Землемер писав:Сейчас сообщество OSM ведет дискуссию о создании стандарта и наполнению данными слоя административное деление Украины в теме Національна класифікація "admin_level"
Не погоджуся з вами. Ви тут розділили органи виконавчої влади "районний рівень" та органи місцевого самоврядування "місцевий рівень". Але на справді не так.В украинском законодательстве определено четыре уровня управления
1. Национальный – государство в целом – органы управления: Верховный совет Украины, Кабинет министров Украины, миистерства и ведомства, например Министерство внутренних дел или Государственное агентство земельных ресурсов, Государственная налоговая администрация …
2. Региональный – Автономная республика Крым (АРК), области, города с особым статусом Киев и Севастополь – органы управления: областной совет, областная государственная администрация, областное управление МВД, главное областное управление госземагенства, областная налоговая инспекция …
3. Районный (возможно нужно дать какое-то другое определение) – города областного подчинения, районы АРК и области – органы управления: районный совет, районная государственная администрация, районное управление МВД, районный отдел госземагенства, районная налоговая инспекция … Как правило это уровень ниже которого нет государственных учреждений.
4. Местный – местные советы в городах районного значения, районные в городах областного значения (если есть), поселковые и сельские советы.
Більш спрощено: В Україні три рівня адміністративно-територіального устрою:
1. Регіональний - область, Київ, Севастополь
2. Районний - райони, міста обласного значення
3. Місцевий - села, селища, міста районного значення.
Вся недосконалість нашого АТУ полягає в тому, що одні й ті ж органи влади (наприклад, органи місцевого самоврядування - міські ради) "владарюють" на різних рівнях, але за одним законом "Про місцеве самоврядування": Київська міська рада (1 рівень), Харківська міська рада (2 рівень), Богодухівська міська рада (3 рівень). При цьому одна і та ж адміністративна одиниця - місто - аналогічно може перебувати на кожному з трьох рівнів.
Крім цього на другому рівні: одні і ті ж державні функції виконуються одночасно - РДА (виконавча влада) на території району та міські ради (органи місцевого самоврядування) на території міст обласного значення.Наприклад: Ізюмська міська рада та Ізюмська районна державна адміністрація. Незважаючи на однакову назву і належність до різних віток влади, це органи які виконують однакові функції, але на різних територіях. Перша - на території міста Ізюм, друга - на території Ізюмського району, до складу якого місто Ізюм не входить.
Тут варто додати про виключення із правил. На території України є два адміністративні райони, які підпорядковані містам обласного значення, тобто без районних рад і райдержадміністрацій. Тобто по факту: третій рівень має виглядати: села, селища, міста районного значення, райони.
Якщо говорити про райони в містах, то на мою думку, варто вводити підрівні на кожному з цих трьох рівнів.(По факту є на регіональному та районному, теоретично може бути на місцевому). Чому підрівні - бо створювати(ліквідовувати) райони в містах - це право територіальних громад (більш правильніше - міських рад). І на повноцінний рівень тут не тяне: ні поноваженнями, ні стабільністю (постійністю). Десь є цікава статистика про ліквідацію районів в містах, але це не тема тут.
Окрема тема - території сільських, селищних рад - як напівзаконних. По факту є, по Конституції не має. Можливо рівень: 2а