Оцінка впливу на довкілля й землеустрій

про зміну цільового призначення земель
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Kurilov
Admin
Admin
Повідомлень: 1170
З нами з: 11 травня 2012 18:16
Репутація: 691
Область: Харківська
Місце роботи: Приватні проектні організації

Оцінка впливу на довкілля й землеустрій

Повідомлення Kurilov »

18 грудня набуває чинності новоприйнятий Закон України "Про оцінку впливу на довкілля". Почитати сам закон можна тут або, якщо ліньки, коротко тут.

Стаття 3 закону містить два пункти, що напряму стосуються землеустрою:
- сільськогосподарське та лісогосподарське освоєння, рекультивація та меліорація земель (управління водними ресурсами для ведення сільського господарства, у тому числі із зрошуванням і меліорацією) на територіях площею 20 гектарів і більше або на територіях та об’єктах природно-заповідного фонду чи в їх охоронних зонах на площі 5 гектарів і більше, будівництво меліоративних систем та окремих об’єктів інженерної інфраструктури меліоративних систем

- зміна цільового призначення земель сільськогосподарського призначення (якщо нове призначення відноситься хоча б до одного виду діяльності, зазначеного у частинах другій та третій цієї статті) та зміна цільового призначення особливо цінних земель
Якщо зміна цільового призначення земель сільськогосподарського призначення загалом зрозуміла (здебільшого, це буде з категорії 100 у категорію 900), то "зміна цільового призначення особливо цінних земель" викликає більше питань.

Що в нас наразі є:

Стаття 150 ЗКУ. Особливо цінні землі та порядок припинення прав на них
► Показати
Частина 6 статті 20 ЗКУ щодо зміни цільового призначення особливо цінних земель
► Показати
Наказ Держкомзему "Про затвердження переліку особливо цінних груп ґрунтів" від 06.10.2003 р. №245

Стаття 1 Закону України "Про охорону земель" щодо тлумачення поняття "земля"
► Показати
Виникають питання:
- чому не можна було нормально сформулювати цю тезу в ЗУ "Про оцінку впливу на довкілля": приміром, "зміна цільового призначення особливо цінних земель у випадках, передбачених частиною 6 статті 20 Земельного кодексу України"?
- де закінчується межа розуміння словосполучення "зміна цільового призначення особливо цінних земель": чи не вимагатимуть висновку з оцінки впливу на довкілля, якщо відводиться, приміром, земельна ділянка з особливо цінними ґрунтами АТОшнику із земель запасу під ОСГ; змінюється ЦП приватної ділянки з особливо цінними ґрунтами з ОСГ на садівництво тощо?

Оця новела потенційно може стати ще одним приводом для анулювання сертифікатів, якщо точно не визначитися з межою застосування норми.
Kurilov
Admin
Admin
Повідомлень: 1170
З нами з: 11 травня 2012 18:16
Репутація: 691
Область: Харківська
Місце роботи: Приватні проектні організації

Оцінка впливу на довкілля й землеустрій

Повідомлення Kurilov »

Бачу, положення цього закону викликали бурхливу дискусію!

Значить, я написав звернення до Мінприроди і Департаменту екології Харківської ОДА щодо роз'яснень положень ст. 3 ЗУ "Про оцінку впливу на довкілля" про "зміну цільового призначення особливо цінних земель" й наявності при цьому висновку з оцінки впливу.

Відповідь Мінприроди ось:
► Показати
Відповідь Департаменту екології ХОДА я навіть прикладати не хочу. Якщо декількома словами - "закон не регламентує, звертайтесь у міністерство".

Якщо по суті: відповіді на питання ніхто не знає. Норма є - як її застосовувати ніхто не знає. Сам закон настільки прекрасний, що навіть не відомо, хто може бути розробником звіту з оцінки впливу на довкілля.

Коротше, як я бачу, за великого бажання цим законом можна натягти сову на глобус і завертати (будь-хто на будь-якому етапі) будь-які проекти (чи дозволи на них), в яких є натяк на "особливу цінність земель".

Веселих свят!
У вас недостатньо прав для перегляду приєднаних до цього повідомлення файлів.
Astreya
Спец
Спец
Повідомлень: 1475
З нами з: 26 березня 2012 09:30
Репутація: 397
Область: Київська
Місце роботи: Інше

Оцінка впливу на довкілля й землеустрій

Повідомлення Astreya »

Більше питань, ніж відповідей. Запроваджено єдиний реєстр звітів про оцінку впливу на довкілля http://eia.menr.gov.ua. Як інформує Мінприроди:
У Єдиному реєстрі Ви зможете ознайомитись із відповідним законодавством, необхідними інформаційними та довідковими матеріалами щодо процедури оцінки впливу на довкілля. Також інформуємо, що на сьогодні реєстр працює в тестовому режимі з базовим функціоналом; заплановано введення додаткових модулів та функцій, доопрацювання в процесі функціонування
Запровадити запровадили, але як завжди на практиці не знають як це реалізувати "вимоги до розробників звітів з оцінки впливу на довкілля законом не врегульовані". Навіщо приймати недосконалий закон?
Kurilov
Admin
Admin
Повідомлень: 1170
З нами з: 11 травня 2012 18:16
Репутація: 691
Область: Харківська
Місце роботи: Приватні проектні організації

Оцінка впливу на довкілля й землеустрій

Повідомлення Kurilov »

Не по темі
Astreya писав: 07 січня 2018 12:49Навіщо приймати недосконалий закон?
Хіба перший раз таке? Наказ-509 про запровадження УСК-2000 в землеустрої вже рік діє на папері, малолегальна екстериторіальність погодження проектів вже рік діє. І цей список можна продовжувати до посиніння.

