КОРУПЦІЯ - відповідальність

Нове законодавство, яке стосується земельних відносин
Правила форуму
Будьте уважними! Перед створенням теми перечитайте Правила форуму і ще раз перевірте, чи дана тема не існує. Теми, які дублюють інші, видаляються без попередження! Повідомлення, які містять не прихований адрес E-mail, видаляються без попередження!
Аватар користувача
dzi
Спец
Спец
Повідомлень: 1223
З нами з: 16 жовтня 2008 09:24
Репутація: 7
Область: м.Київ

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення dzi »

Гишпанка писав:...на счет роботы в землеустроительной организации после увольнения, разве ваше управление госкомзема осуществляет над ними контроль? это самостоятельные юр. лица и работа у них не может подпадать под нарушение антикорупционного законодательства + учтитете конституционное право + КЗоТ = и пусть вам хоть кто-нить докажет, что вы совершили корупционное правонарушение )))))) судебный иск + пару жалоб на это лица о его некомпетентности (жаль моральный отменили posunuv_v... )
Щось Ви плутаєте. Органи Держкомзему не здійснюють боротьбу з корупцією і не складають корупційні протоколи. Так, Держкомзем, як орган ліцензування, на сьогодні має право здійснювати контроль за дотриманням ліцензіатами (самостійними юридичними особами, як Ви їх назвали), ліцензійних умов, але це до корупції не має ніякого відношення. І Конституційне право чи КЗпПУ до цих процесів немає ніякого відношення, і моральної шкоди також ніхто не відміняв. Уважно прочитайте Президентський проект закону, який Верховна Рада України прийняла у першому читанні, і Ви все зрозумієте.
Аватар користувача
amenshun
Спец
Спец
Повідомлень: 203
З нами з: 13 вересня 2009 07:55
Репутація: 1
Область: Сумська
Місце роботи: Приватні проектні організації

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення amenshun »

Гишпанка писав:для вас поясню, что возмещение морального вреда осталось только за нанесение вреда здоровью (физическому), поэтому путаете вы, а во-вторых, с каких пор органы госкомзема не имеют права составлять протоколы о корупционных деяниях? в Плане по борьбе с коррупцией на 2010 год устанавливается ответственность руководителей "за невжиття заходів"
Удивляюсь. В Донецке земресурсы борются с корупцией?
У нас, например нет. Мы сами с собой не боремся. morgny
Аватар користувача
werewolf
Спец
Спец
Повідомлень: 913
З нами з: 22 січня 2008 17:46
Репутація: 5
Область: Запорізька
Місце роботи: Інше

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення werewolf »

Гишпанка писав:с каких пор органы госкомзема не имеют права составлять протоколы о корупционных деяниях?
Куйо-майо! :shock: Скиньте, будь ласка, чим уповноважено працівників органів Держкомзему складати протоколи по корупції. Я на депутатів парочку накатаю. ;-)
Гишпанка писав:в Плане по борьбе с коррупцией на 2010 год устанавливается ответственность руководителей "за невжиття заходів"
У нас в цих планах заходів різні проповіді на тему "не беріть взяток", "інформацію надавайте вчасно і без спотворень" і деяка періодична інформація в ГУД. Проповідь спеціалістам прочитав, інформацію відправив - план виконав. morgny
Аватар користувача
Volodar
Спец
Спец
Повідомлень: 1795
З нами з: 17 квітня 2008 12:41
Репутація: 52
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення Volodar »

Гишпанка писав:с каких пор органы госкомзема не имеют права составлять протоколы о корупционных деяниях?
За Донецьку не знаю, але в нас:
Стаття 4. Органи, які ведуть боротьбу з корупцією
Боротьбу з корупцією ведуть відповідні підрозділи:
а) Міністерства внутрішніх справ України;
а-1) податкової міліції;
б) Служби безпеки України;
в) органів прокуратури України;
г) Військової служби правопорядку у Збройних Силах України;
Аватар користувача
dzi
Спец
Спец
Повідомлень: 1223
З нами з: 16 жовтня 2008 09:24
Репутація: 7
Область: м.Київ

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення dzi »

Гишпанка писав:.....с каких пор органы госкомзема не имеют права составлять протоколы о корупционных деяниях? ...
Напис на аватарі відповідає дійсності "Я не в теме..."

Додано через 2 дня 10 годин 51 хвилину 37 секунд:
Наразі в Україні не діє жодний спеціальний антикорупційний закон

Доктор юридичних наук Микола Хавронюк у статті для Дзеркала тижня пише, що наразі ні один спеціальний антикорупційний закон в Україні не діє.

Експерт: з 1 січня 2011 року закон Про боротьбу з корупцією є недійснимАвтор нагадує, що в законі від 21 грудня 2010 року Про визнання такими, що втратили чинність, деяких законів України щодо запобігання та протидії корупції не зазначено, що з втратою чинності цими законами відновлюється дія закону Про боротьбу з корупцією.

Крім того, експерт нагадує, що в проекті закону Про нормативно-правові акти, який був прийнятий 1 жовтня 2008 як закон (згодом народні депутати не змогли подолати вето президента на цей документ), жодних випадків "відновлення" в силі законів також не передбачено.

"Тому слід вважати, що з визнанням 5 січня 2011 таким, що втратив силу закону Про засади запобігання та протидії корупції, закон Про боротьбу з корупцією від 5 жовтня 1995 року свою дія не поновив. Отже, починаючи з 5 січня 2011 року, жоден спеціальний антикорупційний закон в Україні не діє", - пише Хавронюк.

