Сторінка 1 з 1
Закон про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо уточнення повноважень нотаріусів
Додано: 16 вересня 2013 11:38
SBB
Законопроект № 3237 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp ... 3511=48261
Заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень подається до органу державної реєстрації прав у паперовій або електронній формі
На період до 1 січня 2018 року заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі можуть подавати виключно державний кадастровий реєстратор, державний виконавець, а також у випадку державної реєстрації права оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення – власник чи набувач права оренди, або уповноважена ними особа.
2. Кабінету Міністрів України до 1 січня 2015 року забезпечити автоматизоване перенесення записів Державного реєстру земель до Державного реєстру прав. З моменту автоматизованого перенесення відповідної інформації перенесені записи вважаються відомостями Державного реєстру прав, а права на відповідні земельні ділянки – зареєстрованими (крім випадків, коли права на такі земельні ділянки зареєстровані в Державному реєстрі прав після 1 січня 2013 року).
Стаття 51-1. Порушення законодавства про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень
Порушення встановлених законом строків внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, надання таких відомостей, вимагання не передбачених законом документів для внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та для надання таких відомостей, -
тягнуть за собою накладення штрафу на державних реєстраторів від двадцяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Ті самі діяння, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне з правопорушень, передбачених частиною першою цієї статті, -
тягнуть за собою накладення штрафу від п'ятдесяти до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Додано: 16 вересня 2013 12:24
Volodar
SBB писав:Кабінету Міністрів України до 1 січня 2015 року забезпечити автоматизоване перенесення записів Державного реєстру земель до Державного реєстру прав. З моменту автоматизованого перенесення відповідної інформації перенесені записи вважаються відомостями Державного реєстру прав, а права на відповідні земельні ділянки – зареєстрованими (крім випадків, коли права на такі земельні ділянки зареєстровані в Державному реєстрі прав після 1 січня 2013 року).
Так вже проходили:
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/361 ... 0396271804
4. У разі якщо земельні ділянки, обмеження (обтяження) у їх використанні зареєстровані до набрання чинності цим Законом у Державному реєстрі земель, відомості про такі земельні ділянки, обмеження (обтяження) підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення.
Відомості про інші об'єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженої та переданої до Державного фонду документації із землеустрою до 1 січня 2013 року, підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру на безоплатній основі центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, та його територіальними органами відповідно до їх повноважень.
Закон вже діє майже рік, але віз і нині там... Норма в стилі "їдіть туди-десь"...
Re: Проект Закону щодо подання заяви про державу реєстрацію похідних прав у електронній формі
Додано: 06 березня 2015 00:31
Дмитро Брянцев
Рада предоставила нотариусам доступ к земельному кадастру
► Показати
Верховная Рада в четверг, 5 марта, приняла в целом проект Закона "О внесении изменений в некоторые законодательные акты Украины относительно уточнения полномочий нотариусов и особенностей регистрации производных прав на земельные участки сельскохозяйственного назначения" (№0944).
За соответствующее решение проголосовали 241 народных депутата из 226 минимально необходимых.
Из фракции БПП за принятие законопроекта проголосовали 99 депутатов, из фракции "Народный фронт" - 61, из фракции "Оппозиционный блок" – 13, из фракции "Самопоміч" – 21, из фракции Радикальной партии Ляшко – 17, из группы "Воля народа" - 2, из фракции "Батьківщина" - 10, из группы "Экономическое развитие" – 13, нефракционные - 5.
Принятый документ предоставляет нотариусам право доступа в Государственный земельный кадастр для поиска сведений и формирования выписки о зарегистрированном земельном участке.
Таким правом нотариус может воспользоваться при совершении им нотариальных действий в отношении земельных участков.
Регистрация производного вещного права на земельный участок сельскохозяйственного назначения, право собственности на которую возникло и было оформлено до 1 января 2013 года, согласно новых норм закона осуществляется одновременно с государственной регистрацией права собственности на этот земельный участок.
При этом на период до 1 января 2018 года предусмотрена возможность государственной регистрации права аренды земельного участка на основании заявления, поданного владельцем или приобретателем производных прав на такой участок, или уполномоченным ими лицом, в электронной форме.
Параллельно законом вводится административная ответственность за нарушение законодательства о государственной регистрации прав на недвижимое имущество и их обременений. Добавляется новая статья в КУпАП (51-1).
