Ну зачем же запугивать человека? Вовсе необязательно прокуратуре к разработчику приходить по поводу затвердження 15 січня. А вот в РДА или ОМС - это запросто.zahidzem писав:Вас ждет прокуратура если Вы разработчик данной документации
Про надання земельних ділянок під ОСГ
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Роз'яснення Держземагентства
Передача в оренду нерозподілених (невитребуваних) земельних часток (паїв)
та Щодо укладення та реєстрації договорів оренди
http://www.dazru.gov.ua/terra/control/u ... t_id=39987
23 сiчня 2013
Передача в оренду нерозподілених (невитребуваних) земельних часток (паїв)
та Щодо укладення та реєстрації договорів оренди
http://www.dazru.gov.ua/terra/control/u ... t_id=39987
Spoiler
Відповідно до статті 2 Закону України «Про оренду землі» відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Згідно із частиною четвертою статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, здійснюється за договором оренди між власником земельної ділянки і орендарем.
Статтею 16 Закону України «Про оренду землі» (далі – Закон) передбачено, що укладення договору оренди земельної ділянки із земель приватної власності здійснюється за згодою орендодавця та особи, яка згідно із законом вправі набувати право оренди на таку земельну ділянку.
Відповідно до статті 6 Закону право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону.
Таким чином, обов’язок орендаря земельної ділянки щодо виплати орендної плати за використання земельної ділянки виникає з моменту державної реєстрації договору оренди землі.
Також слід зазначити, згідно із статті 13 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних
часток (паїв)» нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації можуть передаватися в оренду для використання за цільовим призначенням на строк до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку, про що зазначається у договорі оренди земельної ділянки, а власники земельних часток (паїв) чи їх спадкоємці, які не взяли участь у розподілі земельних ділянок, повідомляються про результати проведеного розподілу земельних ділянок у письмовій формі, у разі якщо відоме їх місцезнаходження.
Тобто, з урахуванням повноважень щодо передачі в оренду нерозподілених (невитребуваних) земельних часток (паїв), орендна плата за їх використання на строк до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку надходить тому органу виконавчої влади чи місцевого самоврядування, який прийняв рішення про надання земельної частки (паю) в оренду.
Разом з тим, відповідно до статті 3 Цивільно процесуального кодексу України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.
Згідно із частиною четвертою статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, здійснюється за договором оренди між власником земельної ділянки і орендарем.
Статтею 16 Закону України «Про оренду землі» (далі – Закон) передбачено, що укладення договору оренди земельної ділянки із земель приватної власності здійснюється за згодою орендодавця та особи, яка згідно із законом вправі набувати право оренди на таку земельну ділянку.
Відповідно до статті 6 Закону право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону.
Таким чином, обов’язок орендаря земельної ділянки щодо виплати орендної плати за використання земельної ділянки виникає з моменту державної реєстрації договору оренди землі.
Також слід зазначити, згідно із статті 13 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних
часток (паїв)» нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації можуть передаватися в оренду для використання за цільовим призначенням на строк до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку, про що зазначається у договорі оренди земельної ділянки, а власники земельних часток (паїв) чи їх спадкоємці, які не взяли участь у розподілі земельних ділянок, повідомляються про результати проведеного розподілу земельних ділянок у письмовій формі, у разі якщо відоме їх місцезнаходження.
Тобто, з урахуванням повноважень щодо передачі в оренду нерозподілених (невитребуваних) земельних часток (паїв), орендна плата за їх використання на строк до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку надходить тому органу виконавчої влади чи місцевого самоврядування, який прийняв рішення про надання земельної частки (паю) в оренду.
Разом з тим, відповідно до статті 3 Цивільно процесуального кодексу України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.
- Solpadeine
- Спец
- Повідомлень: 1102
- З нами з: 29 листопада 2011 19:22
- Репутація: 0
- Область: Дніпропетровська
- Місце роботи: Інше
- Контактна інформація:
- Volodar
- Спец
- Повідомлень: 1795
- З нами з: 17 квітня 2008 12:41
- Репутація: 52
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
Це пі-ць. В держземагенстві хоч хтось знає що в державі є Бюджетний кодекс!Alexxp писав:орендна плата за їх використання на строк до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку надходить тому органу виконавчої влади чи місцевого самоврядування, який прийняв рішення про надання земельної частки (паю) в оренду.
Головне питання реєстрації права оренди на такі ділянки НЕ РОЗКРИТО.
Тому хто, підписав таке розяснення, треба руку відрубати.
________________________________________________________________
Після розяснення мінюсту, випливає, що договір оренди можна зареєструвати лише після реєстрації первинного права - права власності (приватна, державна чи то комунальна). По невитребуваним паям - чисто юридично - право колективної власності. Тільки хто ж його зареєструє, і хто подасть заявку на реєстрацію такого права власності. Знайомий юрист (далекий від землі) підійшов до цього питання наївно просто: за межами населених пунктів все у державній власності, окрім приватної та комунальної. Отже - РДА має зареєструвати право державної власності, з наступною реєстрацією договорів оренди.
