Статья. Особенности оформления прав на земельные участки после 1 января 2013 года

Усі питання щодо державної реєстрації ДА і т.д.
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
doslidnik
Спец
Спец
Повідомлень: 810
З нами з: 28 липня 2009 19:47
Репутація: 102
Область: Київська
Місце роботи: Інше

Статья. Особенности оформления прав на земельные участки после 1 января 2013 года

Повідомлення doslidnik »

http://jurliga.ligazakon.ua/news/2012/12/21/79982.htm
Spoiler
1 січня 2013 року є датою, за якою слідує введення нових правил та процедур оформлення прав на земельні ділянки та інше нерухоме майно. Саме в цей день набувають чинності два законодавчі акти, що впроваджують істотні нововведення у правове регулювання відносин щодо земельної та неземельної нерухомості. Зважаючи на деяку суттєву неготовність певних державних органів, яких стосуються такі нововведення, до їх впровадження та реалізації, виникли сумніви, чи не буде відстрочено набуття чинності цих законодавчих актів. Проте ситуація у сфері реєстрації прав власності та і взагалі у земельній сфері така, що «чекати надалі несила», і набуття чинності таки відбудеться, а поточні негаразди, як завжди, будуть обдумуватись та усуватись «в процесі». Наразі мова йде про Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та Закон України «Про Державний земельний кадастр».

Суть нововведень полягає у тому, що якщо до 1 січня 2013 р. в Україні формування земельних ділянок та оформлення прав на них здійснювалось шляхом ведення одного реєстру - Державного реєстру земель (який вело Державне агентство земельних ресурсів України та його територіальні органи), то після 1 січня 2013 р. таких реєстрів буде два, а саме: формування земельних ділянок фіксуватиметься в Державному земельному кадастрі, а оформлення прав на земельні ділянки - у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Згідно зі ст. 1 Закону «Про Державний земельний кадастр» він являє собою державну геоінформаційну систему відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну та якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками й користувачами. Відповідно, державна реєстрація земельної ділянки являтиме собою внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

Окрім того, з 1 січня 2013 року набуде чинності стаття 79 1 Земельного кодексу України (Формування земельної ділянки як об'єкта цивільних прав), якою вперше на законодавчому рівні буде визначене поняття формування земельної ділянки. Згідно з цією статтею формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж і внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Крім того, всі сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Слід також відмітити, що законодавець, враховуючи факт передачі до 2004 р. громадянам та юридичним особам України земельних ділянок до пунктів національної геодезичної мережі, включив у зазначену статтю положення, які дозволяють змінювати конфігурацію таких земельних ділянок без проведення їх формування. Так, згідно з п. 12 ст. 79 1 Земельного кодексу України межі суміжних земельних ділянок приватної власності можуть бути змінені власниками без формування нових земельних ділянок за проектами землеустрою із впорядкування існуючих землеволодінь. А в пункті 8 цієї статті встановлено, що у разі встановлення (відновлення) меж земельних ділянок за їх фактичним використанням у зв'язку з неможливістю виявлення дійсних меж, формування нових земельних ділянок не здійснюється. А зміни до відомостей про межі земельних ділянок вносяться до Державного земельного кадастру. Отже, наведені положення дають право власникам суміжних земельних ділянок, отриманих у власність до 2004 р., ініціювати уточнення ліній проходження меж таких ділянок без проведення їх нового формування, у спрощеному порядку - на підставі проектів землеустрою із впорядкування існуючих землеволодінь відповідно до ст. 51 Закону України «Про землеустрій».


Земельна ділянка може бути об'єктом цивільних правочинів лише після внесення відомостей про неї до обох інформаційних баз даних - Державного земельного кадастру та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень
З іншого боку, проведення державної реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі не надає ділянці юридичної властивості обігоздатності, тобто властивості бути об'єктом цивільних прав (права власності, оренди тощо), що вбачається з ч. 9 ст. 79 1 Земельного кодексу України, де встановлено, що земельна ділянка може бути об'єктом цивільних прав виключно з моменту її формування та державної реєстрації права власності на неї. Тобто земельна ділянка може бути об'єктом цивільних правочинів лише після внесення відомостей про неї до обох інформаційних баз даних - Державного земельного кадастру та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Причому державна реєстрація речових прав на земельні ділянки може здійснюватися після державної реєстрації земельних ділянок у державному земельному кадастрі.

Важливою особливістю оформлення прав на земельні ділянки після 1 січня 2013 р. стане також встановлення нового порядку оформлення земельних прав. Якщо згідно з чинною редакцією ст. 126 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку посвідчується державним актом, а також цивільно-правовою угодою щодо відчуження земельної ділянки, укладеної в порядку, встановленому законом, у разі набуття права власності на земельну ділянку за такою угодою або за свідоцтвом про право спадщину (у випадку спадкування ділянки), то з 1 січня 2013 р. стаття 126 Кодексу діятиме у такій редакції: «Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

До того ж названим Законом істотно змінюється зміст підтвердження виникнення у особи земельних прав. Так, згідно зі ст. 1 Закону «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно являє собою офіційне визнання та підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Отже, наявність у особи права на земельну ділянку підтверджуватиметься з 1 січня 2013 р. фактом проведення державної реєстрації такого права у Державному реєстрі прав на нерухоме майно.

