Сторінка 1 з 1

Не дають довідку 6-зем

Додано: 31 липня 2013 17:21
EvNik
Доброго дня!

Ситуація така. Готується проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для садівництва за межами нас. пункту (землі с/г призначення). Колись раніше це був садівничий кооператив (створений в 1988 році при підприємстві електромереж). Тоді він отримав акт на постійне користування землею (весь масив).

Звернувся до Управління ДЗА у районі із заявою про надання довідки із стат. звітності 6-зем. Спочатку вони протримали заяву 9 днів, а на 10-й сказали, щоб я надав їм копію того самого акта, який отримував кооператив у 1988 році, і просили 2-й екземпляр (тобто у них 1-й вже є, але я їм мав принести ще й другий). Кооператив взагалі після незалежності не реорганізували, не реорганізували його і після прийняття ЗУ "Про кооперацію", і саме підприємство електромереж давно реорганізували в обленерго. Звичайно, що 2-го екземпляру мені було знайти нема де, але я в минулому році роздобув копію того 1-го примірника. Цю копію я, власне кажучи, і дав.

Сьогодні отримав відмову. Посилаються на ч.5 ст. 116 ЗК, за якою "Земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом". Більш ніякої аргументації не було.

Така ситуація. Наскільки взагалі правомірні дії Управління ДЗА? Мені здається, що, можливо, вони могли б ще послатися на ч.5 ст.116 ЗК якщо б затверджували проект землеустрою (і то не вони, у Головне управління в області), нібито слід припинити право користування кооперативу перед набуттям права власності, але (1) ні кооператив, ні ПЕМ вже давно немає, тому право користування припинилося у зв'язку із припиненням підприємства; (2) тут іде мова не про затвердження проекту, а лише про надання довідки. Що порадите?

(Є документи:
Рішення райвиконкому про виділення земель для кооперативів
http://i49.tinypic.com/25gcac4.jpg
http://i50.tinypic.com/2p74m.jpg

Акт кооперативу на користування
http://i46.tinypic.com/10xvjis.jpg
http://i46.tinypic.com/a9qif.jpg
http://i45.tinypic.com/281x9nk.jpg
http://i48.tinypic.com/2zdw3s8.jpg)

Додано: 31 липня 2013 17:55
krivbasszem
Д/а діючий, якшо так, в 6-зем це садівництво сидить, згідно роз'яснення агенства, зміни в 6-зем, тільки на підставі даних юстиції - не мають право не дати довідку про те де обліковане садівництво за рахунок якого пропонується надання. Я в свій час цим займався.

Додано: 31 липня 2013 20:50
EvNik
krivbasszem писав:Д/а діючий, якшо так, в 6-зем це садівництво сидить, згідно роз'яснення агенства, зміни в 6-зем, тільки на підставі даних юстиції - не мають право не дати довідку про те де обліковане садівництво за рахунок якого пропонується надання. Я в свій час цим займався.
Тобто довідку вони мають дати у будь-якому разі? А чи є ще якийсь нормативно-правовий акт, який би регулював порядок надання довідки із стат. звітності (крім інформаційних карток адміністративних послуг)?

Власне кажучи, а чи не припинилося право землекористування після ліквідації підприємства? Бо, наприклад, за даними ДЗК ця ділянка не обліковується. І чи є сенс намагатися через суд визнати недійсним д/а кооперативу?

Додано: 01 серпня 2013 09:25
krivbasszem
EvNik писав:А чи є ще якийсь нормативно-правовий акт, який би регулював порядок надання довідки із стат. звітності (крім інформаційних карток адміністративних послуг)?
Дивись пункт 3 додатку № 3 до постанови КМУ № 835 від 01.08.2011 (в редакції Постанови КМУ № 1217 від 05.12.2012).
EvNik писав:Власне кажучи, а чи не припинилося право землекористування після ліквідації підприємства? Бо, наприклад, за даними ДЗК ця ділянка не обліковується.
Зміни в 6-зем на підставі даних юстиції, там полно мертвяков, поверь мне.... А рішення щодо зміни в 6-зем теж приймаеться відповідною радою, відповідно до підпорядкування з.д. В ДЗК багато нема ділянок, державні акти старі, кадастрового нема, ну і що - д/а діючий, а припинити його дію може лише суд, а на підставі рішення суду приймається рішення ради щодо зміни до 6-зем. Це цирк, но 6-зем протягне лише до 31.12.2014. Але вона і зараз не актуальна, ведеться не по категоріям, а по видам діяльності, 50% підприємст лікідовані, але підстав вилучення нема, а самоупрямством ні кто не займається. Управління ДЗА не є розпорядниками землі, лише ведуть звітність.