Такий же шлях певно, що потрібно буде дотримуватися, при передачі у власність замін сертифікатів.
Востаннє редагувалось 28 січня 2013 12:14 користувачем Volodar, всього редагувалось 1 раз.
- Volodar
- Спец
- Повідомлень: 1795
- З нами з: 17 квітня 2008 12:41
- Репутація: 52
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
Якось можна притулити ст. 5 ЗУ "Про порядок виділяння"...http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/899 ... 7039600023adam писав:Вопрос так кто должен передавать невостребованые паи в аренду? Ведь в законе указано сельский совет либо райгосадминистриция, В каких случаях кто? П 12 переходных положений то отменили
Або http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/524 ... 7039600023Сільські, селищні, міські ради приймають рішення щодо виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) у межах населених пунктів, а районні державні адміністрації - за межами населених пунктів.
там же6. У разі якщо відомості про земельні ділянки, зазначені у пунктах 3 і 4 цього розділу, не внесені до Державного реєстру земель, надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для державної реєстрації таких земельних ділянок, а також її затвердження здійснюються:
у межах населених пунктів - сільськими, селищними, міськими радами;
за межами населених пунктів - органами виконавчої влади, які відповідно до закону здійснюють розпорядження такими земельними ділянками.
4. У державній власності залишаються:
г) усі інші землі, розташовані за межами населених пунктів, крім земельних ділянок приватної власності та земельних ділянок, зазначених у підпункті "а" пункту 3 цього розділу.
-
- Молоденький(ка)
- Повідомлень: 14
- З нами з: 27 листопада 2008 20:51
- Репутація: 0
- Область: Луганська
Я вообще сомневаюсь что райгосадминистрации имеют право распоряжаться невостребоваными паями. Обосновываю:
ст. 17. Повноваження місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин
До повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі
земельних відносин належить:
а) розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом;
Таким образом РГА имеют право распоряжаться только землями государственной собственности, вопрос какими?
Ответ Стаття 122. Повноваження органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування
3. Районні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для:
а) ведення водного господарства;
б) будівництва об’єктів, пов’язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), з урахуванням вимог частини сьомої цієї статті;
в) індивідуального дачного будівництва.
Понятно что в законе "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" указано что РГА может передавать невостребованые паи в аренду однако не надо забывать что есть
п.3 ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
Закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Кодексом, діють у частині, що не суперечить цьому Кодексу. Ushas Ushas Ushas
ст. 17. Повноваження місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин
До повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі
земельних відносин належить:
а) розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом;
Таким образом РГА имеют право распоряжаться только землями государственной собственности, вопрос какими?
Ответ Стаття 122. Повноваження органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування
3. Районні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для:
а) ведення водного господарства;
б) будівництва об’єктів, пов’язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), з урахуванням вимог частини сьомої цієї статті;
в) індивідуального дачного будівництва.
Понятно что в законе "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" указано что РГА может передавать невостребованые паи в аренду однако не надо забывать что есть
п.3 ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
Закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Кодексом, діють у частині, що не суперечить цьому Кодексу. Ushas Ushas Ushas
Уважаемый, Вы забыли про пункт ж) цытируемой статьи "вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону". Саме ЗУ "Про порядок виділення...." наділяє РДА повноваженнями щодо розпорядження невитребуваними паями ...до того моменту, поки не з'явиться власник. Тому п.3 Прикінцевих тут не діє.....adam писав:Я вообще сомневаюсь что райгосадминистрации имеют право распоряжаться невостребоваными паями. Обосновываю:
ст. 17. Повноваження місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин
До повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі
земельних відносин належить:
а) розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом;
- Solpadeine
- Спец
- Повідомлень: 1102
- З нами з: 29 листопада 2011 19:22
- Репутація: 0
- Область: Дніпропетровська
- Місце роботи: Інше
- Контактна інформація:
Юрист може і від землі далекий, але до цивільного права близький і логіка в його словах, без сумніву є. Щоб передати у власність чи користування земельну ділянку, вона повинна появитись, як обєкт цивільно-правовий, в контексті ст79-1 ЗКУ. А тут якраз і появляється проблема... Замовником док. із землеустрою (зацікавленою особою мають бути розпорядники, ОМС, Держземагенство та РДА) - по аналогії з процедурою продажу, це такий же правочин, як і інші цивільно-правові угоди. Тим більше. що по формі 6_ЗЕм ніфіга не видно - де комунальна, а де державна (треба догадуватись по користувачах, внесених у звіт в період культу особи, волютнаризму, розвинутого соціалізму, застою кортше за царя Гороха, коли землі міряли по трохи, а не до чотирьох знаків по комі.)Volodar писав:найомий юрист (далекий від землі) підійшов до цього питання наївно просто: за межами населених пунктів все у державній власності, окрім приватної та комунальної. Отже - РДА має зареєструвати право державної власності, з наступною реєстрацією договорів оренди.