Однак при вчиненні правочинів та інших дій щодо земельних ділянок їх власники та користувачі мають подати документ, який підтверджує наявність у них відповідного права. Таким документом, як передбачено ст. 28 Закону «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», є витяг з Державного реєстру прав, який надається власникам земельних ділянок на підставі поданої заяви.

Законом також встановлено, що державна реєстрація прав є обов'язковою. Більше того, права земельні ділянки та інше нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають саме з моменту реєстрації. Така норма кореспондується з нормами ст. 334 Цивільного кодексу України, за якими право власності на майно за договором, який підлягає нотаріальному посвідченню, виникає у набувача з моменту такого посвідчення або з моменту набрання законної сили рішенням суду про визнання договору, не посвідченого нотаріально, дійсним. Якщо договір про відчуження майна підлягає державній реєстрації, право власності у набувача виникає з моменту такої реєстрації.


Закон «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» визнає всі права на земельні ділянки, які були зареєстровані до 1 січня 2013. Однак у власників земельних ділянок можуть виникнути непоодинокі проблеми у разі, якщо така ділянка не має кадастрового номера
Водночас права на земельні ділянки та інше нерухоме майно, що виникли до набрання чинності цим Законом, тобто до 1 січня 2013 р., визнаються дійсними навіть у разі відсутності їх державної реєстрації, передбаченої цим Законом, якщо реєстрація прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення. Або якщо на момент виникнення прав діяло законодавство, що не передбачало обов'язкової реєстрації таких прав. Таким чином, Закон «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» визнає всі права на земельні ділянки, які були зареєстровані до 1 січня 2013. Це, зокрема, означає, що видані до 1 січня 2013 р. державні акти на право власності на земельні ділянки зберігатимуть свою чинність і після 1 січня 2013 р. - до тих пір, доки існуватиме відповідна земельна ділянка як об'єкт цивільних прав.

При цьому варто звернути увагу на те, що незважаючи на визнання державою прав власності на такі земельні ділянки, у їх власників при здійсненні прав можуть виникнути непоодинокі проблеми у випадку, якщо така ділянка не має кадастрового номера. Згідно із Законом України «Про Державний земельний кадастр» земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера. Отже, такі ділянки можна використовувати відповідно до їх цільового призначення. Однак ними не можна розпоряджатися, поки не буде отриманий кадастровий номер.

Відсутність у земельної ділянки кадастрового номера свідчить ще про один істотний недолік її правового режиму. Він полягає у тому, що відомості про таку ділянку не внесені до Державного реєстру земель. Це означає, що на картографічних документах Державного реєстру земель (черговому кадастровому плані тощо) відсутнє позначення наявності такої ділянки на відповідній території. У зв'язку з цим пунктом 2 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону «Про Державний земельний кадастр» визначено правовий режим усунення вищезазначеного недоліку правового режиму земельної ділянки. Зокрема, ним визначено порядок внесення відомостей про такі земельні ділянки до Державного реєстру земель. Так, цим пунктом встановлено, що у разі якщо відомості про зазначені земельні ділянки не внесені до Державного реєстру земель, їх державна реєстрація здійснюється у спрощеному порядку - на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за заявою їх власників (користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності). А внесення інших відомостей про ці земельні ділянки здійснюється вже після державної реєстрації земельних ділянок.

Окрім того, з початком дії Державного реєстру земель, його наповненням, відкритим способом отримання інформації з нього значна частина власників земельних ділянок постануть перед фактом, що звичні площа та межі їх земельних ділянок є недійсними, оскільки не співпадають із задекларованими в наявних у них правовстановлюючих документах. З більш складними проблемами можуть зіткнутися ті власники земельних ділянок, щодо яких у процесі виконання землевпорядних робіт буде з'ясовано, що належні їм ділянки значною мірою накладені на суміжні ділянки або повністю чи частково розташовані на водних об'єктах, лісових ділянках, в охоронних зонах та інших територіях, які згідно з чинним законодавством не підлягають приватизації. Що, у свою чергу, потягне значну кількість земельних спорів і судових проваджень.
Аватар користувача
Bibop
Спец
Спец
Повідомлень: 122
З нами з: 26 червня 2008 18:25
Репутація: 0

Повідомлення Bibop »

Цікава статєйка.

Але ще цікавіше, яким чином практично буде здійснюватися видача набувачам земельних ділянок свідоцтво про право власності на земельну ділянку, яка передана у власність за рішенням ОМС з земель державної власності в 2012 році і набувач не встиг оформити д/а. Порядок держреєстрації прав на нерухоме майно та їх обмежень ... (ПКМУ від 22.06.2011 №703 в редакції на 01.01.2013) написаний не як порядок (керування до дій, тобто, бери, читай, збирай необхідні документи, заповнюй встановлену форму заяви, здавай все це, та через 14 днів отримувай свідоцтво), а як методичні вказівки: взагалі - позагалям. п.27 Порядку не визначає рішення ОМС як окремий вид документу, що підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно, проте є п.16 - інші документи, що підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно відповідно до закону. Чи охоплюються п.16 такі рішення ОМС - прямо не вказано, треба мабуть мислити дуже творчо. Що в себе включає пакет документів, необхідний для реєстрації права власності - не зрозуміло. Перечитав п.п.27, 28, 30, 31, але так нічого не зрозумів. Не зрозуміло, чи буде якимось чином використовуватися протокол перевірки файлу обміну (який вже отримано), чи треба отримувати додатково витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку згідно п.33 Порядку (але ж це у випадку відсутності кадастрового номеру). А якщо кадастровий номер присвоєно, хто буде його надавати держреєстратору? Розмовляв з держреєстраторами, їх більш за все цікавить кадастровий номер: він є - гарно, його не має - треба отримати. А так, взагалі не має проблем. Так, не все узгоджене, але "по дорозі дойде". Ясно покищо одне - свідоцтва будуть видавати на існуючих бланках БТІ.