Крім того, за його словами, починаючи з 1 січня 2011 року, закон Про боротьбу з корупцією є недійсним, а залучення кого-небудь до відповідальності за цим законом є прямим порушенням вимог статті 58 Конституції України: ніхто не може відповідати за діяння, які на момент їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.

http://www.zn.ua/online/articles/73224?utm_source ... _UA_1_15_2011&utm_medium=email

http://news.bigmir.net/ukraine/369183/
Аватар користувача
dexter3000
Спец
Спец
Повідомлень: 1353
З нами з: 29 серпня 2007 17:38
Репутація: 10
Область: м.Київ
Місце роботи: Не маю відношення до землевпорядкування

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення dexter3000 »

dzi писав:Доктор юридичних наук Микола Хавронюк у статті для Дзеркала тижня пише, що наразі ні один спеціальний антикорупційний закон в Україні не діє.
Весьма спорное суждение. "Отмена" Закона от 05.10.1995 № 356/95-ВР "Про боротьбу з корупцією" с 05.01.2011 г. тоже отменена, поэтому, хоть это и предмет для юридических "теоретизирований", но, как по мне, ранее действующее законодательство опять вступило в силу.
Егор
Спец
Спец
Повідомлень: 977
З нами з: 02 вересня 2008 01:40
Репутація: 0

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення Егор »

dexter3000 писав: как по мне, ранее действующее законодательство опять вступило в силу.
А как по мне - нет Sorri

Я долго шел к таким мыслям, но считаю, что об этом должно быть специальное указание в "отменяющем отмену законе" (вопрос реально спорный).
Shurazem
Спец
Спец
Повідомлень: 233
З нами з: 09 грудня 2008 16:09
Репутація: 0

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення Shurazem »

Егор писав:об этом должно быть специальное указание в "отменяющем отмену законе"
На 100% з Вами згоден, я спочатку думав, що АДМІН - сайту ВРУ замерз чи заснув.
Егор
Спец
Спец
Повідомлень: 977
З нами з: 02 вересня 2008 01:40
Репутація: 0

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення Егор »

Ну это, как мне кажется, все равно не значит, что можно коррупционировать, остались ведь всякие ратифицированные коррупционные конвенции и т.п., а также КУоАП, УКУ (там немало "смежных" правонарушений предусмотрено).... :)
Востаннє редагувалось 16 січня 2011 19:20 користувачем Егор, всього редагувалось 1 раз.
Shurazem
Спец
Спец
Повідомлень: 233
З нами з: 09 грудня 2008 16:09
Репутація: 0

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення Shurazem »

Можливо тут.
Аватар користувача
luper
Спец
Спец
Повідомлень: 241
З нами з: 28 листопада 2008 10:52
Репутація: 0
Область: АР Крим

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення luper »

Егор писав:Ну это, как мне кажется, все равно не значит, что можно коррупционировать, остались ведь всякие ратифицированные коррупционные конвенции и т.п., а также КУоАП, УКУ (там немало "смежных" правонарушений предусмотрено).... :)
Cогласен на 100%... хоть "законов" о борьбе с коррупцией на сегодняшний день таки нет... но это не значит, что можно "коррупционировать" (слово то какое сильное lol2 )
ВОТ результат Коррупционирования некоторых...
SMV1969
Спец
Спец
Повідомлень: 102
З нами з: 01 грудня 2008 01:12
Репутація: 6

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення SMV1969 »

dexter3000 писав: Весьма спорное суждение. "Отмена" Закона от 05.10.1995 № 356/95-ВР "Про боротьбу з корупцією" с 05.01.2011 г. тоже отменена, поэтому, хоть это и предмет для юридических "теоретизирований", но, как по мне, ранее действующее законодательство опять вступило в силу.
Якщо йти таким шляхом, ми прийдемо назад - до "Правди Ярослава Мудрого".
В Ваших думках проскакує "логіка" Конституційного суду. ЭТО НЕ ЕСТЬ ХОРОШО! NoNo
І на Вас це не похоже. Ну зовсім не похоже.
Аватар користувача
dzi
Спец
Спец
Повідомлень: 1223
З нами з: 16 жовтня 2008 09:24
Репутація: 7
Область: м.Київ

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення dzi »

dexter3000 писав:Весьма спорное суждение. "Отмена" Закона от 05.10.1995 № 356/95-ВР "Про боротьбу з корупцією" с 05.01.2011 г. тоже отменена, поэтому, хоть это и предмет для юридических "теоретизирований", но, как по мне, ранее действующее законодательство опять вступило в силу.
Не вступило. На сайті Верховної Ради України Закон України "Про боротьбу з корупцією" вважається таким, що втратив чинність.
Картка документа http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/ ... %E2%F0&c=1
vovaz
Спец
Спец
Повідомлень: 787
З нами з: 01 червня 2008 21:44
Репутація: 30
Область: Житомирська
Місце роботи: Інше

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення vovaz »

Аватар користувача
Katze
Спец
Спец
Повідомлень: 444
З нами з: 18 грудня 2008 09:53
Репутація: 1
Область: Дніпропетровська

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення Katze »

Верховная Рада одобрила во втором чтении антикоррупционный законопроект http://www.unian.net/rus/news/news-425865.html
Spoiler
Верховная Рада Украины одобрила во втором чтении проект закона "О принципах предотвращения и противодействия коррупции в Украине".

Как передает корреспондент УНИАН, за принятие данного решения проголосовали 330 народных депутатов из 409, зарегистрированных в сессионном зале.

Одобрение законопроекта поддержали фракции большинства - Партии регионов, КПУ, Народной партии и группа "Реформы ради будущего", а также часть фракции «БЮТ-Батькивщина» и НУ-НС.

Три статьи и заключительные положения законопроекта были направлены на повторное второе чтение. После их рассмотрения и одобрения законопроект будет вынесен на рассмотрение и принятие в целом.

