Стаття 13 (Проект до Закону України "Про розмежування"). Відображення меж земельних ділянок державної та комунальної власності
Відображення меж земельних ділянок державної та комунальної власності проводиться на збірних кадастрових планах, які є невід’ємною частиною проектів землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності.
Стаття 14 (Проект до Закону України "Про розмежування"). Передача земель із державної власності до комунальної
Затверджений в установленому порядку проект розмежування земель державної та комунальної власності
засвідчує передачу земель із державної власності до комунальної
і є підставою для внесення відповідних змін до державної статистичної звітності.
До тези Volodar щодо того, чи "потрібно реєструвати державі своє право власності".
Років десять назад на одному з ГІС-Форумів (ГІС-Асоціації, в Києві) представник шведів розповідав про те, який в них гарний і точний земельний кадастр (мало не міліметрової точності координати меж). І тут хтось із присутніх спитав з якою точністю вони відображають межі своїх національних лісів.
Відповідь визвала невеликий шок: "З точністю до 100 м!".
На наступне питання, мовляв, як так, Ви ж розповідали про міліметрову точність..., він відповів: "Ми не така багата країна, щоб з одинаковою точністю міряти межі земельних ділянок приватної власності і лісів, які є національною власністю.
Мораль: Невже наша країна така багата, щоб виносити межі державної і комунальної власності в натуру та ще й проводити їх реєстрацію???
Коли два місяці я писав прпозиції в Держкомзем по спрощенню (відносно доручення Президента у відповідній темі), я спеціально виділяв тезу про те, що
розмежування земель можна розглядати тільки як "делімітацію" меж (їх чисто картографічне відображення з розфарбовуванням), а
все що стосується "демаркації" (винос в натуру та реєстрація), може мати місце
тільки у відношенні до конкретних земельних ділянок для конкретних землекористувачів!
І ще.
SBB написав, "...те, кто написать может - или не хотят работать на шару или руки не доходят. А критиковать очень просто.
Сто раз згоден! Іноді так теоретизують з приводу якихось ньюансів, що аж бісить. Краще всі ці "упражнения ума" направити в ефективне русло. Наприклад, запропонувати свій варіант, більш приземлений... і практичніший! Ми тут разом з облуправлінням підготували свій варіант змін до порівняльної таблиці. Його до 12 квітня, як вимагає Держземагенство, відправлять офіційно від обласного управління. А ми ще й від себе, з деякими коментарями...
Додано через 9 днів 15 годин 47 хвилин 34 секунди:
Ось варіант, який ми відправили до Держземагенства (офіційним листом і та електронкою)
Держкомзем_Порівн табл_Розмеж (ZIC).zip
Додано через 3 дня 7 годин 16 хвилин 18 секунд:
На сайті Держкомзему викладено для обговорення проект ЗАКОНУ УКРАЇНИ "Про внесення зміни до деяких законодавчих актів (щодо спрощення процедури розмежування земель державної та комунальної власності)" (у Законопроектах).
Порівняно з тим варіантом, який надсилався в облуправління, внесені деякі зміни. Ознайомтесь, хто не байдужий...
Так, повернуто повноваження щодо прийняття рішень про розмежування в межах та за межами населених пунктів до існуючого зараз.
Цікава новація - "
Земельні ділянки, передані, в установленому законодавством порядку, в постійне користування державним або комунальним підприємствам, установам або організаціям вважаються розмежованими і відносяться відповідно до державної або комунальної власності".
Ще одна - "
Розмежування земель державної та комунальної власності, може здійснюватися окремо по державних і комунальних підприємствах установах і організаціях, яким в установленому законодавством порядку, видані правовстановлюючі документи на землю".
Ст. 14 ЗУ "Про розмежування..." викладено в кардинально новому змісті - замість посвідчення державним актом пропонується:
"
Право комунальної власності виникає з моменту внесення відповідних відомостей до державного земельного кадастру.
Підставою для внесення відомостей до державного земельного кадастру є затверджений в установленому порядку проект землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності, який засвідчує передачу земель із державної власності до комунальної.
З моменту внесення відомостей до державного земельного кадастру розмежованими вважаються також земельні ділянки, надані у постійне користування державним або комунальним підприємствам, установам та організаціям у порядку, встановленому законодавством.
У випадку посвідчення права постійного користування земельною ділянкою державним актом без присвоєння кадастрового номера, земельні ділянки вважаються розмежованими після присвоєння кадастрового номера та внесення відповідних відомостей до державного земельного кадастру".
Заново і детально розписана ст. 49 ЗУ "Про землеустрій". Її і треба уважно продивитися (і змінити пропоновану Держкомземом редакцію), бо те, що там вписано, залишить нереальним розмежування! Це стосується
кадастрових планів всіх земельних ділянок державної і комунальної власності
за результатами геодезичних зйомок, а також експлікацій земельних ділянок окремо по державній, комунальній і приватній власності у розрізі категорій земель і
землекористувачів.