Якщо хтось з форумчан знає з приводу держреєстрації права власності на земельну ділянку (первісна приватизація) з 01.01.2013 більше - пишіть будь-ласка (може є окрема тема на форумі - ткніть мене носом).

P.s. Скільки ж ми будемо змагатися із Гондурасом? Мабуть завжди... Нажаль
Востаннє редагувалось 26 грудня 2012 16:13 користувачем Bibop, всього редагувалось 1 раз.
Аватар користувача
DeNos
Спец
Спец
Повідомлень: 156
З нами з: 19 травня 2008 22:12
Репутація: 0
Область: Миколаївська
Місце роботи: Приватні проектні організації

Повідомлення DeNos »

Bibop писав:Не зрозуміло, чи буде якимось чином використовуватися протокол перевірки файлу обміну (який вже отримано), чи треба отримувати додатково витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку
Читайте ч.1 пункту 2 Помтанови "Установити, що:

1) у разі, коли до набрання чинності цією постановою:

документація із землеустрою і технічна документація з оцінки земель, яка є підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, розроблена, але не затверджена рішенням органу державної влади або органу місцевого самоврядування, внесення відомостей до Державного земельного кадастру здійснюється відповідно до Порядку;"

Тобто выдомості про земельну ділянку вносяться ЗАНОВО
Аватар користувача
Bibop
Спец
Спец
Повідомлень: 122
З нами з: 26 червня 2008 18:25
Репутація: 0

Повідомлення Bibop »

Установити, що:

1) у разі, коли до набрання чинності цією постановою:

документація із землеустрою і технічна документація з оцінки земель, яка є підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, розроблена, але не затверджена рішенням органу державної влади або органу місцевого самоврядування, внесення відомостей до Державного земельного кадастру здійснюється відповідно до Порядку
Дякую за небайдужість, шановний DeNos. Але в тому то й справа, що в моєму випадку рішення ОМС про приватизацію присадибної з/д вже прийнято і, звичайно, документація із землеустрою, яка є підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, затверджена, обмінний файл здано і кадастровий номер з/д присвоєно.

Згідно ч.12 ст.21 ЗУ Про ДЗК:
12. Органи державної влади (крім Верховної Ради України) та органи місцевого самоврядування у строк не пізніше п'яти робочих днів після прийняття рішень про затвердження документації із землеустрою і технічної документації з оцінки земель, яка згідно з цією статтею є підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надають центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, відповідно до їх компетенції засвідчені копії вказаних рішень для внесення відповідної інформації до Державного земельного кадастру.
Однак, звідки держреєстратор візьме дані, необхідні для заповнення бланку свідоцтва про право власності на з/д? Ці дані він має запросити в тероргані держземагентства, чи отримати від зацікавленої в з/д особи?

Я також зіткнувся із ситуацією, взагалі не визначеної в законодавстві. Хто, нотаріус чи держреєстратор Укрдержреєстра має реєструвати право власності на з/д, яка за договором відчуження перейшла у власність іншої особи до 01.01.2013, коли технічно вже не можливо здійснити держреєстрацію права власності на з/д за існуючим порядком? Відповіді я не знайшов. Може хтось підкаже?

Взагалі хотілося б почути (прочитати) зрозумілу відповідь на просте питання, що треба робити після отримання виписки з рішення ОМС про приватизацію з/д для того, щоб зареєструвати право власності на цю з/д за новим порядком?
Аватар користувача
Nikonin
Спец
Спец
Повідомлень: 75
З нами з: 03 листопада 2010 10:30
Репутація: 0
Область: Запорізька
Контактна інформація:

Повідомлення Nikonin »

Bibop писав:Хто, нотаріус чи держреєстратор Укрдержреєстра має реєструвати право власності на з/д, яка за договором відчуження перейшла у власність іншої особи до 01.01.2013
п.5 ст.3 ЗУ "Про державну реєстрацію"
"Державна реєстрація прав у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва проводиться нотаріусом, яким вчинено таку дію."

