Про особливості здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності
Додано: 21 травня 2012 09:01
Після опрацювання методичних рекомендацій щодо перевірок земель для ведення товарного с/г виробництва, виникла необхідність обговорення щодо сфери дії положень Закону України «Про особливості здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності щодо фізичних осіб – підприємців та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності» (далі – Закон), який набрав чинності 25.04.2012.
Так, в методичних рекомендаціях вказано:
"...На підставі отриманої інформації потрібно сформувати перелік суб’єктів господарювання, які знаходяться на загальній системі оподаткування, та суб’єктів господарювання, які обрали для своєї діяльності спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.
Слід зазначити, що державний нагляд (контроль) господарської діяльності останніх здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про особливості здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності щодо фізичних осіб - підприємців та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності». На господарську діяльність решти суб’єктів господарювання розповсюджуються норми Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»..."
Не зрозуміло чому здійснюється такий контроль відповідно до вимог цього Закону з огляду на наступне:
1. Стаття 2. Сфера дії Закону
Дія цього Закону поширюється на фізичних осіб - підприємців, які не зареєстровані платниками податку на додану вартість, діяльність яких не віднесена до високого ступеня ризику відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - фізичні особи - підприємці), та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, що передбачає включення податку на додану вартість до складу єдиного податку, діяльність яких не віднесена до високого ступеня ризику відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - юридичні особи).
2. На виконання ст. 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 р. N 477 затверджено критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів з державного контролю за використанням та охороною земель.
Даною постановою КМУ суб'єктів господарювання, діяльність яких пов'язана з веденням товарного сільськогосподарського виробництва, віднесено до групи суб'єктів з високим ступенем ризику.
Враховуючи зазначене, на мою думку, на суб'єктів господарювання, які використовують земельні ділянки для ведення товарного с/г виробництва не поширюється дія цього Закону.
А також, органи державного контролю за використанням та охороною земель мають право проводити планові та позапланові перевірки суб'єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, якщо вони здійснюють господарську діяльність:
- на землях оборони, землях оздоровчого та рекреаційного призначення;
- пов'язану з використанням небезпечних речовин I і II класу небезпеки та радіаційно небезпечних речовин (крім атомних електростанцій), перевезенням небезпечних вантажів, забезпеченням життєдіяльності населених пунктів (енерго-, тепло-, газо- та водопостачання тощо), веденням лісового господарства, використанням земель водного та природно-заповідного фонду, а також земельних ділянок для видобування корисних копалин.
В кого які думки з приводу дії цього Закону і його дотримання на практиці? Чи дійсно ФОПа чи юрособу, на яку поширюється дія цього Закону,не можливо буде перевірити навіть за наявної інформації про порушення з їх сторони?
Так, в методичних рекомендаціях вказано:
"...На підставі отриманої інформації потрібно сформувати перелік суб’єктів господарювання, які знаходяться на загальній системі оподаткування, та суб’єктів господарювання, які обрали для своєї діяльності спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.
Слід зазначити, що державний нагляд (контроль) господарської діяльності останніх здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про особливості здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності щодо фізичних осіб - підприємців та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності». На господарську діяльність решти суб’єктів господарювання розповсюджуються норми Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»..."
Не зрозуміло чому здійснюється такий контроль відповідно до вимог цього Закону з огляду на наступне:
1. Стаття 2. Сфера дії Закону
Дія цього Закону поширюється на фізичних осіб - підприємців, які не зареєстровані платниками податку на додану вартість, діяльність яких не віднесена до високого ступеня ризику відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - фізичні особи - підприємці), та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, що передбачає включення податку на додану вартість до складу єдиного податку, діяльність яких не віднесена до високого ступеня ризику відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - юридичні особи).
2. На виконання ст. 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 р. N 477 затверджено критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів з державного контролю за використанням та охороною земель.
Даною постановою КМУ суб'єктів господарювання, діяльність яких пов'язана з веденням товарного сільськогосподарського виробництва, віднесено до групи суб'єктів з високим ступенем ризику.
Враховуючи зазначене, на мою думку, на суб'єктів господарювання, які використовують земельні ділянки для ведення товарного с/г виробництва не поширюється дія цього Закону.
А також, органи державного контролю за використанням та охороною земель мають право проводити планові та позапланові перевірки суб'єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, якщо вони здійснюють господарську діяльність:
- на землях оборони, землях оздоровчого та рекреаційного призначення;
- пов'язану з використанням небезпечних речовин I і II класу небезпеки та радіаційно небезпечних речовин (крім атомних електростанцій), перевезенням небезпечних вантажів, забезпеченням життєдіяльності населених пунктів (енерго-, тепло-, газо- та водопостачання тощо), веденням лісового господарства, використанням земель водного та природно-заповідного фонду, а також земельних ділянок для видобування корисних копалин.
В кого які думки з приводу дії цього Закону і його дотримання на практиці? Чи дійсно ФОПа чи юрособу, на яку поширюється дія цього Закону,не можливо буде перевірити навіть за наявної інформації про порушення з їх сторони?