Навіщо затверджувати документацію? ст.118 ЗК

Проекти відведення і всі питання щодо них
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
doslidnik
Спец
Спец
Повідомлень: 810
З нами з: 28 липня 2009 19:47
Репутація: 102
Область: Київська
Місце роботи: Інше

Навіщо затверджувати документацію? ст.118 ЗК

Повідомлення doslidnik »

Наприклад робимо приватизацію землі під житловим будинком шляхом розробки проекту відведення. Маємо перед тим дозвіл на розробку проекту. Дозвіл я розглядаю як таку собі довіреність представляти інтереси органу державної влади чи місцевого самоврядування по конкретній майбутній ділянці.
Результат цієї роботи є витяг з Державного земельного кадастру, де власність ділянки державна чи комунальна. Власник будівель у витязі проходить лише як заявник на надання витягу. Отже ділянку сформовано. Єдине вона є неповноцінною бо її немає в реєстрі речових прав на майно.
Ситуація перша. А теперт розглянемо два варіанта:
1) власник будівель і споруд бере витяг ДЗК, бере правовстановлюючі документи на майно і пише заяву з проханням передати цю ділянку йому у власність згідно статті 121 ЗК - результатом має бути рішення про передачу у власність
2) власник продає будівлі та споруди. І новий власник звертається до міської ради з заявою на передачу у власність
Виснновок. Проект землеустрою необхідний лише для того щоб сформувати земельну ділянку - на цьому його функція закінчується. Затверджувати його не треба.

Ситуація друга. Маємо постійне користування "для ведення особистого підсобного господарства". Робимо без всяких дозволів встановлення меж постійного користування. Отримуємо витяг. І з цим витягом, копією державного акта, паспортом, заявою звертаємось до Держземагенства (бо ділянка за межами) щоб цю ділянку яка у нас у витязі з ДЗК нам передали у власність.

Ситуація третя. Робимо згідно генплану проект відведення вільної від забудови земельної ділянки (Наприклад для ОЖБ). Реєструємо її в Державному земельному кадастрі. Маємо витяг. Людина якій давали на це дозвіл не хоче її отримувати у власність, або виявилось що вона вже використала своє право на приватизацію і сільська рада не хоче її передати на власність, або майбутній власник помирає (не витримавши наруги під час приватизації).
Отже чого не можна взяти витяг із ДЗК та передати земельну ділянку інший людині ніж тій на яку розроблявся проект землеустрою? (При цьому сільська рада проект землеустрою всеж таки затверджує (згідно ст.118 п.9), але передає ділянку іншій людині)

Ситуація четверта. Ми зробили встановлення меж ділянки для ОЖБ на підставі документів на майно. Отримали витяг ДЗК. Подали заяву про передачу у власність земельної ділянки згідно ст.118 ЗК п.2. Або продали майно і новий власник подал заяву на приватизацію земельної ділянки маючи на руках витяг ДЗК та документи на майно.

От є звісно така стаття ЗК (стосується першого, другого, четвертого випадків) - ст.118 п.1, п.2
Spoiler
Стаття 118. Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами
1. Громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим.
{ Частина перша статті 118 в редакції Закону N 3123-VI ( 3123-17 ) від 03.03.2011; із змінами, внесеними згідно із Законом N 5245-VI ( 5245-17 ) від 06.09.2012 }
2. Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.
прим.автора - зауважте ніяких затверджень, документацій не треба. Нашим "технічним матеріалом та документом" буде витяг з ДЗК. Хоча певно? і паспорт БТІ є таким технічним матеріалом.
Чи можливо я не так розумію ст.118 ЗК, або читаю її не до кінця?

[upd=1380187477][/upd]
От ще такий момент в тєму

Стаття 26. Замовники і розробники документації із землеустрою
Spoiler
Замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі.
{ Частина перша статті 26 із змінами, внесеними згідно із Законом N 3123-VI ( 3123-17 ) від 03.03.2011 }
...
Тобто замовником документації не може бути особа яка планує стати землевласником чи землекористувачем. Якщо згідно генплану ми даємо дозвіл на розробку проекту відведення для ОЖБ, а замовником згідно ст.26 має бути орган місц.самоврядування. Бо особа якій дали дозвіл не є ані власником ані землекористовачем.
Полтавчанка
Спец
Спец
Повідомлень: 260
З нами з: 04 квітня 2013 18:19
Репутація: 20
Область: Полтавська
Місце роботи: Приватні проектні організації