По деяким районам і областям нотаріуси "буксують", бо їм, бачте, на нараді в області "сказали", але...
Якщо громадянин звернеться із такими документами до відділів реєстрації речових прав, то на підставі
"Стаття 24. Відмова у державній реєстрації прав та їх обтяжень
1. У державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо:
5-5) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію"

Якщо нотаріуси не погоджуються - хай ЧИТАЮТЬ законодавство, і не підставляють простих людей, яких вже раз "кинув"/кине Дуркомзем! V_Bobruisk
Bibop писав:Однак, звідки держреєстратор візьме дані, необхідні для заповнення бланку свідоцтва про право власності на з/д? Ці дані він має запросити в тероргані держземагентства, чи отримати від зацікавленої в з/д особи?
Якщо правовстановлюючий документ не видано зем.ресурсами, майбутній щасливий власник, поки немає електронного обміну між кадастровим реєстратором і держ.реєстратором прав, сам візьме документи: рішення ОМСВ, витяг з ДЗК (коли буде Krutelyk ), нормативку, і права йому зареєструють
Так окремим пунктом і прописано в тій злощасній постанові №1156
"55-1. Для проведення державної реєстрації прав з видачею свідоцтва про право власності на нерухоме майно у зв’язку з набуттям права власності на новосформовану земельну ділянку заявник подає органові державної реєстрації прав документи, що зазначені у пункті 28 цього Порядку.
У разі формування земельної ділянки у порядку відведення земельної ділянки із земель державної та комунальної власності заявник, крім документів, що зазначені в абзаці першому цього пункту, подає органові державної реєстрації прав рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність або про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі підготовки лотів до проведення земельних торгів)."
DEMON
Молоденький(ка)
Молоденький(ка)
Повідомлень: 14
З нами з: 11 вересня 2007 10:06
Репутація: 2

Повідомлення DEMON »

А каким образом ОМС будут принимать решения о передаче земельних участков в собственность или пользование в свете пунктов 3,6,9 "Прикінцеві та перехідні положення" Закона Украины "О внесении изменений к некоторым законодательным актам относительно размежевания земель государственной и коммунальной собственности"?
Судя по ним перед принятием решения о передаче земель из комунальной собственности нужно будет перед єтим зарегистрировать данное право за териториальной громадой не зависимо от наличия недвижимого имущества на участке.
Порядок вірисовіваеться такой по п. 3 определяєм что земли действительно комунальные.
по п. 6 даём разрешение и утверждаем документацию.
по п. 9 регистрируэм право на участок за громадой и только тогда принимаэм решение о передаче участка в собственность или аренду.
Новий собственник регистрирует за собой право на участок без изготовления технички.
Не забываем по ст. 148-1 ЗКУ публиковатся в прессе и уведомлять землепользователя о регистрации участка за громадой.
Убедите меня что я не прав. очень хочется
Аватар користувача
Streit
Спец
Спец
Повідомлень: 331
З нами з: 18 лютого 2009 11:19
Репутація: 0
Область: Донецька
Місце роботи: Інше

Повідомлення Streit »

Статья 4 закона 1952-IV говорит:
2. Речові права на нерухоме майно, зазначені в пунктах 2 і 3 частини першої цієї статті, є похідними і реєструються після державної реєстрації права власності на таке майно.
Переходные положения закона 1878-VI:
4. До розмежування земель державної і комунальної власності та державної реєстрації права власності на такі земельні ділянки державна реєстрація права користування (сервітут), права постійного користування, договорів оренди, права користування для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), права забудови (суперфіцій) здійснюється без проведення державної реєстрації права власності.
Однако, этот пункт с 1 января будет отменен. Значит, в силу наступления автоматического размежевания, нужно регистрировать "право власності" державы/громады. Вопрос - как?
Ннаходим пункты 5 и 6 переходных положений закона 5245-VI:
5. Державна реєстрація права держави чи територіальної громади на земельні ділянки, зазначені у пунктах 3 і 4 цього розділу, здійснюється на підставі заяви органів, які згідно із статтею 122 Земельного кодексу України передають земельні ділянки у власність або у користування, до якої додається витяг з Державного земельного кадастру про відповідну земельну ділянку.
6. У разі якщо відомості про земельні ділянки, зазначені у пунктах 3 і 4 цього розділу, не внесені до Державного реєстру земель, надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для державної реєстрації таких земельних ділянок, а також її затвердження здійснюються:
у межах населених пунктів - сільськими, селищними, міськими радами;
за межами населених пунктів - органами виконавчої влади, які відповідно до закону здійснюють розпорядження такими земельними ділянками.
Таким образом, на ум приходит следующее:
1) Если ведомости о земельном участке уже есть в Реестре земель (сделана техничка/проект, присвоен кадастровый номер, утверждено всё это дело решением ОМС или госадминистрации). В этом случае сначала регистрируется право державы/громады на основании их заявления и вытяга из ДЗК, а уже потом регистрируется право аренды гражданина/юрлица на данный участок (поскольку право аренды является "похидным" от права собственности). А вот при регистрации права собственности гражданина/юрлица на такой зем.участок (имеющийся в реестре), не надо будет, на мой взгляд, перед этим регистрировать право собственности громады/державы (ибо нигде прямого указания на это не нашел).
2) Если ведомостей о земельном участке в реестре земель на 01.01.2013 нет (новый участок) - то соответствующим органом предоставляется дозвил на разработку документации гражданину/юрлицу. И эта документация с дозволом будут являться "підставою" для регистрации участка. После этого опять таки заявление органа и вытяг из ДЗК. Потом уже принятие решения о предоставлении участка в собственность/аренду и регистрация данного участка за гражданином/юрлицом. И тут уже без разницы - в аренду будет оформляться земля или в собственность.
Аватар користувача
Bibop
Спец
Спец
Повідомлень: 122
З нами з: 26 червня 2008 18:25
Репутація: 0