Принятый законопроект более четко определяет круг субъектов ответственности за коррупционные правонарушения. Так, к числу таких субъектов дополнительно включены председатель, заместитель председателя, секретари секций Высшего совета юстиции, члены Высшего совета юстиции, члены Центральной избирательной комиссии.

Таким образом, к кругу субъектов ответственности за коррупционные правонарушения законопроект относит Президента Украины, председателя Верховной Рады, его первого заместителя и заместителя, премьер-министра Украины, первого вице-премьер-министра, вице-премьер-министров, министров, других руководителей центральных органов исполнительной власти, которые не входят в состав Кабинета министров, и их заместителей, председателя Службы безопасности Украины, генерального прокурора, председателя Национального банка Украины, председателя Счетной палаты, Уполномоченного Верховной Рады по правам человека, председателя Верховной Рады Автономной Республики Крым, председателя Совета министров Автономной Республики Крым; народных депутатов Украины, депутатов Верховной Рады АРК, депутатов местных советов и тому подобное.

Законопроект также устанавливает ограничения (использование служебного положения, получение подарков, работа близких людей, финансового контроля) для должностных лиц юридических лиц публичного права, которые получают заработную плату за счет государственного или местного бюджетов.

В проекте вводится положение, которое определяет конфликт интересов на публичной службе и порядок его урегулирования. В проекте предусматривается обязанность принятия лицом, которое уполномочено на исполнение функций государства, мер к недопущению любой возможности возникновения конфликта интересов. Такое лицо также обязывается уведомить непосредственного руководителя (в случае его наличия), организацию по месту работы, орган, на который возлагается проведение специальной проверки такого лица, о наличии личных интересов или обстоятельств, которые могут привести к неисполнению или ненадлежащему исполнению им своих должностных обязанностей.

Кроме того, законопроект защищает гарантированное Основным Законом право на свободу заниматься предпринимательской деятельностью и исключает физических лиц-предпринимателей из числа тех, кто может быть привлечен к ответственности за коррупционные правонарушения.

Законопроект также конкретизирует условия, когда на членов окружных/территориальных и участковых избирательных комиссий, а также на помощников-консультантов народного депутата Украины на общественных началах могут распространяться ограничения, установленные антикоррупционным законодательством. Таким образом, ограничения, предусмотренные проектом закона "О принципах предотвращения и противодействия коррупции в Украине", будут распространяться на членов окружных/территориальных и участковых избирательных комиссий, а также на помощников-консультантов народного депутата Украины на общественных началах лишь во время исполнением ими своих функций.

Данный законопроект четко определяет круг субъектов, которые могут осуществлять мероприятия по предотвращению и противодействию коррупции. К их числу отнесены: Президент Украины, Верховная Рада, Кабинет министров, а также органы государственной власти в пределах полномочий, определенных законом. При этом координация реализации органами исполнительной власти антикоррупционной стратегии, которая определяется Президентом Украины, осуществляется в порядке, установленном законом, специально уполномоченным органом по вопросам антикоррупционной политики. Такой орган создается (определяется) Президентом Украины. Координация деятельности правоохранительных органов осуществляется Генеральным прокурором и подчиненными ему специализированными прокурорами.

В проекте закона предусматривается, что органам государственной власти, органам местного самоуправления запрещается получать от физических, юридических лиц бесплатные имущество и услуги. Данным законопроектом определен правовой режим подарка (пожертвования). Кроме того, предусмотрен исчерпывающий перечень случаев, когда получение подарка запрещается. Так, согласно со статьей 718 Гражданского кодекса Украины, подарком могут быть движимые вещи, в том числе деньги и ценные бумаги, а также недвижимые вещи, имущественные права, которыми даритель владеет или которые могут возникнуть у него в будущем. Предложенная норма устанавливает запрет, в частности, на подарки от юридических и физических лиц за решения, которые принимаются в их интересах, а также когда лицо, которое дарит подарок, является подчиненным лицом. Запрет также распространяется на все случаи получения подарка в связи с использованием лицом служебных полномочий и связанных с этим возможностей.

Разрешается получение подарка, стоимость которого не превышает 50 процентов минимальной заработной платы. При этом ограничение в стоимости подарка не распространяется на подарки, которые дарятся близкими людьми, а также на случаи получения общедоступных скидок на товары, услуги, общедоступных выигрышей, призов, премий, бонусов. Новеллой данного законопроекта является то, что подарки, полученные лицами, уполномоченными на исполнение функций государства, как подарки для государственных органов или органов местного самоуправления являются, соответственно, государственной или коммунальной собственностью. Таким образом, все полученные должностным лицом подарки должны быть переданы государству или органу местного самоуправления. В случае нарушения этого правила действия должностного лица могут расцениваться как присвоение государственного имущества. В таком случае лицо привлекается к уголовной ответственности в определенном уголовным законодательством порядке.

Данным законопроектом устанавливаются ограничения иметь в непосредственном подчинении или быть непосредственно подчиненными в связи с исполнением полномочий близким лицам. Это ограничение касается Президента Украины, председателя Верховной Рады, его первого заместителя и заместителя, премьер-министра Украины, первого вице-премьер-министра, вице-премьер-министров, министров, других руководителей центральных органов исполнительной власти, которые не входят в состав Кабинета министров, и их заместителей, председателя СБУ, генерального прокурора, председателя НБУ, председателя Счетной палаты, Уполномоченного ВР по правам человека, председателя Верховной Рады АРК, председателя Совета министров АРК и тому подобное.

Законопроектом предусматривается прямой запрет отказывать физическим или юридическим лицам в информации, предоставление которой предусмотрено законом, предоставлять недостоверную или не в полном объеме информацию.

