Згідно наказу Мінюсту від 14.04.2009 N 660/5
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/v660_323-09
Виходить:
2.4. Водні об'єкти.
Земельним кодексом України ( 2768-14 ) та Кодексом ( 435-15 )
встановлено, що право власності на земельну ділянку поширюється на
поверхневий (ґрунтовий) шар у межах цієї ділянки, на водні
об'єкти, ліси, багаторічні насадження, які на ній знаходяться
(частина друга статті 79 та частина третя статті 373).
У свою чергу, за Водним кодексом України ( 213/95-ВР ) водний
об'єкт - це природний або створений штучно елемент довкілля, в
якому зосереджуються води (море, річка, озеро, водосховище,
ставок, канал, водоносний горизонт).
Отже, враховуючи, що право власності на земельну ділянку
поширюється на водні об'єкти, які знаходяться на цій земельній
ділянці, то право власності на ці об'єкти не підлягають державній
реєстрації відповідно до Тимчасового положення ( z0157-02 ).
2.5. Дамба.
Виходячи з аналізу чинного законодавства, такий об'єкт як
дамба належить до:
інженерних споруд (Закон України "Про меліорацію земель")
( 1389-14 );
гідротехнічних споруд (Методика обстеження і паспортизації
гідротехнічних споруд систем гідравлічного вилучення та
складування промислових відходів та хвостів, затверджена наказом
Державного комітету у справах містобудування і архітектури від 19
грудня 1995 року N 252 ( z0466-95 ) (зареєстрований в Міністерстві
юстиції 21 грудня 1995 року за N 466/1002).
Водночас незалежно від того чи є дамба гідротехнічною чи
інженерною спорудою, вона є спорудою, призначеною для використання
водних ресурсів, для боротьби з шкідливим впливом вод, захистом
земель від водної та вітрової ерозій, інших негативних процесів.
Отже,
такий об'єкт як дамба є нерухомим майном, оскільки вона
нерозривно пов'язана з землею та її переміщення в інше місце може
призвести до надзвичайних ситуацій техногенного і природного
характеру.
1.2. Деякі акценти державної реєстрації права власності на нерухоме майно.
При здійсненні державної реєстрації прав власності на
нерухоме майно слід ураховувати частину першу статті 186 Кодексу
( 435-15 ), згідно з якою річ, призначена для обслуговування іншої
(головної) речі і пов'язана з нею спільним призначенням, є її
приналежністю.
Так, приналежність не має самостійного значення та за
призначенням без головної речі використовуватись не може, а тому,
є залежною від головної речі і має допоміжний статус. За загальним
правилом приналежність наслідує долю головної речі. Визначення
речі приналежністю визначається її природними властивостями, а
також характером відносин, що виникають з приводу господарського
призначення речі.
І приналежність, і головна річ є фізично самостійними речами,
але головна річ має самостійне значення, а приналежність -
допоміжне і служить найбільш повному і найкращому використанню
головної речі. Головна та приналежна речі утворюють одне ціле, яке
передбачає їх використання за єдиним призначенням, а тому вони
розглядаються як одна річ.
Водночас державній реєстрації підлягає право власності на
головну річ, а витяг про реєстрацію права власності на нерухоме
майно має містити інформацію про приналежну річ у розділі "опис
нерухомого майна".
Враховуючи вище вказане стає актуальним
Порядок надання земельних ділянок водного фонду, який схвалений 29 лютого 2008 р. Науково-технічною радою Держземагентства.
Але враховуючи прийнятий закон про Аквакультуру
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/5293-17
аквакультура (
рибництво) -
сільськогосподарська діяльність із штучного розведення, утримання та вирощування об’єктів аквакультури у повністю або частково контрольованих умовах для одержання
сільськогосподарської продукції (продукції аквакультури) та її реалізації, виробництва кормів, відтворення біоресурсів, ведення селекційно-племінної роботи, інтродукції, переселення, акліматизації та реакліматизації гідробіонтів, поповнення запасів водних біоресурсів, збереження їх біорізноманіття, а також надання рекреаційних послуг;
гідротехнічні споруди рибогосподарської технологічної водойми (гідротехнічні споруди) – об’єкти нерухомого майна (земляні греблі та дамби, водозабірні споруди, повеневі водоскиди, донні водовипуски, водопостачальні, скидні та рибозбірноосушувальні канали, рибовловлювачі, камери облову, причали, водоскиди, бистротоки, перепади, перегороджувальні рибозахисні та інші споруди), що є інженерними спорудами, які призначені для управління водними ресурсами (підготовка, постачання, збереження, транспортування води та водовідведення), а також для запобігання шкідливій дії вод;
Водні об’єкти надаються у користування на умовах оренди органами, що здійснюють
розпорядження земельними ділянками під водою (водним простором) згідно з повноваженнями, визначеними Земельним кодексом України, відповідно до договору оренди, погодженого з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері водного господарства.
В такому разі ділянку слід надавати
не для рибогосподарських потреб 10.07 як землі водного фонду (згідно Класифікації видів цільового призначення земель ), а
для іншого сільськогосподарського призначення або ведення товарного с/г виробництва як с/г землі