Повідомлення Bibop »

Nikonin написав:
Якщо правовстановлюючий документ не видано зем.ресурсами, майбутній щасливий власник, поки немає електронного обміну між кадастровим реєстратором і держ.реєстратором прав, сам візьме документи: рішення ОМСВ, витяг з ДЗК (коли буде ), нормативку, і права йому зареєструють
В Порядку держреєстрації прав (ПКМУ №703) зазначений перелік документів нажаль не визначено, навіщо держреєстратору нормативка?, витяг з ДЗК згідно п.33 Порядку ДРП надається тоді, коли в документах, що зазначені у пункті 27 цього Порядку, відсутні відомості про кадастровий номер земельної ділянки, а у випадку, який я наводив вище ці відомості є.
Отже, проситься висновок, що держреєстратору начебто треба подавати лише витяг з рішення ОМС, належним чином посвідчений, про передачу з/д у власність. І цього виявляється достатньо щоб зареєструвати право власності особи на з/д.
До того ж за вимогами ЗУ Про ДЗК ці рішення мають надаватися ОМС. То виходить треба лише прийти до держреєстратора, написати
відповідну заяву і через 14 днів стати щасливим володарем такого жаданого свідоцтва.

А де ж графіка? А невідомо де. Десь там...
Таким чином держреєстрація права власності на з/д здійснюється взагалі без будь-якого уявлення про фізичну земельну ділянку. Держреєстратору прав це не потрібно. Дурня повна.
Якщо для побудованої нерухомості технічний паспорт є суттєвим документом і приймає участь під час трансакцій, то для з/д уся відповідальність за об'єкт права, розташованого певним чином у просторі, покладається на органи ДЗА, переслали вони по милу необхідні дані, то все гаразд, а щодо технічки, то навіщо вона? - не треба. Чи буде працювати така бінарна реєстраційна система? Не знаю, не знаю... Ще велике питання коли електронний обіг між органами ДЗА та УкрДР запрацює, по великому рахунку цей обмін нікому не потрібний, набагато цікавіше щоб "просітєлі" оббивали пороги.

Ще одне. Цікавий термін - "новосформована земельна ділянка", який використовується в п.55-1 Порядку ДРП. В законодавстві цей термін визначений лише в ст. 27 ЗУ Про ДЗК, в якій йдеться про поділені чи об'єдані з/д. Однак, в наведеному мною випадку ані про поділ, ані про об'єдання з/д не йдеться. До того ж, чи охоплює відведення земельної ділянки випадок приватизації присадибної з/д
не ясно. То в якому все-таки порядку можна зареєструвати право власності на землю? Чому це не прописано прямо і недвозначно? Знову покращувателі напрацювали купи лайна, які незрозуміло як обходити?

Щодо нотаріусів. Питання не про те, як все буде працювати з 01.01.2013. Ясно, що з 1 січня 2013 право власності набувача з/д буде зареєстровано відразу після укладання відповідного договору із видачєю відповідного свідоцтва. Питання в тому, як це свідоцтво отримати в 2013 році, якщо договір укладено до 01.01.2013.

Якось сумно все це писати, незважаючи на передноворічну метушню.
Востаннє редагувалось 27 грудня 2012 18:54 користувачем Bibop, всього редагувалось 1 раз.
Аватар користувача
Streit
Спец
Спец
Повідомлень: 331
З нами з: 18 лютого 2009 11:19
Репутація: 0
Область: Донецька
Місце роботи: Інше

Повідомлення Streit »

Bibop писав:Щодо нотаріусів. Питання не про те, як все буде працювати з 01.01.2013. Ясно, що з 1 січня 2013 право власності набувача з/д буде зареєстровано відразу після укладання відповідного договору із видачєю відповідного свідоцтва. Питання в тому, як це свідоцтво отримати в 2013 році, якщо договір укладено до 01.01.2013.
Якось сумно все це писати, незважаючи на передноворічну метушню.
У нас нотариусы высказываются в том духе, что "если вы не успеете до 1 января в Земагентстве зарегистрировать "перехід права" по уже осуществленным сделкам, то мы - нотариусы зарегистрируем сделки в новом реестре после 1 января". И идти нужно именно к тому нотариусу, который сделку проводил.
Аватар користувача
Nikonin
Спец
Спец
Повідомлень: 75
З нами з: 03 листопада 2010 10:30
Репутація: 0
Область: Запорізька
Контактна інформація:

Повідомлення Nikonin »

Bibop писав:Отже, проситься висновок, що держреєстратору начебто треба подавати лише витяг з рішення ОМС, належним чином посвідчений, про передачу з/д у власність. І цього виявляється достатньо щоб зареєструвати право власності особи на з/д.
Багато написано Вами, але спробую відповісти.
З приводу "нормативки" під час реєстрації права - навіть питання не стоїть про те, що вона НЕ ПОТРІБНА
Під великим секретом показали мені, як проходить ця реєстрація morgny . Так от, кожен розділ (місце, де будуть міститися дані і про об"єкт, і про власника/користувача/тощо) передбачає вартісну оцінку цього об"єкта - хатки або землі. Тому, при реєстрації права ВЛАСНОСТІ вона - обов"язкова.