Предусматривается также ведение Единого государственного реестра лиц, которые совершили коррупционные правонарушения, - единой базы данных, в которой будут сосредоточены сведения обо всех лицах, которые привлечены к ответственности за совершение коррупционных правонарушений.
Аватар користувача
dzi
Спец
Спец
Повідомлень: 1223
З нами з: 16 жовтня 2008 09:24
Репутація: 7
Область: м.Київ

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення dzi »

Верховна Рада України ухвалила Закон "Про засади запобігання і протидії корупції в Україні"

Народні депутати розглянули підготовлені до повтовного другого читання статті 1, 11 і 12 та розділ VIII "Прикінцеві та перехідні положення законопроекту про засади запобігання і протидії корупції в Україні.

Статті 1, 11 і 12 визначають понятійний апарат, норми проведення спеціальної перевірки осіб, які претендують на зайняття посад, пов'язаних з виконанням функцій держави та або місцевого самоврядування, та питання фінансового контролю, а розділ VIII "Прикінцеві та перехідні положення" - порядок введення в дію Закону та пропозиції щодо внесення змін до Кримінально-процесуального кодексу, Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу, законів "Про державну службу" та "Про виконавче провадження".

Затверджено також зразок бланка декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру. Передбачено подання відомостей щодо закордонного майна, доходів, витрат і зобов'язань фінансового характеру декларанта та його членів сім'ї.

Розділом VIII "Прикінцеві та перехідні положення" передбачено, що Закон набирає чинності з 1 липня 2011 року, крім статті 12, яка набирає чинності з 1 січня 2012 року.

Відповідний законопроект зареєстровано за №7487.

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb_n/web ... 3511=39289

Верховна Рада доручила Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією та Головному юридичному управлінню Апарату Верховної Ради України внести редакційні уточнення до тексту законопроекту з урахуванням внесених поправок і при підготовці до підписання розділити його на два закони: закон "Про засади запобігання і протидії корупції в Україні" і закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за корупційні правопорушення".
Shurazem
Спец
Спец
Повідомлень: 233
З нами з: 09 грудня 2008 16:09
Репутація: 0

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення Shurazem »

Аватар користувача
dzi
Спец
Спец
Повідомлень: 1223
З нами з: 16 жовтня 2008 09:24
Репутація: 7
Область: м.Київ

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення dzi »

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Р О З' Я С Н Е Н Н Я
12.04.2011

Корупційні ризики в діяльності державних службовців

Spoiler
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Р О З' Я С Н Е Н Н Я
12.04.2011

