Суд об признании незаконным решении совета об установке ставок земельного налога
Додано: 14 травня 2012 20:43
Итак надеюсь не только мне будет интересен исход одного интересного дела. Не знаю как у Вас, но насколько я знаю наш совет умудрился создать прецедент в Луганской области. Начну все с начала)))
В марте месяце 2011 года наш совет принимает два решения №6/19 «Про скасування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок населених пунктів» и 6/20 «Про диференціацію та затвердження ставок земельного податку на 2011 рік». Первое решение принималось руководствуясь ЗУ «Про оценку земель» а именно ст.13 (нормативно грошова оцінка земель розташованих в межах населених пунктів, незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років). Так как последняя оценка на территории совета проводилась более 10 лет назад, в решении было указано, что она не соответствовала действующему законодательству. После принятия этого решения принимаем решение №6/20 руководствуясь ст.275 Налогового кодекса Украины. В котором дифференцируем ставку и устанавливаем ее по таблице в налоговом (в нашем случае 0,48*3 = 1,44 за 1 м.кв.). Так как очень много земель совета находятся в послоянном пользовании жд, им направляется это решение. Результат: протест транспортного прокурора( который был отклонен, и прокуратура отстала). А далее суд.
Жд просит в суде признать решение №6/20 таким, что не соответсует нормам действующего законодательства т отменить. Районный суд в ноябре прошлого года рассмотрев дело принимает решение в нашу пользу( то есть оставляет без изменений).
В марте проходит слушанье апелляционного заявления жд дороги с теми же требованиями в донецком апелляционном суде. В решении, которого указано:
«Своїм рішенням рада диференціює ставку земельного податку в населених пунктах ради шляхом збільшення в три рази від встановлених ставок земельного податку встановлених раніше, керуючись розділом XIII ПКУ(податкового).
Позивач не згоден з таким підвищенням та просив суд скасувати рішення ради №6/20.
Постановою районного суду йому відмовлено.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції позивач звернувся з апеляційною скаргою до Донецького апеляційного суду, посилаючись на те, що при вирішенні питання щодо збільшення сум земельного податку не була проведена нова грошова оцінка земельних ділянок, а тому слід керуватись тою що була проведена раніше.
Як встановлено судами згідно прийнятого рішення ставка земельного податку була прийнята на рівні 1,44 грн за 1 кв.м., встановлена ставка земельного податку на земельну ділянку, нормативно-грошову оцінку не проведено в населеному пункті згідно з чинним законодавством. Крім цього керівництво ради зверталося до головного управління держкомзему області, з питання законності такого встановлення ставок податку. Листом головного управління зазначено, що дії ради в частині збільшення податку на землю, визнано такими, що відповідають чинному законодавству.
Як вбачається з матеріалів справи скасування технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель. Це рішення не оскаржене а отже є чинним.
Крім того, відповідно до ст..275 ПКУ ставки податку за земельні ділянки(за винятком сільськогосподарських угідь та земель лісогосподарського призначення) диференціюють та затверджують відповідні сільські, селищні та міські ради виходячи з ставок податку, встановлених пунктом 275.1. цієї статті, функціонального використання та місцезнаходження земельної ділянки, але не більше трикратного розміру цих ставок, з урахуванням коефіцієнтів, встановлених пунктом 275.2. цієї статті.
Таким чином колегія судів приходить до висновку що селищна рада діяла в межах своїх повноважень»
Вот тут мы и расслабились… только зря. Итак, сейчас на руках имеем кассационную скаргу в Высшего административного суда Украины.
Главные тезисы этого заявления:
- незаконность решения №6/19.
- опираться на письма держкомзема №14-22-7/2191от 2191.
- посылаются на то что не знали до судов о решении №6/19.
- и в конце говорят о том что оба решения надо отменить в связи с их несоответствию нормам законодательства.
И есть еще одно дополнение марте этого года мы принимаем решение №16/12 «Про дифференциацию и установление ставок земельного налога на 2012 год» в котором мы признаем решение отменяем в связи с окончанием срока действия….