На даний момент, у зв"язку із прийняттям ПКМУ №1156
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1156-2012-п/page
ситуація змінилася, і має наслідком 2 різних способи реєстрації права власності

Перший - передбачає перенесення до цього Реєстру записів про те право, що вже виникло (є Держ.акт). Тут реєстраторам треба буде лише цей акт і нормативка. За результатами клієнт отримає витяг.
Другий - це ті "новосформовані", по яким гроші вже взяли на Держ.акти, а роботу, як завжди, не зробили
Тут потрібні будуть ті документи, про які я писав раніше: рішення уповноваженого органу про затвердження, витяг з ДЗК і та ж нормативка. При цьому на руки людина отримає не лише витяг, а і свідоцтво, яке замінить собою держ.акт.
Bibop писав:А де ж графіка? А невідомо де. Десь там...Таким чином держреєстрація права власності на з/д здійснюється взагалі без будь-якого уявлення про фізичну земельну ділянку. Держреєстратору прав це не потрібно. Дурня повна.
Думаю, ви просто передчасно сумуєте за тією дурнею, яку розвів ДуркомзЁм зі своїми держ.актами morgayu
Як на мене, процедура держ.реєстрації прав набагато краще прописана, ніж те, що ми творили, починаючи з 2011 року, коли нічого немає, порядок не прописаний, а ти роби, і чим більше, тим краще. Тільки правоохоронним органам радість... Katok
І, якщо МінЮст зможе краще впоратися із цією реєстрацією, вивести її на належний рівень (не як у Грузії, але все ж таки morgayu ), то можу їм побажати лише успіху!
А ми хоча б через рік змогли видавати за допомогою "автоматизованої системи ДЗК" (читай - обласної філії ДЗК Pioner ) витяги з цієї самої ДЗК, в яких інформація відповідала б реальному стану речей; та інвентаризацію за межами населених пунктів провести, нормативку по селах затвердити; визначити межі тих самих населених пунктів, по лінії яких і має "автоматично" пройти розмежування...
І не сумуйте Ви за тією "графікою" під час реєстрації прав, забезпечимо її належний рівень під час реєстрації земельних ділянок - і проблем не буде
Bibop писав:Щодо нотаріусів. Питання не про те, як все буде працювати з 01.01.2013. Ясно, що з 1 січня 2013 право власності набувача з/д буде зареєстровано відразу після укладання відповідного договору із видачєю відповідного свідоцтва. Питання в тому, як це свідоцтво отримати в 2013 році, якщо договір укладено до 01.01.2013.
Ви щось плутаєте, нотаріуси НЕ ВИДАЮТЬ свідоцтва
"Нотаріус як спеціальний суб’єкт здійснює функції державного реєстратора, крім передбачених пунктами 4 і 6 частини другої статті 9 цього Закону.
4) веде реєстраційні справи щодо об'єктів нерухомого майна;
6) видає свідоцтво про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону;
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1952-15

І видача свідоцтва передбачена ЛИШЕ на НОВІ ділянки, а нотаріуси працюватимуть лише з тими, що вже оформлені, і мають видані державні акти
Ст.3 цьогож Закону:
"Державна реєстрація прав власності, реєстрація яких проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва проводиться нотаріусом, яким вчиняється така дія.
Державна реєстрація прав у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва проводиться нотаріусом, яким вчинено таку дію".
Аватар користувача
Bibop
Спец
Спец
Повідомлень: 122
З нами з: 26 червня 2008 18:25
Репутація: 0

Повідомлення Bibop »

Дякую Вам за відповіді, шановні Streit та Nikonin. Нажаль існуючий стан справ не дає відчутних підстав для оптимізму. Проте, Ви, шановний Nikonin, правий як ніколи. Не варто сумувати. Дорогу осилит идущий. На тому і стоїм.

P.s.
Щодо нотаріусів. Питання не про те, як все буде працювати з 01.01.2013. Ясно, що з 1 січня 2013 право власності набувача з/д буде зареєстровано відразу після укладання відповідного договору із видачєю відповідного свідоцтва. Питання в тому, як це свідоцтво отримати в 2013 році, якщо договір укладено до 01.01.2013.
Я написав "видачєю відповідного свідоцтва", а правильніше б було - "витягу з Державного реєстру прав" (див. п.21 Порядку ДРП)

Из Юрлиги
Новая процедура регистрации прав на недвижимость может повлечь махинации
Правовые известия 25.12.2012 4 комментария

С 1.01.2013 года существуют риски, что еще неотлаженной системой регистрации смогут воспользоваться мошенники.

На этапе внедрения с 1 января 2013 года новой процедуры регистрации вещных прав на недвижимое имущество существует высокий риск возникновения большого количества махинаций, рейдерских схем в связи с неотлаженной системой регистрации, которые в конечном итоге приведут к множеству судебных разбирательств, считает глава Союза специалистов по недвижимости Александр Рубанов.

«Существуют риски, что еще неотлаженной системой регистрации могут воспользоваться мошенники. Получится, кто первый зарегистрирует права на объект, тот и будет его владельцем. Придется долго доказывать, и только в суде, что на самом деле вы являетесь истинным владельцем», - сообщил А.Рубанов. В связи с возможными рисками он рекомендует всем, кто имеет права на недвижимость, зарегистрировать их, как только заработает новая система госрегистрации.