Додано: 01 серпня 2013 21:49
zemkov
EvNik писав:Наскільки взагалі правомірні дії Управління ДЗА?
Підтримую автора у цьому запитанні.
Наскільки я зрозумів, мова йде про надання довідки (витягу) з форми 6-зем про склад угідь земельної ділянки, за рахунок якої передбачається відведення.
Управління мало б по наявних матеріалах розписати по площах угіддя, категорію земель в розрізі землекористувачів, якщо такі є тощо. Якщо за рахунок власника чи користувача - вказати, що за рахунок земель такого-то землекористувача згідно такого рішення, акта, договору... Але ж цього ніхто не зробить, бо форма 6-зем - мертва, вона не прив' язана ні до яких ГІС-баз і не містить ніяких графічних матеріалів - гола статистика. Як можна довести або спростувати, що ділянка відводиться за рахунок земель саме цього землекористувача, якщо акт чи договір намальовані у 90-х від руки і "на коліні" без будь-якої прив'язки до місцевості?
Як на мене - вони просто не впевнені у достовірності наявної у них інформації, тому і "морозяться" у випадку чого. Але яке до цього діло заявнику, проектанту, раді?
В мене вже руки сверблять від бажання "посваритись" на дану тему!
В кого які ідеї?

Додано: 02 серпня 2013 10:38
EvNik
zemkov писав:В мене вже руки сверблять від бажання "посваритись" на дану тему!
Аналогічно. Вже підготував адміністративний позов, текст див. нижче (на місці трьох крапок має бути номер листа-відмови, просто цей лист попросили землевпорядники, а номер не пам'ятаю; ще, позов від імені заявниці - моєї матері, тому там "звернулася" і т. ін.).
Spoiler
В порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України, звертаюся до Одеського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Управління Держземагенства у Котовському районі Одеської області (код за ЄДРПОУ 38111733) про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії.
Розпорядженням Котовської районної державної адміністрації від 29 серпня 2012 року № 761/12 (із наступними змінами) мені було надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність із земель державної власності сільськогосподарського призначення для ведення садівництва площею 0.054 га на території Любомирської сільської ради Котовського району Одеської області.
Згідно із абзацом сьомим частини третьої статті 50 Закону України «Про землеустрій», проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають, зокрема, довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями.
Згідно із пунктом 3 Переліку адміністративних послуг, що надаються територіальними органами Державного агентства земельних ресурсів на безоплатній основі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2011 року № 835 (к редакції постанови Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2012 року № 1217), надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) належить до адміністративних послуг, що надаються територіальними органами Державного агентства земельних ресурсів на безоплатній основі.
Згідно із пунктом 4.6 Положення про Управління (Відділ) Держземагенства у районі, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10 травня 2012 року № 258, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 травня 2012 року за № 854/21166, Управління (Відділ) надає адміністративні послуги відповідно до законодавства.
З метою отримання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) я 11 липня 2013 року звернулася до Управління Держземагенства у Котовському районі Одеської області із відповідною заявою, яка була зареєстрована за № 13/002877.
Листом Управління Держземагенства у Котовському районі Одеської області від 31 липня 2013 року № … мені було повідомлено, що у наданні довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) мені відмовлено. У листі наведено посилання на частину п’яту статті 116 Земельного кодексу України, за якою земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Вважаю, що відмова Управління Держземагенства у Котовському районі Одеської області у наданні мені довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) є протиправною з таких підстав.
Наказом Управління Держземагенства у Котовському районі Одеської області від 12 квітня 2012 року № 39 було затверджено Інформаційні та Технологічні картки адміністративних послуг, що надаються Управлінням.
Як вбачається із пункту 13 Інформаційної картки адміністративної послуги «Надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем)», підставами для відмови у наданні адміністративної послуги є відсутність запитуваних відомостей у Державному земельному кадастрі або звернення про надання відомостей з Державного земельного кадастру неналежною особою.
