ПОСТАНОВА
від 25 грудня 2015 р. № 1127
Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень
► Показати
Відповідно до частин другої і десятої статті 18, частини першої статті 20, частин другої і третьої статті 32, частини третьої статті 34 Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень;
Порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
Порядок доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
2. Установити розмір плати за надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно:
за надання інформації у паперовій формі — 0,025 розміру мінімальної заробітної плати;
за надання інформації в електронній формі — 0,0125 розміру мінімальної заробітної плати;
за надання інформації адвокатам, нотаріусам та їх помічникам (під час вчинення нотаріальних дій з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва) шляхом безпосереднього доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно — 0,04 розміру мінімальної заробітної плати.
Плата за надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно справляється у відповідному розрахунку від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленому законом на 1 січня календарного року, в якому така інформація отримується, округлюється до гривні та зараховується до державного бюджету у порядку, встановленому Бюджетним кодексом України.
3. Взяти до відома, що з 1 січня 2016 р.:
1) заяви у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, подані до 1 січня 2016 р. на розгляд органам державної реєстрації прав, утвореним Міністерством юстиції в установленому законодавством порядку, у тому числі подані через посадових осіб органів місцевого самоврядування, адміністраторів центрів надання адміністративних послуг та нотаріусів, підлягають розгляду державними реєстраторами прав на нерухоме майно Міністерства юстиції у строки та у порядку, передбаченому законодавством, що діяло на дату подання таких заяв;
2) органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції в установленому законодавством порядку, до припинення надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць за рішенням Кабінету Міністрів України забезпечують формування та ведення реєстраційних справ відповідно до законодавства, у тому числі у разі проведення державної реєстрації прав іншими суб’єктами державної реєстрації не за місцезнаходженням майна, нотаріусами;
3) у разі припинення надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень органом державної реєстрації прав, утвореним Міністерством юстиції в установленому законодавством порядку, на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці за рішенням Кабінету Міністрів України такий орган забезпечує передання на розгляд наявні у нього заяви у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень для їх подальшого розгляду суб’єктом державної реєстрації прав з обов’язковим інформуванням заявника про таку передачу, а також сформовані реєстраційні справи для їх подальшого ведення відповідно до законодавства;
4) надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень до впровадження програмного забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, створеного відповідно до Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” та інших нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до нього, здійснюється відповідно до законодавства за допомогою діючого програмного забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
4. Визнати такими, що втратили чинність, акти Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
5. Ця постанова набирає чинності з 1 січня 2016 року.
Прем’єр-міністр України А. ЯЦЕНЮК
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень;
Порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
Порядок доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
2. Установити розмір плати за надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно:
за надання інформації у паперовій формі — 0,025 розміру мінімальної заробітної плати;
за надання інформації в електронній формі — 0,0125 розміру мінімальної заробітної плати;
за надання інформації адвокатам, нотаріусам та їх помічникам (під час вчинення нотаріальних дій з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва) шляхом безпосереднього доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно — 0,04 розміру мінімальної заробітної плати.
Плата за надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно справляється у відповідному розрахунку від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленому законом на 1 січня календарного року, в якому така інформація отримується, округлюється до гривні та зараховується до державного бюджету у порядку, встановленому Бюджетним кодексом України.
3. Взяти до відома, що з 1 січня 2016 р.:
1) заяви у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, подані до 1 січня 2016 р. на розгляд органам державної реєстрації прав, утвореним Міністерством юстиції в установленому законодавством порядку, у тому числі подані через посадових осіб органів місцевого самоврядування, адміністраторів центрів надання адміністративних послуг та нотаріусів, підлягають розгляду державними реєстраторами прав на нерухоме майно Міністерства юстиції у строки та у порядку, передбаченому законодавством, що діяло на дату подання таких заяв;
2) органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції в установленому законодавством порядку, до припинення надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць за рішенням Кабінету Міністрів України забезпечують формування та ведення реєстраційних справ відповідно до законодавства, у тому числі у разі проведення державної реєстрації прав іншими суб’єктами державної реєстрації не за місцезнаходженням майна, нотаріусами;
3) у разі припинення надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень органом державної реєстрації прав, утвореним Міністерством юстиції в установленому законодавством порядку, на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці за рішенням Кабінету Міністрів України такий орган забезпечує передання на розгляд наявні у нього заяви у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень для їх подальшого розгляду суб’єктом державної реєстрації прав з обов’язковим інформуванням заявника про таку передачу, а також сформовані реєстраційні справи для їх подальшого ведення відповідно до законодавства;
4) надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень до впровадження програмного забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, створеного відповідно до Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” та інших нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до нього, здійснюється відповідно до законодавства за допомогою діючого програмного забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
4. Визнати такими, що втратили чинність, акти Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
5. Ця постанова набирає чинності з 1 січня 2016 року.