Партнер компании «Павленко и Побережнюк» Лариса Побережнюк предупредила, что весьма вероятным может быть возникновение незаконных, рейдерских схем, поскольку речь идет не только о квартирах, а и об имуществе компаний: «Возможен вариант, когда в госреестр незаконно будут вноситься сведения о ненадлежащем собственнике. То есть собственником может быть одно лицо, в госреестр может быть внесено другое, что приведет к необходимости защищать свои права в суде».

В свою очередь управляющий партнер юридической компании «Ол&Руст» Роман Хрустенко подчеркнул, что остается неурегулированным вопрос технической инвентаризации по новой процедуре госрегистрации. «Любой объект недвижимости должен необходимым образом идентифицироваться (адрес, жилая, нежилая площадь, параметры стен, перегородки и др.). По существующей системе каждой регистрации предшествовало проведение техинвентаризации. Специалисты БТИ выходили на объект, делали замеры, расчеты и подтверждали, что объект действительно существует и имеет такие параметры, и тогда уже нотариусы осуществляли соответствующие сделки. Что будет теперь, не понятно», - сказал Р.Хрустенко. Практика докажет необходимость возврата к техинвентаризации, так как без нее существует очень большая вероятность мошенничества и махинаций.

Отметим, что любой запрос в электронный госреестр отслеживается, поэтому каждый желающий может проверить, кто интересовался его собственностью.

Напомним, что в Украине создан Укргосреестр, к которому с 1 января 2013 г. перейдет от БТИ функция государственной регистрации вещных прав на недвижимость, тогда как функция проведения технической инвентаризации сохранится за БТИ.

Источник: Простоправо.
Аватар користувача
Nikonin
Спец
Спец
Повідомлень: 75
З нами з: 03 листопада 2010 10:30
Репутація: 0
Область: Запорізька
Контактна інформація:

Повідомлення Nikonin »

Bibop писав:считает глава Союза специалистов по недвижимости Александр Рубанов. ... В связи с возможными рисками он рекомендует всем, кто имеет права на недвижимость, зарегистрировать их, как только заработает новая система госрегистрации ...
Нічого нового цей (відредаговано) і не сказав, той самий ажіотаж нагнітають і БТІ по всім регіонам Krutelyk
До речі, зауважте, що в жодній із цих оплачених статей не сказано про землю, наче у нас єдина проблема - це забирання від БТІ годівниці, в яку вони вмочали своє ри... обличчя morgny
Bibop писав:В свою очередь управляющий партнер юридической компании «Ол&Руст» Роман Хрустенко подчеркнул, что остается неурегулированным вопрос технической инвентаризации
Блін, ну що за люди у тому МінЮсті та Укрдержреєстрі, і останню годівницю у наскрізь корумпованих БТІ намагаються забрати, які ж вони нехороші morgayu
Ще й президент (саме з мадої літери) відмовився підписувати оплачений ними закон по тех.інвентаризацію.
Тому, мій прогноз на майбутнє - БТІ, якщо не відвалить дуже багато бабла пані Завальній (зам. в мінЮсті, яка очолює "боротьбу" з ними), то стане лише сховищем для зберігання технічних паспортів Banned
Востаннє редагувалось 30 травня 2013 14:13 користувачем Nikonin, всього редагувалось 4 разів.
Причина: Порушення п. 3.12
DEMON
Молоденький(ка)
Молоденький(ка)
Повідомлень: 14
З нами з: 11 вересня 2007 10:06
Репутація: 2

Повідомлення DEMON »

Дополнение стрейту
С пунктом 1) согласен полностью но п. 2)
"Если ведомостей о земельном участке в реестре земель на 01.01.2013 нет (новый участок) - то соответствующим органом предоставляется дозвил на разработку документации гражданину/юрлицу. И эта документация с дозволом будут являться "підставою" для регистрации участка. После этого опять таки заявление органа и вытяг из ДЗК. Потом уже принятие решения о предоставлении участка в собственность/аренду и регистрация данного участка за гражданином/юрлицом. И тут уже без разницы - в аренду будет оформляться земля или в собственность."
должен реализовываться на основании п.9 "Прикінцеві та перехідні положення" Закона Украины "О внесении изменений к некоторым законодательным актам относительно размежевания земель государственной и коммунальной собственности" где:
" Право власності на земельні ділянки державної та комунальної власності, зазначені у пунктах 3 і 4 цього розділу, реалізується після державної реєстрації права власності на відповідну земельну ділянку."
То есть орган перед принятием решения о передаче участка в пользование/оренду (это есть реализация права) обязан зарегестрировать данный участок на себя.
Аватар користувача
Streit
Спец
Спец
Повідомлень: 331
З нами з: 18 лютого 2009 11:19
Репутація: 0
Область: Донецька
Місце роботи: Інше

Повідомлення Streit »

DEMON писав:То есть орган перед принятием решения о передаче участка в пользование/оренду (это есть реализация права) обязан зарегестрировать данный участок на себя.
Согласен. Только после регистрации можно распоряжаться.
Аватар користувача
Bibop
Спец
Спец
Повідомлень: 122
З нами з: 26 червня 2008 18:25
Репутація: 0