Так, за нарушение установленных законом сроков внесения сведений в Государственный реестр вещных прав на недвижимое имущество, предоставление таких сведений, требование не предусмотренных законом документов для внесения сведений в Реестр госрегистратору придется заплатить от 20 до 50 нмдг, другими словами от 340 до 850 гривень. А за повторное нарушение на протяжение года – от 50 до 200 нмдг (от 850 до 3400 гривень).
Re: Проект Закону щодо подання заяви про державу реєстрацію похідних прав у електронній формі
Додано: 06 березня 2015 01:00
MAFIA
Дмитро Брянцев писав: административная ответственность за нарушение законодательства о государственной регистрации прав на недвижимое имущество и их обременений. Добавляется новая статья в КУпАП (51-1).
насколько я понял исходя из
текста законопроекта во втором чтении и сравнительной таблицы ко второму чтению, новая статья в КУпАП (51-1) не прошла, отозвана автором законопроекта.
Re: Проект Закону щодо подання заяви про державу реєстрацію похідних прав у електронній формі
Додано: 07 березня 2015 19:13
SBB
MAFIA писав:
насколько я понял исходя из
текста законопроекта во втором чтении и сравнительной таблицы ко второму чтению, новая статья в КУпАП (51-1) не прошла, отозвана автором законопроекта.
Не прошла также электронная форма заявления о регистрации прав. Зато прошло многое другое. Это:
- право нотариусов регистрировать право аренды с/х земли без нотариального удостоверение самого договора,
- автоматизированное перенесение до середины 2016 года в Реестр прав ведомостей о зарегистрированных до 2013 года госактах и договорах аренды (и соответственно отсутствия необходимости перерегистрации того, что перенесено),
Ну и еще кое-что.
Re: Проект Закону щодо подання заяви про державу реєстрацію похідних прав у електронній формі
Додано: 23 березня 2015 18:26
SBB
Закон подписан Президентом
Re: Проект Закону Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо уточнення повноважень нотарі
Додано: 24 березня 2015 11:35
dzi
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення
http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/247-19
Опубліковано: Голос України від 24.03.2015 № 52
(набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування)
► Показати
Верховна Рада України постановляє:
I. Внести зміни до таких законів України:
1. У Законі України "Про нотаріат" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 39, ст. 383; 2013 р., № 23, ст. 224, № 33, ст. 436; 2014 р., № 23, ст. 876):
1) частину першу статті 3 доповнити словами "а також здійснює функції державного реєстратора прав на нерухоме майно у порядку та випадках, встановлених Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень";
2) у статті 46-1:
частину другу після слів "об’єктом незавершеного будівництва" доповнити словами "та під час здійснення функцій державного реєстратора прав на нерухоме майно";
частину третю викласти в такій редакції:
"Користування Державним реєстром речових прав на нерухоме майно здійснюється безпосередньо нотаріусом, який вчиняє відповідну нотаріальну дію та/або здійснює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень";
доповнити частинами четвертою - шостою такого змісту:
"Нотаріус під час вчинення нотаріальних дій та/або під час здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно щодо земельної ділянки має доступ та користується Державним земельним кадастром у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Нотаріус під час вчинення нотаріальних дій щодо земельної ділянки (крім посвідчення заповіту) та/або під час здійснення державної реєстрації речових прав на земельну ділянку здійснює пошук у Державному земельному кадастрі відомостей про зареєстровану земельну ділянку та за його результатами за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру формує витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку, який підписує та посвідчує печаткою нотаріуса. Витяг залишається у справі державної нотаріальної контори чи приватного нотаріуса.
Користування Державним земельним кадастром здійснюється безпосередньо нотаріусом, який вчиняє відповідну нотаріальну дію та/або здійснює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно".