Вопрос: как вы думаете на чем именно строить заперечення? И встречали ли раньше такие дела?
В марте месяце 2011 года наш совет принимает два решения №6/19 «Про скасування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок населених пунктів» и 6/20 «Про диференціацію та затвердження ставок земельного податку на 2011 рік». Первое решение принималось руководствуясь ЗУ «Про оценку земель» а именно ст.13 (нормативно грошова оцінка земель розташованих в межах населених пунктів, незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років). Так как последняя оценка на территории совета проводилась более 10 лет назад, в решении было указано, что она не соответствовала действующему законодательству. После принятия этого решения принимаем решение №6/20 руководствуясь ст.275 Налогового кодекса Украины. В котором дифференцируем ставку и устанавливаем ее по таблице в налоговом (в нашем случае 0,48*3 = 1,44 за 1 м.кв.). Так как очень много земель совета находятся в послоянном пользовании жд, им направляется это решение. Результат: протест транспортного прокурора( который был отклонен, и прокуратура отстала). А далее суд.
Жд просит в суде признать решение №6/20 таким, что не соответсует нормам действующего законодательства т отменить. Районный суд в ноябре прошлого года рассмотрев дело принимает решение в нашу пользу( то есть оставляет без изменений).
В марте проходит слушанье апелляционного заявления жд дороги с теми же требованиями в донецком апелляционном суде. В решении, которого указано:
«Своїм рішенням рада диференціює ставку земельного податку в населених пунктах ради шляхом збільшення в три рази від встановлених ставок земельного податку встановлених раніше, керуючись розділом XIII ПКУ(податкового).
Позивач не згоден з таким підвищенням та просив суд скасувати рішення ради №6/20.
Постановою районного суду йому відмовлено.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції позивач звернувся з апеляційною скаргою до Донецького апеляційного суду, посилаючись на те, що при вирішенні питання щодо збільшення сум земельного податку не була проведена нова грошова оцінка земельних ділянок, а тому слід керуватись тою що була проведена раніше.
Як встановлено судами згідно прийнятого рішення ставка земельного податку була прийнята на рівні 1,44 грн за 1 кв.м., встановлена ставка земельного податку на земельну ділянку, нормативно-грошову оцінку не проведено в населеному пункті згідно з чинним законодавством. Крім цього керівництво ради зверталося до головного управління держкомзему області, з питання законності такого встановлення ставок податку. Листом головного управління зазначено, що дії ради в частині збільшення податку на землю, визнано такими, що відповідають чинному законодавству.
Як вбачається з матеріалів справи скасування технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель. Це рішення не оскаржене а отже є чинним.
Крім того, відповідно до ст..275 ПКУ ставки податку за земельні ділянки(за винятком сільськогосподарських угідь та земель лісогосподарського призначення) диференціюють та затверджують відповідні сільські, селищні та міські ради виходячи з ставок податку, встановлених пунктом 275.1. цієї статті, функціонального використання та місцезнаходження земельної ділянки, але не більше трикратного розміру цих ставок, з урахуванням коефіцієнтів, встановлених пунктом 275.2. цієї статті.
Таким чином колегія судів приходить до висновку що селищна рада діяла в межах своїх повноважень»
Вот тут мы и расслабились… только зря. Итак, сейчас на руках имеем кассационную скаргу в Высшего административного суда Украины.
Главные тезисы этого заявления:
- незаконность решения №6/19.
- опираться на письма держкомзема №14-22-7/2191от 2191.
- посылаются на то что не знали до судов о решении №6/19.
- и в конце говорят о том что оба решения надо отменить в связи с их несоответствию нормам законодательства.
И есть еще одно дополнение марте этого года мы принимаем решение №16/12 «Про дифференциацию и установление ставок земельного налога на 2012 год» в котором мы признаем решение отменяем в связи с окончанием срока действия….
Вопрос: как вы думаете на чем именно строить заперечення? И встречали ли раньше такие дела?