Корупційні ризики в діяльності державних службовців

Як відомо, корупція є однією із найнебезпечніших загроз правам людини, демократії, правопорядку, чесності та соціальній справедливості, вона перешкоджає економічному розвиткові та загрожує належному і справедливому функціонуванню країн, має негативні фінансові наслідки для громадян, компаній і держав, а також для міжнародних установ.
На сьогоднішній день в нашій державі здійснюється низка заходів у сфері запобігання та протидії корупції, більша частина з яких направлена саме на запобігання корупції, як і в більшості країн Європи.
Одним із основних напрямів у сфері запобігання корупції є виявлення корупційних ризиків, які можуть виникнути в діяльності державних службовців, а також усунення умов та причин виникнення цих ризиків.
Вказані корупційні ризики постійно досліджуються науковцями та громадськими організаціями у різних сферах державного управління.
При цьому, за поширеністю корупційні ризики в діяльності державних службовців можна розташувати в такому порядку:
- недоброчесність державних службовців;
- виникнення конфлікту інтересів;
- безконтрольність з боку керівництва;
- наявність дискреційних повноважень.
Слід звернути увагу на те, що перше місце серед корупційних ризиків не випадково посідає недоброчесність поведінки державних службовців.
Етично-психологічні аспекти та соціально-правові фактори мають досить великий вплив на сумлінність державних службовців при виконанні останніми посадових обов'язків, оскільки державний службовець завжди приймає рішення у першу чергу на підставі власного досвіду, психологічного відношення до виконуваної роботи, а також ґрунтуючись на особистих переконаннях і персональному соціально-матеріальному становищі.
До того ж, під час добору осіб на посаду державного службовця одним із вагомих критеріїв є, зокрема, така моральна риса, як доброчесність (чесність, моральність, добропорядність).
Ще одним з не менш суттєвих корупційних ризиків є виникнення конфлікту інтересів, тобто наявність реальних або таких, що видаються реальними, суперечностей між приватними інтересами особи та її службовими повноваженнями, які можуть вплинути на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи не вчинення дій під час виконання наданих їй службових повноважень.
Розглядаючи зазначені питання, слід нагадати низку положень міжнародних актів, які спрямовані на встановлення правил доброчесної поведінки.
Зокрема, це стаття 8 Конвенції Організації Об'єднаних Націй проти корупції ( 995_c16 ), яка встановлює вимогу щодо розробки та прийняття країнами - учасницями Кодексів поведінки державних посадових осіб, а також рекомендацію щодо запровадження заходів і систем, які:
- сприяють тому, щоб державні посадові особи повідомляли відповідним органам про корупційні діяння, про які їм стало відомо під час виконання ними своїх функцій;
- зобов'язують державних посадових осіб надавати відповідним органам декларації, inter alia, про позаслужбову діяльність, заняття, інвестиції, активи та про суттєві дарунки або прибутки, у зв'язку з якими може виникнути конфлікт інтересів стосовно їхніх функцій як державних посадових осіб;
- встановлюють відповідальність державних посадових осіб, які порушують кодекси або стандарти.
Варта також уваги Рекомендація Ради Організації економічного співробітництва і розвитку по покращенню етики поведінки на державній службі, прийнята 23 квітня 1998 року, яка встановлює, що етичні норми для державної служби мають бути чіткими і зрозумілими. Державні службовці повинні знати основні принципи і норми, якими вони мають послуговуватися в повсякденній роботі, та межі допустимої поведінки.
Цього можна досягнути шляхом постійного інформування та викладення зазначених етичних норм і принципів державної служби. Зокрема, це кодекс доброчесної поведінки, що дозволить досягнути єдиного розуміння зазначених принципів і норм як на всіх рівнях державного управління, так і більш широких колах суспільства.
Крім того, етичні норми мають бути відображені в правовій системі, яка є основою для доведення мінімальних обов'язкових норм і принципів поведінки до відома кожного державного службовця. Закони та нормативні акти можуть та повинні створювати основу для здійснення керівництва, розслідування, дисциплінарних заходів і судового переслідування.
Державні службовці повинні знати свої права та обов'язки при виявленні ними фактичних або можливих правопорушень у сфері державної служби. З цією метою для таких ситуацій повинні бути передбачені чіткі правила і процедури, яких мають дотримуватися державні службовці та посадові особи, та офіційно затверджена ієрархія відповідальності. Державні службовці також мають знати, який захист їм надаватиметься у разі виявлення ними таких правопорушень.
Процес прийняття рішень має бути прозорим та відкритим для ретельного його розгляду. Суспільство має знати, яким чином державні інститути розпоряджаються даними їм повноваженнями і ресурсами. Інформаційна прозорість може бути підкріплена такими заходами, як застосування систем розкриття відомостей та визнання ролі активних та незалежних засобів масової інформації.
Керівники повинні демонструвати та заохочувати етичну поведінку, зокрема, шляхом створення адекватних умов роботи, надання дієвої оцінки показників роботи.
Умови державної служби і робота з кадрами також мають заохочувати етичну поведінку (умови прийняття на роботу, перспективи просування по службі, можливості підвищення кваліфікації, адекватна оплата праці та політика у сфері роботи з кадрами).
В рамках державної служби мають діяти адекватні механізми підзвітності. Державні службовці мають бути підзвітні не лише керівництву, а і суспільству. Засоби реалізації підзвітності можуть бути як внутрішніми по відношенню до установи або відомства, так і діючими у масштабах усього державного апарату.
Для боротьби з неправомірною поведінкою мають передбачатися відповідні процедури та санкції. Тобто необхідно створити надійні процедури та ресурси для відслідковування, доповіді про розслідування випадків порушення правил державної служби, а також співрозмірні адміністративні або дисциплінарні санкції.
В травні 2000 року Кабінет Міністрів Ради Європи схвалив Рекомендацію Європейським країнам "Про кодекси поведінки для державних службовців", відповідно до якої Комітет Міністрів, будучи впевненим, що зосередження уваги суспільства і підвищення етичних цінностей є важливими засобами у попередженні корупції, рекомендує урядам всіх країн сприяти прийняттю національних кодексів поведінки, керуючись при цьому Модельним кодексом поведінки державних службовців.