Повідомлення Полтавчанка »

А якже закон про реєстрацію прав на нерухоме майно
doslidnik
Спец
Спец
Повідомлень: 810
З нами з: 28 липня 2009 19:47
Репутація: 102
Область: Київська
Місце роботи: Інше

Повідомлення doslidnik »

Полтавчанка писав:А якже закон про реєстрацію прав на нерухоме майно
Рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування про передачу земельних ділянок у власність або користування, приймається без здійснення державної реєстрації права держави чи територіальної громади на такі земельні ділянки
Spoiler
Стаття 4-1. Особливості державної реєстрації речових прав
на земельні ділянки державної та комунальної
власності

1. Рішення органів виконавчої влади або органів місцевого
самоврядування про передачу земельних ділянок у власність або
користування (постійне користування, оренда, користування
земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис),
користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій),
сервітут) приймається без здійснення державної реєстрації права
держави чи територіальної громади на такі земельні ділянки, крім
випадків, коли право власності на земельні ділянки державної або
комунальної власності вже зареєстровано в Державному реєстрі
речових прав на нерухоме майно.

2. У разі продажу земельних ділянок державної чи комунальної
власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) на
земельних торгах державна реєстрація права держави чи
територіальної громади на них здійснюється після затвердження в
порядку, встановленому Земельним кодексом України ( 2768-14 ),
документації із землеустрою, за якою здійснюється їх формування,
до проведення таких земельних торгів.

3. Державна реєстрація права держави чи територіальної
громади на земельні ділянки, які сформовані із земель державної чи
комунальної власності, здійснюється після затвердження в порядку,
встановленому Земельним кодексом України, документації із
землеустрою, за якою здійснено таке формування, одночасно із
державною реєстрацією похідного речового права на такі земельні
ділянки (постійне користування, оренда, користування земельною
ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис),
користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій),
сервітут), крім випадків, коли рішенням відповідного органу про
затвердження документації із землеустрою передбачено здійснення
державної реєстрації переходу права власності на земельні ділянки.

4. При поновленні або внесенні змін до договорів суперфіцію,
емфітевзису, сервітуту, оренди земельних ділянок державної чи
комунальної власності, право держави чи територіальної громади на
які не зареєстровано відповідно до цього Закону, державна
реєстрація права власності здійснюється одночасно з державною
реєстрацією права користування (сервітут), права користування
земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис),
права забудови земельної ділянки (суперфіцій), права оренди
земельної ділянки.

5. При наданні у постійне користування земельних ділянок
державної чи комунальної власності, право держави чи
територіальної громади на які не зареєстровано відповідно до цього
Закону, державна реєстрація права власності здійснюється одночасно
з державною реєстрацією права постійного користування такими
земельними ділянками.
У витязі ДЗК майбутній власник може проходити лише як заявник надання витягу, але заявником надання витягу може бути і довірена особа від землекориствача. Тому витяг лише свідчить про факт реєстрації ділянки і про те що на момент реєстрації ділянка є в державній/комунальній власності. А от як розпорядиться цією ділянкою відповідний орган кадастру не цікаво.
Андрей1978
Спец
Спец
Повідомлень: 455
З нами з: 07 жовтня 2009 10:34
Репутація: 144
Область: Харківська
Місце роботи: Приватні проектні організації

Повідомлення Андрей1978 »

doslidnik писав:Виснновок. Проект землеустрою необхідний лише для того щоб сформувати земельну ділянку - на цьому його функція закінчується. Затверджувати його не треба.
doslidnik писав:Отже ділянку сформовано. Єдине вона є неповноцінною бо її немає в реєстрі речових прав на майно.
Все вірно. Але якщо проект (документацію) затвердити (без передачі комусь) і залишити ділянку "розпоряднику земель", тоді ділянку можна зареєструвати за відповідним органом в ДРС. Отримаємо сформовану ділянку, визначене основне цільове (категорію), форму власності (державна, комунальна) - власника (рада, РДА, ОДА, ДЗА). Відповідно, отримаємо можливість для укладання договорів сервітутів, емфітевзісу, суперфіцію. Також отримаємо можливість для формування ділянок шляхом поділу. А зацікавлена, в усіх цих діях, особа виступає дійсно лише Замовником, і лише після "2-ї сесії" - розпорядження земельною ділянкою, може стати землевласником (землекористувачем).
doslidnik
Спец
Спец
Повідомлень: 810
З нами з: 28 липня 2009 19:47
Репутація: 102
Область: Київська
Місце роботи: Інше