2. У Законі України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (Відомості Верховної Ради України, 2010 р., № 18, ст. 141 із наступними змінами):
1) частину п’яту статті 3 доповнити абзацом четвертим такого змісту:
"Державна реєстрація речових прав, похідних від права власності, на земельні ділянки сільськогосподарського призначення може здійснюватися нотаріусом незалежно від нотаріального посвідчення договору, на підставі якого виникає таке право";
2) у частині другій статті 4 слово і цифри "статтею 4-1" замінити словом і цифрами "статтями 4-1, 4-2";
3) доповнити статтею 4-2 такого змісту:
"Стаття 4-2. Особливості державної реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення, право власності на які виникло та оформлено в установленому порядку до 1 січня 2013 року
Державна реєстрація похідного речового права на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, право власності на яку виникло та оформлено в установленому порядку до 1 січня 2013 року, здійснюється одночасно з державною реєстрацією права власності на таку земельну ділянку (крім випадків, коли право власності на таку земельну ділянку вже зареєстровано в Державному реєстрі прав) на підставі заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, поданої власником чи набувачем відповідного похідного права, або уповноваженою ними особою, з урахуванням положень статті 16 цього Закону.
Державна реєстрація права власності на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, у разі подання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень набувачем похідного речового права на таку земельну ділянку, може здійснюватися без подання заявником документа, на підставі якого виникло право власності, в порядку, встановленому пунктом 8-1 частини другої статті 9 цього Закону, за умови наявності інформації про зареєстровану земельну ділянку у Державному земельному кадастрі та до моменту автоматизованого перенесення до Державного реєстру прав записів (відомостей) про речові права та обтяження на земельні ділянки з Державного реєстру земель";
4) у пункті 8-1 частини другої статті 9:
слова "зареєстровані" та "зареєстрованих" замінити відповідно словами "оформлені" та "оформлених";
слова "реєстрації законодавства проводили таку реєстрацію" замінити словами "оформлення права законодавства проводили таке оформлення";
5) в абзаці першому частини першої статті 16 слова "до органу державної реєстрації прав" виключити;
6) частину другу статті 18 виключити;
7) пункт 5-2 частини першої статті 24 після слова "установлених" доповнити словами та цифрами "статтею 4-2 та";
8) доповнити розділом V такого змісту:
"Розділ V
ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Кабінету Міністрів України до 1 липня 2016 року забезпечити автоматизоване перенесення записів Державного реєстру земель про речові права на земельні ділянки та їх обтяження, про суб’єктів таких прав та документи, що посвідчують такі права, до Державного реєстру прав. З моменту автоматизованого перенесення відповідної інформації перенесені записи вважаються відомостями Державного реєстру прав, а права та обтяження на відповідні земельні ділянки - зареєстрованими (крім випадків, коли права на такі земельні ділянки зареєстровані в Державному реєстрі прав після 1 січня 2013 року)".
3. Абзац дев’ятий частини першої статті 38 Закону України "Про Державний земельний кадастр" (Відомості Верховної Ради України, 2012 р., № 8, ст. 61) після слів "При здійсненні нотаріальних дій" доповнити словами "та/або під час здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно".
II. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом:
1) забезпечити підключення нотаріусів до Державного земельного кадастру;
2) привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
3) забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
Президент України П.ПОРОШЕНКО
м. Київ
5 березня 2015 року
№ 247-VIII
Re: Проект Закону Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо уточнення повноважень нотарі
Додано: 08 квітня 2015 10:27
SBB
Мінюст - ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ ПОЛОЖЕНЬ ЗАКОНУ «ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНІВ УКРАЇНИ ЩОДО УТОЧНЕННЯ ПОВНОВАЖЕНЬ НОТАРІУСІВ ТА ОСОБЛИВОСТЕЙ РЕЄСТРАЦІЇ ПОХІДНИХ РЕЧОВИХ ПРАВ НА ЗЕМЕЛЬНІ ДІЛЯНКИ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ПРИЗНАЧЕННЯ»
http://www.minjust.gov.ua/news/46992
► Показати
25 березня 2015 року набрав чинності Закон України від 05 березня 2015 року № 247-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення» (далі – Закон № 247-VIII).
Так, Законом № 247-VIII уповноважено нотаріусів здійснювати функції державного реєстратора прав на нерухоме майно у порядку та випадках, встановлених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі – Закон).
Водночас нотаріусу надано можливість проводити державну реєстрацію:
речових прав, похідних від права власності, на земельні ділянки сільськогосподарського призначення незалежно від нотаріального посвідчення договору, на підставі якого виникає таке право;
права власності на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яке виникло та оформлено в установленому порядку до 01 січня 2013 року, одночасно з державною реєстрацією похідного від нього речового права на таку земельну ділянку.