Згідно із вимогами цього Модельного кодексу державні службовці при виконанні службових обов'язків повинні, зокрема:
- сумлінно виконувати свої службові обов'язки, проявляти ініціативу і творчі здібності, постійно підвищувати професійну кваліфікацію та удосконалювати організацію своєї роботи;
- виконувати свої посадові обов'язки чесно, неупереджено, не надавати будь-яких переваг та не виявляти прихильність до окремих фізичних і юридичних осіб, політичних партій, рішуче виступати проти антидержавних проявів і сил, які загрожують порядку в суспільстві або безпеці громадян;
- сумлінно виконувати свої посадові обов'язки, дотримуватися високої культури спілкування, шанобливо ставитися до громадян, керівників і співробітників, інших осіб, з якими у нього виникають відносини під час виконання своїх посадових обов'язків;
- не допускати дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам суспільства та держави чи негативно вплинути на його репутацію.
Комітет міністрів Ради Європи доручив Групі країн проти корупції (ГРЕКО) слідкувати за виконанням цієї рекомендації.
В свою чергу, Групою держав Ради Європи проти корупції (GRECO), за результатами спільного першого та другого раундів оцінювання, Україні рекомендовано створити новий модельний кодекс поведінки/етики для службовців публічної сфери з метою посилення їх навчання щодо виконання ними відповідних зобов'язань пов'язаних з дотриманням певної поведінки відповідно до їх служби, зокрема щодо повідомлення про ймовірні корупційні діяння, виникнення конфлікту інтересів і добросовісного служіння суспільству.
З огляду на зазначене, правила поведінки (етичні норми) для державних службовців, які встановлюють їх права та обов'язки, є дуже необхідними, оскільки дозволяють не лише карати державних службовців, а й захищати їх.
Що ж до нормативного забезпечення зазначених питань в Україні, то наразі у Верховній Раді України знаходиться проект Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції в Україні", яким передбачено запровадження кодексів поведінки (стаття 13) та обов'язковість у разі виникнення врегулювання конфлікту інтересів (стаття 14).
На сьогодні наказом Головного управління державної служби України від 4 серпня 2010 року N 214 ( z1089-10 ), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11 листопада 2010 року за N 1089/18384, затверджено Загальні правила поведінки державного службовця, яких мають дотримуватись державні службовці.
Згідно із Загальними правилами ( z1089-10 ) обов'язковою складовою для врегулювання конфлікту інтересів є саме контроль з боку керівництва.
В свою чергу, відсутність контролю (безконтрольність) з боку керівництва є корупційним ризиком.
Слід зазначити, що внаслідок безконтрольності з боку керівництва можуть виникнути й інші корупційні ризики. Зокрема, такі як конфлікт інтересів, недоброчесність державних службовців.
Тому, з метою недопущення (запобігання) виникнення такого корупційного ризику, як безконтрольність з боку керівництва, саме безпосереднім керівництвом контроль має здійснюватись:
- систематично, тобто нести регулярний характер, або постійно;
- всебічно, тобто найбільш охоплювати всі питання та напрямки роботи;
- шляхом перевірки не тільки тих службовців, які мають слабкі результати роботи, а й тих, що мають добрі результати;
- об'єктивно, тобто виключати упередженість;
- гласно, тобто результати контролю повинні бути відомі тим особам, які підлягали контролю;
- результативно (дієво), тобто в залежності від результатів контролю мають вживатись відповідні заходи.
Також, для запобігання виникнення цього ризику необхідним є такий обов'язковий захід, як надання безпосереднім керівництвом державним службовцям практичної допомоги в реалізації поставлених завдань.
В найкращому випадку контроль з боку керівництва має містити всі перераховані категорії, внаслідок чого буде усунуто умови для виникнення корупційних ризиків.
В переліку корупційних ризиків є наявність дискреційних повноважень, оскільки саме наявність можливості діяти на власний розсуд створює умови для вчинення корупційних правопорушень.
Дискреційні повноваження мають низку загальних ознак, а саме:
- дозволяють органу (особі, уповноваженій на виконання функцій держави) на власний розсуд оцінювати юридичний факт (фактичний склад), внаслідок чого можуть виникати, змінюватись або припинятись правовідносини;
- дозволяють на власний розсуд обирати одну із декількох, запропонованих у проекті нормативно-правового акта, форм реагування на даний юридичний факт;
- надають можливість органу (особі, уповноваженій на виконання функцій держави) на власний розсуд вибирати міру публічно-правового впливу щодо фізичних та юридичних осіб, його вид, розмір, спосіб реалізації;
- дозволяють органу (особі, уповноваженій на виконання функцій держави) обрати форму реалізації своїх повноважень - видання нормативного або індивідуально-правового акта, вчинення (утримання від вчинення) адміністративної дії;
- наділяють орган (особу, уповноважену на виконання функцій держави) правом повністю або частково визначати порядок здійснення юридично значущих дій, у тому числі строк та послідовність їх здійснення;
- надають можливість органу (особі, уповноваженій на виконання функцій держави) на власний розсуд визначати спосіб виконання управлінського рішення, у тому числі передавати виконання прийнятого рішення підлеглим особам, іншим органам державної влади та місцевого самоврядування, встановлювати строки і процедуру виконання.
З 1 липня 2010 року в Міністерстві юстиції України запроваджено в рамках правової експертизи проведення експертизи проектів нормативно-правових актів на наявність корупціогенних норм.
Слід звернути увагу, що за період з 1 липня по 31 грудня 2010 року в 213 проектах нормативно-правових актів виявлено корупціогенні фактори, з яких в 52 проектах присутнє неналежне визначення функцій, прав та обов'язків органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Таким чином, проведення антикорупційної експертизи сприяє усуненню корупціогенних факторів ще на етапі нормотворення, що в результаті виключає наявність дискреційних повноважень. Це є дуже важливим та позитивним кроком у сфері запобігання виникнення корупції.
Отже, підсумовуючи викладене, слід зазначити, що усунення корупційних ризиків в діяльності державних службовців виключить можливість порушення ними законодавства України, позитивно вплине на покращення роботи органів державної влади та сприятиме підвищенню їх авторитету.