Повідомлення doslidnik »

Андрей1978 писав:затвердити (без передачі комусь)
Так я от цікавлюсь чи заборонено затвердити проект що розроблявся на одну особу, а передати зовсім іншій?
landcruiser
Молоденький(ка)
Молоденький(ка)
Повідомлень: 19
З нами з: 05 вересня 2013 00:26
Репутація: 0
Область: Тернопільська
Місце роботи: Юридичні послуги

Повідомлення landcruiser »

державна реєстрація з.д. скасовується, якщо на протязі року не зареєстровано речове право на з.д.!!!
Андрей1978
Спец
Спец
Повідомлень: 455
З нами з: 07 жовтня 2009 10:34
Репутація: 144
Область: Харківська
Місце роботи: Приватні проектні організації

Повідомлення Андрей1978 »

doslidnik писав:чи заборонено затвердити проект що розроблявся на одну особу, а передати зовсім іншій?
Буквально написано в ЗКУ ст. 123:
10. Рішенням про надання земельної ділянки у користування за
проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються:
затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної
ділянки;
вилучення земельних ділянок у землекористувачів із
затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі
необхідності);
надання земельної ділянки особі у користування з визначенням
умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у
разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат
сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.

І як у багатьох інших випадках є можливості для тлумачень... Бо в цій статті йдеться про "особу зацікавлену в отриманні", і дозвіл надається "особі..." а в скаладі проекту землеустрою ця "особа ..." трансформується вже у "Замовника". А ділянка реєструється за відповідним органом, не дивлячись на власність на споруди і т.ін.
Схоже питання: коли ділянка сформована для отримання кад № по п.2 Перехідних Закона про кадастр (без дозволу), та пройшла транзакція (або й не пройшла) з нерухомістю на цій ділянці, що робити власнику - проект, технічку, чи йти з витягом про реєстрацію з.д. до місцевої ради та одразу просити рішення про передачу?
Аватар користувача
DeNos
Спец
Спец
Повідомлень: 156
З нами з: 19 травня 2008 22:12
Репутація: 0
Область: Миколаївська
Місце роботи: Приватні проектні організації

Повідомлення DeNos »

Я вважаю що
Андрей1978 писав:одразу просити рішення про передачу
doslidnik
Спец
Спец
Повідомлень: 810
З нами з: 28 липня 2009 19:47
Репутація: 102
Область: Київська
Місце роботи: Інше

Повідомлення doslidnik »

Андрей1978 писав:Бо в цій статті йдеться про "особу зацікавлену в отриманні", і дозвіл надається "особі..." а в скаладі проекту землеустрою ця "особа ..." трансформується вже у "Замовника".
Згідно ст.26 ЗУ Про землеустрій
doslidnik писав:Тобто замовником документації не може бути особа яка планує стати землевласником чи землекористувачем.
Але це не є предметом нашої дискусії.

Перехідні положення закону Про кадастр
Spoiler
3. Установити, що у разі якщо на земельній ділянці, право власності (користування) на яку не зареєстровано, розташований житловий будинок, право власності на який зареєстровано, кадастровий номер на таку земельну ділянку присвоюється за заявою власників такого будинку на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Забороняється вимагати для присвоєння земельній ділянці кадастрового номера інші документи. Такий кадастровий номер є чинним з моменту його присвоєння.
На підставі цієї статті
Ми зробили ТД встановлення меж земельної ділянки. І внесли її в державний земельний кадастр.
Чому не можна на підставі Витягу з ДЗК та документів підтверджуючих право користування земельною ділянки отримати рішення на передачу її власність?
Spoiler
Земельний кодекс
...
Стаття 118. Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами
1. Громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим.
{ Частина перша статті 118 в редакції Закону N 3123-VI ( 3123-17 ) від 03.03.2011; із змінами, внесеними згідно із Законом N 5245-VI ( 5245-17 ) від 06.09.2012 }
2. Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.
прим.автора - зауважте ніяких затверджень, документацій не треба. Нашим "технічним матеріалом та документом" буде витяг з ДЗК. Хоча певно? і паспорт БТІ є таким технічним матеріалом.
Андрей1978
Спец
Спец
Повідомлень: 455
З нами з: 07 жовтня 2009 10:34
Репутація: 144
Область: Харківська
Місце роботи: Приватні проектні організації