Коли, будучи головою комітету, Присяжнюк кожен свій виступ починаd та закінчував, як Марк Порцій Катон Старший, однією тезою, "потрібно провести інвентаризацію земель", або як казав Великий Бжоляр "Всі пси в державі вже порахованв, а земля ще ні", а тепер провели розмежування, написавши в Перехідних положення одне речення. Про натуру мовчу.. Слів нема .
- Volodar
- Спец
- Повідомлень: 1795
- З нами з: 17 квітня 2008 12:41
- Репутація: 52
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
Справа в тому ще це розясненя стосується лише сертифікатів. А ми обговорюємо, невитребувані паї по ст. 13 ЗУ "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)", А саме як здати їх в оренду за новою системою держреєстрації земділянок і прав?Alexxp писав:В контексті останіх питань по невитребуваних паях
Один з варіантів: право власності на такі ділянки реєструється РДА.
- Solpadeine
- Спец
- Повідомлень: 1102
- З нами з: 29 листопада 2011 19:22
- Репутація: 0
- Область: Дніпропетровська
- Місце роботи: Інше
- Контактна інформація:
- Volodar
- Спец
- Повідомлень: 1795
- З нами з: 17 квітня 2008 12:41
- Репутація: 52
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
Ну да, траблл.Solpadeine писав:з іншого боку землі сільгосппризначення - тер. органи ДЗА
Якщо приймати умовно, що невитребувані паї - це землі державної власності, то відповідно до ЗКУ розпорядники ДЗА, але за ЗУ "Про виділення в натурі ..." - РДА. Але, яка різниця хто подасть заявку на реєстрацію держвласності - РДА чи ДЗА. Головне, хто на себе візьме відповідальність розпорядження невитребуваними паями. В мене в районі ДЗА - відморозилося від таких ділянок. Мабуть через неврегульованість розмежування повноважень між терорганами.
- Volodar
- Спец
- Повідомлень: 1795
- З нами з: 17 квітня 2008 12:41
- Репутація: 52
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
Такі-да. Але враховуючи, що землі потрібно обробляти і є бажаючі саджати бурячки і платити за використання землі, із огляду на практичну неможливість зареєструвати право клективної власності на такі ділянки, думаю буде саме так - через державну власність. Тим більше почни зараз такі питання закидати в їх НКС і Держреєстр - вони там завіснуть повністю.ValD писав:Але ж це землі не державної власності....
Але зареєструвати їх як державна власність теж сумнівно....зміниться розпорядник (відповідно до ст.122 ЗКУ -це органи земельних ресурсів), коли зявиться власник цієї земельної частки (паю), оформити своє право він не зможе....йому прийдеться проходити процедуру відведення з/д із земель державної власності....але ж це абсурд....Volodar писав:із огляду на практичну неможливість зареєструвати право клективної власності на такі ділянки, думаю буде саме так - через державну власність. Тим більше почни зараз такі питання закидати в їх НКС і Держреєстр - вони там завіснуть повністю.
-
- Спец
- Повідомлень: 71
- З нами з: 08 липня 2011 13:30
- Репутація: 0
- Область: Херсонська
- Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування
- Контактна інформація:
ДОброго дня! Підкажіть будь ласка, на території населено пунку є земельна ділянка, площею 19 га, в технічній документації із землеустрою щодо інвентаризації земель вказоно, що це землі сільськогосподарських підприемств, які на даний час вне не функціонують, чи можна ці землі виділити у власність під ОСГ в межах норм законодовства (до 2 га відповідно більше 10 бажаючим громадянам)
- Volodar
- Спец
- Повідомлень: 1795
- З нами з: 17 квітня 2008 12:41
- Репутація: 52
- Область: Житомирська
- Місце роботи: Інше
Да...проблема.. Тоді як: РДА подає заявку і реєструє право спільної сумісної власності? але як визначити співвласників? По спискам членів КСП, за виключенням тих, хто вже реалізував своє право? Практично це можливо...але що скажуть реєстраториValD писав:коли зявиться власник цієї земельної частки (паю), оформити своє право він не зможе.
- Поковба
- Спец
- Повідомлень: 704
- З нами з: 13 вересня 2009 14:16
- Репутація: 0
- Область: Закарпатська
- Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування
- Контактна інформація:
Якщо земельна ділянка знаходилася в їх постійному користування то потрібно вилучення. Ну і звичайно потрібно перевірити їх на відповідність генеральному плану і складу угідь то можна.karoglazaya писав:Підкажіть будь ласка, на території населено пунку є земельна ділянка, площею 19 га, в технічній документації із землеустрою щодо інвентаризації земель вказоно, що це землі сільськогосподарських підприемств, які на даний час вне не функціонують, чи можна ці землі виділити у власність під ОСГ в межах норм законодовства (до 2 га відповідно більше 10 бажаючим громадянам)