Головний спеціаліст відділу антикорупційної політики
Департаменту законодавства про правосуддя, правоохоронної
діяльності та антикорупційної політики Н.Джух

http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/ ... 0026323-11

( Джepeло документа - zakon1.rada.gov.ua )
Аватар користувача
dzi
Спец
Спец
Повідомлень: 1223
З нами з: 16 жовтня 2008 09:24
Репутація: 7
Область: м.Київ

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення dzi »

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Р О З' Я С Н Е Н Н Я
28.07.2011

Одержання подарунків особами, уповноваженими на виконання
функцій держави або місцевого самоврядування

Spoiler
Як свідчить досвід європейських країн, першим кроком на шляху до вчинення корупційних дій є можливість публічного службовця отримувати подарунки.
З метою обмеження такої форми прикриття корупційних проявів, у пункті 5 статті 8 Конвенції ООН проти корупції ( 995_c16 ) наголошено на тому, що кожна Держава-учасниця прагне, у належних випадках і згідно з основоположними принципами свого внутрішнього права, запроваджувати заходи й системи, які зобов'язують державних посадових осіб надавати відповідним органам декларації, в тому числі і про суттєві дарунки, у зв'язку з якими може виникнути конфлікт інтересів.
Саме тому у низці країн Європи на законодавчому рівні запроваджено обов'язкове декларування подарунків особами, що обіймають політичні посади, а в деяких країнах - всіма публічними службовцями. Так, в Польщі обов'язковість декларування подарунків передбачена для осіб, які обіймають політичні посади, а також місцеві виборні посади, в Угорщині - для членів Парламенту, у Великобританії, Іспанії та Німеччині - для членів Уряду та осіб, які обіймають політичні посади, а в Латвії - всіма публічними службовцями. Члени британського парламенту зобов'язані декларувати подарунки, вартість яких перевищує 1% від їхньої заробітної плати, члени Парламенту Німеччини - якщо вартість подарунка перевищує 5000 євро, члени французького Парламенту - будь-які подарунки незалежно від їхньої вартості.
Для України питання неправомірності подарунків є вкрай актуальним, адже в багатьох випадках з метою вирішення питань у власних інтересах подарунки передаються публічному службовцю особами:
- які зацікавлені в певних офіційних діях установи, в якій працює службовець;
- які ведуть бізнес або розраховують на ведення бізнесу з цією установою;
- які здійснюють певні види діяльності, що регулюються відповідною установою;
- на інтереси яких може вплинути виконання чи невиконання службовцем своїх посадових обов'язків та інше.
Як свідчить міжнародний досвід, на практиці розрізнити подарунок та хабар між собою досить важко, тому питання отримання та передачі подарунків публічними службовцями, з метою запобігання виникненню корупційних проявів у їх діяльності, повинно бути обов'язково врегульовано на законодавчому рівні.
Доречним у цьому випадку є використання досвіду Сполучених Штатів Америки, де подарунком вважається все, що може бути виражено у грошовому еквіваленті, а саме: гроші, товари, різноманітні послуги (наприклад, такі як подорожі, проживання в готелі, харчування, оплата навчання тощо). Винятки з цього правила чітко визначені на законодавчому рівні. Наприклад, не вважаються подарунками прохолоджувальні напої чи кава, вітальні картки або аналогічні сувеніри незначної вартості.
Досить тривалий час точилися гострі дискусії з приводу того, як врегулювати зазначене питання на законодавчому рівні: заборонити взагалі приймати подарунки, дозволити лише подарунки, вартість яких не перевищує певний розмір, зобов'язати передавати в орган державної влади, де працює публічний службовець, усі подарунки або лише ті, які за ціною є вищими ніж визначена вартісна межа, та реєструвати їх отримання тощо.
Нарешті був обраний компромісний підхід між зазначеними трьома шляхами врегулювання питання одержання подарунків особами, уповноваженими на виконання функцій держави, який знайшов своє відображення у Законі України "Про засади запобігання і протидії корупції" ( 3206-17 ) (далі - Закон).
Так, відповідно до частини першої статті 8 Закону ( 3206-17 ) особам, уповноваженим на виконання функцій держави або органів місцевого самоврядування та деяким прирівняним до них особам, забороняється приймати дарунки (пожертви), за рішення, дії чи бездіяльність в інтересах дарувальника, що приймаються, вчиняються як безпосередньо такою особою, так і за її сприяння іншими посадовими особами та органами, тобто у формі так званого "завуальованого" хабара. Крім того, категорично забороняється приймати будь-який дарунок (пожертву) від підлеглої особи.
Згідно із Законом ( 3206-17 ), публічним службовцям дозволено приймати дарунки, які відповідають загальновизнаним уявленням про гостинність, та пожертви, крім випадків, передбачених частиною першою цієї статті, якщо вартість таких дарунків (пожертв) не перевищує 50 відсотків мінімальної заробітної плати, встановленої на день прийняття дарунка (пожертви), одноразово, а сукупна вартість таких дарунків (пожертв), отриманих з одного джерела протягом року, - однієї мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня поточного року.
Стаття 22 Закону України "Про Державний бюджет на 2011 рік" ( 2857-17 ) встановлює такий розмір мінімальної заробітної плати у місячному розмірі: з 1 січня - 941 гривня, з 1 квітня - 960 гривень, з 1 жовтня - 985 гривень, з 1 грудня - 1004 гривні.
У зв'язку з цим, в період з 1 липня 2011 року до 31 грудня 2011 року з одного джерела дозволяється отримувати дарунки не більше ніж на 941 гривню. В той же час, вартість дарунка (пожертв) отриманого одноразово в період з 1 липня по 1 жовтня 2011 року, не може перевищувати 480 гривень, з 1 жовтня по 1 грудня 2011 року - 492 гривні 50 копійок, а з 1 грудня 2011 року по 1 січня 2012 року - 502 гривні.
Таке обмеження вартості дарунка не поширюється на дарунки, які даруються близькими особами. Близькими особами Закон ( 3206-17 ) визначає подружжя, дітей, батьків, рідних братів і сестер, діда, бабу, онуків, усиновлювачів, усиновлених, а також інших осіб за умови їх постійного проживання разом із суб'єктом відповідальності за корупційні правопорушення.
Отже в даному випадку мова йде не тільки про близьких осіб суб'єкта відповідальності за корупційні правопорушення, з якими він перебуває у офіційному родинному зв'язку, а й про інших членів його сім'ї, за умови, якщо вони проживають разом та ведуть спільне господарство, як це передбачено частиною другою статті 3 Сімейного кодексу України ( 2947-14 ), відповідно до якої сім'ю складають особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом, мають взаємні права та обов'язки.
Крім того, дарунками не вважаються загальнодоступні знижки на товари, послуги, загальнодоступні виграші, призи, премії, бонуси.
Враховуючи вимоги Закону ( 3206-17 ), до особистих подарунків належать подарунки, одержані від близьких осіб, давніх друзів та добрих знайомих, які дарують подарунки з нагоди, наприклад, дня народження, ювілею, або загальновизнаного свята (Новий рік, Міжнародний жіночий день, День захисника Вітчизни) за умови, що їх дарунки не впливатимуть на прийняття публічними службовцями правомірних рішень або не створюватимуть враження, що це може впливати на їхні рішення.
До дарунків, що дозволятимуться приймати публічними службовцями, можуть бути віднесені і ділові дарунки (сувеніри) і прояви гостинності (запрошення на каву або вечерю) у скромних масштабах, які широко використовуються для налагодження добрих ділових відношень і зміцнення робочих стосунків.
Однак умовами прийняття таких подарунків та проявів гостинності є знову ж таки те, що такі подарунки та прояви гостинності не будуть постійними, не впливатимуть на прийняття публічними службовцями рішень або не створюватимуть враження, що це може впливати на їхні рішення.
Важливою вимогою Закону ( 3206-17 ) є встановлення обов'язку передавати подарунки, одержані як дарунки державі, тобто вручені під час візитів, урочистостей, інших офіційних заходів, до того органу державної влади, в якому працює публічний службовець, в порядку встановленому Кабінетом Міністрів України. А тому, вказане питання буде остаточно врегульовано після прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про затвердження порядку передачі подарунків особами, уповноваженими на виконання функцій держави.
Таким чином, унормування порядку отримання подарунків є одним із найважливіших запобіжних заходів у сфері попередження умов виникнення корупційних ризиків діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, оскільки дозволяє врегулювати конфлікт інтересів, а саме, суперечності між приватними інтересами публічного службовця та його службовими обов'язками, наявність яких може вплинути на об'єктивність та неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи невчинення дій в процесі його службової діяльності.