Крім того, Закон доповнено статтею 4², яка визначає особливості державної реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення, право власності на які виникло та оформлено в установленому порядку до 01 січня 2013 року.
Частиною першою статті 4² Закону встановлено норму щодо одночасності державної реєстрації похідного речового права та права власності на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яке виникло та оформлено в установленому порядку до 01 січня 2013 року (крім випадків, коли право власності на таку земельну ділянку вже зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно), на підставі заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, поданої власником чи набувачем відповідного похідного права або уповноваженою ними особою, з урахуванням положень статті 16 Закону.
Так, з метою державної реєстрації похідного від права власності речового права на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, особа, визначена у частині першій статті 4² Закону, подає одну заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо іншого речового права).
При цьому державним реєстратором або нотаріусом за допомогою програмного забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі – Державний реєстр прав) формуються 2 заяви: про державну реєстрацію права власності та про державну реєстрацію іншого речового права.
Звертаємо увагу, що у зв’язку з поданням однієї заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо іншого речового права) заявник сплачує лише за послуги з державної реєстрації іншого речового права.
Частиною другою статті 4² Закону передбачено проведення державної реєстрації права власності на земельну ділянку сільськогосподарського призначення у разі подання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень набувачем похідного речового права на таку земельну ділянку (орендарем чи іншим користувачем) без подання заявником документа, на підставі якого виникло право власності, в порядку, встановленому пунктом 8¹ частини другої статті 9 Закону, за умови наявності інформації про зареєстровану земельну ділянку у Державному земельному кадастрі та до моменту автоматизованого перенесення до Державного реєстру прав записів (відомостей) про речові права та обтяження на земельні ділянки з Державного реєстру земель.
Тобто державний реєстратор або нотаріус відповідно до підпункту 8¹ частини другої статті 9 Закону, одержує від територіальних органів земельних ресурсів інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для проведення державної реєстрації права власності на відповідну земельну ділянку, шляхом направлення запиту до Державного земельного кадастру за допомогою програмного забезпечення Державного реєстру прав та використовує отриману інформацію для державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку.
У разі коли заявником разом з документами, необхідними для проведення державної реєстрації похідного речового права на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, подається документ, що підтверджує виникнення права власності на відповідну земельну ділянку та/або витяг з Державного земельного кадастру, в якому міститься вся інформація, необхідна для проведення державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку, державний реєстратор або нотаріус проводить державну реєстрацію права власності на підставі цих документів.
За результатами розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) за відсутності підстав для відмови у такій реєстрації чи зупинення державної реєстрації державний реєстратор або нотаріус приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень з відкриттям розділу.
Після цього приймається рішення щодо державної реєстрації іншого речового права відповідно до поданої заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо іншого речового права) на загальних засадах, передбачених Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2013 року № 868 (далі – Порядок)
За результатами проведення такої державної реєстрації прав на земельні ділянки формується витяг, передбачений абзацом третім пункту 48 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1141.
Під час проведення державної реєстрації права власності та похідного від нього речового права на земельну ділянку державний реєстратор або нотаріус згідно з пунктом 25 Порядку оформляє примірник витягу для кожної із заінтересованих осіб, за якими проведено державну реєстрацію прав.
Відповідно до пункту 27 Порядку один примірник витягу долучається до реєстраційної справи, відкритої на об’єкт нерухомого майна.
У разі якщо протягом передбаченого частиною п’ятою статті 15 Закону строку, у який має проводитись державна реєстрації права власності на земельну ділянку, державним реєстратором або нотаріусом не отримано відповідь на запит, сформований на підставі підпункту 8¹ частини другої статті 9 Закону, державна реєстрація відповідного похідного права проводиться з урахуванням положень абзацу другого пункту 43 Порядку, тобто у спеціальному розділі Державного реєстру прав.
У вищезазначеному випадку за результатами розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) рішення приймається на загальних підставах, передбачених Законом та Порядком.
Звертаємо увагу на те, що положення статті 4² Закону не стосуються порядку державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на земельні ділянки, які сформовані із земель державної чи комунальної власності, з одночасною державною реєстрацією похідного від права власності речового права на таку земельну ділянку, оскільки особливості її проведення у цьому випадку врегульовані статтею 4¹ Закону.