Повідомлення Bibop »

Дещо до питання процедури держреєстрації з Юрист&Закон (Лига:Закон ©):
Комент.rar
У вас недостатньо прав для перегляду приєднаних до цього повідомлення файлів.
Azhimut
Спец
Спец
Повідомлень: 1800
З нами з: 28 грудня 2012 11:17
Репутація: 358
Область: Одеська
Місце роботи: Приватні проектні організації

Повідомлення Azhimut »

DEMON писав:С пунктом 1) согласен полностью но п. 2)
"Если ведомостей о земельном участке в реестре земель на 01.01.2013 нет (новый участок) - то соответствующим органом предоставляется дозвил на разработку документации гражданину/юрлицу. И эта документация с дозволом будут являться "підставою" для регистрации участка.
В акте встановлення меж пидстава - ришення сессии про надання дозволу.
Аватар користувача
Сергiй64
Спец
Спец
Повідомлень: 920
З нами з: 21 червня 2009 19:55
Репутація: 67
Область: Вінницька
Місце роботи: Приватні проектні організації

Повідомлення Сергiй64 »

Свято пройшло, завтра до праці. Підкажіть , хто зараз головніший в земельному - в.о. начальника відділу держкомзему, чи в.о. начальника відділу земагентства? До кого чіплятись, в якому вигляді прийматимуться технічки і проекти, які мають бути підписи, які координати? Усвідомлюю, що найкраще розслабитись і зачекати з місяць - другий, доки все устаканиться, але ж навряд чи замовникам сподобється така тактика.
Аватар користувача
makctos
Спец
Спец
Повідомлень: 581
З нами з: 24 травня 2008 10:59
Репутація: 0
Область: Сумська
Місце роботи: Приватні проектні організації

Повідомлення makctos »

Сергiй64 писав:Свято пройшло, завтра до праці. Підкажіть , хто зараз головніший в земельному - в.о. начальника відділу держкомзему, чи в.о. начальника відділу земагентства? До кого чіплятись, в якому вигляді прийматимуться технічки і проекти, які мають бути підписи, які координати? Усвідомлюю, що найкраще розслабитись і зачекати з місяць - другий, доки все устаканиться, але ж навряд чи замовникам сподобється така тактика.
Підтримую! Хтось дась відповідь. Ushas
doslidnik
Спец
Спец
Повідомлень: 810
З нами з: 28 липня 2009 19:47
Репутація: 102
Область: Київська
Місце роботи: Інше

Повідомлення doslidnik »

makctos писав:Підтримую! Хтось дась відповідь.
Дати телефон гарячої лінії держкомзему?
Аватар користувача
makctos
Спец
Спец
Повідомлень: 581
З нами з: 24 травня 2008 10:59
Репутація: 0
Область: Сумська
Місце роботи: Приватні проектні організації

Повідомлення makctos »

doslidnik писав:Дати телефон гарячої лінії держкомзему?
І роздовати його усім замовникам UPS
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 52
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Повідомлення Volodar »

Nikonin писав:Тому, мій прогноз на майбутнє - БТІ, якщо не відвалить дуже багато бабла пані Завальній (зам. в мінЮсті, яка очолює "боротьбу" з ними), то стане лише сховищем для зберігання технічних паспортів
Трішки не так: пані Завальна потужно лобіює фішку приватних БТІ, з концентрацією архівів(техпаспортів) під крилом Мінюста. По-суті БТІшники мабуть змиряться і здадуться morgny , і пороблять під себе приватні конторки по наданню послуг техінвентаризації - поки архіви ще в їх руках.
АNALITik
Спец
Спец
Повідомлень: 108
З нами з: 18 липня 2010 10:08
Репутація: 0
Область: Рівненська

Повідомлення АNALITik »

Підкажіть , хто зараз головніший в земельному - в.о. начальника відділу держкомзему, чи в.о. начальника відділу земагентства? До кого чіплятись
Відповідь-однозначно державний кадастровий реєстратор! morgny
Аватар користувача
013x
Спец
Спец
Повідомлень: 147
З нами з: 15 січня 2009 12:03
Репутація: 1
Область: Закарпатська

Повідомлення 013x »

У нас нотариусы уже пошли в отказ, не хотят оформлять сделки с земельными участками - один сказал что может с 20го начнет, большинство сказало с 1 февраля (реально не понимают что им сейчас вообще делать посему и морозятся).
Azhimut
Спец
Спец
Повідомлень: 1800
З нами з: 28 грудня 2012 11:17
Репутація: 358
Область: Одеська
Місце роботи: Приватні проектні організації

Повідомлення Azhimut »

013x писав:У нас нотариусы уже пошли в отказ
Дайте им годовые отчеты сдать :)
Аватар користувача
Сергiй64
Спец
Спец
Повідомлень: 920
З нами з: 21 червня 2009 19:55
Репутація: 67
Область: Вінницька
Місце роботи: Приватні проектні організації

Повідомлення Сергiй64 »

Краєм ока дивився на програму по реєстрації речових прав. Ту шо роздали нотаріусам і реєстраторам. Ні одної ділянки, на яку видано державні акти , там немає. Скоріш за все, так як і казали, Мінюст все буде вносити по новому. Хочеш витяг - приходь, реєструй, і отримуй.
Відповісти