Сторінка 1 з 1

Законопроект № 4151 щодо встановлення збору для користувачів сільськогосподарських земель

Додано: 21 лютого 2014 13:31
SBB
Проект Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо сприяння соціально-економічному розвитку регіонів)"
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webp ... 3511=49799
23. Тимчасово, до 1 січня 2025 року, встановлюється збір на соціально-економічний розвиток регіонів.
1.1. Збір на соціально-економічний розвиток регіонів – це місцевий збір, кошти від якого зараховуються до спеціального фонду місцевих бюджетів і спрямовуються на витрати бюджету розвитку.
1.2. Платниками збору є суб’єкти господарювання (юридичні особи, їх відокремлені підрозділи та фізичні особи - підприємці), які використовують земельні ділянки сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва або земельні частки (паї), на правах оренди (суборенди), емфітевзису, постійного користування.
Не є платниками збору юридичні особи, їх відокремлені підрозділи та фізичні особи – підприємці, які передали орендовану земельну ділянку сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва у суборенду;
1.3. Об’єктом оподаткування збором є:
земельні ділянки сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що перебувають у користуванні суб’єктів господарювання (юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), їх відокремлених підрозділів;
земельні частки (паї), що перебувають у користуванні суб’єктів господарювання (юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), їх відокремлених підрозділів.
1.4. Базою оподаткування збором є площа:
земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що перебувають у користуванні суб’єктів господарювання (юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), їх відокремлених підрозділів;
земельних часток (паїв), що перебувають у користуванні суб’єктів господарювання (юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), їх відокремлених підрозділів.
1.5. Ставка збору становить 100 гривень з одного гектара об’єкта оподаткування збором за 12 місяців.

Додано: 21 лютого 2014 14:30
dzi
SBB писав:1.5. Ставка збору становить 100 гривень з одного гектара
З врахуванням орендної плати, розмір якої також пропонують збільшити, такі платежі витримають тільки великі агрохолдинги.
А що робити фермерам?

Додано: 21 лютого 2014 14:30
malecha
О..як в якійсь теми писали "забрали реєстрацію прав власності, мусять ці кошти десь інше вилізти".

Додано: 21 лютого 2014 14:41
SBB
dzi писав:З врахуванням орендної плати, розмір якої також пропонують збільшити, такі платежі витримають тільки великі агрохолдинги
Орендну плату законом не збільшать, вона все рівно буде встановлюватись за згодою сторін.
Більшість орендарів все рівно сплачують якійсь кошти радам (благодійні внести і таке інше). Просто замінять це збором.
Запропонований збір, на мій погляд, рано чи пізно мали б запровадити (або шляхом збільшення ставки ФСП, або шляхом встановлення додаткового збору, байдуже). Питання тільки у розмірі ставки.

Додано: 21 лютого 2014 14:57
malecha
SBB писав:якійсь кошти
Так, 30-40 грн за 1 га. А тут вийде в 3 рази більше. І як, скажімо, сплачуються: як благодійна допомога - сільська рада надає лист і рахунок організації - там за вінка на школу, там за дах, там за подарунки на Миколая, там за газові труби - і всі точно знають (і орендар і громада села на зборах), що кошти були і пішли в потрібному напрямку, при чому швидко без складних процедур. Тепер як будуть іти на спеціальний бюджетний рахунок, то поки його там всі роздеребанять, тій громаді мало що залишатиметься і процедура оплат буде довгою і складною.

Додано: 21 лютого 2014 15:05
SBB
да, процедура витрат буде складнішою, але не всі працюють за вказаною Вами схемою, і обов'язку робити це немає (і не може бути в принципі)
malecha писав:30-40 грн за 1 га
я ж кажу, питання тільки у розмірі ставки

Додано: 21 лютого 2014 15:45
malecha
SBB писав:обов'язку робити це немає
Погоджуюся. Працюють аграрії, робота яких розрахована на роки (довготермінові договори). Звичайно, мені відомі й невеликі господарства, коли благодійна допомога йде в кишеню виключно посадовцям сільських рад.
Але мені здається вищенаведена схема є прийнятною при нормальних тривалих стосунках з громадою.

Додано: 21 лютого 2014 16:16
SBB
malecha писав:є прийнятною при нормальних тривалих стосунках з громадою
так, але законом такі стосунки, нажаль, закріпити не можна... А немає обов'язку - немає і гарантії того, що ті стосунки, які вже мають місце, будуть тривати і надалі.
Питання запровадження додаткової плати до бюджетів за використання цих земель мусується дуже давно. Цей законопроект є найбільш якісним у порівнянні з іншими

Додано: 21 лютого 2014 16:43
malecha
SBB писав:але законом такі стосунки, нажаль, закріпити не можна
Та воно то так, але все що стосується місцевий бюджет, казначейство, бюджетні кошти асоціюється зі словами вкрасти, не оплатити, проблеми.

Додано: 21 лютого 2014 16:52
SBB
malecha писав:бюджетні кошти асоціюється зі словами вкрасти, не оплатити, проблеми
ми від цього нікуди не дінемось, але все ж таки у законопроекті пропонується визначити, що кошти йдуть не у загальний фонд бюджету, не на проїдання, а у бюджет розвитку
П.С. Є ще одна річ у законопроекті і вона. я так розумію, більше сподобається аграрним виробникам:
24. Установити, що будь-які зміни, які вносяться до глави 2 розділу XIV, пункту 197.21 статті 197, статті 209 цього Кодексу, не можуть застосовуватися до 1 січня 2025 року
хоча виконати цю норму важко...

Додано: 21 лютого 2014 17:10
malecha
SBB писав:а у бюджет розвитку
Угу...тоді якщо сьогодні вікно в школу вартує 2000 грн, буде вартувати 10 тисяч, дах 50 тисяч буде 300 тисяч.

Додано: 21 лютого 2014 17:13
SBB
malecha писав:вартує 2000 грн, буде вартувати 10 тисяч, дах 50 тисяч буде 300 тисяч
це так, але це вже інша проблема