Прем’єр-міністр України А. ЯЦЕНЮК
25_12_2015_1127.zip
...................................................................................Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 23 серпня 2016 р. № 553.
► Показати
Уряд скоротив перелік документів, що подаються заявником для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.
Це передбачено постановою "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України", якою, з-поміж іншого, викладено в новій редакції Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127.
Відтепер при реєстрації речових прав на нерухоме майно не має потреби подавати документи, що перебувають у володінні державних органів.
Так, відомості про документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта, державний реєстратор отримуватиме в режимі реального часу безпосередньо з Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів. Зазначена норма запрацює через два місяці з дня набрання чинності вищезазначеною постановою Уряду, коли Міністерством юстиції спільно з Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства буде запроваджено інформаційну взаємодію між Державним реєстром речових прав на нерухоме майно та Єдиним реєстром документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.
Також вищезазначеною постановою Уряду визначено перелік заяв для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, які можуть подаватися в електронній формі (зокрема, таке право надано забудовникам).
Уточнено інформацію про документи, що необхідні для державної реєстрації речових прав, зокрема, під час проведення державної реєстрації новоствореного об'єкта нерухомого майна, на об'єкт, утворений в результаті поділу, виділу частки, об'єднання нерухомого майна, реєстрації права власності на підставі рішення суду та реєстрації права власності за інвесторами - фізичними, юридичними особами.
Крім того, вищезазначеною постановою Уряду визначено повноваження головних територіальних управлінь Міністерства юстиції щодо реєстрації статутів територіальних громад сіл, селищ, міст.
Відтепер територіальні громади мають можливість подавати документи для реєстрації статуту, отримання дубліката свідоцтва про державну реєстрацію статуту територіальної громади через центри надання адміністративних послуг.
При цьому Уряд звільнив територіальні громади від сплати за ці адміністративні послуги.
Джерело.
Це передбачено постановою "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України", якою, з-поміж іншого, викладено в новій редакції Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127.
Відтепер при реєстрації речових прав на нерухоме майно не має потреби подавати документи, що перебувають у володінні державних органів.
Так, відомості про документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта, державний реєстратор отримуватиме в режимі реального часу безпосередньо з Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів. Зазначена норма запрацює через два місяці з дня набрання чинності вищезазначеною постановою Уряду, коли Міністерством юстиції спільно з Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства буде запроваджено інформаційну взаємодію між Державним реєстром речових прав на нерухоме майно та Єдиним реєстром документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.
Також вищезазначеною постановою Уряду визначено перелік заяв для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, які можуть подаватися в електронній формі (зокрема, таке право надано забудовникам).
Уточнено інформацію про документи, що необхідні для державної реєстрації речових прав, зокрема, під час проведення державної реєстрації новоствореного об'єкта нерухомого майна, на об'єкт, утворений в результаті поділу, виділу частки, об'єднання нерухомого майна, реєстрації права власності на підставі рішення суду та реєстрації права власності за інвесторами - фізичними, юридичними особами.
Крім того, вищезазначеною постановою Уряду визначено повноваження головних територіальних управлінь Міністерства юстиції щодо реєстрації статутів територіальних громад сіл, селищ, міст.
Відтепер територіальні громади мають можливість подавати документи для реєстрації статуту, отримання дубліката свідоцтва про державну реєстрацію статуту територіальної громади через центри надання адміністративних послуг.
При цьому Уряд звільнив територіальні громади від сплати за ці адміністративні послуги.
Джерело.