Департамент антикорупційного законодавства
та законодавства про правосуддя

http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/ ... 0053323-11
Аватар користувача
Katze
Спец
Спец
Повідомлень: 444
З нами з: 18 грудня 2008 09:53
Репутація: 1
Область: Дніпропетровська

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення Katze »

Более 400 чиновников высоких рангов от нынешней власти под следствием из-за коррупции http://www.from-ua.com/news/f1542a9242e58.html
Spoiler
Более 400 чиновников высоких рангов, представителей нынешней власти, находятся под следствием или прошли через суд, передает «Украинская правда».

Об этом сообщил президент Виктор Янукович в телеинтервью поэту и журналисту Виталию Коротичу.

«Я в своей жизни так и не стал чиновником. Когда-то, я был еще очень молод, меня заставил министр угольной промышленности... стать руководителем главка в министерстве. Я немножко посидел там и начал очень быстро проситься на производство, на любую должность», - рассказал он.

«В последнее время, к сожалению, стали за себя думать гораздо больше, чем о государстве. Меру потеряли», - заявил Янукович.

«Сегодня более 400 чиновников высоких рангов уже нынешней власти находятся либо под следствием, а некоторые уже прошли и через суд», - отметил он.

Янукович отметил, что коррупционеры среди чиновников «укоренились и знают цену каждой должности».

Как известно, Виталий Коротич - один из подписантов скандального письма к Януковичу с высказываниями в поддержку проводимых им «реформ».
SEVA777
Повідомлень: 5
З нами з: 16 листопада 2011 14:01
Репутація: 0
Область: Кіровоградська

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення SEVA777 »

Помогите, пожалуйста, не знаю, в этой ли теме я задаю вопрос, но более подходящей не нашел. Наш отдел районного управления без конца и без края проверяет прокуратура. При этом они нас не предупреждают о проверках, мотивирую это тем, что имеют право. Подскажите, есть ли у них такое право, а если нет - за какой срок они должны предупреждать о проверке и где это указано, спасибо.
cerdred
Спец
Спец
Повідомлень: 2015
З нами з: 18 листопада 2007 16:32
Репутація: 88
Область: Черкаська
Місце роботи: Територіальний відділ земельних ресурсів(місто, район, область)

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення cerdred »

Типові питання та відповіді щодо заповнення декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру
deklar.rar
У вас недостатньо прав для перегляду приєднаних до цього повідомлення файлів.
Аватар користувача
Nikonin
Спец
Спец
Повідомлень: 75
З нами з: 03 листопада 2010 10:30
Репутація: 0
Область: Запорізька
Контактна інформація:

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення Nikonin »

http://news.liga.net/news/politics/6285 ... skhody.htm

Заповнювати декларацію із ЗУ "Про засади запобігання..." вже немає необхідності Banned . Так вирішили 53 народні депутати ПРАВЛЯЧОЇ партії UPPP , і Конституційний суд їх підтримав Drug
А ми вже заповнили... 5+5=?
Rjashko
Спец
Спец
Повідомлень: 70
З нами з: 21 січня 2011 09:25
Репутація: 0
Область: Закарпатська

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення Rjashko »

Nikonin писав:http://news.liga.net/news/politics/6285 ... skhody.htm

Заповнювати декларацію із ЗУ "Про засади запобігання..." вже немає необхідності Banned . Так вирішили 53 народні депутати ПРАВЛЯЧОЇ партії UPPP , і Конституційний суд їх підтримав Drug
А ми вже заповнили... 5+5=?
Ви трішки не так зрозуміли. Своїм рішення КС визнав такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), положення Закону України „Про засади запобігання і протидії корупції“ від 7 квітня 2011 року № 3206–VI, а саме:
– пункту 2 частини першої статті 7 щодо заборони особам, зазначеним у пункті 1 частини першої статті 4 цього закону, брати участь у загальних зборах підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку;
– пункту 2 розділу VIII „Прикінцеві та перехідні положення“
Тобто, КС установив "Невідповідність цього положення Конституції України не звільняє осіб від обов’язку декларувати свої доходи згідно з чинним законодавством"

Додано через 1 хвилину 48 секунд:
ось саме рішення. в тексті виділено жирним шрифтом
рішення КС про витрати.rar
У вас недостатньо прав для перегляду приєднаних до цього повідомлення файлів.
Востаннє редагувалось 22 березня 2012 16:19 користувачем Rjashko, всього редагувалось 5 разів.
Причина: Щоб приєднати файл - тисніть "Вставити в текст повідомлення"
cerdred
Спец
Спец
Повідомлень: 2015
З нами з: 18 листопада 2007 16:32
Репутація: 88
Область: Черкаська
Місце роботи: Територіальний відділ земельних ресурсів(місто, район, область)

Re: КОРУПЦІЯ - відповідальність

Повідомлення cerdred »

То тоді виходить, що розділ декларації щодо зобов'язань фінансового характеру заповнювати не потрібно?
Відповісти