Треба було ж виконати вимоги Угоди про асоціацію з ЄС - от і виконали в типовому вкраїнському стилі.
Я з колегами спілкувався про цей закон. Мені кажуть, мовляв, чого ти паришся - закон стосується будівництва, реконструкції і всього такого. Тільки у тлумаченні "планована діяльність" є теза "інше втручання в природне середовище", під яке можна підвести що завгодно. Простий приклад: ділянка приватної власності з ЦП ОСГ, на якій за довідками ОЦЗ. Власник хоче змінити на садівництво. За ЗКУ він може там закласти багаторічні й побудувати садовий будинок, який потім перевести в житловий. Чи можна сказати, що такі дії "інше втручання в природне середовище"? Легко, з нашими-то органами влади.

Думав, написати ще в Держгеокадастр. Так і ці ж нічого толкового не напишуть. І не кинуться цей дебільний наказ від 06.10.2003 р. №245 скасовувати.
Аватар користувача
Deputat33
Спец
Спец
Повідомлень: 155
З нами з: 19 березня 2008 23:35
Репутація: 4
Область: Київська
Місце роботи: Інше

Оцінка впливу на довкілля й землеустрій

Повідомлення Deputat33 »

Kurilov писав: 05 січня 2018 13:48 Якщо по суті: відповіді на питання ніхто не знає. Норма є
Є зміни в законодавстві з 01.01.2020 і є практика проведення Оцінки впливу для довкілля для проходження процедури затвердження проекту землеустрою, щодо зміни цільового призначення, яка підпадає під статтю 3 ЗУ "Про ОВД" Див http://eia.menr.gov.ua/uk/case/id-3462 і плюс громадські слухання на ю-тубі ! Тож норми працюють і від землевпорядників тут в проектах вимагається проектувати варіанти та землеохоронні заходи (дозвіл на зняття шару грунту) та передбачити рекультивацію земель
Аватар користувача
Deputat33
Спец
Спец
Повідомлень: 155
З нами з: 19 березня 2008 23:35
Репутація: 4
Область: Київська
Місце роботи: Інше

Оцінка впливу на довкілля й землеустрій

Повідомлення Deputat33 »

Deputat33 писав: 17 січня 2020 17:32 дозвіл на зняття шару грунту
Стаття 49 Закону України "Про охорону земель" зазначає :
Стаття 49. Охорона земель при застосуванні нових технічних засобів і технологій

При розміщенні, проектуванні, будівництві та введенні в дію нових і реконструйованих об'єктів, застосуванні нових технічних засобів і технологій, які справляють негативний вплив на екологічний стан, передбачаються заходи щодо запобігання небезпечним екологічним і санітарно-гігієнічним наслідкам, раціонального використання та охорони земель.

Розміщення об'єктів, які справляють негативний вплив на екологічний стан і якість земельних ресурсів, проводиться з урахуванням результатів інтегральної оцінки цього впливу і розробки відповідних заходів щодо запобігання небезпечним екологічним і санітарно-гігієнічним наслідкам та раціонального використання і охорони земель лише після здійснення оцінки впливу на довкілля в порядку, визначеному законом.

Однак, НАКАЗ МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 07.04.2020 № 642
Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 червня 2020 р. за № 503/34786 {Частина друга статті 49 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2059-VIII від 23.05.2017} зазначає що НАКАЗ (порядок видачі дозволів) втратив чинність, наказ Державного комітету України по земельних ресурсах від 04 січня 2005 року № 1 «Про затвердження Порядку видачі та анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 20 січня 2005 року за № 70/10350.

Тому проекти робимо, а дозволи не отримуємо!

МЕНЕ цікавить питання термін "не родючі землі" та порядок зняття "особливо цінних грунтів", як виключення з правил
Полтавчанка
Спец
Спец
Повідомлень: 258
З нами з: 04 квітня 2013 18:19
Репутація: 20
Область: Полтавська
Місце роботи: Приватні проектні організації

Оцінка впливу на довкілля й землеустрій

Повідомлення Полтавчанка »

Добрий вечір, потрібна порада.Розробляється проект відведення земельної ділянки ( із змною цільового призначення - змінюємо Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) ( В 02.01) на
Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку ( В 02.03).Зміна цільового призначення відповідає генеральному плану забудови міста . Після завтердження проекту,чи потрібно розробляти проект ОВД
Аватар користувача
Deputat33
Спец
Спец
Повідомлень: 155
З нами з: 19 березня 2008 23:35
Репутація: 4
Область: Київська
Місце роботи: Інше

Оцінка впливу на довкілля й землеустрій

Повідомлення Deputat33 »

Полтавчанка писав: 25 червня 2020 22:03 чи потрібно розробляти проект ОВД
Ні, в ЗУ "Про ОВД" є вичерпний перелік випадків коли вимагається проводити Оцінку впливу на довкілля. Це випадки, коли функціонування обєкту має викиди, змінює ландшафт, несе ризики техногенного забруднення.
Відповісти