На особисте моє розуміння ні поділ ні проект зі зміною цільового не має хвилювати громадянина. З майбутнім власником все просто – діяти відповідно до ст. 118 ЗкУ. Все інше – це проблеми Держгеокадастру, які він хоче перекласти на майбутнього власника.
Врешті решт ініціатором поділу має бути або розпорядник (в особі ГУ Держгеокадастру) або користувач (якщо він є) за погодженням з власником (п. е, є ст. 56 ЗУ «Про землеустрій»). Майбутній власник тут ні до чого.
Що стосується проінвентаризованих за державний кошт земель, то не логічно за інвентаризацією встановлювати категорію та цільове призначення земельної ділянки, а лише межі земельних ділянок, обмежень (обтяжень) у їх використанні та угіддя (Порядок проведення інвентаризації земель від 23 травня 2012 року), а отже не логічна зміна цільового. Категорія земель та цільове відповідно до ст. 20 ЗкУ мала б встановлюватися за рішеннями органів місцевого самоврядування або виконавчої влади за проектом землеустрою або при наданні (передачі) земельної ділянки. При інвентаризації Держгеокадастр «не доопрацював» цей нюанс, що прийдеться з товарки змінювати на ОСГ. Отже зміна цільового знову ж таки не проблема майбутнього власника.
Єдиний вихід – функціонал з автоматичним формуванням земельної ділянки, що залишається, на підставі розробленого звичайного проекту землеустрою громадянину на земельну ділянку за рахунок масиву. Але «це не наш метод» напевне.