Разом з тим, як вбачається із листа Управління Держземагенства у Котовському районі Одеської області від 31 липня 2013 р. № …, підставою для відмови в наданні довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) є те, що земельна ділянка, стосовно якої було подано відповідну заяву, перебуває у користуванні іншої особи.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Однак, надаючи мені відмову у формі листа від 31 липня 2013 року № …, Управління Держземагенства у Котовському районі Одеської області діяло не на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством, що зумовлює протиправність цієї відмови.
Мною не оспорюється той факт, що земельна ділянка, щодо якої було подано відповідну заяву, знаходиться в межах земель, які відповідно до рішення виконавчого комітету Одеської обласної Ради народних депутатів від 23 грудня 1986 року № 541/3 та рішення виконавчого комітету Котовської районної Ради народних депутатів від 24 березня 1988 року № 87 були передані у користування Котовському підприємству електричних мереж для організації колективного саду, а також той факт, що на підставі вказаних рішень Котовському підприємству електричних мереж було видано державний акт на постійне користування земельною ділянкою серії Б № 054766, який наразі не був скасований та є чинним. Разом з тим, вказані обставини не належать до підстав відмови у наданні мені довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем), оскільки вичерпний перелік таких підстав визначений Інформаційною карткою відповідної адміністративної послуги.
Вважаю, що з огляду на положення частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства, належним способом поновлення мого порушеного права буде зобов'язання Управління Держземагенства у Котовському районі Одеської області повторно розглянути мою заяву від 11 липня 2013 року № 13/002877.
За подання цієї позовної заяви сплачую судовий збір у розмірі, передбаченому Законом України «Про судовий збір» - 34 грн. 41 коп.
Таким чином, керуючись статтями 2, 6, 8, 17-19, 104-106 Кодексу адміністративного судочинства України,
ПРОШУ СУД:
1. Відкрити провадження за цією позовною заявою.
2. Під час відкриття провадження вирішити питання про витребовування:
1) з Управління Держземагенства у Котовському районі Одеської області – копії моєї заяви від 11 липня 2013 року № 13/002877 та доданих до неї документів;
2) з Державного архіву Одеської області – копії рішення виконавчого комітету Одеської обласної Ради народних депутатів від 23 грудня 1986 року № 541/3.
3. Визнати дії Управління Держземагенства у Котовському районі Одеської області щодо відмови у наданні довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем), наданої у формі листа від 31 липня 2013 року № …, протиправними.
4. Зобов’язати Управління Держземагенства у Котовському районі Одеської області повторно розглянути мою заяву про надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) від 11 липня 2013 року № 13/002877.
5. Стягнути на мою користь з Державного бюджету України всі понесені судові витрати.
Десь так. Є ще варіант через суд визнати акт на постійне користування землею нечинним, бо, напевне, виникне така ж проблема вже на етапі затвердження проекту.

Додано: 02 серпня 2013 15:40
Sonze
Красиво! 5 баллов просто даже за героическую попытку отстоять свои права! Если бы почаще подобным образом граждане реагировали на устные и сплошь и рядом безосновательные отказы держслужбовцив, может и работали бы они, эти самые державни службы, по-другому

Додано: 03 серпня 2013 20:44
zemkov
Маєте гарні шанси суд виграти.
А далі що?

Додано: 25 серпня 2013 15:58
EvNik
zemkov писав:А далі що?
Скоріш за все буду намагатися через суд визнати держ. акт товариства недійсним.

[upd=1377436547][/upd]
В продовження цієї історії. Звернувся до ГУ ДЗА в Одеській області із проханням розяснити, що ж треба робити у цій ситуації. Надіслали дуже цікаву відповідь, яка полягала фактично у тому, що вони самі не знають, що робити, і направили лист до Держземагенства з проханям роз'яснити, яким чином слід припинити право постійного користування. (На жаль, зараз сам лист викласти не маю змоги, але пізніше викладу.)

Далі буде...
Не по темі
P.S. У мене просто виникає питання: навіщо нам треба таке ДЗА, які ні на районному, ні на обласному рівні не знають, яким чином вийти із певної ситуації? facepalm Напевне, ДЗА їм напише, що "питання законодавчо не врегульовано", тому треба чекати щоб ВРУ щось там прийняла.
[upd=1377707602][/upd]
Цей самий лист ГУ ДЗА:
Spoiler
Зображення
Зображення