В законі визначений перелік документації, яка проходить обов+язкову експертизу на ВСІХ рівнях (як Держкомзему, так і його територіальних органах). Методика - підзаконний акт. Вона може встановлювати розмежування компетенції між центральним органом та його територіальними органами, але не може доповнювати перелік об+єктів, що підлягають обов+язковій експертизі, ВСТАНОВЛЕНИЙ ЗАКОНОМ. Проекти відведення, не вказані у абзаці сьомому статті 9 ЗУ "Про державну експертизу землевпорядної одкументації" обов+язковій експертизі не підлягають.
В законі вказано:
Стаття 7. Суб'єкти державної експертизи
Суб'єктами державної експертизи є замовники та виконавці.
Замовниками державної експертизи є органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, землевласники, землекористувачі, підприємства, установи, організації і громадяни, заінтересовані у проведенні такої експертизи, а також розробники об'єктів державної експертизи.
Виконавцями державної експертизи є експерти, які працюють
у складі спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у сфері державної експертизи і мають високу кваліфікацію та спеціальні знання, а також висококваліфіковані спеціалісти або наукові працівники, які залучаються цими органами до її проведення відповідно до закону (далі - експерти державної експертизи).
Стаття 22. Повноваження спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у сфері державної експертизи
Спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері державної експертизи є
центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
Тобто закон аж ніяк не регулює питання проведення державної землевпорядної експертизи на рівні обасного управління Держкомзему.
Методика ж прийнята
після прийняття закону і зареєстрована в Мінюсті. Це свідчить, що цей підзаконний акт доповнює закон в питанні проведення державної землевпорядної експертизи.