Повідомлення Андрей1978 »

doslidnik писав:Чому не можна
Тому, що питання риторичне. Бо й Ви, у постановці свого питання, по різному тлумачите ті ж самі терміни (землекористування - землекористувач).
У ст. 26 Закону про землеустрій Ви сприймаєте "землекористувач"- де-юре, а в ст. 118 ЗКУ "перебуває у його користуванні" - де-факто. А офіційного тлумачення, щодо того, що мав на увазі законотворець немає. І тут вже те, що на форумі обсмоктувалось багато разів - по різному оформлюється не те що в розрізі областей, а навіть і в розрізі районів. Тобто кожний начальник районного (міського) ДЗА діє на свій ризик (розсуд).
Та ж ситуація з "цільовим призначенням". Якщо у контексті Вашого запитання - то при формуванні з.д. "для кад номера" звідки з'явилося цільове призначення і чи з'явилося взагалі? Бо ст. 20 ЗКУ говорить про те, що ВІДНЕСЕННЯ ... здійснюється на підставі Рішень, а ЗМІНА ... за проектами землеустрою. Так ось, визначення де-юре цільового призначення перший раз - це віднесення чи зміна з нічого на щось? Якщо віднесення, то схема працює. Вийшли з Витягом (ділянка сформована) на Рішення "про передачу" й ВІДНЕСЛИ до певного цільвого призначення - проект землеустрою не потрібний.
То ж відповіді, можна чи ні, в нормативній базі ми не знайдемо. Напевно вони (відповіді) лежать у "політичній площині".
doslidnik
Спец
Спец
Повідомлень: 810
З нами з: 28 липня 2009 19:47
Репутація: 102
Область: Київська
Місце роботи: Інше

Повідомлення doslidnik »

Андрей1978 писав:Тому, що питання риторичне. Бо й Ви, у постановці свого питання, по різному тлумачите ті ж самі терміни (землекористування - землекористувач).
Дивіться перший пост. Ситуації №№1, 2,4
Ситуація коли в мене на ділянці є будівлі чи споруди я є власником споруд та користувачем ділянки (якщо вона не приватизована).

[upd=1380538110][/upd]
Документи що підтверджують право користування - це ДА на постійне користування або документи що посвідчують право власності на майно.
Андрей1978 писав:говорить про те, що ВІДНЕСЕННЯ (до цільового) ... здійснюється на підставі Рішень
то чим заборонено одночасно віднести ділянку до певного цільового та передати її у власність.
З випадком щодо ДА на постійне користування то цільове визначено.
Андрей1978 писав:Та ж ситуація з "цільовим призначенням". Якщо у контексті Вашого запитання - то при формуванні з.д. "для кад номера" звідки з'явилося цільове призначення
Не визначати цільове призначення у витязі з ДЗК та в технічкє щодо встановлення меж по паспорту БТІ.

А взагалі з цього питання треба писати офіційного листа на орган що має право передати у власність. У випадку постійного користування земель сільськогосподарського призначення за межами н.п. це є Держземагентство.
olegf2013
Повідомлень: 1
З нами з: 02 жовтня 2013 10:10
Репутація: 0
Область: Вінницька
Місце роботи: Землевпорядник органу місцевого самоврядування

То, як буде правильно?

Повідомлення olegf2013 »

Яке рішення необхідно прийняти органу місцевого самоврядування, 1 чи 2:
1. Про передчу земельної ділянки гр. Івнову І.І. на піставі технічної документації із землеустрою по встановленню (відновленню) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та витягу з ДЗК;
2. Про затвердження технічної документації із землеустрою по встановленню (відновленню) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та витягу з ДЗК
doslidnik
Спец
Спец
Повідомлень: 810
З нами з: 28 липня 2009 19:47
Репутація: 102
Область: Київська
Місце роботи: Інше

Повідомлення doslidnik »

olegf2013 писав:Яке рішення необхідно прийняти органу місцевого самоврядування, 1 чи 2:
Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.
Таким документом та технічним матеріалом буде витяг з ДЗК.

Отже ані 1 ані 2, а варіант 3, на підставі витягу з Державного земельного кадастру та заяви громадянина (власника будівель та споруд). Це у випадку якщо для ОЖБ.
Відповісти