право собственности?точно?

Re: О изменении целевого части земельного участка

Додано: 27 січня 2011 15:20
Pushenko
vladasya писав:На право собственности?точно?
Юридична особа викупила в 2001 році ЗД, та має Державний акт на право власності на земельну ділянку для розміщення виробничої бази. Одну будівлю з майнового комплексу мают намір сдавати в оренду для розміщення магазину.
Отримала дозвіл на розробку проекту із землеустрою щодо відведення частини земельної ділянки для зміни її функціонального призначення з "для розміщення виробничої бази" на "для комерційного використання". Але ж, формально можливо доколупатись що нема такого виду докуентації, як зміна цільового призначення частини земельної ділянки. Тому питання, як робити формально - с початку технічна документація щодо поділу ЗД, а потім проект відведення, або одним проектом відведення.

Re: Об изменении целевого части земельного участка

Додано: 27 січня 2011 15:38
Shurazem
Подумайте на перед. Ви розробите проект ввалите кучу коштів вибігаєте два державних акта здасте в оренду. Завтра орендар Вам скаже допобачення і останетесь із проблемою щодо великого податку за земельну ділянку для комерційного використання - 2.50. Моя думка.

Re: Об изменении целевого части земельного участка

Додано: 27 січня 2011 15:52
Pushenko
Shurazem писав:Подумайте на перед. Ви розробите проект ввалите кучу коштів вибігаєте два державних акта здасте в оренду. Завтра орендар Вам скаже допобачення і останетесь із проблемою щодо великого податку за земельну ділянку для комерційного використання - 2.50. Моя думка.
Дякую за думку. Але я проектант, просто хочу виконати роботу правільно.
А земельна ділянка межує з ринком, тому вважаю що власник не прогадає, тим паче що і сам за видами діяльності може не тільки займатися виробництвом а і роздрібною торгівлею.

Re: Об изменении целевого части земельного участка

Додано: 27 січня 2011 16:12
Shurazem
Pushenko писав:Але я проектант, просто хочу виконати роботу правільно.
А ну тоді бажання клієнта для Вас закон. Робиться тех.док по 56 "Про землеустрій" щодо поділу земельної ділянки видається два акти і на один змінюється цільове призначення за проектом і не прогадаєте.

Re: Об изменении целевого части земельного участка

Додано: 27 січня 2011 17:17
ValD
Навіщо робити поділ з/д?
Складається проект відведення з/д, оскільки зміні цільового призначення підлягає її частина (Постанова КМУ від 11.04.2002 № 502)
Рішення про зміну цільового призначення з/д є підставою для оформлення юридичній особі д/а на право власності із зміненим цільовим призначенням.

Re: Об изменении целевого части земельного участка

Додано: 27 січня 2011 17:29
Shurazem
ValD писав:Навіщо робити поділ з/д?
Також варіант.

Re: Об изменении целевого части земельного участка

Додано: 27 січня 2011 21:58
Егор
ValD писав:Навіщо робити поділ з/д?
Складається проект відведення з/д, оскільки зміні цільового призначення підлягає її частина (Постанова КМУ від 11.04.2002 № 502)
Рішення про зміну цільового призначення з/д є підставою для оформлення юридичній особі д/а на право власності із зміненим цільовим призначенням.
А как будет выглядеть такой акт без раздела участка... будут нарисованы два кусочка с разным целевым в одной бумажке ? :)

Re: Об изменении целевого части земельного участка

Додано: 27 січня 2011 22:23
malecha
А от цікавий факт, Постанова №502 дійсно включає таке поняття як "частина ділянки":
"3. Сільська, селищна, міська рада або районна держадміністрація розглядає заяву (клопотання) і в разі згоди на зміну цільового призначення земельної ділянки дає дозвіл на підготовку проекту її відведення:
складання проекту відведення земельної ділянки, якщо зміні цільового призначення підлягає її частина;"
Як же тоді бути з поділом?

Хоча на практиці в нас також те, що робиться проектом - ділиться без поділу.

Re: Об изменении целевого части земельного участка

Додано: 28 січня 2011 13:36
Shurazem
Алеж після Постанови 502 було внесення змін в 56 ЗУ "Про землеустрій" згідно із Законом N 1702-VI ( 1702-17 ) від 05.11.2009 - і знову прогалина в законодавстві хочу роблю по постанові хочу по 56 ЗУ кому як вигідніше.

Re: Об изменении целевого части земельного участка

Додано: 28 січня 2011 14:55
malecha
Shurazem писав:Алеж після Постанови 502 було внесення змін в 56 ЗУ "Про землеустрій" згідно із Законом N 1702-VI ( 1702-17 ) від 05.11.2009 - і знову прогалина в законодавстві хочу роблю по постанові хочу по 56 ЗУ кому як вигідніше.
Свого часу, коли у жовтні 2008 року внесли зміни в ЗКУ щодо матеріалів вибору, такий документ як "акт вибору" згадувався лише в Постанові про вибір, і його практично ніхто не робив, бо він не був передбачений. Але якось робився обєкт дуже скоро, де влада проштовхувала вперед , та й дали на "усну" експертизу, тоді зібралося багато розумних і владних людей - начальники, юристи, представники обласного управління і вели дискусію на тему "чого дотримуватися: Постанови чинної чи Кодексу, згоди не дійшли, зробили все-таки акт вибору. Мораль: керуватися треба всім чинним по мірі можливості.

Re: Об изменении целевого части земельного участка

Додано: 28 січня 2011 15:51
ValD
Егор, без раздела участка при изменении части з/у будет два акта, а не "нарисованы два кусочка с разным целевым в одной бумажке". Смысл делать раздел, а потом проект? Двойные затраты.

Re: Об изменении целевого части земельного участка

Додано: 29 січня 2011 14:07
Егор
ValD писав:Егор, без раздела участка при изменении части з/у будет два акта, а не "нарисованы два кусочка с разным целевым в одной бумажке". Смысл делать раздел, а потом проект? Двойные затраты.
Я совсем не против. Это вполне логично. Вопрос исключительно нормативно-правового обеспечения. В составе участка, вероятно, могут выделяться различные угодья и пр. Однако возможно ли существование "части земельного участка" (а часть - это именно часть целого, а не отдельный объект) с иным целевым назначением, нежели весь участок ? Вероятно нет. А теперь вопрос: каким нормативно-правовым актом предусмотрено оформление двух государственных актов на два новых земельных участка при изменении целевого назначения именно части земельного участка ?
Постановой КМУ, насколько помню, эти вопросы не регулируются. Практика вполне вероятно идет таким путем, да и хорошо. Но с учетом всего этого мне лично вообще не нравится изменение целевых частей участков..........

Re: Об изменении целевого части земельного участка

Додано: 31 січня 2011 10:06
ValD
При наших несовершенных законах необходимо в каждом отдельном случае думать о минимальных затратах времени и денег. Если предусмотрено изменение части з/у Постановой, значит нужно этим пользоваться. Технически особых сложностей нет, ведь мы не зря делаем проект.